Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tosa?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik 'ken' twee Tosa's...of beter, ik ken twee mensen die een Tosa hebben. Dit zijn beiden twee onwijs eenkennige beesten, zowel naar eigen mensen als naar honden toe. Bij bezoek moeten ze altijd opgesloten worden en met andere honden gaan ze niet samen. Loslopen lukt dus ook niet echt. Maar voor de baas zelf gaan ze door het vuur; al vraag ik me af of dat in deze maatschappij handig is, met zo'n karakter 

- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
uhh nee, vaak niet echt handigGeer schreef:Ik 'ken' twee Tosa's...of beter, ik ken twee mensen die een Tosa hebben. Dit zijn beiden twee onwijs eenkennige beesten, zowel naar eigen mensen als naar honden toe. Bij bezoek moeten ze altijd opgesloten worden en met andere honden gaan ze niet samen. Loslopen lukt dus ook niet echt. Maar voor de baas zelf gaan ze door het vuur; al vraag ik me af of dat in deze maatschappij handig is, met zo'n karakter
Mijn honden (ook een japans ras net zoals de tosa) zijn ook niet makkelijk met andere honden en mijn teefje is ook heel erg eenkennig naar mensen, dat is misschien voor andere mensen niet leuk maar voor mij zijn het alletwee wereldbeesten!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja, dat bedoel ik... Als je in een drukke stad woont lijkt het mij niet echt 'handig' om een Tosa te nemen... Dat wordt al anders wanneer je lekker 'buiten' woont en een groot stuk eigen grond hebt. Net als met jouw Japannertjes... hier in het park lopen er ook twee...niet echt heel handig, want die zijn dus super dominant naar andere honden en wantrouwend naar mensen. Dat vind ik, midden in Amsterdam, eigenlijk zielig. Die honden kunnen eigenlijk niet met goed fatsoen door het park lopen...Sophie heeft als pup twee keer iets van tien minuten als een slappe pop in de 'onderwerpingspose' op haar rug gelegen, omdat de grommende Japanner boven haar bleef staan en bleef fixeren. Wij baasjes (zowel ik als die van de Japanner), hebben maar met knikkende knietjes op een afstandje staan afwachten tot de Japanner uit eigen beweging wegliep. Ingrijpen is niet echt verstandig in zo'n geval, zo leek ons tenminste. Dus ik kan er inkomen dat dat soort rassen erg aanspreken, maar ik vind wel dat je, gezien het karakter, rekening moet houden met de omgeving waarin je ze laat wonen. Die Japanner kan nu niet meer in het park, kan nu niet meer los; kan alleen nog maar aan de lijn door de buurt..anders gaat het fout...en da's toch eigenlijk zielig...**Tamara** schreef:uhh nee, vaak niet echt handigGeer schreef:Ik 'ken' twee Tosa's...of beter, ik ken twee mensen die een Tosa hebben. Dit zijn beiden twee onwijs eenkennige beesten, zowel naar eigen mensen als naar honden toe. Bij bezoek moeten ze altijd opgesloten worden en met andere honden gaan ze niet samen. Loslopen lukt dus ook niet echt. Maar voor de baas zelf gaan ze door het vuur; al vraag ik me af of dat in deze maatschappij handig is, met zo'n karakter
Mijn honden (ook een japans ras net zoals de tosa) zijn ook niet makkelijk met andere honden en mijn teefje is ook heel erg eenkennig naar mensen, dat is misschien voor andere mensen niet leuk maar voor mij zijn het alletwee wereldbeesten!
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ik kan met mijn honden ook niet door het park lopen met allerlei loslopende honden, al zijn mijn honden niet zo erg als die 2 die je nu opnoemt. Als het tot een conflict komt en de andere hond geeft zich over is het ook klaar ook. En mij reu kan gewoon met teven.Geer schreef:Nou ja, dat bedoel ik... Als je in een drukke stad woont lijkt het mij niet echt 'handig' om een Tosa te nemen... Dat wordt al anders wanneer je lekker 'buiten' woont en een groot stuk eigen grond hebt. Net als met jouw Japannertjes... hier in het park lopen er ook twee...niet echt heel handig, want die zijn dus super dominant naar andere honden en wantrouwend naar mensen. Dat vind ik, midden in Amsterdam, eigenlijk zielig. Die honden kunnen eigenlijk niet met goed fatsoen door het park lopen...Sophie heeft als pup twee keer iets van tien minuten als een slappe pop in de 'onderwerpingspose' op haar rug gelegen, omdat de grommende Japanner boven haar bleef staan en bleef fixeren. Wij baasjes (zowel ik als die van de Japanner), hebben maar met knikkende knietjes op een afstandje staan afwachten tot de Japanner uit eigen beweging wegliep. Ingrijpen is niet echt verstandig in zo'n geval, zo leek ons tenminste. Dus ik kan er inkomen dat dat soort rassen erg aanspreken, maar ik vind wel dat je, gezien het karakter, rekening moet houden met de omgeving waarin je ze laat wonen. Die Japanner kan nu niet meer in het park, kan nu niet meer los; kan alleen nog maar aan de lijn door de buurt..anders gaat het fout...en da's toch eigenlijk zielig...**Tamara** schreef:uhh nee, vaak niet echt handigGeer schreef:Ik 'ken' twee Tosa's...of beter, ik ken twee mensen die een Tosa hebben. Dit zijn beiden twee onwijs eenkennige beesten, zowel naar eigen mensen als naar honden toe. Bij bezoek moeten ze altijd opgesloten worden en met andere honden gaan ze niet samen. Loslopen lukt dus ook niet echt. Maar voor de baas zelf gaan ze door het vuur; al vraag ik me af of dat in deze maatschappij handig is, met zo'n karakter
Die van mij kunnen ook niet los maar lopen aan een flex en ik heb mijn eigen routes zodat ik ruim een uur kan lopen en dan meestal geen enkele hond tegenkom. (woon bij je om de hoek namelijk

Verder is mijn reu een allemansvriend en mijn teef terughoudend, maar als zij naar jou toekomt kan je haar meestal gewoon aaien, dus ook niet zo erg als je nu opnoemt. Maar het is inderdaad vaak lastig, zeker als je eens een keer een andere route wilt lopen en iedereen laat zijn loslopende hond op je afkomen....
Het stomme is dus dat de tosa's die ik ken van het andere forum niet zo zijn. Hier fotos van een wandeling: http://pg.photos.yahoo.com/ph/tosalover ... /my_photos
en ze lopen echt allemaal los volgens mij.... nou dat hoef je met een groep met akita's niet te doen....
- H&NN
- Actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 1
- Hiddink
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat zijn dan vast Harley en Chevey (uit Grootebroek of Lutjebroek geloof ik?)baloutjuh schreef:Kom bij de meeting van de amerikanenclub er altijd 2 tegen die nu ongeveer 20 weken zijn, twee reuen, maar het valt me op dat zo zo eenkennig zijn hoort dat bij het ras?
Verder vind ik het een supermooi ras om te zien

Maarreh ze zijn inderdaad afstandelijk naar vreemden, maar ik zie daar geen nadeel in, het voordeel is nl dat ze niet zomaar tegen wildvreemden opspringen. Niet iedereen is daar namelijk van gediend, zeker niet als zo'n hondje toch minimaal 40 kilogram gaat wegen.

Ze zijn trouwens wel heel loyaal zijn naar eigen roedel, een Tosa zal dan ook wanneer een "vreemde" je huis binnenkomt, zijn roedel beschermen door te blaffen. Mijn ervaring is echter dat na de 3e keer deze vreemde geen vreemde meer is en deze kwispelend wordt geaccepteerd.
- Hiddink
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Tja ik denk dat je binnen elk ras wel honden (en bazen) tegenkomt die op deze manier reageren. Dat is niet Tosa eigen.Geer schreef:Ik 'ken' twee Tosa's...of beter, ik ken twee mensen die een Tosa hebben. Dit zijn beiden twee onwijs eenkennige beesten, zowel naar eigen mensen als naar honden toe. Bij bezoek moeten ze altijd opgesloten worden en met andere honden gaan ze niet samen. Loslopen lukt dus ook niet echt. Maar voor de baas zelf gaan ze door het vuur; al vraag ik me af of dat in deze maatschappij handig is, met zo'n karakter
Hiddink loopt al vanaf haar 13e week los, en is nu inmiddels 3 jaar oud. Nooit problemen gehad met andere honden, ze is wel dominant, maar is daar heel relaxed in. Natuurlijk zal het anders zijn met een reu, maar ik ken toch aardig wat mensen met een Tosa en die hebben ook nooit problemen in die vorm gehad.