Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudduitse Herdershond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Kajo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Kajo »

De mislukkeling was een normale DH! Het gaat niet om Kajo. Zo'n 9 jaar geleden hebben wij een DH gekocht bij de fokker en deze had dus langhaar. Er werd toen gezegd dat het een "mislukte" DH was. Verder een ontzettend lief beest. Nu hebben we dus een Oudduitse herder> Kajo.

Kajo heeft absoluut geen glijbaanrug! Zo als je duidelijk kunt zien staat hij tegen een bult omhoog. Als hij een glijbaanrug had gehad dan had hij nooit de hoogst mogelijke score kunnen halen op een keuring. Hij is op en top Oudduitse-herder. :ok:

Afbeelding
Kajo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Kajo »

oke, dan is het hem vergeven :knuffel: :smile: :smile:

Afbeelding
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Wij hebben ook zo'n fokfoutje een duitse herder langstockhaar uit de oostduitse lijn. Als hier verder mee gefokt word, wat waarschijnlijk gaat gebeuren, dan krijg je ODH eerste generatie. Wij staan nu op de lijst bij een ODH fokker voor een ODH. Wij vinden dit ras echt geweldig, net als ik een DH ook geweldig vind, maar ik val gewoon meer voor het uiterlijk van de ODH. En het karakter is vaak wat zachter, terwijl het toch echte werkhonden zijn. Op 24 september is er een wandeling voor dit ras bij apeldoorn en 22 oktober bij soest. Als het je wat lijkt om eens te kijken en meelopen dan kan je je aanmelden op de site www.ofshinjisstar.nl

Afbeelding

Afbeelding

gr jemima
jemima
Actief

Kajo schreef: Hij is op en top Oudduitse-herder. :ok:

Afbeelding
En ik vind m ook op en top mooi :ok:
Ik wist ook niet dat er nog zoveel mensen hier waren met een ODH, leuk!
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Wat is Kajo een prachtige zeg! :cheer:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Maar als je een langstokharige duitse herder inzet, hebben die toch ook gewoon schuine ruggen :denken: Dus dan werkt het niet om te zeggen dat ze een beter karakter hebben en ook een rechte rug :19:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Een van Belle's hondenvrienden is een oudduitse herder:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto's is hij een maand of 10 denk ik. Ik vind het een erg leuke hond. Mooi en erg sociaal. Hij woont in Nijmegen. Als je wilt, kan ik wel aan zijn baas vragen of ik haar mailadres aan je door mag geven.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

nijmegen is dan weer erg dichtbij.. nu op kantoor zelfs hier! (oranjesingel)
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

jemima schreef:Wij hebben ook zo'n fokfoutje een duitse herder langstockhaar uit de oostduitse lijn. Als hier verder mee gefokt word, wat waarschijnlijk gaat gebeuren, dan krijg je ODH eerste generatie. Wij staan nu op de lijst bij een ODH fokker voor een ODH. Wij vinden dit ras echt geweldig, net als ik een DH ook geweldig vind, maar ik val gewoon meer voor het uiterlijk van de ODH. En het karakter is vaak wat zachter, terwijl het toch echte werkhonden zijn. Op 24 september is er een wandeling voor dit ras bij apeldoorn en 22 oktober bij soest. Als het je wat lijkt om eens te kijken en meelopen dan kan je je aanmelden op de site www.ofshinjisstar.nl

Afbeelding

Afbeelding

gr jemima
Dit is ook een mooie!
Wat is zijn afstamming?
jemima
Actief

Elmar schreef:
jemima schreef:Wij hebben ook zo'n fokfoutje een duitse herder langstockhaar uit de oostduitse lijn. Als hier verder mee gefokt word, wat waarschijnlijk gaat gebeuren, dan krijg je ODH eerste generatie. Wij staan nu op de lijst bij een ODH fokker voor een ODH. Wij vinden dit ras echt geweldig, net als ik een DH ook geweldig vind, maar ik val gewoon meer voor het uiterlijk van de ODH. En het karakter is vaak wat zachter, terwijl het toch echte werkhonden zijn. Op 24 september is er een wandeling voor dit ras bij apeldoorn en 22 oktober bij soest. Als het je wat lijkt om eens te kijken en meelopen dan kan je je aanmelden op de site www.ofshinjisstar.nl

Afbeelding

Afbeelding

gr jemima
Dit is ook een mooie!
Wat is zijn afstamming?
Zijn ouders komen uit Dl en zijn kortharig. Hij heet vom Parchimer Land. Dat is dus ook de fokker waar hij wegkomt. Zijn vader is Henk von der Moschel en zijn moeder Lady vom Sachsenzentrum. Het schijnt een goede lijn te zijn, maar mij zegt het niet zo heel veel.
gr jemima
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

De naam v. Parchimerland heb ik op een ander forum gezien.
er is een Duitse herderman, die een paar honden uit Oostduitse bloedlijnen heeft geimporteerd en daar een website over heeft. (incl. Engelstalig forum).
Over het algemeen worden de Oostduitse honden geroemd om hun harder en stugger karakter. Niets iets wat ik vind passen bij de karakterbeschrijving van de ODH.
De site waarop je Qina v. Parchimerland kunt zien is: http://www.vomdomburgerland.nl/nl_index.html
Ook heel veel informatie over Oost-Duitse bloedlijnen.
jidde

Heee leuk, Qina ken ik dus ook :mrgreen: Die hebben dezelfde moeder :ok: Als je de eigenaar van die site even een berichtje stuurt, vind hij vast superleuk!!
jemima
Actief

jidde schreef:Heee leuk, Qina ken ik dus ook :mrgreen: Die hebben dezelfde moeder :ok: Als je de eigenaar van die site even een berichtje stuurt, vind hij vast superleuk!!
Een mail sturen lukte net niet helemaal, heb dus een berichtje achtergelaten in het gastenboek. Ik had zijn site al eerder gezien en Qina was me wel opgevallen met die achternaam, had alleen niet door dat het familie was! Ontzettend leuk dat Rohan en halfzus hier in Nl heeft rondhobbelen! Leuk dat je die kent.
gr jemima
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb zaterdag kilat gezien. wt een beaty! kilat is van kennissen van Bella (?) of ik heb de naam even verkeerd!

we hebben gemaild en ineens waren ze er zaterdag op de KC waar we toevallig allebei trainen!

echt een heerlijk ding! en lola vond hem ook wel lief volgens mij!

ooit..... :wink:
Afbeelding
jemima
Actief

massam schreef:ik heb zaterdag kilat gezien. wt een beaty! kilat is van kennissen van Bella (?) of ik heb de naam even verkeerd!

we hebben gemaild en ineens waren ze er zaterdag op de KC waar we toevallig allebei trainen!

Kilat? Bella? Dit berichtje is vast neit voor mij bedoelt, maar wie zijn dat?
gr jemima
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

massam schreef:ik heb zaterdag kilat gezien. wt een beaty! kilat is van kennissen van Bella (?) of ik heb de naam even verkeerd!

Het is Belle :mrgreen: , maar maakt niet uit. Kilat is mooi he, en leuk!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik vind het echt prachtige honden, met een mooi karakter.
Nu heb ik even een 'leken-vraag' :N:
hoe zit het met de gezondheid? Ik heb vroeger nogal wat horrorverhalen gehoord over de gezondheid (oa nieren, heupen) van de ODH.
Is dit een fabeltje of iets van lang vervlogen tijden?
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
jemima
Actief

Bowie schreef:Ik vind het echt prachtige honden, met een mooi karakter.
Nu heb ik even een 'leken-vraag' :N:
hoe zit het met de gezondheid? Ik heb vroeger nogal wat horrorverhalen gehoord over de gezondheid (oa nieren, heupen) van de ODH.
Is dit een fabeltje of iets van lang vervlogen tijden?
Nieren weet ik niets van, nog nooit gehoord dat een ODH daar problemen mee heeft. Heupen is hetzelfde verhaal als met de DH. Ik zou het geen horrorverhalen willen noemn, maar het is wel een veel voorkomend probleem bij oa dit ras. Gelukkig wordt de pennhip methode steeds meer gebruikt en ik hoop dat dit ervoor kan zorgen dat het probleem minder groot gaat worden, maar dat duurt nog erg lang.
gr jemima
jemima
Actief

jemima schreef:

Kilat? Bella? Dit berichtje is vast neit voor mij bedoelt, maar wie zijn dat?
gr jemima
DOM, DOM, DOM, ik was het verhaal alweer helemaal kwijt. Belle had die leuke foto's van de spelende honden geplaatst. Ik moet soms wat verder kijken dan mijn neus lang is, ik weet het :roll:
gr jemima
jidde

jemima schreef:
jidde schreef:Heee leuk, Qina ken ik dus ook :mrgreen: Die hebben dezelfde moeder :ok: Als je de eigenaar van die site even een berichtje stuurt, vind hij vast superleuk!!
Een mail sturen lukte net niet helemaal, heb dus een berichtje achtergelaten in het gastenboek. Ik had zijn site al eerder gezien en Qina was me wel opgevallen met die achternaam, had alleen niet door dat het familie was! Ontzettend leuk dat Rohan en halfzus hier in Nl heeft rondhobbelen! Leuk dat je die kent.
gr jemima
Misschien dat ik Qina 2 oktober zie, als er bij hun op de club een clubmatch is :ok:
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

jemima schreef: Nieren weet ik niets van, nog nooit gehoord dat een ODH daar problemen mee heeft.
Een vriendin van me heeft een 1,5 jaar jonge ODH moeten laten inslapen vanwege nierproblemen, het hele nest zou er problemen mee hebben.
Ze heeft toen verder geinformeerd en toen bleek dat er nierkwalen in de hele lijn zouden zitten. Maar zoals ik al zei, dit is al een aantal jaartjes geleden.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
jemima
Actief

jidde schreef:
jemima schreef:
gr jemima
Misschien dat ik Qina 2 oktober zie, als er bij hun op de club een clubmatch is :ok:
Geef haar dan maar een extra knuffel van mij! Hopelijk zie ik haar ook nog eens ergens, maar vrees dat die kans vrij klein is.
gr jemima
jemima
Actief

Bowie schreef:
jemima schreef: Nieren weet ik niets van, nog nooit gehoord dat een ODH daar problemen mee heeft.
Een vriendin van me heeft een 1,5 jaar jonge ODH moeten laten inslapen vanwege nierproblemen, het hele nest zou er problemen mee hebben.
Ze heeft toen verder geinformeerd en toen bleek dat er nierkwalen in de hele lijn zouden zitten. Maar zoals ik al zei, dit is al een aantal jaartjes geleden.
Lijkt me vreselijk :jank:
Gelukkig ben ik het nog niet tegengekomen en ken er inmiddels toch wel veel. Hopelijk kom ik het ook niet tegen!
gr jemima
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”