Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KNPV den bosch

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Ordell

Ongelezen bericht door Ordell »

visaton schreef:
Ordell schreef:
visaton schreef:
Ordell schreef: Deze hond is overgegaan naar een andere hondengeleider, R.C te T. Ik kan je verzekeren dat deze hond gewoon nog steeds als diensthond bij de politie werkzaam is, en meer dan uitstekend voldoet :wink:
Zeer tegenstrijdige berichten over deze hond dus…Maar het slechte functioneren van deze hond heeft dan aan de hondengeleidster gelegen als ik het goed begrijp?
Je kunt haast niet anders concluderen :wink: Ik heb hem regelmatig op de burgermouw, en ik vind het wel een aardige hond. Nou heeft ie qua bouw niet zo heel erg veel te maken met de Rottweiler van tegenwoordig. Deze weegt hooguit een kilo of 35, is eerder een grote Stafford, en zeer gespierd. Qua beet merk je niet zo heel veel verschil met een goeie Mechelaar/Hollander moet ik zeggen, je voelt hooguit een beetje meer druk. Niet dat het "mijn" hond zou zijn, je ziet qua training echt wel dat het een ander type hond is dan een Herderachtige. Ikzelf hou daar niet zo van, maar dat maakt het nog geen slechte :wink:
Tja, ik ben op zijn zachtst gezegd zeer verbaasd (en ik niet alleen)…van “niet geschiktâ€
patrick*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XMH
Contacteer:

Ongelezen bericht door patrick* »

Ordell schreef:
Tja, heb het al veel vaker gezien. Wanneer je een goede hond in de handen van een slechte geleider geeft, heb je binnen een mum van tijd weinig meer over. De hond moet wel de indruk hebben dat je een 2-eenheid bent. Andersom telt ook, een minder hond in de handen van een goede geleider kan vaan goed functioneren.
:piew:
wanneer je een goede hond in de handen geeft van een slechte geleider dan word de hond niet minder maar gaat hij een loopje nemen met de geleider.
Goed blijft goed alleen rommelig en zonder appel!

Wanneer je een minder hond in de handen geeft van een mindere geleider dan zal hij de hond niet op dat niveau kunnen houden waar de hond naar toe is gebracht,
En dan met de nadruk dat hij is gebracht vaak door de beter africhter :blah:
Maar dat is mijn mening :denken:
Afbeelding
www.knpvforum.nl

Een hond is geen mens, dus behandel hem dan ook niet als een mens.
Ordell

Ongelezen bericht door Ordell »

patrick* schreef:
Ordell schreef:
Tja, heb het al veel vaker gezien. Wanneer je een goede hond in de handen van een slechte geleider geeft, heb je binnen een mum van tijd weinig meer over. De hond moet wel de indruk hebben dat je een 2-eenheid bent. Andersom telt ook, een minder hond in de handen van een goede geleider kan vaan goed functioneren.
:piew:
wanneer je een goede hond in de handen geeft van een slechte geleider dan word de hond niet minder maar gaat hij een loopje nemen met de geleider.

Wanneer je een minder hond in de handen geeft van een mindere geleider dan zal hij de hond niet op dat niveau kunnen houden waar de hond naar toe is gebracht,
En dan met de nadruk dat hij is gebracht vaak door de beter africhter :blah:
Maar dat is mijn mening :denken:
Staat er toch niet :denken:
Er staat "heb je binnen een mum van tijd weinig meer over". Dat is niet hetzelfde als dat de hond ineens slechter geworden is. Maar de combinatie zal in dat geval hoe dan ook minder functioneren dan dat de hond een goede geleider boven zich had gehad. Wanneer een goede hond niet zo heel erg graag zoekt, maar het voor een goede geleider gewoon doet, kan dat bij een mindere geleider een heel stuk minder zijn.
Dat noem ik dan geen "goed" meer.... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”