Ik vraag me af wat voor een beet dat je dan krijgt….Zo’n hond zal ( denk ik dan) zodra hij/zij een gaatje ziet lossen en proberen te vluchten, weg van de pakwerker.Ragverp schreef:Ik heb het ook nog wel een stapje verder zien gaan , dat een hond zodanig in het nauw gedreven wordt dat de hond niets anders kan als bijten .Inge O schreef:yepStang schreef:Wat betekent dat precies 'over verweer' ? Is dat met dreiging van aanvallen, dus dat de honden zich echt verdedigen?Ragverp schreef:De rottweilers zijn ook laat volwassen. Als je een rottweiler voor zijn derde jaar op IPO III hebt zitten dan is dat snel . Al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Wij gebruiken uitsluitend bijten over buitdrift . Ik heb wel is rottweilers gezien die over verweer getraind waren en geloof me dat zijn geen fijne honden meer. Niet geschikt voor een rottweiler dus . Het word in duitsland nog wel gedaan als een hond echt niet wil bijten en het allemaal snel moet maar ik vind het geen fijne methode.. zichzelf, en de baas natuurlijk.
Nooit echt gezien maar wel een hond die waarschijnlijk zo getraind was ...Dat was geen fijn gezicht .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gedrag van de hond richting pakwerker
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
visaton schreef:Ik vraag me af wat voor een beet dat je dan krijgt….Zo’n hond zal ( denk ik dan) zodra hij/zij een gaatje ziet lossen en proberen te vluchten, weg van de pakwerker.Ragverp schreef:Ik heb het ook nog wel een stapje verder zien gaan , dat een hond zodanig in het nauw gedreven wordt dat de hond niets anders kan als bijten .Inge O schreef:yepStang schreef: Wat betekent dat precies 'over verweer' ? Is dat met dreiging van aanvallen, dus dat de honden zich echt verdedigen?. zichzelf, en de baas natuurlijk.
Nooit echt gezien maar wel een hond die waarschijnlijk zo getraind was ...Dat was geen fijn gezicht .
Zal dat gebeuren dat een hond die zo aanvalt, vervolgens gaat vluchten?
Een hond is toch geen vluchtdier, die zal dan toch juist door blijven gaan, zeker als het een hond is die bepaalde driften erg aanwezig heeft.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Ik weet het niet…Als “bepaaldeâ€Angel-eyes schreef:visaton schreef:Ik vraag me af wat voor een beet dat je dan krijgt….Zo’n hond zal ( denk ik dan) zodra hij/zij een gaatje ziet lossen en proberen te vluchten, weg van de pakwerker.Ragverp schreef:Ik heb het ook nog wel een stapje verder zien gaan , dat een hond zodanig in het nauw gedreven wordt dat de hond niets anders kan als bijten .Inge O schreef: yep. zichzelf, en de baas natuurlijk.
Zal dat gebeuren dat een hond die zo aanvalt, vervolgens gaat vluchten?
Een hond is toch geen vluchtdier, die zal dan toch juist door blijven gaan, zeker als het een hond is die bepaalde driften erg aanwezig heeft.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ben ik ook benieuwd naar... ik ken die methode gelukkig ook niet.visaton schreef:[Ik vraag me af wat voor een beet dat je dan krijgt….
zo'n hond bijt toch niet meer voor z'n plezier en dat is voor mij toch wel een voorwaarde.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
Een pakwerker mag best zijn mond weleens open doen tijdens een training, maar overleg doe je voor of na de training en mocht er iets niets goed gaan tijdens een training dan doet de pakwerker gewoon wat de instructeur zegt....
en met jonge honden moet je gewoon actie houden en niet staan lullen!!!
Lijkt mij hoor....
Lijkt mij hoor....

- Baris
- Actief
Mijn vader praat ook soms met de PW en als die geen commando geeft aan ze hond doet hij nix blijft hij rustig naast hem wachten.
Ik denk dat als je hond zo danig onder de appel hebt het eigenlijk niet eens meer uitmaakt. Bijten doet hij toch eigenlijk op commando en niet door dreiging.
en jezus kom op dreiging? Op IPO is alles een groot geintje.
Als of een hond niet door heeft dat op IPO een spelletje is.
Maar knvp zal dan wel wat anders zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Tenminste nog niet, maar binnen kort wel
Ik denk dat als je hond zo danig onder de appel hebt het eigenlijk niet eens meer uitmaakt. Bijten doet hij toch eigenlijk op commando en niet door dreiging.
en jezus kom op dreiging? Op IPO is alles een groot geintje.
Als of een hond niet door heeft dat op IPO een spelletje is.
Maar knvp zal dan wel wat anders zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Tenminste nog niet, maar binnen kort wel

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ook met jonge honden moet je gewoon ff kunnen staan lullen (vind ik)Boris schreef:Een pakwerker mag best zijn mond weleens open doen tijdens een training, maar overleg doe je voor of na de training en mocht er iets niets goed gaan tijdens een training dan doet de pakwerker gewoon wat de instructeur zegt....
Lijkt mij hoor....
bij ons leren ze dat tenminste wel zo,
de helper is ook gewoon om mee te praten en zelfs om mee te kroelen, actie komt er wel als hij aan gaat plagen en als er een commando komt

- Baris
- Actief
crutz schreef:ook met jonge honden moet je gewoon ff kunnen staan lullen (vind ik)Boris schreef:Een pakwerker mag best zijn mond weleens open doen tijdens een training, maar overleg doe je voor of na de training en mocht er iets niets goed gaan tijdens een training dan doet de pakwerker gewoon wat de instructeur zegt....
Lijkt mij hoor....
de helper is ook gewoon om mee te praten en zelfs om mee te kroelen, actie komt er wel als hij aan gaat plagen en als er een commando komt
Precies
Op commando dus.
-
- Actief
Ik bedoel dus plaaghonden.. die zijn al zo kort op het veld... als je dan nog uitgebreid een praatje moet gaan maken???? Bovendien ben je dan pas heel laat klaarcrutz schreef: ook met jonge honden moet je gewoon ff kunnen staan lullen (vind ik)
En bij ons mogen te ook kroelen met pakwerker hoor.... zelfs tussendoor...

-
- Actief
Ik bedoel dus plaaghonden.. die zijn al zo kort op het veld... als je dan nog uitgebreid een praatje moet gaan maken???? Bovendien ben je dan pas heel laat klaarcrutz schreef: ook met jonge honden moet je gewoon ff kunnen staan lullen (vind ik)
En bij ons mogen ze ook kroelen met pakwerker hoor.... zelfs tussendoor...

Ragverp schreef:Ik heb het ook nog wel een stapje verder zien gaan , dat een hond zodanig in het nauw gedreven wordt dat de hond niets anders kan als bijten .Inge O schreef:yepStang schreef:Wat betekent dat precies 'over verweer' ? Is dat met dreiging van aanvallen, dus dat de honden zich echt verdedigen?Ragverp schreef:De rottweilers zijn ook laat volwassen. Als je een rottweiler voor zijn derde jaar op IPO III hebt zitten dan is dat snel . Al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Wij gebruiken uitsluitend bijten over buitdrift . Ik heb wel is rottweilers gezien die over verweer getraind waren en geloof me dat zijn geen fijne honden meer. Niet geschikt voor een rottweiler dus . Het word in duitsland nog wel gedaan als een hond echt niet wil bijten en het allemaal snel moet maar ik vind het geen fijne methode.. zichzelf, en de baas natuurlijk.
je hebt ook van die clubs met gekken die in gewone kledij een hond 20 min slaan en uitdagen met een zweep dat de hond schuimt van woede .
en daarna laat je hem bijten en kom je tot de conclusie dat hij nietmeer wil lossen :N: . en dan leer je de hond lossen , maar iedere keer als je de hond uit de auto haalt en de pakwerker is nog niet aangekleed kan hij snel zorgen dat hij uit de buurt is van die hond of anders ........

nee er gebeuren veel dingen binnen de africhting , technieken en methodes . mijn mening ipo is meer spelgericht , knpv /ring is meer manscherpte icm spel
- Anya
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Na het hele verhaal gelezen te hebben denk ik dat niet vergeten moet worden dat de begeleider de grootste rol speelt bij het africhten van je hond. Mijn hond functioneerde minder goed bij de vorige eigenaar ten op zichte van de pakwerker. Maar daar lag de druk te hoog omdat hij een laat bloeier blijkt te zijn, achteraf gezien. Bij ons op de africhting willen alle honden maar een ding als de pakwerker zien... en blijven er alleen onder apel van af. 

- Mol
- Zeer actief
toen ik nog KNPV deedt met een hond van mijn kon de pakwerker gewoon met hem knuffelen en aaien en spelen, maar zodra die zelfde pak werke op het veld liep en ik me hond de laan uit stuurde kleunde deze er net zomakelijk in.
idem met voorwerp bewaking 2 tellen van te voren nog staan spelen met de pakwerker maar op het voorwerp staan en dan gewoon zijn werk doen.
een die in deze sport zit moet werken waneer het gezegt wordt klaar en niet anders. als de hond niet bijt omdat hij de pakwerker lief vindt moet je je eigen toch wat af gaan vragen.
mol
idem met voorwerp bewaking 2 tellen van te voren nog staan spelen met de pakwerker maar op het voorwerp staan en dan gewoon zijn werk doen.
een die in deze sport zit moet werken waneer het gezegt wordt klaar en niet anders. als de hond niet bijt omdat hij de pakwerker lief vindt moet je je eigen toch wat af gaan vragen.
mol

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
of juist te veelscooby doo schreef:te weinig karakter !Mol schreef: niet anders. als de hond niet bijt omdat hij de pakwerker lief vindt moet je je eigen toch wat af gaan vragen.
mol

mijn hond kan ook met de pakwerker spelen hoor, zolang ie gaan mouw aan heeft

- Mol
- Zeer actief
en daar hou ik dus ook niet van, simpel hij mag pas lelijk doen als ik zeg dat hij dat moet doen , en als hij bij het zien van de pakwerker al uit zijn plaat gaat ga ik ook ff uit me plaat.maart schreef:of juist te veelscooby doo schreef:te weinig karakter !Mol schreef: niet anders. als de hond niet bijt omdat hij de pakwerker lief vindt moet je je eigen toch wat af gaan vragen.
molheeft dan enkel het verkeerde karakter
![]()
mijn hond kon tussen kinderen liggen en daar van uit stellen op de man en vervolgens weer trug tussen de kinderen liggen.
mol

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Mol doe je helemaal niets meer in de africhting?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
geen herdertje voor dr bij
?

Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
- Mol
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
en zo hoort het, naar mijn mening!Mol schreef:en daar hou ik dus ook niet van, simpel hij mag pas lelijk doen als ik zeg dat hij dat moet doen , en als hij bij het zien van de pakwerker al uit zijn plaat gaat ga ik ook ff uit me plaat.maart schreef:of juist te veelscooby doo schreef:te weinig karakter !Mol schreef: niet anders. als de hond niet bijt omdat hij de pakwerker lief vindt moet je je eigen toch wat af gaan vragen.
![]()
mijn hond kon tussen kinderen liggen en daar van uit stellen op de man en vervolgens weer trug tussen de kinderen liggen.
mol

Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een aparte combinatieMol schreef:nee kruising ier/dherder.Inge schreef:Met wat voor hond heb je dan in de KNPV getraind Mol? Ook een molosser?
mol

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Mol
- Zeer actief
er zijn veel honden die dat kunnen , of door de pakwerker over de kop geaaid worden terwijl ze inbijten .maart schreef:of juist te veelscooby doo schreef:te weinig karakter !Mol schreef: niet anders. als de hond niet bijt omdat hij de pakwerker lief vindt moet je je eigen toch wat af gaan vragen.
![]()
iedere africhter verkiest of maakt zijn hond zoals ie wil .
de ene heeft liever een hond die na de training in de kantine met de kinderen kan spelen . de andere heeft liever een hond die hij op alles bijt .
ik ben tot het besluit gekomen dat de pup die ik nu heb sociaal moet zijn . ik wandel sinds ik hem heb ook langs de scholen als ze uit zijn . hoe meer contakt met kids hoe liever ik het heb . een hond met karakter hoef je niet kwaad te maken die zal je wel verdedigen als het nodig is .
als dat je doel is tenminste . sporthonden moeten imo ALTIJD supersociaal zijn anders gebeuren er ongelukken!!!
- Mol
- Zeer actief
precies, een hond leren bijten is niet moeilijk, maar een hond leren bijten op comando is een ander verhaal, ik vind het belangrijk dat de hond geen ongelijd projectiel is en alles bijt wat in zijn buurt komt dat betekent voor mij dat de hond alleen maar heeft leren bijten.scooby doo schreef:er zijn veel honden die dat kunnen , of door de pakwerker over de kop geaaid worden terwijl ze inbijten .maart schreef:of juist te veelscooby doo schreef:te weinig karakter !Mol schreef: niet anders. als de hond niet bijt omdat hij de pakwerker lief vindt moet je je eigen toch wat af gaan vragen.
![]()
iedere africhter verkiest of maakt zijn hond zoals ie wil .
de ene heeft liever een hond die na de training in de kantine met de kinderen kan spelen . de andere heeft liever een hond die hij op alles bijt .
ik ben tot het besluit gekomen dat de pup die ik nu heb sociaal moet zijn . ik wandel sinds ik hem heb ook langs de scholen als ze uit zijn . hoe meer contakt met kids hoe liever ik het heb . een hond met karakter hoef je niet kwaad te maken die zal je wel verdedigen als het nodig is .
als dat je doel is tenminste . sporthonden moeten imo ALTIJD supersociaal zijn anders gebeuren er ongelukken!!!
de hond waar ik het over had stelde net zo makkelijk de pakwerker als iemand in normale kleding daar voor maakte hij geen verschil, maar dit gebeurde pas als hij daar voor het comando kreeg.
de hond was dus geen gevaar voor mensen in het dagelijks leven en dus ook niet voor kinderen.
mol

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor mij staat sociaal gedrag en bovenal betrouwbaarheid voorop.
Ik heb liever een hond die iets "te lief" is dan een overscherpe hond.
Marouck is "te lief", zij bijt steeds beter en harder maar wel uit spel, bij haar is het niet serieus. Als beginner in de africhting vind ik dat niet erg.
Biène toont zich nu als een pup met behoorlijke driften, die ik wel probeer te begeleiden en sturen. Zoals ze zich nu laat zien zal bijten geen probleem zijn en eerlijk gezegd denk ik dat zij dus veel serieuzer zal zijn dan Marouck daarin. Ik ben blij dat ik op een club zit waar mensen zitten met verstand van zaken, die mij daarin goed kunnen begeleiden. Ik wil die driften namelijk niet teveel beknotten zoals ik achteraf bij Marouck heb gedaan, maar ik wil ze wel sturen, zodat ze betrouwbaar is en blijft.
Marouck is "te lief", zij bijt steeds beter en harder maar wel uit spel, bij haar is het niet serieus. Als beginner in de africhting vind ik dat niet erg.

Biène toont zich nu als een pup met behoorlijke driften, die ik wel probeer te begeleiden en sturen. Zoals ze zich nu laat zien zal bijten geen probleem zijn en eerlijk gezegd denk ik dat zij dus veel serieuzer zal zijn dan Marouck daarin. Ik ben blij dat ik op een club zit waar mensen zitten met verstand van zaken, die mij daarin goed kunnen begeleiden. Ik wil die driften namelijk niet teveel beknotten zoals ik achteraf bij Marouck heb gedaan, maar ik wil ze wel sturen, zodat ze betrouwbaar is en blijft.

Groetjes Inge

ik ben het nu aan het aanleren met het commando 'vrij' bij dat woordje mag de hond aaibaar zijn en gewoon zijn zin doen . binnen enkele maanden zal dat woordje na de training op het veld ook gebruikt worden , dan kan hij geaaid worden door de pakwerker etc ... . zodanig dat de hond een knop zal krijgen en weet wanneer het serieus is en ook weet wanneer hij gewoon lief mag zijn en door iedereen geaaid mag worden .nu laat ik hem de komende maanden met kinderen spelen terwijl ik erbij ben natuurlijk om gewoon sociaal te maken .Inge schreef:Voor mij staat sociaal gedrag en bovenal betrouwbaarheid voorop.
Marouck is "te lief", zij bijt steeds beter en harder maar wel uit spel, bij haar is het niet serieus. Als beginner in de africhting vind ik dat niet erg.![]()
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik breng haar ook in contact met kinderen, maar wel onder toezicht inderdaad, want ze heeft momenten dat ze overal inhangt
en dat doet zeer, zeker bij een kind.
Gelukkig heb ik een tweeling van ruim 2 jaar bij de hand die haar geweldig vinden en die steeds vragen of ze "babyhondje Biène" mogen aaien of mee uitlaten.
En afgelopen zondag was er een andere club bij ons aan het trainen en daar was ook een kind bij, die lekker met haar gespeeld heeft.

Gelukkig heb ik een tweeling van ruim 2 jaar bij de hand die haar geweldig vinden en die steeds vragen of ze "babyhondje Biène" mogen aaien of mee uitlaten.

Groetjes Inge