Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Demo KNPV

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wat me het meeste tegenhoudt is het feit dat ik weer aan het werk zal moeten zodra ik mijn omscholing heb afgerond. :wink: Het is alleen de vraag hoelang het duurt voor ik werk kan vinden natuurlijk, dat kan 2 maanden duren maar ook langer. :19:
Qua financiën kost het me niets, eten en medische kosten blijven voor rekening van de fokker. Hij blijft ook eigenaar, ik word dan mede-eigenaar. Als de teef dan geschikt zou zijn zullen er over enkele jaren 1 of 2 nestjes mee gefokt worden.
De hond zal zeker niet de hele dag in de kennel zitten, maar dus wel als ik er niet ben, ik durf geen pittige teef zonder toezicht bij Marouck te zetten, zeker niet zodra die pup volwassen wordt. Nu kan Marouck vrijwel met alle honden, maar ze laat zich ook het kaas niet van het brood eten.
Als ik thuis ben zou de hond gewoon ook in huis zijn.
Ik vind het echt heel moeilijk, ook omdat ik niet weet hoelang het nog met Nika goed zal blijven gaan. De spieren in haar achterhand beginnen af te nemen, kan dus best zijn dat ze dalijk ineens heel hard achteruit zal gaan en dat ik haar in zal moeten laten slapen. Ik ben nu al weken aan het dubben :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inge schreef:Wat me het meeste tegenhoudt is het feit dat ik weer aan het werk zal moeten zodra ik mijn omscholing heb afgerond. :wink: Het is alleen de vraag hoelang het duurt voor ik werk kan vinden natuurlijk, dat kan 2 maanden duren maar ook langer. :19:
Qua financiën kost het me niets, eten en medische kosten blijven voor rekening van de fokker. Hij blijft ook eigenaar, ik word dan mede-eigenaar. Als de teef dan geschikt zou zijn zullen er over enkele jaren 1 of 2 nestjes mee gefokt worden.
De hond zal zeker niet de hele dag in de kennel zitten, maar dus wel als ik er niet ben, ik durf geen pittige teef zonder toezicht bij Marouck te zetten, zeker niet zodra die pup volwassen wordt. Nu kan Marouck vrijwel met alle honden, maar ze laat zich ook het kaas niet van het brood eten.
Als ik thuis ben zou de hond gewoon ook in huis zijn.
Ik vind het echt heel moeilijk, ook omdat ik niet weet hoelang het nog met Nika goed zal blijven gaan. De spieren in haar achterhand beginnen af te nemen, kan dus best zijn dat ze dalijk ineens heel hard achteruit zal gaan en dat ik haar in zal moeten laten slapen. Ik ben nu al weken aan het dubben :wink:
Moeilijk hoor ik wens je in ieder geval veel sterkte en wijsheid toe.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Meis, kennel heb je, je ex en huidige clubleden kennen de hond en jou, je hebt erzelf weinig of geen kosten aan, waarom niet?

Je hebt idd kans dat Rouckie niet met de andere teef kan opschieten, dan zit je idd aan scheiden van de honden...tja, persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee (Furie, Nika en Benta kunnen absoluut ook niet bij elkaar, en lijkt zoveel op mama Bent en oma Nika.. dat gaat straks ook niets worden). Teven onderling, zeker de dominantere die je graag in de sport ziet, zijn echte bitches. Je hebt ook kans dat de pup dominanter is dan Rouckie, door haar bloedlijn, dan is de rangorde ook snel bepaald. Het moeilijkst is het als de teven gelijkwaardig zijn.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:Meis, kennel heb je, je ex en huidige clubleden kennen de hond en jou, je hebt erzelf weinig of geen kosten aan, waarom niet?

Je hebt idd kans dat Rouckie niet met de andere teef kan opschieten, dan zit je idd aan scheiden van de honden...tja, persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee (Furie, Nika en Benta kunnen absoluut ook niet bij elkaar, en lijkt zoveel op mama Bent en oma Nika.. dat gaat straks ook niets worden). Teven onderling, zeker de dominantere die je graag in de sport ziet, zijn echte bitches. Je hebt ook kans dat de pup dominanter is dan Rouckie, door haar bloedlijn, dan is de rangorde ook snel bepaald. Het moeilijkst is het als de teven gelijkwaardig zijn.
Kennel heb ik inderdaad, wil er alleen nog een uitloop aanhebben naar buiten. Op zich is dat ook niet eens zo'n probleem, heb nog 2 panelen van 1 of 1,5 meter nodig om dat te realiseren, maar denk zelfs dat Peter me dat zou geven als ik dat tegen hem zou zeggen. :19:
Zijn insteek van dit aanbod is zowel voor mij (hij weet waar mijn ambities liggen en dat dat met Marouck niet te realiseren is) als natuurlijk ook voor hemzelf, hij kan geen 2 pups aanhouden en trainen. :wink:
Sonja en Harrie hebben voor mij naar de bloedlijn gekeken en raden me dus aan het wel te doen. Qua bloedlijn zullen de pups geschikt zijn voor de africhting, zowel voor de KNPV als voor de IPO. Zowiezo gaan er dus al 3 binnen de KNPV trainen. :wink:
Ik dub gewoon nog ff verder, heb nog enkele weken om definitief te beslissen wat ik doe. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Selena
Zeer actief

MM uitloop is wel aan te komen. Harrie en sonja zouden het niet zomaar zeggen, dat weet je.. en je ex clubmaatje ook niet.
Een snelle blik op de bloedlijn, zegt me idd dat IPO ook heel goed mogelijk moet zijn.

Dub maar ff verder meid, sterkte!!!

Ps heb jij toevallig stamboomgegevens van Arno? of kan ik gewoon op de RvB site kijken? Ff neuzen of hij een vriendje voor Fuur kan zijn.

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:MM uitloop is wel aan te komen. Harrie en sonja zouden het niet zomaar zeggen, dat weet je.. en je ex clubmaatje ook niet.
Een snelle blik op de bloedlijn, zegt me idd dat IPO ook heel goed mogelijk moet zijn.

Dub maar ff verder meid, sterkte!!!

Ps heb jij toevallig stamboomgegevens van Arno? of kan ik gewoon op de RvB site kijken? Ff neuzen of hij een vriendje voor Fuur kan zijn.
Stamboom van Arno staat op de site www.dehondalsvriend.nl als ook op bloedlijnen.nl

Hij heeft nu 3 nesten voortgebracht. Het eerste nest is nu bijna 2 jaar (in oktober) en een aantal honden laten zich goed zien (1 wat minder maar dat ligt voor een groot deel aan de eigenaresse helaas).
Het tweede nest is nu 1 jaar, en de honden die ik daarvan ken (Diesel van Sonja, en nog eens 3 of 4 honden in Mierlo) laten zich allemaal goed zien.
Het 3e nest is nu een maand of 3, dat is nog afwachten maar de pup die ik daarvan ken heeft in ieder geval nogal wat driften. :wink:

Ik geloof dat er dit jaar nog eens 2 dekkingen aangevraagd zijn en Joris, de fokker van Aki :wink: gaat Arno in Breda ook bekijken om te kijken of hij hem wil gebruiken.
Groetjes Inge
Afbeelding

Selena
Zeer actief

ga eerst ff stamboom uitpluizen, mijn papa evt. om raad vragen, en dan zou ik zelf ook nog arno willen zien in trainingssituatie enzo. Kan ik ook mooi wat nakomelingen zien, wil ik allemaal weten voor ik hem evt. zou gaan gebruiken. :mrgreen: Tja groot wensen pakket, ´k weet ut....

Maarre als ut zo ver komt, kanik eindelijk Rouckie in ut echie knuffen :cheer:

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:ga eerst ff stamboom uitpluizen, mijn papa evt. om raad vragen, en dan zou ik zelf ook nog arno willen zien in trainingssituatie enzo. Kan ik ook mooi wat nakomelingen zien, wil ik allemaal weten voor ik hem evt. zou gaan gebruiken. :mrgreen: Tja groot wensen pakket, ´k weet ut....

Maarre als ut zo ver komt, kanik eindelijk Rouckie in ut echie knuffen :cheer:
Yeahhhhhhhhhhhh :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Groetjes Inge
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”