Julliette schreef:
Weet je zeker dat je een stamboomloze hond wil met een toch wel behoorlijke hD-kans?
De vraag is natuurlijk of je sowieso een stamboomloze hond moet willen
Ja, dat is waar..maar hoe groot zal die kans zijn, weet jij dat?
En precies, of het uberhaupt een stamboomloze wordt, dat is nog helemaal niet zeker..
Niemand weet hoe groot die kans is. Zelfs uiteindelijk bij een hond met stamboom niet. Maar bij honden met een boom is in ieder geval te zien hoe de heupen en ellebogen van de voorouders zijn.
En niet onbelangrijk bij de herderachtigen die jij zo mooi vind: hoe de voorouders zijn qua werklust.
Als jij een mooie kruising mechel tegen komt waarvan ma een werkhondje pur sang is dan ga je in de knoei komen als je niet elke dag flink wat tijd in je hond kan steken.
je wilt een trainbare hond.... Wat als in die prachtige kruisingspup toch een flink scheutje husky zit? Dan sta je mooi te roepen richting horizon tot je een ons weegt
Ik schrijf het misschien wat overdreven op en ik wil niemand voor het hoofd stoten die net dÃe mechel heeft die lui voor de bank ligt of net dÃe kruising husky heeft die de top heeft gehaald qua gehoorzaamheid.
Maar waarom een gok nemen als het niet hoeft.
En als je zegt: "die kruising maakt me niets uit."
Waarom dan niet eens kijken naar een herplaatser, elke verkochte, onzorgvuldig gefokte pup is er een!