Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kaakkracht

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Rataplan schreef:
Wil de hond schreef:Ik heb het meegemaakt hoor, dat een herderbaas, een rotweilerbaas en een dobermanbaas tegen elkaar op stonden te bieden.

Ik weet niet meer welke hond het hardste kon bijten, maar geen van hen was blij toen een ander weer wist te melden dat de Pit Bull 1500 kg. per vierkante centimeter kan bijten. :eek: :N:
Heb je mijn haai nog niet gezien :pffff: :mrgreen:
Tttssssss,

Mijn volgende hond wordt er eentje die eet haaien als ontbijt, die heeft zo´n grote kop en die bijt zo hard dat-ie een haai van 6 meter in twee happen zo doormidden bijt. :pffff: :cheer: :pffff:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Wil de hond schreef:
Rataplan schreef:
Wil de hond schreef:Ik heb het meegemaakt hoor, dat een herderbaas, een rotweilerbaas en een dobermanbaas tegen elkaar op stonden te bieden.

Ik weet niet meer welke hond het hardste kon bijten, maar geen van hen was blij toen een ander weer wist te melden dat de Pit Bull 1500 kg. per vierkante centimeter kan bijten. :eek: :N:
Heb je mijn haai nog niet gezien :pffff: :mrgreen:
Tttssssss,

Mijn volgende hond wordt er eentje die eet haaien als ontbijt, die heeft zo´n grote kop en die bijt zo hard dat-ie een haai van 6 meter in twee happen zo doormidden bijt. :pffff: :cheer: :pffff:
Neem dan een zeekrokodil die hebben de meeste kaakdruk van alles wat leeft op deze bol :mrgreen:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

greatdane schreef:Neem dan een zeekrokodil die hebben de meeste kaakdruk van alles wat leeft op deze bol :mrgreen:
Ik heb laatst op Tv een of ander gek de kaakdruk van een bijtschildpad zien meten (snapping turtle) en die ging van de schaal af.
weg gehaald zit een virus in
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Kijk maar uit anders stuur ik mijn schildpad op je af :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marley1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marley1 »

Gevonden op ander forum en andere internetpagina's (met cijfers die elkaar tegenspreken dus.... :denken: :19: ):
Voor het gemak een aantal hondenrassen en andere dieren.
-Australische zoutwaterkrokodil 245 kg/cm2.(En daarmee het krachtigst bijtende dier op aarde. Zelf T-rex beet niet eens zo hard volgens wetenschappers).
-Hyena 70 kg/cm2 (en daarmee het krachtigst bijtende zoogdier op aarde).

Wat de volgende hondenrassen betreft moet vertelt worden dat met de achterste kiezen ca. 30% harder gebeten kan worden.

-Bull terriér 32-46 kg/cm2.
-Rottweiler 28-45 kg/cm2.
-Duitse herder 28-44 kg/cm2.
-Bouvier 26-42 kg/cm2.
-Boxer 25-40 kg/cm2
-Airdale terriér 24-40 kg/cm2
-Dobermann 22-39 kg/cm2
-Collie 22-38 kg/cm2
-Hollandse herder 20-37 kg/cm2
-Mechelse herder 24-35 kg/cm2

Bron: Animal Planet en een boek over politiehonden, auteur: J.R. Toman.

Krokodillenkaken zijn zeer sterk. Ze kunnen met een kracht van 1.350 kilo bijten.
De bijtkracht van een volwassen Afrikaanse leeuw bedraagt 780 kilo.
De bijtkracht van een schemerhaai bedraagt 60 kilo.
De bijtkracht van een 2 mtr lange haai is vastgelegd op 3.000 kg per vierkante cm (de mens daarentegen heeft een max bijtkracht van 115 kg per vierkante cm).
Mens: Tanden en kiezen zijn erop gemaakt om enorme krachten op een klein oppervlak te weerstaan. Indien met een meetapparaat de bijtkracht gemeten wordt, komt men tot waarden van 100 kg; dit geldt voor gezonde tanden en kiezen.
Iemand met een kunstgebit kan niet harder meer bijten dan 5 tot 10 kilogram. Dit komt doordat het te veel pijn doet om harder te bijten.

Bijtschildpad CHELYDRA SERPENTINA: De bijtkracht van een halfwas exemplaar kan al oplopen tot 500kg per cm2.

Bijtkracht van een mens: 80 kg. Bijtkracht van een volwassen Afrikaanse leeuw: 425 kg. Bijtkracht van een Tyrannosaurus rex: bijna 1 400 kg. Da's genoeg om een auto doormidden te bijten.
Groet,

Bob
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Toch zou ik ook wel eens zo'n lijst willen zien! Ik krijg al twee jaar nog geld van een jack russel bezitter (een slordige da rekening van 80 euries), omdat zijn kleine hondje echt niet zo'n grote schade aan mijn hond kon aanrichten...

Nee, een jachthond is lief, klein bijt niet en scheurt geen hondenlippen in drieeen en dat hoef je ook niet met 35 hechtingen te naaien en dan hoeft je hond ook niet drie weken op blikvoer.

Sorry, moest ik even kwijt, waar is die lijst.... :devil:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Dat van duitse herder geloof ik wel... Als Tuana der kaken op elkaar heeft, is ze een pitbull :mrgreen: Vast is vast bij haar
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

jidde schreef:Dat van duitse herder geloof ik wel... Als Tuana der kaken op elkaar heeft, is ze een pitbull :mrgreen: Vast is vast bij haar

Een pitherder dus :mrgreen:

Ik heb een chiauaherder, hij durft namelijk zijn kaken niet op elkaar te zetten (wil niet weten wat er gebeurd als hij het wel doet). :wink:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik had ooit gehoord dat een Duitse Dog net zo hard zou kunnen bijten als een leeuw. Maar waar je beter voor kunt uitkijken bij de DD is de enorme dikke schedel in combinatie met de nodige lompheid. Dat levert meer slachtoffers op dan hun bijtkracht :mrgreen:

Is er ook bekend welk ras het hardst kan slaan met zijn staart? Ik heb nl. wel een vaag vermoeden :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ha, nou ik weet mooi zeker dat mijn Fox Terriër harder kan bijten dan mijn Hedder. :pffff: (Haar gebit is in ieder geval net zo groot :smile: )
Ben ik lekker ook machol. :cheer:
Ik snap ook niet dat ze niet in het voorgenoemde lijstje voorkomt.
Hebben ze vast nog nooit gemeten. :pffff:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Essy schreef:Ik had ooit gehoord dat een Duitse Dog net zo hard zou kunnen bijten als een leeuw. Maar waar je beter voor kunt uitkijken bij de DD is de enorme dikke schedel in combinatie met de nodige lompheid. Dat levert meer slachtoffers op dan hun bijtkracht :mrgreen:

Is er ook bekend welk ras het hardst kan slaan met zijn staart? Ik heb nl. wel een vaag vermoeden :mrgreen:

Krokodil :mrgreen:
Essy

Angel-eyes schreef:
Essy schreef:Ik had ooit gehoord dat een Duitse Dog net zo hard zou kunnen bijten als een leeuw. Maar waar je beter voor kunt uitkijken bij de DD is de enorme dikke schedel in combinatie met de nodige lompheid. Dat levert meer slachtoffers op dan hun bijtkracht :mrgreen:

:neenee: nee nee nee ik bedoelde welke hond (ras) :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Essy schreef:
Angel-eyes schreef:

Nou weet dat sommige boxertjes best flink kunnen zwiepen met hun staartjes :mrgreen:
Bull-terriers kunnen ook aardige stokslagen ermee geven :jank:
Essy

Angel-eyes schreef:
Essy schreef:
Angel-eyes schreef:

Bull-terriers kunnen ook aardige stokslagen ermee geven :jank
Nou weet dat sommige boxertjes best flink kunnen zwiepen met hun staartjes :mrgreen:
Heb je wel eens een doggenstaart in je kruis gehad (zit op maaihoogte van de DD) :mrgreen:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

hahah. dat wil ik ook wle weten.. wie het hardste zwiept haha
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

minhie schreef:hahah. dat wil ik ook wle weten.. wie het hardste zwiept haha
Ikke!!!!!!

:zweep:
Essy

Angel-eyes schreef:
Ikke!!!!!!

Met je staart :denken:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

De pitbull zwiept het hartst :pffff: Mijn oude Patries had haar topje er zelfs afgeslagen tegen het kozijn van de deur :N: Als je in de winter binnenkwam met koude benen van het fietsen en je zag haar aankomen blij en hard zwiepend, wist je niet hoe snel je die staart moest pakken omdat de pijn van die zweep tegen je bevroren ledematen niet te verdragen was :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Essy schreef:
Angel-eyes schreef:
Ikke!!!!!!

Met je staart :denken:

:sst:
Plaats reactie