Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tot aan de inentingen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Re: Tot aan de inentingen

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:Hoe zit dat nou met de tweede inentingen? Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met de dierenarts voor maandag over een week, !
Even tussendoor. Ik weet niet met wat voor koopcontract je werkt, maar bij het standaardkoopcontract zit een clausule dat je hondje binnen 8 dagen na aanschaf door je dierenarts moet laten checken voor een gezondheidsverklaring.

Er zit een apart gedeelte in het inentingsboekje om in te laten vullen met datum. Nou zal een beetje fokker daar nooit over vallen mocht je hond een aangeboren afwijking blijken te hebben, maar ik vond het toch prettiger het zekere voor het onzekere te nemen.

Anne
starfleet
Erelid

Moos schreef: Mag ik trouwens vragen wat een kooikerpupje van 8 weken weegt, en van 6 maanden? Vraag het me de laatste dagen opeens af :wink:
Ze woog 2.8 kilo toen ze in huis kwam met 8,5 week en nu met zes maanden weegt ze 9.8 kilo en is 41.5 centimeter hoog. Het is een flink uit de kluiten gewassen Kooiker, maar er zal niet veel meer in hoogte bijkomen denkelijk. Wat boven de maat voor een teefje, maar dat vinden wij helemaaaal niet erg :ok:

Ze zal uiteindelijk 42-43 centimeter worden en een kilo of 12. Ongeveer grote reuenmaat.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Moos schreef: Mag ik trouwens vragen wat een kooikerpupje van 8 weken weegt, en van 6 maanden? Vraag het me de laatste dagen opeens af :wink:
Ze woog 2.8 kilo toen ze in huis kwam met 8,5 week en nu met zes maanden weegt ze 9.8 kilo en is 41.5 centimeter hoog. Het is een flink uit de kluiten gewassen Kooiker, maar er zal niet veel meer in hoogte bijkomen denkelijk. Wat boven de maat voor een teefje, maar dat vinden wij helemaaaal niet erg :ok:

Ze zal uiteindelijk 42-43 centimeter worden en een kilo of 12. Ongeveer grote reuenmaat.

Anne
Ah, leuk om ook eens te weten :wink:
Saartje woog 2.8 met een week of 14 denk ik. Nu weegt ze, heb net weer eens gewogen, zo rond 3.3, met 17 weken.
Ze zal, net als Moos, wel iets groter worden dan sommige Maltezers (ik denk uiteindelijk een kilo of 5-6), die volwassen maar 3.5 kilo wegen. Maar daar heb ik bewust voor gekozen, ze blijven zeer handzaam, en klein, maar niet zo vreselijk kwetsbaar :wink:

Ik vind Kooikers trouwens ook altijd heel mooi om te zien! Maar voor mij dan weer een maatje te groot :mrgreen: :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Moos schreef: Ze zal, net als Moos, wel iets groter worden dan sommige Maltezers (ik denk uiteindelijk een kilo of 5-6), die volwassen maar 3.5 kilo wegen. Maar daar heb ik bewust voor gekozen, ze blijven zeer handzaam, en klein, maar niet ze vreselijk kwetsbaar :wink:

Ik vind Kooikers trouwens ook altijd heel mooi om te zien!
Ik vroeg me dat af inderdaad. Er lopen hier hele kleintjes, maar ook wel maatje kleine Cairn, dat oogt een stuk robuuster.

Wij zagen op het veldje bij de training een chihuahua op puppycursus. Dat is pas klein. Die zullen wel altijd in de jaszak gaan. Eer ik daar een Rottweiler aan liet snuffen :denken:

Ik heb kooikers altijd heel mooie hondjes gevonden, maar Malthezers zijn wel een stuk gemakkelijker. Er lopen er hier veel rond en mijn hond is er nogal gek mee. Door de wat oudere is wel een paar keer afgesnauwd wegens onvoldoende respect, maar daar heeft ze manieren van geleerd.

Anne :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Moos schreef: Ze zal, net als Moos, wel iets groter worden dan sommige Maltezers (ik denk uiteindelijk een kilo of 5-6), die volwassen maar 3.5 kilo wegen. Maar daar heb ik bewust voor gekozen, ze blijven zeer handzaam, en klein, maar niet ze vreselijk kwetsbaar :wink:

Ik vind Kooikers trouwens ook altijd heel mooi om te zien!
Ik vroeg me dat af inderdaad. Er lopen hier hele kleintjes, maar ook wel maatje kleine Cairn, dat oogt een stuk robuuster.

Wij zagen op het veldje bij de training een chihuahua op puppycursus. Dat is pas klein. Die zullen wel altijd in de jaszak gaan. Eer ik daar een Rottweiler aan liet snuffen :denken:

Ik heb kooikers altijd heel mooie hondjes gevonden, maar Malthezers zijn wel een stuk gemakkelijker. Er lopen er hier veel rond en mijn hond is er nogal gek mee. Door de wat oudere is wel een paar keer afgesnauwd wegens onvoldoende respect, maar daar heeft ze manieren van geleerd.

Anne :wink:
Moos is maatje kleine Cairn, en Saar zal denk ik net ietsies kleiner blijven. :wink:

Ik heb inderdaad ook voor de Maltezer gekozen omdat dat vrij makkelijke hondjes zijn. Moos was mijn eerste hond, en ik wilde de kans zo klein mogelijk maken dat ik er iets flink aan kon verpesten.

Ik heb toen ook nog naar chihuahua's gekeken, maar dat is zooooo ieniminie, dat was me net iets te gortig. Moos en Saar lopen hier elke ochtend in het bos met wel 10 andere honden, zij zijn de kleinste, en de grootse is een flinke lab-reu. Dat kan allemaal net aan omdat ze dus redelijk robuust zijn, als blijft het wel altijd oppassen.

Maar goed, volgens mij doen we een beetje aan topic-vervuiling :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”