Bas Rouge schreef:monica schreef:Mijn Harry was ook altijd de lieve sukkel... staart laag oren laten hangen... en toen was hij ook 6 maanden met zo'n karakter... maar meneer is nu 9 maanden ... en ik zie toch wel dat zijn staart rechter gaat staan en hij is allerter.... en niet te vergeten.... KOM NIET ONVERWACHTS binnen bij mij..... en dit is allemaal binnen 3 maanden veranderd..

..... en die hele lieve uitstraling wat hij toen had... heeft ie nu niet meer
Dus NEE ik ben van mening dat deze combinatie een gevaar is voor de mede mens......en over een paar maandjes een lopende atoomboom is...
( die loop ik straks liever uit de weg )
Hallo Monica,
Jouw reactie intrigeert me. Je schrijft dat deze hond een gevaar is voor de medemens, een lopende atoombom zelfs. Ik neem aan dat het met name om de Boerboelinvloed gaat in deze hond. De staff is geen mensagressieve hond... toch?
Jouw Harry is een Boerboel, wat zijn voor jou de overwegingen geweest om een hond aan te schaffen die een gevaar is (of in potentie is) voor de medemens. Ik vraag dit niet om een hetze te beginnen, ik ben serieus benieuwd naar je beweegredenen. Tuurlijk zijn het indrukwekkende honden, mooi ook en ze lijken me geweldig voor eigen mensen die ermee over weg kunnen. Maar ze zijn zoveel meer dan dat als ik de verhalen mag geloven die ik lees en hoor, ook hier op dit forum.
Groet, Sieneke
Groet, Sieneke
Ik doel met name om de combinatie van de staff met een boerboel.. ik heb beide honden in huis...zoals je al weet ( allebei raszuiver ) maar ik zou nooit van me leven een combinatie tussen die 2 willen ...
Een BB , en zeker een reu kan ook niet met andere honden overweg, en zeker niet met het eigen geslacht.. en dat kan een staff ook niet...
Een staff is heel snel met reageren en best vel... en daarin tegen is de BB iets trager .... en ik denk dat je deze 2 gaat kruisen met elkaar dat dit niet goed uitpakt ... want die kruising wordt op zeker een zware hond + erg behendig en de omgang met andere honden wordt gewoon uitgesloten... omdat beide rassen gewoonweg moeilijk zijn in de omgang met sexgenoten...
En inderdaad een staff is niet gericht op mensen , en de BB is daarin tegen behoorlijk verdedigend tegenover vreemden richting de eigenaar...
En waarom ik zei dat het een lopende atoombom kan zijn.... is eigenlijk mede omdat als je beide karakters bekijkt en bestudeert, dan kan je op vingers natellen dat dit gewoon nooit goed kan blijven gaan..
Mijn reden dat ik Harry genomen heb is eigenlijk ook met name omdat ik het hele mooie honden vind en machtig sterk om te zien !!
Ik ben een tijdje bezig geweest met informatie te vinden over de BB.. uiteindelijk stuitte ik op een fokker.. en ik moet zeggen ze heeft me behoorlijk wat dingen verteld en echt niet allemaal alleen over rozen ...
Ik heb echt inprencipe moeten bewijzen bij haar dat ik geschikt was voor een boerboel...
En ik neem een hond voor mezelf , en niet voor een ander...

ik ben ook totaal geen type die graag showt met me hond... ik train heel veel met hem, ik loop ook altijd op plaatsen waar veel andere honden komen zowel reuen als teven.. en ik moet zeggen voorlopig is hij nog sociaal..

Hij is wel in een korte tijd erg waaks geworden.. maar ja dit zit in het ras !!
Buiten op straat is hij wat terughoudend naar vreemden toe... hij kijkt echt de kat uit de boom zeg maar ... en als hij ziet dat het goed zit , dan is ie niet meer weg te slaan bij die persoon
* maar goed.... Harry is nog maar 9 maanden, dus eigenlijk kan ik nog heel weinig zeggen over hoe hij zal gaan uitbloeien...