Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is de betekenis van de naam van je hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

*Cootje*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Cootje* »

We hebben er wel een tijdje over na moeten denken hoor. :denken: Quinta betekend de 5e.
Omdat ze naast 3 katten en een hond de 5e was die bij ons kwam vonden we dat wel heel toepasselijk.
Afbeelding

groetjes Corine en Ivy
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Duncan=bruine krijger

Hij is genoemd naar Duncan, King of Scotland uit "Macbeth" :pffff:
vuilnisbas
Actief
Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vuilnisbas »

Hoi,
Bas, is een vuilnisbak(vuilnisbas) en dus ook een BASstaard.

Gossa, Catalaans(spaans) woord voor hond.

Poes, is een poes.
Fluffie is fluffie.
Groetjes,
Nanda en Ollie.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Tja Floor is een vloer en Job een taak of een baan :mrgreen: .
Bij Job zou het nog best passen maar daar is het niet op uitgezocht. Ik heb gewoon gekeken van ik leuk vond en verder niet naar betekenissen...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

ursula heette al ursula toen we haar kregen. betekent 'berin'.

kakaboeboe heet eigenlijk karel. betekent iets als 'stoere kerel'. vond ik op de een of andere manier toepasselijk. :mrgreen:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Dingo is vernoemd naar de allereerste hond waar ik KNPV mee heb gelopen. Ik was toen 5 :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

Blitz, omdat hij gewoon de blitz maakt!
Wilde ook een beetje duitsige naam voor hem... De kat van mijn broer heette Bliksem, die was toen door een vreselijk ongeluk dood gegaan, ze had zichzelf opgehangen bij een draaikiepraam. En heb hem eigenlijk ook een beetje vernoemd :wink:
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Basco tja geen flauw idee of daar een betekenis van is, maar die naam is voor mij een bekende naam van kinds af aan (veel honden in het dorp heette basco :wink: )

En Yuta :denken: geen idee, die naam heb ik van iemand van het forum hier (iemand met een bull terrier geloof ik), maar wat het betekent?? :19:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Fribbel heette al zo, nou ja, eigenlijk schreef je het als Fribble.
zijn vorige eigenaar heeft hem zo genoemd omdat ze dacht dat als hij een schattige naam had mensen hem niet eng zouden vinden.

maar hij doet altijd zo lief dat mensen toch niet bang zijn, ook al had hij Killer geheten :wink:
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rocky1 »

Rocky heette al zo toen wij hem kregen,en is genoemd naar Rocky die boksfilm van silvester stallonne :denken:
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Zingaro betekent zigeuner (in het Italiaans). Zijn naam moest met een Z beginnen.
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Kilian komt uit de boeken over Thule van Thea Beckman, vond het prachtige boeken als tiener :ok:
Lolly (mijn kat) heeft eerst weken zonder naam gelopen, ik weet niet eens meer precies waarom het Lolly is geworden maar het is een echte Lolly :mrgreen:
Coren komt weer uit een boek. Uit de serie De poort des doods. Het betekend de Uitverkorene. Hij is uitverkoren om bij mij te komen wonen :mrgreen:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Bente heette al zo bij de fokker. En aangezien wij die naam wel bij haar vinden passen is dat zo gebleven. De naam klinkt vrouwelijk, beetje Nederlands en krachtig.

Bente haar eerste nestje begon met de B, van Bente. Aangezien onze familie een beetje kevergek is, was de naam Beetle snel verzonnen. Voluit heet ze Big Bug Beetle fan 'e Kasseien oprit. Big, omdat ze zo groot was, Big Bug is een type kever, daarnaast betekent Bug ook kever en het klinkt gewoonweg leuk.
mugo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door mugo »

Mugo... ja, dat is wel een leuk verhaal. Wij zouden een Spaans hondje krijgen, zo een die mishandeld was of daar geen toekomst had (grrr :boos: ) maar dit ging niet door. De stichting deed opeens heel raar en we besloten er om die reden vanaf te zien. Jammer...

Maar ondertussen waren we op zoek gegaan naar iets Spaans als naam. Een kennis van ons kende een kledingzaak die "Mugo" heet en volgens hem betekende dat "kanjer". Vonden wij erg leuk en hoor je nooit. Dus het zou Mugo worden.

Nou de Mugo werd een gewoon Nederlands hondje van een Noord-Hollandse boerderij :wink: en wat bleek... Mugo is ook niet terug te vinden in het Spaanse woordenboek. :roll:

Ach ja, leuk idee erachter en eind goed al goed.
Hij is en blijft een kanjer! :mrgreen:
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Doerak.....omdat we dat een toepasselijke naam vonden voor een klein, ondeugend Jack Russelltje.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mijn eerste hond heette Saartje...die heette al Saartje toen ik haar kreeg en ik vond het wel een schattige naam (he Marloes?! :mrgreen: )

Ted heb ik geadopteerd, die komt bij een madame uit Frankrijk vandaan. Ted heette eerst "Noisette" en officieel "Noisette U'Pitchounette des Bruyeres Bleues".. Nu was die eerste eigenaresse nogal een Franse kakmadame, dus toen zij Ted dropte bij haar Nederlandse buren in Frankrijk (snap je hem nog?), hebben zij haar Ted genoemd. We hadden al 10000001 andere namen voordat we haar op gingen halen, maar toen we haar zagen...sja, toen was het een echte Ted! :wink:

Sophie heette bij haar vorige eigenaar Britt. Maar ik heb altijd een Basset willen hebben die Sophie zou heten...ik weet niet, ik vind dat echt een naam die bij het ras past. Dus is het Sophie geworden.
inko2000

namen van honden

Ongelezen bericht door inko2000 »

Hallo allemaal,

Die van mij heten Bobby, had ie al en Yassar (gegeven door het asiel). Wij wilden hem anders noemen, maar hij heet nog steeds Yassar. Hahahaha en iedereen is er al aan gewend, alleen als je vreemden tegenkomt, vragen ze altijd nog een keer:"HOE HEET IE?"

Groetjes Ina. :smile:
little-wolf
Zeer actief

Re: namen van honden

Ongelezen bericht door little-wolf »

inko2000 schreef:Hallo allemaal,

Die van mij heten Bobby, had ie al en Yassar (gegeven door het asiel). Wij wilden hem anders noemen, maar hij heet nog steeds Yassar. Hahahaha en iedereen is er al aan gewend, alleen als je vreemden tegenkomt, vragen ze altijd nog een keer:"HOE HEET IE?"

Groetjes Ina. :smile:
yassar arrafat.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

De laatste kat van mijn ouders heette Jeltsin. Kregen we vrij plotseling (onderonsje van mijn moeder met mijn tante) en we moesten toen een naam bedenken. Was toen een staatsgreep in Rusland en tijdens het journaal zaten we namen te verzinnen. En het werd Jeltsin.
Gekscherend spraken we toen af dat als er een hond kwam die maar Boris moest gaan heten :N:
Hebben we toch maar niet gedaan, want we vonden het niet de mooiste hondennaam en vrienden hadden ook al een hond die Boris heette.
Dus werd het Tagor, genoemd naar de Berner Sennenhond die mijn moeder kende in de tijd ze bijna 2 jaar in Zwitserland woonde.
2 jaar later kregen we Jari, denk niet dat die naam een nadere uitleg hoeft. Overigens ook een naam waar mijn moeder mee kwam.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Bliss is van het engelse woord Bliss, wat voor Euforie of blijdschap staat, en is precies wat hij ook is, een blij(soms vermoeiend blij en niet te controleren) Boxertje.

Feniks is gewoon vernoemd naar de vuurvogel.

En Angel omdat ze als een Engeltje eruit ziet :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

De hond heet Buffy omdat het lekker roept, er geen andere honden in de buurt zijn met die naam en het een naam was waar we allemaal enigszins mee konden leven.

Ik wilde Nella, mijn dochter Ayla en mijn man ook nog iets waar de rest het niet mee eens was.

Achteraf had ze Kitty moeten heten, dat past het beste bij haar.

Anne
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

starfleet schreef:De hond heet Buffy omdat het lekker roept, er geen andere honden in de buurt zijn met die naam en het een naam was waar we allemaal enigszins mee konden leven.

Ik wilde Nella, mijn dochter Ayla en mijn man ook nog iets waar de rest het niet mee eens was.

Achteraf had ze Kitty moeten heten, dat past het beste bij haar.

Anne

Buffy?? :N: ........de vampierendoder :devil: :mrgreen:
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Nieve betekent in het spaans sneeuw. De fokker heeft die naam bedacht en ik vond het wel appart, dus heb het zo gelaten. De fokker van Nieve heeft een hele tijd in Equador gewoond en gewerkt en ook Nieve's moeder komt daar vandaan. Hij sprak daar voornamelijk Spaans en vond het leuk om de puppies dus allemaal Spaanse namen te geven. Nieve en zusje Luna waren allebei wit van kleur, maar omdat Luna een iets gele gloed over haar vacht had, was Nieve de witste en kreeg dus de naam Nieve.

In het begin was het wel even wennen, maar ik hou wel van apparte namen dus vandaar dat ik het zo heb gelaten. :mrgreen:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

zeg wel ff bij dat je t anders uitspreekt dan je het schrijft.

njeve. :mrgreen:
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr

Ongelezen bericht door Dog-out »

Onze eerste dog heet officieel Joyce. Ze was al 18 maanden toen ze bij ons kwam en dus konden we haar niet zomaar een hele andere naam geven. We hebben haar omgedoopt tot Joy, een erg toepasselijke naam die ze met recht draagt.
Djenko en Noa zijn ook herplaatsers en hadden dus allebei al namen. Die hebben we maar zo gelaten. Noa vind ik zelf een erg mooie naam en Djenko is best apart, net zoals de hond. De katten heten Mouse omdat hij muisgrijs is en Mico (met een v-tje op de c) is toen maar Mickey geworden, dus Mickey&Mouse[/list]
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Als Formule 1 fan is het niet zo lastig als de naam met een S moet beginnen! :mrgreen:
Senna dus!

Oops had haar naam al toen ik haar kreeg natuurlijk en ondanks dat ik er nog wel even over gedacht heb om het te veranderen vind ik het nu toch toch wel erg leuk.

Nu had ik Senna eigenlijk Sorry moeten noemen..

Oops.... Sorry! :mrgreen:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Senna1 schreef:
Oops.... Sorry! :mrgreen:
:smile: :smile: :mrgreen: :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Chienna is een Beauceron en dat is een Franse Herdershond. Chien betekent hond in het Frans, vandaar.
Zouden mensen in Frankrijk met een Hollandse Herder de hond Honda noemen??? :mrgreen:

En Lorenne vond ik gewoon een mooie naam die niet al te vaak voorkomt, die betekent naar mijn weten niet iets speciaals.
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Baloe is gewoon een Baloe maar wordt ook wel Floeboe genoemd. Slaat allemaal nergens op.

Keizer heet zo omdat ie nou eenmaal een keizerlijke hond is. Eigenlijk heet ie Apollo, zo is hij genoemd in het asiel, maar de enige die hem nog zo noemt is mijn ma :pffff:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Joep was eigenlijk de eerste naam die in mijn hoofd bleef hangen toen ik wist dat ik een hondje kreeg. Het was mijn eerste reactie: Joepie ik krijg een hondje! En hij kwam binnen met de naar Benji maar daar luisterde hij toch niet naar en dus heb ik hem Joep gedoopt.

Kripo (kat) betekent op z'n amsterdams 'engerd' en het is de duitse afkorting voor kriminal polizei. Ik heb de naam ook gelozen als herinnering aan iemand tijdens een zomerkamp> een byzondere ongen die vlak na het kamp zelfmoord pleegde en zijn kat heette ook Kripo:
Pepita heette al Pepita toen ik haar kreeg: Pepita betekent ponpoenpitje: Ik vond het een byzondere naam die je niet veel hoort
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”