Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

terugkomen

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

yamie schreef:nog even over een ketting oid gooien..... als een hond goed snapt wat de bedoeling is.. maar gewoon niet luisterd? is dit voor mij nog steeds geen manier van doen... dan doe ik namelijk iets verkeerd en moet ik iets anders proberen om mezelf en het hierkomen aantrekkelijk te maken... wanneer een hond nog niet zover getraind is en dus bv ook op cursus is vind ik het helemaal uit den boze... machtsvertoon van een iegenaar en erg misplpaatst vind ik het... en ik geloof ook werkelijk niet dat het de manier is...
'

Ja dat is ieders persoonlijke mening, ik vind zelf ook dat je het eerst zo moet proberen, maar ken ook mensen wiens hond echt niet terug kwam, halen is geen optie dus je moet iets. Maar goed ieder zijn mening. Het is ook niet zo dat je die hond super bang moet maken maar de volgende keer denkt hij wel na voordat hij het weer doet. Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet voor slaan en kettingen gooien.

groetjes

rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Mechelfanaat
Actief

terug komen

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Ik zou gewoon een poosje een stapje terug doen.
Je hond aan een laggelijn doen 5 of 10 meter.

Vrij geven en als ie lekker aan het snuffelen is roep je zijn naam en hier.
Als hij komt is e heel braaf en geef je hem een voertje of je speelt even met hem. ( het moet leuker zijn om bij jou tekomen dan met een andere hond te blijven spelen. :wink:

Als hij niet komt haal je hem gewoon met de lijn naar je toe en als hij dan bij je is , beloon je hem goed met voer ( kaas b.v) of spelen.

Dit ga je op verschillende plaatsen en in verschillende omstandig heden doen. ( kost wel een poosje als de hond al volwassen is)
Maar als je dat een aantal maanden volhoud zal je zien dat het beter gaat.
Daarbij is het vaak zo dat een hond die te veel aandacht krijgt en te veel met andre honden mag spelen makkelijker zijn eigen gang gaat.
Ik heb er hier tuis ook zo één :wink:

maar als je ze een periode wat conseqwenter opvoed ( dus jij bepaald wanner hij/zij wel of niet met een andre hond mag spelen en hoe lang)
gaat het al snel een stuk beter.

In het begin voorlopig even het spelen met andre honden niet goed vinden.
Pas als hij het door heeft dat bij jou komen veel leuker is weer.
En dan ook niet elke dag en met iedere hond laten spelen.

Heel veel succes :ok:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Minyo is gelukkig nog een kleintje en luistert wel.. maar als ik stil sta en toe kijk hoe hij speelt komtie niet, dan denkt hij ooh ik mag wel van baasjewant ze wacht op mij..dus als ik er genoeg van heb loop ik vrolijk weg en zeg ik Minyo... kom je minyo? komtie niet? Doei minyo!!
en dan komtie aansjeezen..maar ik vraag meaf hoe dat wordt als hij pubertje wordt... :denken:
Afbeelding
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

minhie schreef:Minyo is gelukkig nog een kleintje en luistert wel.. maar als ik stil sta en toe kijk hoe hij speelt komtie niet, dan denkt hij ooh ik mag wel van baasjewant ze wacht op mij..dus als ik er genoeg van heb loop ik vrolijk weg en zeg ik Minyo... kom je minyo? komtie niet? Doei minyo!!
en dan komtie aansjeezen..maar ik vraag meaf hoe dat wordt als hij pubertje wordt... :denken:
bij ons werkt dit nog steeds er goed, als we doeiii roepen komt ze meteen

groetjes

rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

Zoie schreef:
yamie schreef:nog even over een ketting oid gooien..... als een hond goed snapt wat de bedoeling is.. maar gewoon niet luisterd? is dit voor mij nog steeds geen manier van doen... dan doe ik namelijk iets verkeerd en moet ik iets anders proberen om mezelf en het hierkomen aantrekkelijk te maken... wanneer een hond nog niet zover getraind is en dus bv ook op cursus is vind ik het helemaal uit den boze... machtsvertoon van een iegenaar en erg misplpaatst vind ik het... en ik geloof ook werkelijk niet dat het de manier is...
Ik denk dat als de band met je hond goed is stemverheffing of intonatie genoeg moet zijn om je hond te laten weten wat je ervan vindt als hij een goed aangeleerd commando negeert.
daar ben ik het mee eens dat dat voldoende moet zijn.
het zal ook wel wat met zijn jeugdige leeftijd te maken hebben en zijn karakter ws want beardies zijn echt superenthousiast en spontaan en vrolijk enz. hij heeft eigenlijk alles wel geleerd wat ik graag wilde dat hij zou leren, wat ik belangrijk vind behalve dan dit. maar ik hou goede hoop, ook omdat hij het ook wel eens 'goed"doet. het terugkomen ben ik altijd wel mee bezig geweest, en nu nog. buiten het spelen met een andere hond komt hij altijd terug. ik kom vaak dezelfde mensen tegen in het bos, maak eens een praatje en dan zou ik eens kunnen oefenen met het terugkomen. alhoewel, dezelfde mensen... ff offtopic maar tjeezz wat is het druk in het bos zeg, je struikelt gewoon over de honden waar komen die ineens vandaan?? snap dat echt niet. en ook gewoon tijdens het wandelen in de buurt zie ik inene honden die ik nog nooit heb gezien, mysterieus hoor!!
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

rianneke schreef:
minhie schreef:Minyo is gelukkig nog een kleintje en luistert wel.. maar als ik stil sta en toe kijk hoe hij speelt komtie niet, dan denkt hij ooh ik mag wel van baasjewant ze wacht op mij..dus als ik er genoeg van heb loop ik vrolijk weg en zeg ik Minyo... kom je minyo? komtie niet? Doei minyo!!
bij ons werkt dit nog steeds er goed, als we doeiii roepen komt ze meteen

groetjes

rianne
Nou ik hoop dat hij zo blijft luisteren zoals hij nu doet.! want ben wel erg tevreden zo! hihi
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

heb nog een tip gekregen waar ik het ook eens mee ga proberen: fiets meenemen. Aan de en kant kan je hem dan makkelijker volgen, en ook makkelijker verwijderen van je hond. Zo ben je wat snelheid betreft meer gelijkwaardig. Spok kan nu ver weglopen,en weer terug, en ik kan niet ver weg zijn.

De man die ik vanmiddag had gesproken heeft zo z'n hond afgeleerd ver vooruit te lopen. Liep zijn hond te ver, dan maakte hij rechtsomkeert en fietste weg. Dan kan je lopend natuurlijk ook doen, maar dat maakt minder indruk. Ik zie Spok vaak even naar mij kijken als ik hem roep, en dan besluiten weer verder weg te lopen. Vindt de afstand dan niet onoverbrugbaar. Denk dat als hij mij met een bepaalde snelheid ziet wegrijden of weet dat ik dat kan doen hij makkelijker volgt.

Ga het eens proberen, volgens mij zitten er wel mogelijkheden in.
Afbeelding
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

heey ja met de fiets
dat ga ik ook proberen, zit wel iets in volgens mij.
bedankt voor de tip :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”