Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat is dit voor een ras??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

greatdane schreef:Ik vind het wel mooie honden :ok: En toevallig heb ik onlangs ivm een ander topic het een en ander aan deze jagers gevraagd om het hoe en wat en heb veel reacties teruggekregen zowel uit Australie en VS.De meeste jagers hebben een eigen lijn die volgens hen het beste jaagt daar gezien de omstandigheden(weer en landschap)ook weet ik dat er nog veel raszuivere en kruising Ddoggen(veelal bullmastiffxDDog)gebruikt worden,maar het is de hitte die veel vergt van een hond aldaar en dat is nu waar deze bull arabs erg goed tegen kunnen.
Ik vind t jammer dat er zo weinig over deze honden te vinden is,vind t echt pracht honden :ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

fabienne schreef:okay best een mooie hond,vooal die met die bruine platen.maar stiekem een kijkje genomen op die site,gadver!dit vindt ik dus niet normaal :jank: :evil: maar wat hebben die honden nou voor een xtra band om hun nek...een tt??!!
Da's om hen te beschermen tegen de tanden van een zwijn.

Nog enkele overwegingen :

- Een collega van me, heeft 3 honden, kruising rottweiler x labrador met best wat jachtinstinct. Bij een wandeling (los van de lijn) in de Ardennen, vielen ze een wild zwijn aan, en voor de baas kon ingrijpen waren alle 3 de honden stevig verwond. Opengereten buik, hoektanden van het varken die los door de lip staken .... Dit maar om te zeggen dat een varken zelfs grote honden zwaar kan toetakelen.

- Als de jagers beloont worden per zwijn, denk ik niet dat hondenwelzijn (of varkenwelzijn) in hun hoofd meespeelt.

- De jagers beschouwen die honden gewoon als gereedschap.

- Ik vind het walgelijk hoe ze pronken met die dode varkens.
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

johan1969 schreef:
fabienne schreef:okay best een mooie hond,vooal die met die bruine platen.maar stiekem een kijkje genomen op die site,gadver!dit vindt ik dus niet normaal :jank: :evil: maar wat hebben die honden nou voor een xtra band om hun nek...een tt??!!
Da's om hen te beschermen tegen de tanden van een zwijn.

Nog enkele overwegingen :

- Een collega van me, heeft 3 honden, kruising rottweiler x labrador met best wat jachtinstinct. Bij een wandeling (los van de lijn) in de Ardennen, vielen ze een wild zwijn aan, en voor de baas kon ingrijpen waren alle 3 de honden stevig verwond. Opengereten buik, hoektanden van het varken die los door de lip staken .... Dit maar om te zeggen dat een varken zelfs grote honden zwaar kan toetakelen.
Ik zou een kruising rott/lab ook nooit inzetten voor een varkensjacht,nog geeneens een echte rottie :roll:
- Als de jagers beloont worden per zwijn, denk ik niet dat hondenwelzijn (of varkenwelzijn) in hun hoofd meespeelt. Nou met de hondenwelzijn zit het wel goed er gaat ook een hele tijd training vooraf en het zijn dus waardevolle honden die ze echt niet willen verliezen.

- De jagers beschouwen die honden gewoon als gereedschap.Dat zijn ze dus ook en meer efficienter dan bv. schieten erop,wat het varken weer ten "goede" komt.

- Ik vind het walgelijk hoe ze pronken met die dode varkens.Ik vind ook niet alles mooi waar mensen mee pronken :19:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Volgens mij bestaan er diervriendelijkere oplossingen om het aantal varkens te verminderen.

Ik kan begrijpen dat er in Australie niet veel te beleven valt, maar als dit de enige ontspanning is, dan is het toch erg gesteld. Dit is gewoon een bloodsport onder het mom van milieu of wildbeheer. Nu heet het dat de varkens de inheemse buideldieren bedreigen, maar wie heeft er de varkens ingevoerd ? Toch de Engelsen, niet ?

We kunnen wel zeggen dat beergevechten in Afghanistan en pitbullgevechten in de USA barbaars zijn, maar de Australiers zijn niet veel beter.

Ik vraag me af waarom de honden zich moeten vastbijten in het varken en zo scherp moeten zijn. Als ze gewoon een paar hounds gebruiken om het zwijn op te sporen en het dan zo doeltreffend mogelijk neerschieten, dan is er toch veel honden- en varkensleed vermeden.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”