een stuk duidelijker wordt het hier
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 5af416768d
oeps
Hij zit iedere dag meermalen klaar te komen, wilde mij vanochtend begroeten en toen kon ie dit niet, zat me sneu aan te kijken
Ik heb toch het idee dat dit een last voor hem is...
Niet ingedaalde bal is potentieel risico
Hij was als pup al, ondanks veel trainen, snel en veel afgeleid buiten door geurtjes en markeert zich een rotje, ook helaas in huis bij anderen als hier een andere hond geweest is
trainen doet veel maar lost dit niet op; ik kan niet leuker worden dan die geurtjes. Behendigheid zelf gaat overigens wel goed, zodra hij van de toestellen is, begint ie weer te snuffelen en te markeren
vanmorgen na zijn erejectie en ejaculatie zat ie me aan te kijken, trilde over zijn lijfie (niet van de daad, het was al weg) en toen ik naar hem toe liep draaide hij zijn kop schrikachtig weg. Dit ken ik niet van hem?!
Hij zit in de keuken steeds naar het raam te kijken, wat dat is ben ik nog niet achter.
Dus beslissing is genomen, ik hoop echt dat dit goed uitpakt. Ik dank jullie voor alle voors en tegens die mijn beslissing in eerste instantie des te moeilijker hebben gemaakt
Mijn intuitie zegt dat ik dit moet doen, hopen dat deze mij niet in de steek laat.
Heb het idee dat die ingedaalde bal op den duur voor problemen gaat zorgens; dit wordt versterkt door zijn gedrag, zijn (denk ik) last ervan....
Hopelijk hopelijk gaat ie niet onzeker worden mbt bv de wip tijdens behendigheid, ik hoop dat de onzekerheid die kan ontstaan meer in relatie tot andere honden is (als het al moet gebeuren), grote honden willen hem nog wel eens een lesje leren (hij staat nogal zijn mannetje)
moeilijk moeilijk moeilijk
2 jaar wikken en wegen over zo'n beslissing
Bij mijn vorige reuen heb ik het niet eens overwogen
Daar speelde dit ook niet
Had ik ook niet moeten doen: onzekere grote hond laten castreren is vragen om problemen