Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overwegingen mbt castratie HELP

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb de beslissing genomen, moeilijk
een stuk duidelijker wordt het hier

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 5af416768d

oeps :denken: beetje lange link

Hij zit iedere dag meermalen klaar te komen, wilde mij vanochtend begroeten en toen kon ie dit niet, zat me sneu aan te kijken
Ik heb toch het idee dat dit een last voor hem is...
Niet ingedaalde bal is potentieel risico
Hij was als pup al, ondanks veel trainen, snel en veel afgeleid buiten door geurtjes en markeert zich een rotje, ook helaas in huis bij anderen als hier een andere hond geweest is
trainen doet veel maar lost dit niet op; ik kan niet leuker worden dan die geurtjes. Behendigheid zelf gaat overigens wel goed, zodra hij van de toestellen is, begint ie weer te snuffelen en te markeren :jank:

vanmorgen na zijn erejectie en ejaculatie zat ie me aan te kijken, trilde over zijn lijfie (niet van de daad, het was al weg) en toen ik naar hem toe liep draaide hij zijn kop schrikachtig weg. Dit ken ik niet van hem?!
Hij zit in de keuken steeds naar het raam te kijken, wat dat is ben ik nog niet achter.

Dus beslissing is genomen, ik hoop echt dat dit goed uitpakt. Ik dank jullie voor alle voors en tegens die mijn beslissing in eerste instantie des te moeilijker hebben gemaakt
Mijn intuitie zegt dat ik dit moet doen, hopen dat deze mij niet in de steek laat.
Heb het idee dat die ingedaalde bal op den duur voor problemen gaat zorgens; dit wordt versterkt door zijn gedrag, zijn (denk ik) last ervan....

Hopelijk hopelijk gaat ie niet onzeker worden mbt bv de wip tijdens behendigheid, ik hoop dat de onzekerheid die kan ontstaan meer in relatie tot andere honden is (als het al moet gebeuren), grote honden willen hem nog wel eens een lesje leren (hij staat nogal zijn mannetje)
moeilijk moeilijk moeilijk
2 jaar wikken en wegen over zo'n beslissing :roll:

Bij mijn vorige reuen heb ik het niet eens overwogen
Daar speelde dit ook niet
Had ik ook niet moeten doen: onzekere grote hond laten castreren is vragen om problemen :19:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Mykos is gecastreerd en markeert zich een ongeluk hoor als ie de kans krijgt. En snuffelen is gewoon hondeneigen. Bovendien zit hier ook een groot stuk opvoeding in.
Ook is Mykos een doetje geworden en vindt het nu nodig om uit te vallen naar andere reuen uit onzekerheid.
Verkijk je daar dus niet op.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Moeilijke beslissing hoor! Sterkte ermee :ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

beslissing is genomen, gesterkt door de volgende e-mail:

Wanneer de testikels niet zijn ingedaald wordt dit cryptorchydie genoemd (crypto=verborgen, orchid=testikel). Hierbij kan er één testikel zijn ingedaald en de andere niet, of beide testikels kunnen niet zijn ingedaald.

Het niet of niet volledig indalen van de testikels is één van de meest voorkomende afwijkingen aan het genitaal apparaat van de reu. Bij sommige rassen komt het vaker voor dan bij anderen. Verondersteld wordt dan ook dat er een erfelijke basis is voor deze afwijking. Deze afwijking zou autosomaal recessief vererven, waarbij méér dan één gen is betrokken. Zowel reuen als teven kunnen drager zijn van deze afwijking. Wanneer er in een nest reutjes zijn met deze afwijking wordt aangeraden met beide ouderdieren niet meer te fokken.

Wel belangrijk is om uw hond, zodra hij is uitgegroeid, te laten castreren. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat honden waarbij de testes niet zijn ingedaald een verhoogd risico hebben op zogenoemde Sertolicel tumoren, tumoren in de testikels die uitgaan van de cellen die sperma vormen. Het in huis klaarkomen wijst al op problemen met deze cellen.

In overleg met uw dierenarts kunt u bepalen welk moment het beste geschikt is om de hond te laten castreren. Verstandig is dit te doen voordat de hond 4 jaar is.

Mijn intuitie wijst ook al in die richting.
Het lijkt ook steeds erger te worden, was het eerst enkele keren per week, nu is het meermalen per dag
de 28ste dus
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”