Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie heeft er ook een kruising bull stafford
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
eventueel www.imagecave.comsophietje schreef:heb je een tip voor een foto album online misschien. Ik heb de foto wel op mijn pc staan. kan ik die daar dan naar toe kopieren
groetjes sophie
of www.photobucket.com
-
- Vaste gebruiker
-
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
als je een foto up load bij bv photo bucket, moet de foto een jpg og gif bestand zijn... je moet hem dus uploaden als zo'n bestand....sophietje schreef:heb hem nu op photobucket staan maar er word een ipg, gif ofpng bestaan gevraagd. is dat dan een avataar van een andere site waar ik het in moet vullen
Hoop dat iemand dit snapt wat ik schrijf, snap er echt geen zak van
als het niet lukt mag je de foto;s ook naar mij mailen en dan zet ik ze erop....
boggabris@home.nl
-
- Vaste gebruiker
doe ik datyamie schreef:als je een foto up load bij bv photo bucket, moet de foto een jpg og gif bestand zijn... je moet hem dus uploaden als zo'n bestand....sophietje schreef:heb hem nu op photobucket staan maar er word een ipg, gif ofpng bestaan gevraagd. is dat dan een avataar van een andere site waar ik het in moet vullen
Hoop dat iemand dit snapt wat ik schrijf, snap er echt geen zak van
als het niet lukt mag je de foto;s ook naar mij mailen en dan zet ik ze erop....
boggabris@home.nl
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
dank je ze was toen nog jonger, ik zal binnen kort nieuwe erop zetten. Ze heeft nu echte vleermuis orenyamie schreef:hond van sophietje als pup...
geen idee hoe ze er nu uit ziet... maar qua kruising kan het zeker een risico hond zijn....
maar is wel een snoepie he.
ps zou ik hem ook bij mijn avatar kunnen zetten
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
monica schreef:En dubbel Amen voor mij .Shita schreef:Amen.Wil de hond schreef:Oh is dat zo?monica schreef:Er lezen ook weleens instanties mee van de AIDdus pas ...wat je zegt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nou, speciaal voor de AID-ers dan.
Jullie zijn lager dan laag, erger dan een dierenbeul, omdat jullie onder het mom van dierenbeschermers meewerken aan het uitroeien van duizenden honden die zoveel beter zijn als jullie.
Jullie hebben je verlaagt tot het niveau van nazi´s in oorlogstijd, meewerkend aan de uitroeiïng van een hondensoort.
Ik hoop van harte dat jullie nooit van je leven meer rustig zullen kunnen slapen, na het veroorzaken van zoveel ellende bij dieren en mensen.
dat wordt een driedubbel amen voor mij..En ik vind het erg link wat je aan het doen bent met die hond.. Het wordt al helemaal ellende als hij wordt opgepakt..Maar zoals er meerdere zeiden... hou dan je ogen goed open..!!! en wees erg voorzichtig..met dit soort uitsprake zoals je nu op het forum doet!!

- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Jeetje...
Ik zou het persoonlijk niet aandurven om zo'n hond in huis te nemen. Niet om de hond, het zal vast een fantastisch lief dier zijn en ik vind het ook
van je dat je voor hem/haar wil zorgen.
Maar ik zou het niet aandurven met de gedachte dat die elk moment in beslag genomen zou kunnen worden. Dan ben je je hondje kwijt!
Het is eigenlijk net zoiets als onderduiken in de tweede wereldoorlog.
Je hebt gewoon een onderduiker in huis
Ik zou het persoonlijk niet aandurven om zo'n hond in huis te nemen. Niet om de hond, het zal vast een fantastisch lief dier zijn en ik vind het ook

Maar ik zou het niet aandurven met de gedachte dat die elk moment in beslag genomen zou kunnen worden. Dan ben je je hondje kwijt!
Het is eigenlijk net zoiets als onderduiken in de tweede wereldoorlog.
Je hebt gewoon een onderduiker in huis

- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2
[quote="sophietje"][quote="yamie"]hond van sophietje als pup...

Sorry dat ik het zeg !!
maar ik blijf bij me mening !!
Deze hond heeft geen kop van een bull terrrier !
Dit is gewoon een Pitbull om te zien voor de wet !!
sorry dat ik het zo zeg..
Lees dit eens goed door
Openbaar Ministerie LNV introduceren respectievelijk de Pitbullwet en RAD
*19 mei 1993 , het ministerie van Justitie en het ministerie van Landbouw, nNatuurbeheer en Visserij openbaren de Pitbullwet en de RAD ( Regeling Agressieve Dieren ). De Pitbullwet schrijft voor dat het voor handen hebben van Pitbull's van voor de regeling mogen alleen gehouden worden als de opgelegde maatregelen worden nageleefd ( muilkorven, kort aanlijnen, castratie ) De RAD gaat inhoudelijk meer in over de richtlijn ten aanzien van honden van het Pitbull Terrier type.
Amerikaanse en Engelse Staffordshire Terriers
*Een veelvoorkomende misvatting is dat de Staffordshire Bull Terrier ( in de volksmond Engelde Staffordshire Terrier ) geen stamboom hoeft te hebben . Dit is niet waar, ook dit type Staffordshire Terrier dient te zijn voorzien van een geldig FCI stamboom. Een Staffordshire Bull Terrier zonder FCI stamboom valt ook onder de Pitbullwet.
Kruisingen*Pups welke voortkomen uit kruisingen van bijvoorbeeld een Staffordshire Terrier met een Rottweiler en de pups lijken op de leeftijd op 6 maanden al in overwegende mate op een Staffordshire Terrier vallen deze automatisch onder de Pitbullwet. Kruisingen kunnen namelijk nooit een FCI stamboom krijgen, Kruis daarom nooit een Staffordshire Terrier met een ander ras.
Controlerende Instanties
*De instanties die zich bezig houden met de controle van de Pitbullwet/RAD zijn de Algemene Inspectie Dienst ( AID ), politiekorpsen en gemeentelijke hondenwachters. Bij een staande houding zal de desbetreffende controleur eerst de vraag stellen, wat voor een hond hetbetreft en daarna zal de controle op de chip en/of tatoeage worden uitgevoerd. Chipnummersvan geregistreerde stamboomhonden beginnen altijd met 52814. Na deze controle worden de gegevens geverifieerd bij de Raad van Beheer op Kynologisch gebied. Bij een directe constatering dat de hond geen geldig en erkende stamboom heeft, zal deze direct in beslag worden genomen. De eigenaar krijgt een proces verbaal.
Goedkoop is duurkoop
*Belgie- Elke zaterdag staan ze weer volop in diverse landelijke dag- en advertentiebladen, Staffordshire Terriers tegen "aantrekkelijke" prijzen. Grote "winkels" die volgepropt zijn met bakken en keuze volop. De wetgeving in Belgié is net even anders als die in Nederland, Belgie kent geen Pitbullwet en/of RAD ( Regeling Agressieve Dieren ), de puppyfabrieken doen dan ookvoor de Belgische wetgeving absoluut niets verkeerd. Anders wordt het wanneer een Nederlander een Staffordshire Terrier koopt bij een dergelijke puppyfabriek. €450.00 en met stamboom, wordt er medegedeeld wanneer je informeert naar de prijs, dat is niet gek dat is goedkoper dan in Nederland. Ja, want in Nederland betaal je voor een A,erican Staffordshire Terrier toch al zo gauw €1000.00. Doe mij er maar 1 en de koop is overeengekomen, de handelaar zijn centen en de Nerlandse eigenaar een PROBLEEM. Want er komt een dag dat de Nederlander er achter zal komen dat hij/zij een pup heeft gekocht met ECC stamboom, en die is niet erkend in Nederland, kortom je bent in het bezit van een Pitbullachtige. Nu wordt goedkoop toch ineens duurkoop.
In beslag genomen en dan ?*Wanneer een stamboomloze Staffordshire Terrier of kruising welke in overwegende mate gelijkende is, in beslag genomen door een controleur wordt deze direct overgebracht naar een LASER asiel. Dit is een instelling welke valt onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij. De hond zal afwachting van de gerechtelijke uitspraak in de asiel worden ondergebracht, gedurende deze tijd mag de eigenaar de hond NIET opzoeken. Een gerechtelijke uitspraak kan 6 tot 12 maanden in beslag nemen. De uiteindelijk uitspraak, welke in de meeste gevallen "ontrekken van het verkeer" zal zijn, zal altijd EUTHANASIE betekenen. De hond zal op de last van de rechter worden ingeslapen. Ook bij deze handeling mag de eigenaar niet bij aanwezig zijn. De hond zal, op verzoek van de eigenaar worden teruggegeven wanneer deze is ingeslapen, opdat deze de hond zal kunne laten begraven cq. cremeren.
Stambomen*Staffordshire Terriers ( Amerikaanse en Engelse ) dienen in Nederland in het bezit te zijn van een FCI stamboom. De FCI is een wereldwijde organisatie welke stambomen uitgeeft, voor Nederland wordt dit gedaan door de Raad van Beheer op Kynologisch gebied ( RvB), voor Belgie wordt dit door de Sint Hubertus gedaan. Maar pas op, voorzichtigheid is geboden, want niet ieder FCI stamboom is een officiele FCI stamboom. Momenteel kennen we een groot probleem met "FCI-stambomen" uit de Oost Blok landen. Een dringende waarschuwing is dan ook op zijn plaats; Wanneer je besluit een pup te kopen met daarbij aangeboden een Tsjechisch of Hongaars stamboom, raden wij je aan om alvorens tot koop over te gaan, het stamboom worden er zeer veel American Staffordshire Terrier aangeboden met Tsjechische stambomen welke door de FCI zouden zijn uitgegeven. Laat dit eerst controleren, let op de reactie van de Verkoper wanneer je hem of haar confronteert met een controle. Ga niet klakkeloos over tot aankoop, laat kijken naar de stamboom, vergewis jezelf dat je te maken hebt met een OFFICIEEL TSJECHISCH FCI STAMBOOM. Laat jezelf niet voor verassingen komen te staan achteraf, want bij staande houding ben je onherroepelijk je hond kwijt !!!
Foute stambomen
*Je hebt al eens uitgebreid kunnen lezen op deze voorlichtingspagina, naast erkende FCI stambomen zijn er ook een aantal die dus duidelijk niet erkend zijn in Nederland, maar welke wel vaak aks "erkend" worden verkocht. Een mooi voorbeeld ( voor zover we van mooi mogen spreken ) is het ECC ( European Club Canine ) stamboom. Deze stambomen worden verkocht in Belgie zonder dat daarbij wordt medegedeeld dat het hier om een niet erkende FCI stamboom gaat. En vaak komt deze verassing wanneer de eigenaar de stamboom wil gaan overschrijven naar het Nederlandse Honden Stamboom Boek. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden, mensen denk na alvorens je een Staffordshire Terrier koopt in Belgie, laat je voorlichten en doe geen impulsieve koop, en is de werkelijke prijs zoals een FCI stamboomhoudende Staffordshire Terrier kost, je te duur, spaar dan. Een auto koop je ook niet op stel sprong!
Ik hoop dat je er wat aan hebt..
Nogmaals ik val jou niet aan he.

Sorry dat ik het zeg !!
maar ik blijf bij me mening !!
Deze hond heeft geen kop van een bull terrrier !

Dit is gewoon een Pitbull om te zien voor de wet !!
sorry dat ik het zo zeg..
Lees dit eens goed door

Openbaar Ministerie LNV introduceren respectievelijk de Pitbullwet en RAD
*19 mei 1993 , het ministerie van Justitie en het ministerie van Landbouw, nNatuurbeheer en Visserij openbaren de Pitbullwet en de RAD ( Regeling Agressieve Dieren ). De Pitbullwet schrijft voor dat het voor handen hebben van Pitbull's van voor de regeling mogen alleen gehouden worden als de opgelegde maatregelen worden nageleefd ( muilkorven, kort aanlijnen, castratie ) De RAD gaat inhoudelijk meer in over de richtlijn ten aanzien van honden van het Pitbull Terrier type.
Amerikaanse en Engelse Staffordshire Terriers
*Een veelvoorkomende misvatting is dat de Staffordshire Bull Terrier ( in de volksmond Engelde Staffordshire Terrier ) geen stamboom hoeft te hebben . Dit is niet waar, ook dit type Staffordshire Terrier dient te zijn voorzien van een geldig FCI stamboom. Een Staffordshire Bull Terrier zonder FCI stamboom valt ook onder de Pitbullwet.
Kruisingen*Pups welke voortkomen uit kruisingen van bijvoorbeeld een Staffordshire Terrier met een Rottweiler en de pups lijken op de leeftijd op 6 maanden al in overwegende mate op een Staffordshire Terrier vallen deze automatisch onder de Pitbullwet. Kruisingen kunnen namelijk nooit een FCI stamboom krijgen, Kruis daarom nooit een Staffordshire Terrier met een ander ras.
Controlerende Instanties
*De instanties die zich bezig houden met de controle van de Pitbullwet/RAD zijn de Algemene Inspectie Dienst ( AID ), politiekorpsen en gemeentelijke hondenwachters. Bij een staande houding zal de desbetreffende controleur eerst de vraag stellen, wat voor een hond hetbetreft en daarna zal de controle op de chip en/of tatoeage worden uitgevoerd. Chipnummersvan geregistreerde stamboomhonden beginnen altijd met 52814. Na deze controle worden de gegevens geverifieerd bij de Raad van Beheer op Kynologisch gebied. Bij een directe constatering dat de hond geen geldig en erkende stamboom heeft, zal deze direct in beslag worden genomen. De eigenaar krijgt een proces verbaal.
Goedkoop is duurkoop
*Belgie- Elke zaterdag staan ze weer volop in diverse landelijke dag- en advertentiebladen, Staffordshire Terriers tegen "aantrekkelijke" prijzen. Grote "winkels" die volgepropt zijn met bakken en keuze volop. De wetgeving in Belgié is net even anders als die in Nederland, Belgie kent geen Pitbullwet en/of RAD ( Regeling Agressieve Dieren ), de puppyfabrieken doen dan ookvoor de Belgische wetgeving absoluut niets verkeerd. Anders wordt het wanneer een Nederlander een Staffordshire Terrier koopt bij een dergelijke puppyfabriek. €450.00 en met stamboom, wordt er medegedeeld wanneer je informeert naar de prijs, dat is niet gek dat is goedkoper dan in Nederland. Ja, want in Nederland betaal je voor een A,erican Staffordshire Terrier toch al zo gauw €1000.00. Doe mij er maar 1 en de koop is overeengekomen, de handelaar zijn centen en de Nerlandse eigenaar een PROBLEEM. Want er komt een dag dat de Nederlander er achter zal komen dat hij/zij een pup heeft gekocht met ECC stamboom, en die is niet erkend in Nederland, kortom je bent in het bezit van een Pitbullachtige. Nu wordt goedkoop toch ineens duurkoop.
In beslag genomen en dan ?*Wanneer een stamboomloze Staffordshire Terrier of kruising welke in overwegende mate gelijkende is, in beslag genomen door een controleur wordt deze direct overgebracht naar een LASER asiel. Dit is een instelling welke valt onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij. De hond zal afwachting van de gerechtelijke uitspraak in de asiel worden ondergebracht, gedurende deze tijd mag de eigenaar de hond NIET opzoeken. Een gerechtelijke uitspraak kan 6 tot 12 maanden in beslag nemen. De uiteindelijk uitspraak, welke in de meeste gevallen "ontrekken van het verkeer" zal zijn, zal altijd EUTHANASIE betekenen. De hond zal op de last van de rechter worden ingeslapen. Ook bij deze handeling mag de eigenaar niet bij aanwezig zijn. De hond zal, op verzoek van de eigenaar worden teruggegeven wanneer deze is ingeslapen, opdat deze de hond zal kunne laten begraven cq. cremeren.
Stambomen*Staffordshire Terriers ( Amerikaanse en Engelse ) dienen in Nederland in het bezit te zijn van een FCI stamboom. De FCI is een wereldwijde organisatie welke stambomen uitgeeft, voor Nederland wordt dit gedaan door de Raad van Beheer op Kynologisch gebied ( RvB), voor Belgie wordt dit door de Sint Hubertus gedaan. Maar pas op, voorzichtigheid is geboden, want niet ieder FCI stamboom is een officiele FCI stamboom. Momenteel kennen we een groot probleem met "FCI-stambomen" uit de Oost Blok landen. Een dringende waarschuwing is dan ook op zijn plaats; Wanneer je besluit een pup te kopen met daarbij aangeboden een Tsjechisch of Hongaars stamboom, raden wij je aan om alvorens tot koop over te gaan, het stamboom worden er zeer veel American Staffordshire Terrier aangeboden met Tsjechische stambomen welke door de FCI zouden zijn uitgegeven. Laat dit eerst controleren, let op de reactie van de Verkoper wanneer je hem of haar confronteert met een controle. Ga niet klakkeloos over tot aankoop, laat kijken naar de stamboom, vergewis jezelf dat je te maken hebt met een OFFICIEEL TSJECHISCH FCI STAMBOOM. Laat jezelf niet voor verassingen komen te staan achteraf, want bij staande houding ben je onherroepelijk je hond kwijt !!!
Foute stambomen
*Je hebt al eens uitgebreid kunnen lezen op deze voorlichtingspagina, naast erkende FCI stambomen zijn er ook een aantal die dus duidelijk niet erkend zijn in Nederland, maar welke wel vaak aks "erkend" worden verkocht. Een mooi voorbeeld ( voor zover we van mooi mogen spreken ) is het ECC ( European Club Canine ) stamboom. Deze stambomen worden verkocht in Belgie zonder dat daarbij wordt medegedeeld dat het hier om een niet erkende FCI stamboom gaat. En vaak komt deze verassing wanneer de eigenaar de stamboom wil gaan overschrijven naar het Nederlandse Honden Stamboom Boek. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden, mensen denk na alvorens je een Staffordshire Terrier koopt in Belgie, laat je voorlichten en doe geen impulsieve koop, en is de werkelijke prijs zoals een FCI stamboomhoudende Staffordshire Terrier kost, je te duur, spaar dan. Een auto koop je ook niet op stel sprong!
Ik hoop dat je er wat aan hebt..

Nogmaals ik val jou niet aan he.
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het wel gewoon een bulletje om te zien. Misschien met een JR erdoor?whoopy schreef:hahahha ik vind het een prachthondje om te zien, maar dit lijkt nog niet op een bull!!!!!!!!!little-wolf schreef: hou je ogen en oren goed open en zeg gewoon dat t een bull is.
Maargoed, ze valt helaas zowiezo onder de wet.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2
hahahaha nee man.. dit lijkt NIET op een bull !!!!MARC_S schreef:Ik vind het wel gewoon een bulletje om te zien. Misschien met een JR erdoor?whoopy schreef:hahahha ik vind het een prachthondje om te zien, maar dit lijkt nog niet op een bull!!!!!!!!!little-wolf schreef: hou je ogen en oren goed open en zeg gewoon dat t een bull is.
Maargoed, ze valt helaas zowiezo onder de wet.
in geen 100 jaar.
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Volgens mij is het gewoon een kruising tussen een bullterrier en een JR of een bullterrier en een Amstaff.
Kijk maar naar de korte staart, het gebrek aan stop en de staande oren, duidelijk een bullterrier erfenis. Dat de hond geen downface en spleetogen heeft komt gewoon door de andere ouder.
Voor mij staat vast dat hij 50% bullterrier is.
Kijk maar naar de korte staart, het gebrek aan stop en de staande oren, duidelijk een bullterrier erfenis. Dat de hond geen downface en spleetogen heeft komt gewoon door de andere ouder.
Voor mij staat vast dat hij 50% bullterrier is.

- Mol
- Zeer actief
Nou Mol ik ben blij dat jij dat zegt, want ik heb mij ook al af zitten vragen hoe anderen dat allemaal uit die twee wazige fotootjes halenMol schreef:ik vind het nergens op lijken want ik zie gewoon weg niet genoeg van het beestje om te zeggen van daar lijkt het op.
mol

- little-wolf
- Zeer actief
dat weten wij hiero.massam schreef:maar ja, wat voor bull dan he.....
stafbull? nee, is verboden....
ambull? doe maar niet, kan ook in beslag genomen worden.
bullrterrier? nee, want daar lijkt ie niet eens op!
wat dan?
niks, je hond is hier in nederland verboden.
maar mogelijk die mensen in het dorp niet en alle anderen die vragen wat het is.

-
- Zeer actief
- linda
- Zeer actief
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita