Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke hond past bij mijn ouders???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

KwintenN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door KwintenN »

Youp schreef:
Tja en daar wordt ik dus enigszins pissig van.... hebben de honden het weer gedaan, terwijl het aan de opvoeding ligt.......
Ik zeg toch dat er een oorzaak was :19: Ik heb nergens gezegd dat de honden het gedaan hebben. De ene hond was al een herplaatser en is waarschijnlijk in de eerste paar maanden zwaar verwaarloosd. Verder kan ik er weinig over zeggen want ik weet verder niet hoe de latere eigenaar met hem omging.
De andere hond kreeg altijd (te) veel aandacht. Mocht alles. Op bed slapen, op de bank, enz. Hij was de baas in huis. Toen dit plotseling niet meer mocht snapte hij er natuurlijk niks meer van. Daarna is de ellende begonnen.
Mijn moeder weet dit ook maar ze heeft er gewoon angst voor. Die neem je niet 1,2,3 weg.

Mijn ouders weten dat een RR ook niet de makkelijkste hond is. Maar dat hoeft ook niet. De bouvier die ze nu hebben was ook niet makkelijk op te voeden. Wat dat betreft zijn het geen beginnende hondeneigenaren.
En als je de hond nu vanaf 6 weken laat komen,zodat je moeder hem ziet opgroeien,zou ze zo haar angst niet kunnen overwinnen?Ook een ras dat nog niet aan bod is gekomen maar waar ik aan dacht:de mechelse herder :idea: ?
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

KwintenN schreef:En als je de hond nu vanaf 6 weken laat komen,zodat je moeder hem ziet opgroeien,zou ze zo haar angst niet kunnen overwinnen?Ook een ras dat nog niet aan bod is gekomen maar waar ik aan dacht:de mechelse herder :idea: ?
6 weken is wel een beetje vroeg.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
KwintenN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door KwintenN »

greatdane schreef:
KwintenN schreef:En als je de hond nu vanaf 6 weken laat komen,zodat je moeder hem ziet opgroeien,zou ze zo haar angst niet kunnen overwinnen?Ook een ras dat nog niet aan bod is gekomen maar waar ik aan dacht:de mechelse herder :idea: ?
Ja?Ik dacht altijd gehoord te hebben tussen 6 en 8 weken dat het ideaal was?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

KwintenN schreef:
greatdane schreef:
Ja?Ik dacht altijd gehoord te hebben tussen 6 en 8 weken dat het ideaal was?
ruim begrip.. en maak er maar tussen de 7 en 8 weken van en sommige rassen zelfs 9 a 10 weken, onder de 7 weken is in de regel echt te vroeg
serviesje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door serviesje »

ik zou voor een jack russel kiezen.
die staan bekend als waakshondje.
hij is klein,en best wel lief.
alleen ze blaffen wel es hard.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Tja, ik kan wel een heleboel rassen opnoemen, maar zelf zou ik in zo'n geval lekker op dierenasiels.com gaan rondstreunen en kijken wat daar te vinden is. Boxer zijn erg druk, maar beschermen wel heel goed en zeker in het donker!!!
Rodesians zijn ook fantastische honden voor huis en winkel. Hier in het dorp is er ook 1 die dat doet en dat gaat prefect. Daar komt geen vreemde in (helaas kunnen ze erg terughoudend zijn). Zelf zou ik toch kiezen voor een Duitse Herder. Hij is speels, gemakkelijk op te voeden en waaks op zijn tijd.
Een rottweiler zou ik ook nooit nemen (ook helaas wegens diverse ervaringen :jank: )
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”