Thanks, ik ben erg benieuwd naar BalouBarbara schreef:Mooie hond.joline schreef:Hier trouwens nog een foto van onze Reu!
Hij is nu 3, en we willen in de toekomst misschien met hem gaan dekken.
Lijkt veel op mijn Balou
![]()

Moderator: moderatorteam
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van SuzanneBarbara schreef:Suzanne is ook erg mooi he Gerda. groetjes CarlaSuzan schreef:Wij hebben twee kezen, een wolfsgrauwe kees, Suzan van 4 jaar en een witte, Cindy van 1 jaar. De middenslag kezen hier zijn heel vaak honden die van bv. kleine kees overgeschreven worden naar middenslag. Op de tentoonstelling of clubmatch van de rasvereniging kan dat. Je krijgt dan een briefje van de keurmeester, nadat de kees gemeten is, en die kun je dan opsturen naar de RvB. Wij hebben dat gedaan in de tachtiger jaren. Wij hadden een zwarte dwergkees gekocht, wel aan de grote kant, die uitgroeide tot middenslag. Die hebben we op een clubmatch over laten schrijven zodat we er verder mee konden showen. Toen ik dan wel een teefje bij dat reutje wilde, was er nergens een middenslag teefje te krijgen. Dan moet je een kleine kopen en hopen dat die zo groot wordt als middenslag zodat je die dan ook weer over kunt laten schrijven. Maar om een halve cm. gaat het over, daar had ik geen zin in want dan zit je met een middenslag en een kleine waar je niet mee mag fokken. Het is hier allemaal erg ingewikkeld. De kleine en middenslag kezen worden hier alleen op kleur gefokt. Bij de dwerg mag je wel de kleuren door elkaar fokken maar het wordt wel afgeraden. Maar als je een dwerg over laat schrijven naar klein of middenslag kun je dus andere kleuren tegenkomen. Hoe dat dan weer met evt. fokken zit weet ik ook niet. Bonte keesjes zijn wel heel mooi om te zien. Maar helaas....Greatdane, het zijn hele mooie pups die op de foto's staan.Ik hoop voor je dat er straks een teefje voor je bij is. groetjes, Gerda.