Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil tussen pitbul en amerikaanse stafford?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Scooby schreef:
little-wolf schreef:ik ken ze ook niet. maar ze zijn er wel.
drugs is ook verboden, ik zie het niet. maar is er wel.
Uiteraard weet ik dat ze er zijn. Ik weet ook dat er nog steeds illegale hondengevechten hier in Nederland gehouden worden... :evil: (Niet dat dat persé met Pittbulls is, hoor!)
Ze zijn er en de meeste zitten bij liefhebbers en kom je echt niet tegen op straat,ikzelf heb 5 jaar in R'dam gewoond en daar zag je ze ook lopen,maar dit zijn wel veelal kruisingen en in het (zuider)park werden zoals ik hoorde flink wat gevechten gehouden met alles wat maar wilde vechten en ook de ons geliefde DD werd ingezet naar horen zeggen zoals velen andere rassen.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

MARC_S schreef:Chinaman :ok:

Afbeelding
Jezus, ik vind deze wel erg mager. Je ziet gewoon zijn ruggegraat!
Groet,
Dorien
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

greatdane schreef:
Scooby schreef:
little-wolf schreef:ik ken ze ook niet. maar ze zijn er wel.
drugs is ook verboden, ik zie het niet. maar is er wel.
Uiteraard weet ik dat ze er zijn. Ik weet ook dat er nog steeds illegale hondengevechten hier in Nederland gehouden worden... :evil: (Niet dat dat persé met Pittbulls is, hoor!)
Ze zijn er en de meeste zitten bij liefhebbers en kom je echt niet tegen op straat,ikzelf heb 5 jaar in R'dam gewoond en daar zag je ze ook lopen,maar dit zijn wel veelal kruisingen en in het (zuider)park werden zoals ik hoorde flink wat gevechten gehouden met alles wat maar wilde vechten en ook de ons geliefde DD werd ingezet naar horen zeggen zoals velen andere rassen.
:jank:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Scooby schreef:
little-wolf schreef:
Scooby schreef:
Floortje schreef:er zijn mensen die zeggen dat het karakter van amstaffs beter is, maar ik ken ook hele lieve pitbulls
Hoi Floortje,

Dat is bijzonder want de Pittbull als ras is verboden in Nederland.
hahaha, en jij denkt dan dat er nu geen pitjes meer zijn in nl?
Nee, hoor dat denk ik niet. Maar het lijkt me wel bijzonder dat je van een ras wat al jaren verboden is in Nederland (zowel houd- als fokverbod inmiddels) meerdere honden kent. Maar misschien ben ik bijzonder dat ik geen enkele Pittbull ken, hoor. :wink:
zoals ik al zei, die wet is uit 1993, ik ken iemand met een pitbull van 13, ouder dan de wet dus. hier in de buurt is ook een man (idd de echte liefhebber) met een raszuivere Am. pitbullterrier. hoe hij er aan komt en waarom hij zo'n hond in Nederland houdt weet ik niet, wel weet ik dat het een schat van een beest is.
en zoals ik al zei: mijn geheugen gaat ook verder terug dan 1993
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

MARC_S schreef:
massam schreef:maar ik vreet een bezem als iemand in nederland een echte pit kan vinden.
Ik weet wel dat er honden als Amstaff doorgaan die in eerste instantie bijgelegd zijn in een nest voordat de nestcontrole was en dus meegechipt zijn als Amstaff. :wink: Dat kunnen pure pitjes zijn. Ga je daar een lijn mee opzetten dan heb je dus wel echte pitjes met "stamboom" en chip :mrgreen:

dat klopt inderdaad.....
Afbeelding
wildybe
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door wildybe »

Ziet mijn luna er uit als een pitje? Of niet? Want veel mensen denken dat het zo is!
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

wildybe schreef:Ziet mijn luna er uit als een pitje? Of niet? Want veel mensen denken dat het zo is!
Veel mensen denk dat alles wat maar enigzins er op lijkt een Pit is :roll:
mollosser
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mollosser »

De pitbull is zoals eerder genoemd atletischer.De meesten zijn wat slanker gebouwd dan de Am staff,dus minder vierkant.Ik heb een Am staff gehad en daarom leerde ik destijds veel over deze hond en kwam ik ook pitjes tegen leerde ik het verschil zien.

Ook aan de hoofd kan je het zien.Het is moeilijk uit te leggen.
Als je naar een Am staff kijkt lijkt het net alsof hij 2 tennisballen in zijn kaken heeft,2 van die bollen.Bij een pitje zie je gespierde kaken maar geen overdreven bol erin zoals bij de Am staff.

Verder kan je bij een pit bull zien aan de manier waarop beweegt tijdens het lopen.Ik weet niet of kenners het hiermee eens zijn maar ik heb bij meerdere pitjes gemerkt dat tijdens het lopen hun buik erg soepel van links naar rechts beweegt,een Am staff loopt wat stijver vind ik.

Dus de am staff een beetje vierkant naast de soepele pit bull.Maar kwa karakter zijn ze hetzelfde,het ligt er maar aan uit welke bloedlijnen ze komen.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Een Pitt bull terrier is inderdaad slanker, hoger op de poten en beweegt zeer gemakkelijk. Mijn (raszuivere) Pitt bull terrier is afgelopen augustus overleden op 15-jarige leeftijd. Ik heb godzijdank nooit iets gemerkt van controle en/of het houderschapsverbod. Het is zo ontzettend jammer dat deze honden nu verboden zijn door toedoen van de mens. Mijn oude Patries was een goudeerlijke hond, onverschrokken en ontzettend lief. Een gemis in mijn leven nu zij er niet meer is.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Sunnybunny schreef:Een Pitt bull terrier is inderdaad slanker, hoger op de poten en beweegt zeer gemakkelijk. Mijn (raszuivere) Pitt bull terrier is afgelopen augustus overleden op 15-jarige leeftijd. Ik heb godzijdank nooit iets gemerkt van controle en/of het houderschapsverbod. Het is zo ontzettend jammer dat deze honden nu verboden zijn door toedoen van de mens. Mijn oude Patries was een goudeerlijke hond, onverschrokken en ontzettend lief. Een gemis in mijn leven nu zij er niet meer is.
veel sterkte toegewenst, het is niet niks je hond na 15 jaar te moeten missen. ze heeft vast een goed leven gehad. ik ben het met je eens dat pittbulls fantastische huishonden kunnen zijn (ik ken een paar schatten van pitjes)
helaas zijn er mensen die misbruik maken van zijn kracht en moed, maar er zijn helaas ook mensen die goede bedoelingen hebben maar gewoon geen idee hebben waar ze aan beginnen.
*Linda*
Zeer actief

Dank je wel, het is idd moeilijk.....Ik heb er wel vrede mee omdat ze gewoon in hele goede gezondheid een prachtige leeftijd heeft behaald maar dat maakt het gemis niet minder :(:
Kojak
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Kojak »

www.workingpitbull.com daar vind je alles wat je wilt weten over het verschil tussen een APBT en een AST.
Acquiring a dog may be the only opportunity a human ever has to choose a relative.

Afbeelding
Amstaff
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amstaff »

Kojak schreef:www.workingpitbull.com daar vind je alles wat je wilt weten over het verschil tussen een APBT en een AST.
Idd een goede link, :ok:
eliza38
Vaste gebruiker

verschil!!

Ongelezen bericht door eliza38 »

er is best een duidelijk verschil tussen pitjes en staffords,een echte pit heeft toch en spitsere snuit en atletisch gebouwd,mijn dochter heeft nog een echte pitbul ze is al ruim 11 jaar een echte rednose,altijd heel mooi geweest,ze hebben haar wel moeten laten steriliseren,dat werd toen verplicht!de staffords en dan vooral de engelse staan lager op hun poten en zij vrij compact!en de amstaf is weer hoger en nog breder gebouwd!door te kruisen heb je tegenwoordig vaak allerlei soorten maten,de mensen doen soms maar wat!erg zonde vind ik dat,hoewel er schatten van honden bij zij hoor!ik ken bv ook een fokker die met stamboom fokt maar constant doorfokt met dezelfde 2 staffs elk half jaar maar weer,dat vind ik een slechte zaak!!ik heb zelf 4 staffords engelse,waarvan er een ook vrij uit de kluiten geschoten is, en nu een reutje van 6mnd die ook al vrij groot is!kan ook door de voeding komen!het zij in ieder geval mijn favoriete honden!!en die wet is belachelijk!!!!!!
http://photobucket.com/albums/v214/eliz ... ranger.jpg
groetjes eliza
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ik zal niet beweren dat ik een kenner ben, maar toch even mijn mening.

De Amstaff is in de jaren 1936 'ontstaan' in de USA, door mensen die hem inschreven in het AKC-stamboek. De eerste honden waren echter zuivere pitbulls met een goed karakter.
In de jaren 1950 heeft men echter terug pitbullbloed toegevoegd omdat men vond dat de basis te smal was.

Bij het UKC-stamboek worden echter Amstaff en Pitbull allebei als Pitbull beschouwd en door elkaar gefokt. Het is ook zo dat er mooie Amstaffs met een foute kleur (rednose, chocolate, black and tan) gebruikt zijn om mooiere (en zwaardere) Pitbulls te kweken.

Bij niet - geregistreerde honden is het natuurlijk altijd gissen.

Over het algemeen zijn amstaffs breder als pitbulls , en hebben ze mooiere kleuren. Maar zelfs een kenner kan niet altijd het verschil zien.

Vergeten we niet dat in de USA er 30x zoveel pits als amstaffs rondlopen !

De pitbull was het eerste geregistreerde hondenras in de USA in 1898 ! Dus zeker geen bastaard.

Het feit dat de officiele (FCI) kynologie niets ondernam tegen de discriminatie van pitbulls, omdat die niet erkend werden en dus niet bestonden, heeft hun zuur opgebroken.

De breed specific legislation is immers ook uitgebreid naar FCI-rassen.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Ook even vermelden dat sinds het verbod op hondengevechten in de USA ze nu selecteren op grotere en bredere honden, als indrukwekkende waakhond. Daarbij worden ook amstaffs , american bulldogs en wie weet wat nog ingefokt.

Een hond van 45 kilo zou ik geen pitbull noemen !

De eerste pitbulls die naar de Usa kwamen wogen zelden meer dan 20 kg.
*Linda*
Zeer actief

Dit was mijn Pitt Bull terrier Patries, geb. 26-06-1989 overl. 18-08-2004. Ruim 15 jaar is ze dus geworden. Op deze foto was ze ook al 15. Mooi voorbeeld van het ras toch, deze geweldige kanjer?

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
LadyDana
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door LadyDana »

Hier wil ik nog aan toevoegen dat de pitbulls in nederland heel anders zijn dan de raszuivere pitbulls in Amerika.

In nederland zijn er bijna (tot geen) raszuivere pitbulls het zijn allemaal kruisingen, een kruising stafford x am. bulldog of rotweiller valt bij de wet ook onder een pitbull.

Maar dat komt omdat er geen echte pitbulls worden geimporteerd uit het land van herkomst, puur omdat ze verboden zijn.

De pitbulls in nederland hebben ook geen stamboom dus hoe kan je een raszuivere pitbull fokken, als je nog geneens de honden van generatie's terug weet??

Tuurlijk zullen er raszuiver pitbulls rondlopen omdat ze in belgie nog wel gefokt mogen worden, maar de meeste honden in nederland die de naam pitbull hebben zijn kruisingen van div. honden die de uiterlijke kenmerken hebben van een pitbull.
groetjes Dewy, Dana en Lady
Afbeelding
Timba
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Timba »

Ik heb een foto geplaatst van mijn pitje van zo'n 18/19 jaar geleden. Haar ouders waren allebei geïmporteerd uit Amerika. Ze woog ongeveer 17 kg. maar had ook geen grammetje te veel vet. Het bijzondere aan haar was dat ze ook nog 2 verschillende kleuren ogen had en wel een blauw en een bruin oog. Ik had wel een stamboom bij haar maar die was niet origineel omdat een pitbul geen ras is in Nederland. Die stambomen werden zelf ingevuld door de fokkers. Ik heb zelfs een amerikaanse en een nederlandse uitvoering. In die tijd wist trouwens nog bijna niemand wat een pitbul was en ik heb dan ook vaak uit voorzorg mijn hond opgetild om maar te voorkomen dat ze een andere hond beet want zij was echt geen lieverdje en als ze iets vast had was het echt goed vast. Ik ging dan ook nooit zonder een breakstick met haar naar buiten.
Afbeelding
Ik weet het zeker...eens een boxer altijd een boxer
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Uhmmm, ik heb niet het hele topic doorgeworsteld maar ik kan je een heel kort antwoord geven...

Ik weet het verschil niet exact...ik weet wel hoe de RAD wetgeving in mekaar zit maar het verschil tussen een Pitt en een Staff? nope, weet er niet echt wat van te zeggen...ik ZIE het verschil wel als je me foto's voorschotelt...dan pik ik in 9 van de 10 gevallen de Pitt er wel uit of de Staff, wat je wilt...hahaaha.
Ik heb hier net wat foto;s zitten te bekijken en dan ZIE ik het dus wel...maar kan nou niet exact zeggen hoe ik het zie.

Maaaar.....Hilje zou Hilje niet zijn als ik niet nog een paar leuke tips voor je had....

Je zegt; ik wil een deftig antwoord geven....
Snap ik niet zo goed...Ik ben het stadium deftig allang voorbij en ik HEB NIET EENS EEN STAFF!!! Ik heb een Sharpei!!!!!! Die dus meer dan de helft van de tijd voor een pittje aangezien wordt! Vraag me niet waarom maar het is zo...

Volgende opmerkingen zijn veel leuker dan een deftig antwoord;

"Waaaattt? Is dit een pitbull? Weet u dat zeker??? Nou, dan ga ik weer terug hoor, ik had gevraagd om een poedel!"

"Als je geen verstand van honden hebt moet je niet van zulke domme vragen stellen"

" Ja meneer/mevrouw en hij heeft nog niet gegeten (wel een beetje afgezaagd)

Maar zelfs dat doe ik al niet meer....ik lach een keer vriendelijk en zeg gewoon: "nee, dit is een sharpei" en loop door.en even heeeeeel diep zuchten en steunen en kreunen als je wegloopt wil ook wel helpen...
Staan ze nog dom te kijken want ze weten de helft van de tijd ook niet wat een Sharpei is...hahhahhaa!
Of gewoon: "nee" en doorlopen... en weer even heeeeeel diep zuchten en steunen en kreunen als je wegloopt wil ook wel helpen...

Mij verklaren ze toch voor leipo want ik praat tegen mijn hond! haahhaah! Dan zeg ik ook weleens: "Kom maar Rimpel...die mensen snappen er weer niets van, maar mamma wordt er niet meer boos om hoor, mamma lacht erom! Heb ik wel een keer of wat gedaan...moet je die koppen zien!

Als iemand echt geinteresseerd vraagt wat voor ras Rimpel is dan krijgen ze een heel volledig antwoord maar wanneer ik een stel onderontwikkelde boeren zie lopen die met een blik van afschuw naar mij en Rimpel kijken en dan met een heeeeel vies gezicht vragen : "Is DAT nou zo'n pitbull" / "Is DAT nou zo'n vechthond?" Dan doe ik geen moeite meer!
KwintenN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door KwintenN »

Zijn pitbulls eigenlijk verboden in belgie?Een kennis van mij is er dol van(heeft in totaal 3 pits gehad) maar heeft er nu geen meer ,als ik hem erover bezig hoor denkik er aan om mss ooit eens ook een te nemen(als het niet verboden is natuurlijk :19: )
Trixy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Trixy »

Nee , ze zijn hier niet verboden.
Afbeelding
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

MARC_S schreef:Chinaman :ok:

Afbeelding
is dit geen heel mensscherpe lijn .

ff ontopic het verschil tussen een pit en een staff ?

een pitt is een gamehond zeer menssociaal
een staff is dan meer mensscherp behalve de uitzonderingen op de regel . althans zo zie ik het .
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”