Marion. schreef:Owww???mollosser schreef:marc en marion houden duidlijk van doggy dancen.
Marc, ga je morgenavond weer gezellig mee doggy-dancen? Hahahaha

Moderator: moderatorteam
Jij ook mee? Gezelliggggggg. Met z'n allen naar doggy-dancing. Ik kijk er nu al naar uitAngel-eyes schreef:Marion. schreef:Owww???mollosser schreef:marc en marion houden duidlijk van doggy dancen.
Marc, ga je morgenavond weer gezellig mee doggy-dancen? Hahahaha.......en ik dan???????Ben je mij soms vergeten????
![]()
![]()
Moet er niet aan denken dat mijn hondjes dat doen, die zijn iets te lomp en te snel afgeleidtmollosser schreef:http://www.extremefunnypictures.com/funnypic556.htm
Als die brede van mij door m'n benen moet, moet ik spagaat maken. Lamaar! En ik hou niet van dansen hahaha. Laat mij maar lekker sjouwen met de beestenAngel-eyes schreef:Moet er niet aan denken dat mijn hondjes dat doen, die zijn iets te lomp en te snel afgeleidtmollosser schreef:http://www.extremefunnypictures.com/funnypic556.htm
Marc heeft geen goldens hoormollosser schreef:http://www.extremefunnypictures.com/funnypic556.htm
maar is ook speciaal voor marion en marc
en elk ras heeft veel beweging nodig.mollosser schreef:problemen met sexe genoten dat heb je bij alle rassen bijna.Ik lees te weinig over de cane hier is er niet iemand die ervaring heeft met beide rassen.Ik heb de indruk dat de cane een hond is die veel beweging nodig heeft hij word als atletisch en lenig omschreven,geld dit ook voor de dogo canario?
Welke ervaring heb je met honden?mollosser schreef:Ik ben me aan het verdiepen van beide rassen en vraag me af waarin ze het meest verschillen.De karakter omschrijvingen zijn haast hetzelfde en als je geen kenner ben zou je uiterlijk ook snel door elkaar halen.Ik lees soms dat de cane niet echt voor verdediging is ,klopt dit?
Wie heeft ervaring en kent beide rassen.Kan iemand me er meer over vertellen?
Een anatolische herder valt inderdaad in hetzelfde straatje. Die zou ik zeker niet iedereen aanraden.mollosser schreef:Ca Cajuina,bedankt voor je oprechte advies.Ik heb ervaring met de anatolische herder,de am staff is natuurlijk geen vergelijking.De anatolische herder is ook erg argwanend tegen vreemden,en je moet soms extra alert zijn in bepaalde situaties,het is een grote verantwoordelijkheid om zo een hond te hebben.Vandaar dat ik ook hier advies vraag nu weet ik wat meer.
Ik weet ook dat je een pup kan selecteren op karakter,dat zal ook een hoop schelen.Dus niet de meest dominate nemen en ook niet de onderdanige,maar eentje die onderzoekend is nog net voldoende pit heeft.
Dit is natuurlijk niet 100% maar zo maak je meer kans op een gepaste huisgenoot en dit geld voor elke ras.
AMEN!Ca Cajuina schreef:Welke ervaring heb je met honden?
Daarbij vind ik de gezinssamenstelling ook erg belangrijk. Je hebt kleine kinderen als ik het goed begreoen hebt. Dan wil ik je wel ten zeerste aanraden om ervan OVERTUIGD te zijn dat je de Presa een goed huis kunt bieden, Dit betekent een goede baas zijn, de ruimte hebben, de tijd hebben, en het inzicht hebben de hond goed te kunnen begeleiden.
Ik wenst je veel succes met de keuze van een hond. Wat ik van je gehoord heb zou ik je aanraden om een molosser te nemen die wat minder scherp is als de presa en ik zou je ook geen mechelaar of iets dergelijks aanraden.
Je wilt een hond die er ontzagwekkend uitziet en je beschermd en je hebt kleine kinderen. Zoek gewoon een leuke hond uitdie bekend staat om zijn makkelijke karakter , beschermen doen ze toch wel.
Precies, lees je heel goed en lang in dus en huiver.mollosser schreef:over de vraag wat voor een hond ik zou willen.Ik hou van molosser type honden.Maar ik heb absoluut geen idee wat voor een ik zou nemen,ik moet met veel dingen rekening houden.
Kinderen van 1 a 2 jaar zijn funest voor een pup van een zwaar doggentype. Het kan wel maar je moet er vanaf dag 1 bovenop blijven en zoals je zegt lekker samen spelen, NIET DOEN! Een kind dat net kan lopen kan niet normaal spelen en de pup wordt gemold. Een kind van 1-2 jaar weet niks van het niet kunnen buigen van poten de verkeerde kant op, prikken in ogen etc doet geen pijn want een kind van die leeftijd heeft geen inlevingsvermogen in een ander, ook niet in een hond. Het wordt gewoon speelgoed wat het kind aangaat, die weet niet beter.Ik heb bijvoorbeeld een kindje van een paar maanden oud,ik moet eerst wachten tot mijn dochter kan lopen.Zodat dat ze samen kunnen spelen en aan elkaar wennen.
Molossers zijn honden die 100% aansluiting in het gezin vragen, geen kennelhonden of tuinhonden. Het kan wel, delen van de dag in een zeer goed geisoleerd buitenhok maar het is geen leven voor zo'n hond. Te koud omdat ze nauwelijks vacht hebben en niet goed omdat ze dan heel veel alleen zitten, zeker als je 1 hond hebt.En wat nog zwaarder weegt is dat ik hem als buitenhond wil houden omdat ik een grote tuin heb en weinig ruimte binnen.Dan vraag ik me af of de band met de hond wel goed genoeg zou zijn en zou de hond als buitenhond wel sociaal zijn met mijn kind?
Gezinsgenoten zitten niet alleen in de tuin, sportmaatjes en werkhonden zitten soms alleen in de tuin, met andere honden wel te verstaan. Een presa en een cane zitten zowiezo niet in de tuin als het vriest. Leuk worden ze ook niet zonder aansluitingin het gezin.Ik weet het nu allemaal niet.Ik vind de cane corso en de presa canario me wel aanspreken.Het is moeilijk om overal rekening mee te houden.
Spanje is warmer en jij bent er dan niet en dus mist de hond niks aan aandacht. Binnen is gewoon beter en dat ben je neem ik aan met me eenslittle-wolf schreef:marc, de dc zit in spanje ook buiten.
![]()
ook balou zit in de winter in zn kennel als ik niet thuis ben ( wel om de reden datie niet los kan in huis. anders zattie ook binnen )
Ehh Marc in Spanje kunnen de winters ook heel koud zijn hoor, ligt er een beetje aan waar in Spanje je zitMARC_S schreef:Spanje is warmer en jij bent er dan niet en dus mist de hond niks aan aandacht. Binnen is gewoon beter en dat ben je neem ik aan met me eenslittle-wolf schreef:marc, de dc zit in spanje ook buiten.
![]()
ook balou zit in de winter in zn kennel als ik niet thuis ben ( wel om de reden datie niet los kan in huis. anders zattie ook binnen )Een dc heeft geen ondervacht
Soms ligt het probleem ook niet zo zeer in de omgang met eigen kinderen. Eigen kinderen krijgen alleen ook vriendjes over de vloer, maken wel eens ruzie met andere kinderen of spelen druk. Dan wil je gewoon geen hond die zich ermee bemoeit en het vriendje van je kindje bijt.mollosser schreef:Ik wil hier niet mee zeggen dat er niks kan gebeuren met de dogo canario of de cane corso.Maar ik geef een voorbeeld van dat het ook mogelijk is een hond met bepaalde waak eigenschappen te hebben en als buitenhond,en toch heel sociaal tegen het gezin(kinderen).
Zoals ik al zei ik wacht met het nemen van een hond,vanwege mijn kind.
Maar heb je hem dan als je thuis bent wel binnen???? en snachts??little-wolf schreef:marc, de dc zit in spanje ook buiten.
![]()
ook balou zit in de winter in zn kennel als ik niet thuis ben ( wel om de reden datie niet los kan in huis. anders zattie ook binnen )
als ik werk, zitie buiten. weer of geen weer.estelle schreef:Maar heb je hem dan als je thuis bent wel binnen???? en snachts??little-wolf schreef:marc, de dc zit in spanje ook buiten.
![]()
Want dat scheelt nog al.
Een hond die de hele tijd binnen zit met de verwarming aan e.d. kun je naar mijn mening niet zo nu en dan in de vrieskou in zijn kennel buiten doen als je weg bent, dan moet je je hond standaard gewoon in de kennel houden dan kan hij die wintervacht ontwikkelen.....
kijk es beter naar die foto. hij licht tochtvrij.chaos schreef:Geen nachthok?. Ik ben zelf wel te spreken over een nachthok kunnen ze tochtvrij in liggen en onze hond gebruikt het ook om erop te liggen..
Ik sluit me aan bij Estelle, of binnen of buiten houden in de zomer loopt onze hond in en uit en s'winters is hij buiten..
't gaat nie talleen om de tocht maar zeker ook om de kou midden in de winter!little-wolf schreef:kijk es beter naar die foto. hij licht tochtvrij.chaos schreef:Geen nachthok?. Ik ben zelf wel te spreken over een nachthok kunnen ze tochtvrij in liggen en onze hond gebruikt het ook om erop te liggen..
Ik sluit me aan bij Estelle, of binnen of buiten houden in de zomer loopt onze hond in en uit en s'winters is hij buiten..
en t boeit me niet wat jullie ervan vinden.