Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup uitkiezen voor africhting

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mollosser schreef:ik word moe je hebt 100% gelijk :blah:
ze heeft wel gelijk :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Tja je vraagt om advies met jouw motieven erbij, prima maar dan moet je ook oprecht advies verwachten...En wij vinden dat je met de verkeerde motieven een hond zou willen aanschaffen.
Een hond moet ten alle tijden onschadelijk gehouden worden en het is al eerder genoemd: moment dat er ingebroken zou worden en hond bijt kan jij een vette klacht aan je broek krijgen. Inbreker staat dan in zijn recht, TENZIJ je bij alle ingangen van je huis een art. 261 bordje hebt hangen met de waarschuwing dat er een hond ter bewaking aanwezig is.
Wij sporten met onze honden zoals een ander G&G, flyball of behendigheid doet, niet ter compensatie van een klein lichaamsdeel....
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Selena
Zeer actief

Als je op mollossertype valt is op dit moment enige FCI ras dat toegestaan is op wedstrijden etc. de rotweiler. Voor de andere rassen zou je toestemming aan rasvereniging moeten vragen EN een club moeten vinden die er tijd en moeite in wil steken. Zijn er veel wedstrijdsporters op een vereniging maak je waarschijnlijk weinig kans, zijn er veel hobbyisten maak je kans dat je gewoon mee kan doen met trainingen.

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Selena schreef:Als je op mollossertype valt is op dit moment enige FCI ras dat toegestaan is op wedstrijden etc. de rotweiler. Voor de andere rassen zou je toestemming aan rasvereniging moeten vragen EN een club moeten vinden die er tijd en moeite in wil steken. Zijn er veel wedstrijdsporters op een vereniging maak je waarschijnlijk weinig kans, zijn er veel hobbyisten maak je kans dat je gewoon mee kan doen met trainingen.
Vergeet de boxer niet, hoewel je voor de echte werklijnen in het buitenland moet zijn :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Selena
Zeer actief

Inge schreef:
Selena schreef:Als je op mollossertype valt is op dit moment enige FCI ras dat toegestaan is op wedstrijden etc. de rotweiler. Voor de andere rassen zou je toestemming aan rasvereniging moeten vragen EN een club moeten vinden die er tijd en moeite in wil steken. Zijn er veel wedstrijdsporters op een vereniging maak je waarschijnlijk weinig kans, zijn er veel hobbyisten maak je kans dat je gewoon mee kan doen met trainingen.
Vergeet de boxer niet, hoewel je voor de echte werklijnen in het buitenland moet zijn :wink:
:wall: vergeten dat boxer ook onder mollosser valt, dank je voor de aanvulling Inge.

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Inge schreef:
Noem jij dan eens een werklijn uit het buitenland?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

In België heb je bijvoorbeeld Sapho's hoeve en van de Hazenberg die ook op werkkwaliteiten fokken. Deze fokker http://home.versateladsl.be/vonyuzili/ doet IPO met zijn boxers (hoop ze morgen echt aan het werk te zien, ik ga dan trainen op de vereniging waar hij lid is)
In Frankrijk zit l'aire d'alsase http://www.chez.com/lairedalsace/ die ringsport doet met de boxer.
Ook in Duitsland schijnen nog echte werklijnen te zitten.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Orient
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Orient »

Inge schreef:In België heb je bijvoorbeeld Sapho's hoeve en van de Hazenberg die ook op werkkwaliteiten fokken. Deze fokker http://home.versateladsl.be/vonyuzili/ doet IPO met zijn boxers (hoop ze morgen echt aan het werk te zien, ik ga dan trainen op de vereniging waar hij lid is)
In Frankrijk zit l'aire d'alsase http://www.chez.com/lairedalsace/ die ringsport doet met de boxer.
Hallo,

De huidige lijnen van de hazenberg en sapho's hoeve zijn gewoon dezelfde lijnen als alle andere showlijnen in heel europa.

In Duitsland kan je kijken naar KORZUCHT,kijk dan wel naar ipo3 en sch 3 honden want de ipo 1 en sch 1 is meer voor de show er op gezet en meestal door een africhter die dit doet zodat de hond in de gebruikshondenklasse kan.

Groetjes,

Klaas
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Thanks Klaas, weer wat geleerd :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Rob*
Zeer actief

Inge schreef:In België heb je bijvoorbeeld Sapho's hoeve en van de Hazenberg die ook op werkkwaliteiten fokken. Deze fokker http://home.versateladsl.be/vonyuzili/ doet IPO met zijn boxers (hoop ze morgen echt aan het werk te zien, ik ga dan trainen op de vereniging waar hij lid is)
Zover ik heb gehoord van iemand zijn er geen werklijnen meer, en zijn het gewoon de showlijnen waar ze mee sporten.
Rob*
Zeer actief

Orient schreef:
Hallo,

De huidige lijnen van de hazenberg en sapho's hoeve zijn gewoon dezelfde lijnen als alle andere showlijnen in heel europa.

In Duitsland kan je kijken naar KORZUCHT,kijk dan wel naar ipo3 en sch 3 honden want de ipo 1 en sch 1 is meer voor de show er op gezet en meestal door een africhter die dit doet zodat de hond in de gebruikshondenklasse kan.

Groetjes,

Klaas
Hey die Klaas!!!!!!!!!!!!!NG???? :smile: :smile:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

mollosser schreef:ik heb geen ervaring met afgerichte honden.Als ik het zo hoor dan bijten ze dus niet zomaar.Ik wil wel een hond later hebben die een inbreker of een bedreiging aanpakt.Er word hier gezegd dat je hond daarvoor niet afgericht hoeft te zijn.Nu snap ik het niet ,wel of niet africhten?
Ik heb ook een mollosser en niks aangeleerd of wat dan ook,maar hij waakt als de beste er hoeft maar iemand te lang voor mijn raam te staan of hij wil er bijna doorheen en de tuin inkomen is ook niet slim :neenee: ik zou als inbreker niet graag binnenkomen igg en alleen zijn grootte zou menig inbreker al doen omkeren.Op straat houdt hij er niet van om benaderd te worden door vreemden en mensen die dit negeren krijgen vaak een diepe brom te horen.Dus africhten :denken:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
mollosser
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mollosser »

Great dane, aan de manier waarop je antwoord kan ik wel merken dat je bij je hond past,dus zonder bang voor me te zijn.Somige mensen hier reageren als angstbijters ze hebben hun conclusies al getrokken.Ik ben de laatste persoon die een hond wil die alles bijt wat los en vast zit,ik heb een baby in huis.En over die inbreker verander ik niet van mening.Het kan me niks schelen of hij dood gaat of dat ik de gevangenis inmoet,wie zonder toestemming de rust in mijn hemel verstoord gevaar opleverd voor mijn vrouw en mijn kind beland in hel. :devil:

En ik ben niet over de topic begonnen omdat ik de africhting in wil gaan.
Maar omdat ik wilde kijken hoe het bij africhters gaat,een onderdanige hond kan niet doen wat een dominante kan.
Dus als ik een waakhond wil met moed,dan zegt zijn ras niks als hij onderdanig en angstig is maar zijn karakter zegt meer.

Ik begrijp dus als je hond moedige hond selecteerd voor africhting is alles ok maar als je het doet voor een waakhond ben je geen liefhebber.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik wil toch nog ff inhaken op dat stukje van die inbreker wat jij schrijft..
mij kan het in principe ook niet boeien wat er met die inbreker gebeurd maar mij kan het des te meer schelen wat er met mijn honden gebeurd, als mijn honden in mijn eigen huis een inbreker grijpen dan ben ik ze kwijt, daarvoor hoeft de inbreker echt niet zwaar gewond te zijn.. ze worden meegenomen en hoogst waarschijnlijk afgemaakt... dat heb ik er niet voor over ik hoop ten alle tijden dat het voorkomen van mijn honden (dus hun uiterlijk en zware blaf) inbrekers genoeg afschrikt.
Ik denk trouwens dat de meeste Molosser-achtige honden zeker wel over moed beschikken, daarvoor hoef je ze weinig te leren hoor. :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

mollosser schreef:Het kan me niks schelen of hij dood gaat of dat ik de gevangenis inmoet,wie zonder toestemming de rust in mijn hemel verstoord gevaar opleverd voor mijn vrouw en mijn kind beland in hel. :devil: .
Zal leuk voor je vrouw zijn, en voor je baby , als ze je op je verjaardag moeten opzoeken in de bajes...lekker opvoedkundige start :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
mollosser
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mollosser »

in ieder geval kunnen ze me nog opzoeken :wink:

we dwalen wel erg af met de topic het gaat meer over mij dan over het onderwerp,mischien kunnen jullie me hier heropvoeden :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mollosser schreef:En over die inbreker verander ik niet van mening.Het kan me niks schelen of hij dood gaat of
dus je hebt liever een dode hond :denken: dan ben je helemaal geen hond waard, geen enkel ras, als jij het leven van je hond willens en wetens op het spel wil zetten omdat je je zin wil hebben!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Selena
Zeer actief

mollosser schreef:Great dane, aan de manier waarop je antwoord kan ik wel merken dat je bij je hond past,dus zonder bang voor me te zijn.Somige mensen hier reageren als angstbijters ze hebben hun conclusies al getrokken.Ik ben de laatste persoon die een hond wil die alles bijt wat los en vast zit,ik heb een baby in huis.En over die inbreker verander ik niet van mening.Het kan me niks schelen of hij dood gaat of dat ik de gevangenis inmoet,wie zonder toestemming de rust in mijn hemel verstoord gevaar opleverd voor mijn vrouw en mijn kind beland in hel. :devil:

En ik ben niet over de topic begonnen omdat ik de africhting in wil gaan.
Maar omdat ik wilde kijken hoe het bij africhters gaat,een onderdanige hond kan niet doen wat een dominante kan.
Dus als ik een waakhond wil met moed,dan zegt zijn ras niks als hij onderdanig en angstig is maar zijn karakter zegt meer.

Ik begrijp dus als je hond moedige hond selecteerd voor africhting is alles ok maar als je het doet voor een waakhond ben je geen liefhebber.
Ik snap je idee er achter wel, maar een moedig, waaks ras slaat toch wel aan indien zij onraad ruiken. Waar de africhters je op willen wijzen is dat, indien het bijten van inbrekers je enige motief is om dit type hond aan te schaffen, je het volgens ons niet moet doen. Met zulke uitspraken, zeker als je misschien ook de sport in wilt, doe je de honden en de bazen in de africhting te kort. Daarbij hebben we je willen wijzen op de gevaren mocht je hond een insluiper te pakken krijgen, overigens wordt er zelden ingebroken als een hond aanslaat.. te veel ontdekkingsgevaar.

Als je een rottie of een ander mollossertype hebt gewoon lekker bij/in huis die aanslaat op het moment dat er vreemden zijn, heb je daar qua gezelschap en waaksheid genoeg aan.

Orient
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Orient »

Angel-eyes schreef:
Orient schreef:
Hallo,

Groetjes,

Klaas

Ha die Rob!!!

Nee NG en jij NGR?

Klaas :cheer:
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

mollosser schreef:Great dane, aan de manier waarop je antwoord kan ik wel merken dat je bij je hond past,dus zonder bang voor me te zijn.
Wat bedoelde je hier nu mee? :denken: En ik heb btw ook een baby van elf maanden en een kindje van 2,maar ik heb toch liever dat een inbreker alleen al schrikt van het gestalte dan dat hij hem bij wijze van spreken vermoord met alle gevolgen van dien ondanks er bij mij wel bordjes hangen.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Rob*
Zeer actief

Orient schreef:
Angel-eyes schreef:
Orient schreef:
Hallo,

Groetjes,

Klaas

Ha die Rob!!!

Nee NG en jij NGR?

Klaas :cheer:
NK.......hgzv....... :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

mollosser schreef:in ieder geval kunnen ze me nog opzoeken :wink:

we dwalen wel erg af met de topic het gaat meer over mij dan over het onderwerp,mischien kunnen jullie me hier heropvoeden :smile:
Oke :mrgreen: .....Foei Molosser!!!!!!!!!!!!!............Nee das niet lief.....das een hele grote Foei hoor, stoute Molosser :mrgreen:
nvbk
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door nvbk »

Wat een onzin!
Als een inbreker op je prive eigendom wordt aangevallen door een hond,je die laat inslapen of in beslag zou laten nemen.Over mijn lijk Ja!

Dus als ik het goed voor heb kan een inbreker dan klacht indienen :eek:
Dan schiet ik hem neer!! Hiervoor ga je hier niet in de gevangenis.
Toch niet bij ons en die wet is hier niet van kracht denk ik.
Afbeelding DeBBer

http://hondenforum.destarter.be video stream en live hondenchat
nvbk
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door nvbk »

Ach ik heb hem.
Koop geen vuurwapen want als je het gebruikt nemen ze het in beslag en komt het wel ergens op de zwarte markt :mrgreen:
Koop liever een hond,die laten ze dan inslapen en heb je terug een pupje :devil:
Afbeelding DeBBer

http://hondenforum.destarter.be video stream en live hondenchat
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nvbk schreef:Wat een onzin!
Als een inbreker op je prive eigendom wordt aangevallen door een hond,je die laat inslapen of in beslag zou laten nemen.Over mijn lijk Ja!

Dus als ik het goed voor heb kan een inbreker dan klacht indienen :eek:
Dan schiet ik hem neer!! Hiervoor ga je hier niet in de gevangenis.
Toch niet bij ons en die wet is hier niet van kracht denk ik.
zou het maar eens gaan navragen want hoe krom de wet ook is... in Nederland wordt je hond ingeslapen als hij een inbreker zwaar verwond of doodt...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nvbk schreef:Ach ik heb hem.
Koop geen vuurwapen want als je het gebruikt nemen ze het in beslag en komt het wel ergens op de zwarte markt :mrgreen:
Koop liever een hond,die laten ze dan inslapen en heb je terug een pupje :devil:
dat is de wet en daar kun je weinig aan veranderen helaas...
het gebeurd wel, vandaar ook de bordjes maar dat wil nog niet zeggen dat er niets met je hond gebeurd als hij aanvalt.
Afbeelding
Soef
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Soef »

mmmm ik dacht juist dat je niet strafbaar ben als je je hond op een inbreker of bedreiger afstuurt zoiets heb ik ergens gelezen :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Soef schreef:mmmm ik dacht juist dat je niet strafbaar ben als je je hond op een inbreker of bedreiger afstuurt zoiets heb ik ergens gelezen :denken:
dan zou ik het maar eens beter gaan nalezen... :wink:
Afbeelding
Selena
Zeer actief

Soef schreef:mmmm ik dacht juist dat je niet strafbaar ben als je je hond op een inbreker of bedreiger afstuurt zoiets heb ik ergens gelezen :denken:
Indien je een hond ophitst ben je altijd strafbaar.
In uitzonderlijke gevallen kan noodweer (-exces) opgevoerd worden.

scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik zou eens navragen voor een sportverzekering .
mij kostte het 80euro . en vergoed alle schade die je hond toebrengt of zelf krijgt . breekt de hond een poot worden de dierenartskosten vergoed . bijt je hond iemand zelfs als je hem stuurt net hetzelfde alle schade wordt vergoed door de verzekering . ik vind het wel handig om zo een verzekering te hbben
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”