Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Saarlooswolfhond YAY

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mori no Kitsune »

billy schreef:Bertus weet veel over het ras, maar hij is al wat ouder en vast al te bed, dus je zult tot morgen moeten wachten :mrgreen:
Groetjes Els
:mrgreen: ik zal dan morgen een pm naar hem sturen als ik zn naam in de ledenlijst kan vinden teminste hahaha :smile:
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Mori no Kitsune schreef:
billy schreef:Bertus weet veel over het ras, maar hij is al wat ouder en vast al te bed, dus je zult tot morgen moeten wachten :mrgreen:
Groetjes Els
:mrgreen: ik zal dan morgen een pm naar hem sturen als ik zn naam in de ledenlijst kan vinden teminste hahaha :smile:
Hij heet Idorh
Groet, Janine
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

speedy-fien-doeke schreef:
Mori no Kitsune schreef:
Groetjes Els
Hij heet Idorh
ja colamax (maxcola? ) had me dat in pm verteld maar ik had in de ledenlijst gezocht en ik kon het niet vinden *le stupid*
ik ga dan maar eens knoeien met de search button :wink:
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Gewoon ff op het forum struinen..kom je em echt wel tegen..Ook in je voorstellen staat hij volgens mij bij jou :wink:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Maak je maar niet bezorgd hoor , hij reageerd zeker morgen. :ok:
Groetjes Els
Afbeelding
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

oh! ik zag helemaal niet dat hij al had gereageert bij mn voorstellen hahaha,wat een stomkop ben ik weer :smile2:
sampy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sampy »

Van harte gefeliciteerd met je plannen en hopelijk vinden jullie een mooie lieve pup.

Aan enthousiasme geen gebrek, leuk om te lezen.

Groetjes San
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

sampy schreef:Van harte gefeliciteerd met je plannen en hopelijk vinden jullie een mooie lieve pup.

Groetjes San
Bedankt! :mrgreen:
Ik hoop het ook,ik hoop het heel erg zelfs! :cheer:
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Mori no Kitsune schreef:
sampy schreef:Van harte gefeliciteerd met je plannen en hopelijk vinden jullie een mooie lieve pup.

Groetjes San
Zo kinderen hier is opa Bertus.

Nou we hebben al wat contacten gehad, Xhrista heeft ook al gereageerd, het is de moeite waard om is te kijken op haar club dat is werkelijk het neusje van de zalm ivm de Saarlooswolfhond.
http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=41095

Gr Bertus.
Laatst gewijzigd door idorh op 19 okt 2004 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

idorh schreef:
Mori no Kitsune schreef:

Groetjes San
Zo kinderen hier is opa Bertus.

Nou we hebben al wat contacten gehad, Xhrista heeft ook al gereageerd, het is de moeite waard om is te kijken op haar club dat is werkelijk het neusje van de zalm ivm de Saarlooswolfhond.http

://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=41095.

Gr Bertus.
hahaha opa bertus :smile:

ik zal zeker een kijkje gaan nemen :mrgreen: :ok:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Mori no Kitsune schreef:En trouwens,als je had gelezen wat ik had gezegt dan had je kunnen zien dat wij al veel honden hebben gehad dus beginner mn aars.
Jullie zijn echt goed bezig om nieuwe mensen bij dit forum weg te jagen,en ik ga echt geen mottige poedel kopen omdat iedereen het niet met mijn keus eens is.
Ik kom hier met vragen,niet om ondervraagt te worden.
HélaHéla een beetje respect graag, mottige poedel ??
Da's niet netjes hoor :neenee:
Zeg, da begint hier goe.
Sanneke

Opa Bertus :jank: :jank: ze heeft mottige poedel gezegd :jank: !
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:
Mori no Kitsune schreef:En trouwens,als je had gelezen wat ik had gezegt dan had je kunnen zien dat wij al veel honden hebben gehad dus beginner mn aars.
Jullie zijn echt goed bezig om nieuwe mensen bij dit forum weg te jagen,en ik ga echt geen mottige poedel kopen omdat iedereen het niet met mijn keus eens is.
Zeg, da begint hier goe.
Sanneke
ja sorry voor die uitspraak, dat was al uitgepraat :cry:
ik was boos en dat was het eerste dat in me opkwam :N:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Mori no Kitsune schreef:
Mama Sanneke schreef:
Zeg, da begint hier goe.
Sanneke
T'is goe, t'is U vergeven.
:mrgreen:
Sanneke

Maar geen mottige poedeltjes meer :neenee:
Slim, intelligent, superlief en zo mag wel hoor :mrgreen:

Luister goe naar Opa Bertus, die heeft veel ervaring met Saarlooshonden. :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef:
Mori no Kitsune schreef:
Mama Sanneke schreef:
Zeg, da begint hier goe.
Sanneke
T'is goe, t'is U vergeven.
:mrgreen:
Sanneke

Maar geen mottige poedeltjes meer :neenee:
Slim, intelligent, superlief en zo mag wel hoor :mrgreen:

Luister goe naar Opa Bertus, die heeft veel ervaring met Saarlooshonden. :ok:
ow,ik had je al een pm gestuurd :jank:
het spijt me echt,ik heb niks tegen poedeltjes,het was gewoon het eerste dat in me opkwam. *schaam*

En ja,ik ben heel blij dat hij me wil helpen ook :cheer:
Mika
Actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mika »

De Saarloos kenner bij uitstek is toch wel Marijke Saarloos.
neem maar eens contact op met haar, zij weet alles wat je maar wilt weten. Met een beetje zoekwerk op internet vind je wel info om haar te bereiken. Overigens op mijn site "dagboek van een wolfhond" staat ook de nodige informatie, voor het adres kijk je mar in mijn profiel.
[url=http://www.ofwolftemper.nl]HEE JIJ, HIER KLIKKEN!!!!!
[/url]
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

Mika schreef:De Saarloos kenner bij uitstek is toch wel Marijke Saarloos.
neem maar eens contact op met haar, zij weet alles wat je maar wilt weten. Met een beetje zoekwerk op internet vind je wel info om haar te bereiken. Overigens op mijn site "dagboek van een wolfhond" staat ook de nodige informatie, voor het adres kijk je mar in mijn profiel.
ik had je site al gelezen :mrgreen:
vind ze het dan niet erg als er steeds maar mensen haar vragen gaan stellen over saarlozen? :19:
~Tsuki no Inu~Dog of the Moon~
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Nee dat is niet waar.

M S was heel jong toen haar vader overleed.

Toen het ras erkend werd in 1975 heeft ze de greep verloren over het hele bestand de SWH omdat het ras toen erkend werd als SWH daarvoor heette het ras de Europesewolfhond..

De Nederlandse Vereniging van Saarlooswolfhonden heeft v/a 1980 een eigen populatie op gebouwd met alleen maar eigen honden van de voorzitter en zijn vrouw en van de leden.

M S is om redenen in 80 uit deze RV gestapt, verder zijn in de loop van de jaren verschillende RV ontstaan in buitenland, waar zij los van staat.

M S heeft gewoon de meeste kennis van zaken v/a eind jaren 50 t/m begin 70, toen waren alle wolfhonden nog eigendom van de fam Saarloos.

Ik wil absoluut niet op mijn borst slaan, maar ik denk dat Christa (Xhrista)en ik zo beetje de meeste kennis van zaken hebben op dit moment van de SWH in het algemeen in deze tijd.

Een RV heeft het ook, maar omdat eigenbelangen en verbinding met eigen kennelnaam plus alles naar zich toe trekken door een gedeelte van een RV, is er geen objectiviteit, en zullen fouten of erfelijke afwijkingen verborgen gehouden worden voor leden en buitenstaanders.

Er worden door een RV kosten noch moeite gespaard om alles te onderzoeken, niet voor welzijn v/d de SWH maar proberen onkundige artsen en prominenten figuren te strikken om de buitenwereld zand in de ogen te strooien dat het ras zogenaamd kern gezond is.

Het binnenkort uit treden van twee mensen van een RV die alle verantwoordelijkheid dragen willen natuurlijk kost wat kost uit treden met de mom dat ze het goed gedaan hebben, en dat gebeurd met trucs en listen ten kosten van een heel ras.

Gr Bertus.
Laatst gewijzigd door idorh op 05 nov 2004 03:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mori no Kitsune
Actief
Contacteer:

idorh schreef:
Nee dat is niet waar.

M S was heel jong toen haar vader overleed.

Toen het ras erkend werd in 1975 heeft ze de greep verloren over het hele bestand de SWH omdat het ras toen erkend werd als SWH daarvoor heette het ras de Europesewolfhond..

De Nederlandse Vereniging van Saarlooswolfhonden heeft v/a 1980 een eigen populatie op gebouwd met alleen maar eigen honden van de voorzitter en zijn vrouw en van de leden.

M S is om redenen in 80 uit deze RV gestapt, verder zijn in de loop van de jaren verschillende RV ontstaan in buitenland, waar zij los van staat.

M S heeft gewoon de meeste kennis van zaken v/a eind jaren 50 t/m begin 70, toen waren alle wolfhonden nog eigendom van de fam Saarloos.

Ik wil absoluut niet op mijn borst slaan, maar ik denk dat Christa (Xhrista)en ik zo beetje de meeste kennis van zaken hebben op dit moment van de SWH in het algemeen in deze tijd.

Een RV heeft het ook, maar omdat eigenbelangen en verbinding met eigen kennelnaam plus alles naar zich toe trekken door een gedeelte van een RV, is er geen objectieve tijd, en zullen fouten of erfelijke afwijkingen verborgen gehouden worden voor leden en buitenstaanders.

Er worden door een RV kosten noch moeite gespaard om alles te onderzoeken, niet voor welzijn v/d de SWH maar proberen onkundige artsen en prominenten figuren te strikken om de buitenwereld zand in de ogen te strooien dat het ras zogenaamd kern gezond is.

Het binnenkort uit treden van twee mensen van een RV die alle verantwoordelijkheid dragen willen natuurlijk kost wat kost uit treden met de mom dat ze het goed gedaan hebben, en dat gebeurd met trucs en listen ten kosten van een heel ras.

Gr Bertus.
Als ik het zo hoor is die hele nederlandse saarloos vereniging echt een klerezooi :roll:
~Tsuki no Inu~Dog of the Moon~
Wolves in the Mist
Afbeelding
Afbeelding
Mika
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mika »

dan verschillen we daar in van mening.
[url=http://www.ofwolftemper.nl]HEE JIJ, HIER KLIKKEN!!!!!
[/url]
Xhrista
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Nou ,ik denk dat er nog veel meer mensen veel weten over de Saarloos,maar ik zie bij sommige mensen persoonsverheerlijking en dat is nooit goed.

Marijke Saarloos weet heel veel van de Saarloos,maar ze kent de laatste jaren eigenlijk alleen maar honden van 1 bepaalde fokker,en dat is nog niet de hele populatie.Er zijn heel veel verschillende types tegenwoordig.
Jarenlang heeft ze helemaal geen wolfhonden gehad.Waarmee ik niet wil beweren dat ze geen kennis zou hebben,maar zoals ik al zei,dat zijn er veel meer.Ook mensen die al jarenlang training geven en zelf trainen met SWH's en zelfs ook al veel meer gefokt hebben als Marijke.

Heb al eerder gezegd dat elke Saarloos anders is en zeker als je dan ook nog van verschillende lijnen hebt,kan je compleet andere hond hebben.
Jullie zijn beide lid van de Saarlooswolfhonden club,waar heel veel mensen op zitten met een Saarloos.Het staat stampvol met allerlei vragen en antwoorden.Denk dat je daar al heel eind verder mee komt.

Vroeger was er nog geen internet,je kon dan alleen maar bij een paar mensen terecht en je kreeg dan ook heel snel bepaald beeld,van mensen en dieren.Gelukkig hoeft dat allemaal niet meer,je kan de hele wereld leren kennen,doe dat dan ook.

Groeten Christa
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”