billy schreef:Bertus weet veel over het ras, maar hij is al wat ouder en vast al te bed, dus je zult tot morgen moeten wachten![]()
Groetjes Els

Moderator: moderatorteam
ja colamax (maxcola? ) had me dat in pm verteld maar ik had in de ledenlijst gezocht en ik kon het niet vinden *le stupid*speedy-fien-doeke schreef:Hij heet IdorhMori no Kitsune schreef:billy schreef:Bertus weet veel over het ras, maar hij is al wat ouder en vast al te bed, dus je zult tot morgen moeten wachten![]()
Groetjes Elsik zal dan morgen een pm naar hem sturen als ik zn naam in de ledenlijst kan vinden teminste hahaha
Zo kinderen hier is opa Bertus.Mori no Kitsune schreef:Bedankt!sampy schreef:Van harte gefeliciteerd met je plannen en hopelijk vinden jullie een mooie lieve pup.
Aan enthousiasme geen gebrek, leuk om te lezen.
Groetjes San![]()
Ik hoop het ook,ik hoop het heel erg zelfs!
hahaha opa bertusidorh schreef:Zo kinderen hier is opa Bertus.Mori no Kitsune schreef:Bedankt!sampy schreef:Van harte gefeliciteerd met je plannen en hopelijk vinden jullie een mooie lieve pup.
Aan enthousiasme geen gebrek, leuk om te lezen.
Groetjes San![]()
Ik hoop het ook,ik hoop het heel erg zelfs!
Nou we hebben al wat contacten gehad, Xhrista heeft ook al gereageerd, het is de moeite waard om is te kijken op haar club dat is werkelijk het neusje van de zalm ivm de Saarlooswolfhond.http
://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=41095.
Gr Bertus.
HélaHéla een beetje respect graag, mottige poedel ??Mori no Kitsune schreef:En trouwens,als je had gelezen wat ik had gezegt dan had je kunnen zien dat wij al veel honden hebben gehad dus beginner mn aars.
Jullie zijn echt goed bezig om nieuwe mensen bij dit forum weg te jagen,en ik ga echt geen mottige poedel kopen omdat iedereen het niet met mijn keus eens is.
Ik kom hier met vragen,niet om ondervraagt te worden.
ja sorry voor die uitspraak, dat was al uitgepraatMama Sanneke schreef:HélaHéla een beetje respect graag, mottige poedel ??Mori no Kitsune schreef:En trouwens,als je had gelezen wat ik had gezegt dan had je kunnen zien dat wij al veel honden hebben gehad dus beginner mn aars.
Jullie zijn echt goed bezig om nieuwe mensen bij dit forum weg te jagen,en ik ga echt geen mottige poedel kopen omdat iedereen het niet met mijn keus eens is.
Da's niet netjes hoor![]()
Zeg, da begint hier goe.
Sanneke
T'is goe, t'is U vergeven.Mori no Kitsune schreef:ja sorry voor die uitspraak, dat was al uitgepraatMama Sanneke schreef:HélaHéla een beetje respect graag, mottige poedel ??Mori no Kitsune schreef:En trouwens,als je had gelezen wat ik had gezegt dan had je kunnen zien dat wij al veel honden hebben gehad dus beginner mn aars.
Zeg, da begint hier goe.
Sanneke![]()
ik was boos en dat was het eerste dat in me opkwam :N:
ow,ik had je al een pm gestuurdMama Sanneke schreef:T'is goe, t'is U vergeven.Mori no Kitsune schreef:ja sorry voor die uitspraak, dat was al uitgepraatMama Sanneke schreef:HélaHéla een beetje respect graag, mottige poedel ??Mori no Kitsune schreef:En trouwens,als je had gelezen wat ik had gezegt dan had je kunnen zien dat wij al veel honden hebben gehad dus beginner mn aars.
Zeg, da begint hier goe.
Sanneke![]()
ik was boos en dat was het eerste dat in me opkwam :N:
![]()
Sanneke
Maar geen mottige poedeltjes meer![]()
Slim, intelligent, superlief en zo mag wel hoor![]()
Luister goe naar Opa Bertus, die heeft veel ervaring met Saarlooshonden.
ik had je site al gelezenMika schreef:De Saarloos kenner bij uitstek is toch wel Marijke Saarloos.
neem maar eens contact op met haar, zij weet alles wat je maar wilt weten. Met een beetje zoekwerk op internet vind je wel info om haar te bereiken. Overigens op mijn site "dagboek van een wolfhond" staat ook de nodige informatie, voor het adres kijk je mar in mijn profiel.
Nee dat is niet waar.Mika schreef:De Saarloos kenner bij uitstek is toch wel Marijke Saarloos.
neem maar eens contact op met haar, zij weet alles wat je maar wilt weten. Met een beetje zoekwerk op internet vind je wel info om haar te bereiken. Overigens op mijn site "dagboek van een wolfhond" staat ook de nodige informatie, voor het adres kijk je mar in mijn profiel.
Als ik het zo hoor is die hele nederlandse saarloos vereniging echt een klerezooiidorh schreef:Nee dat is niet waar.Mika schreef:De Saarloos kenner bij uitstek is toch wel Marijke Saarloos.
M S was heel jong toen haar vader overleed.
Toen het ras erkend werd in 1975 heeft ze de greep verloren over het hele bestand de SWH omdat het ras toen erkend werd als SWH daarvoor heette het ras de Europesewolfhond..
De Nederlandse Vereniging van Saarlooswolfhonden heeft v/a 1980 een eigen populatie op gebouwd met alleen maar eigen honden van de voorzitter en zijn vrouw en van de leden.
M S is om redenen in 80 uit deze RV gestapt, verder zijn in de loop van de jaren verschillende RV ontstaan in buitenland, waar zij los van staat.
M S heeft gewoon de meeste kennis van zaken v/a eind jaren 50 t/m begin 70, toen waren alle wolfhonden nog eigendom van de fam Saarloos.
Ik wil absoluut niet op mijn borst slaan, maar ik denk dat Christa (Xhrista)en ik zo beetje de meeste kennis van zaken hebben op dit moment van de SWH in het algemeen in deze tijd.
Een RV heeft het ook, maar omdat eigenbelangen en verbinding met eigen kennelnaam plus alles naar zich toe trekken door een gedeelte van een RV, is er geen objectieve tijd, en zullen fouten of erfelijke afwijkingen verborgen gehouden worden voor leden en buitenstaanders.
Er worden door een RV kosten noch moeite gespaard om alles te onderzoeken, niet voor welzijn v/d de SWH maar proberen onkundige artsen en prominenten figuren te strikken om de buitenwereld zand in de ogen te strooien dat het ras zogenaamd kern gezond is.
Het binnenkort uit treden van twee mensen van een RV die alle verantwoordelijkheid dragen willen natuurlijk kost wat kost uit treden met de mom dat ze het goed gedaan hebben, en dat gebeurd met trucs en listen ten kosten van een heel ras.
Gr Bertus.