Ja, ik weet het. Maar dat hoor je niet vaak bij vlees. Wil niet zeggen dat het niet kan. Als er na 10 dagen niet geholpen heeft gaan we huidmonsters ed nemen.Sjiel schreef:Ook van voer dat ze al heel lang eten kan een overgevoeligheid ontstaan... Ik vind 10 dagen een beetje kort voor een huidprobleem.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geen butjes meer, nog wel kale plekken en verhoging UPDATE
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Hutsje
- Zeer actief
Het komt voor dat teven kale plekken krijgen onder invloed van hormonen. Dit kan voorof na een loopsheid, of na een dracht. Alleen zijn het dan meestal grotere plekken, en geconcentreerd op de flanken. Dus het kan wel, alleen verklaart dat de bultjes nietbram en thijs schreef:Hutsje schreef:Geloof het niet, maar ook daar is recentelijk niets veranderd. (antwoord op Nino)
Kan het, of is dit heel vergezocht, nog met de loopsheid te maken hebben?

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik had het juist toen ik duck ging voeren, de rest deed het er perfect op, maar mijn sam dus niet.....Hutsje schreef:Ja, ik weet het. Maar dat hoor je niet vaak bij vlees. Wil niet zeggen dat het niet kan. Als er na 10 dagen niet geholpen heeft gaan we huidmonsters ed nemen.Sjiel schreef:Ook van voer dat ze al heel lang eten kan een overgevoeligheid ontstaan... Ik vind 10 dagen een beetje kort voor een huidprobleem.
- Hutsje
- Zeer actief
In Duck zit veel graan vind ik, en Pien krijgt al haar hele leven AHV. Dus ik ben niet ineens wat anders gaan voeren. Ondertussen vleigen de haren in het rond.yamie schreef:ik had het juist toen ik duck ging voeren, de rest deed het er perfect op, maar mijn sam dus niet.....Hutsje schreef:Ja, ik weet het. Maar dat hoor je niet vaak bij vlees. Wil niet zeggen dat het niet kan. Als er na 10 dagen niet geholpen heeft gaan we huidmonsters ed nemen.Sjiel schreef:Ook van voer dat ze al heel lang eten kan een overgevoeligheid ontstaan... Ik vind 10 dagen een beetje kort voor een huidprobleem.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
mmmm, tja je zou iets kunnen proberen....ze is verder niet ziek dus? geen diaree, koorts enz enz?Hutsje schreef:In Duck zit veel graan vind ik, en Pien krijgt al haar hele leven AHV. Dus ik ben niet ineens wat anders gaan voeren. Ondertussen vleigen de haren in het rond.yamie schreef:ik had het juist toen ik duck ging voeren, de rest deed het er perfect op, maar mijn sam dus niet.....Hutsje schreef:Ja, ik weet het. Maar dat hoor je niet vaak bij vlees. Wil niet zeggen dat het niet kan. Als er na 10 dagen niet geholpen heeft gaan we huidmonsters ed nemen.Sjiel schreef:Ook van voer dat ze al heel lang eten kan een overgevoeligheid ontstaan... Ik vind 10 dagen een beetje kort voor een huidprobleem.......
- Hutsje
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
Nou, ze lijkt onderhand op een Dalmatier maar dan met kale plekken ipv stippen. Van de aangetaste plekken haal ik hele plukken haar. Ze heeft ook temperatuurswisselingen van 2 graden, 37 en 39. Ze ligt soms te rillen en hijgt overmatig. Knaagt erg obsessief aan botten. Dus het gaat helemaal niet goed met haar.
Dus ik heb Eric Laarakker maar ingeschakeld. Ze krijgt nu een ontgiftingskuur en nog wat andere dingetjes om alles weer in balans te krijgen. Ben dus maar gestopt met de antibiotica.
Dus ik heb Eric Laarakker maar ingeschakeld. Ze krijgt nu een ontgiftingskuur en nog wat andere dingetjes om alles weer in balans te krijgen. Ben dus maar gestopt met de antibiotica.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Veel sterkte met lieve Pien! Wat een toestand! 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- bram en thijs
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
Hé, Bram zit ook vaak aan zijn poten te kluiven (en wat minder op botten).Hutsje schreef:Daar denkt Eric ook aan, ook vanwege het obsessieve bijten op haar poten en op botten. Dus vandaar de ontgifitngskuur.
Het zou natuurlijk best iets in de natuur kunnen zijn waar Bram gevoelig voor is. Kom er maar eens achter.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
Ik was niet gerust op het nog steeds rillen en de temperatuurswisselingen. Dat heeft ze nu al 2 en een halve week. Het gaat wel wat beter maar ze heeft nog steeds in de middagen avond verhoging, tegen de 39 graden aan. Begin te twijfelen of ze niet ergens een ontsteking heeft. Heb voor donderdag ochtedn half 10 een afspraak gemaakt in De Bilt om haar en haar voer eens door te laten meten. Eventueel doen ze meteen acupunctuur en een bloedonderzoek.

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Hutsje
- Zeer actief
Ik denk het niet. Ze is niet gevoelig op haar oren, heeft geen jeuk. Ze heeft zowiezo geen jeuk meer, gelukkig. Zat te denken aan baarmoederontsteking, maar dat is niet waarschijnlijk. Maar je weet het niet. Ze is verder erg aktief, en eet goedjip007 schreef:he bah arme meisjeheeft ze geen oorontsteking , dat gaat vaak samen met een allergie , en daar kunnen ze verhoging van hebben. Sterkte met haar.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
estelle
De kale plekken klinken me bekend in de oren helaas.
Ghaya kreeg een maandje ofzo geleden, enorme 'natte' oksels, was echt vies want het ging stinken en plakken en er kwam vieze afscheiding uit.
De dierenarts vond het eczeem en ze kreeg er een prik en zalf voor, plus pillen. De volgende dag was het al enorm beter, gewoon netjes droog maar wel nog kaal, er begint nu wat haar te groeien weer.....
Enfin, nu worden d'r binnenkanten van d'r 2 achterpoten en het achterste gedeelte vna d'r buik enorm kaal.....
Ook zij heeft veel jeuk en ook dat 'reageren' (trekken van d'r vacht) op aaien over haar vacht.
Heb ze ontvlooid.....niks....
Wel zijn wij een tijdje terug op ander voer overgegaan, ze doen het er allemaal super op (heb lastige eters) maar toch heb ik Ghaya sinds vorige week terug gezet op de brok die wij voorheen voerde om te kijken of dat het misschien is.
OOk Ghaya zwemt elke dag in allerlei sloten en wateren maar de rest net zo goed.
We staan dus ook voor een raadsel waarom ze nu zo kaal is, ook wij binnenkort toch maar weer even terug naar de DA om er naar te laten kijken....
Ghaya kreeg een maandje ofzo geleden, enorme 'natte' oksels, was echt vies want het ging stinken en plakken en er kwam vieze afscheiding uit.
De dierenarts vond het eczeem en ze kreeg er een prik en zalf voor, plus pillen. De volgende dag was het al enorm beter, gewoon netjes droog maar wel nog kaal, er begint nu wat haar te groeien weer.....
Enfin, nu worden d'r binnenkanten van d'r 2 achterpoten en het achterste gedeelte vna d'r buik enorm kaal.....
Ook zij heeft veel jeuk en ook dat 'reageren' (trekken van d'r vacht) op aaien over haar vacht.
Heb ze ontvlooid.....niks....
Wel zijn wij een tijdje terug op ander voer overgegaan, ze doen het er allemaal super op (heb lastige eters) maar toch heb ik Ghaya sinds vorige week terug gezet op de brok die wij voorheen voerde om te kijken of dat het misschien is.
OOk Ghaya zwemt elke dag in allerlei sloten en wateren maar de rest net zo goed.
We staan dus ook voor een raadsel waarom ze nu zo kaal is, ook wij binnenkort toch maar weer even terug naar de DA om er naar te laten kijken....
- Hutsje
- Zeer actief
- Angeniet
- Erelid
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
Het was een beetje druk vandaag. Kwart over 7 vertrokken, om half 3 terug, moest mijn auto wegbrengen voor de keuring en om 4 uur alweer werken, waar ik nu nog zit, ppffffff...
Pien heeft een virus onder de leden dat ze zelf niet kwijt kan. Het tast haar auto-imuunsysteem aan waardoor ze een lage weerstand heeft/krijgt. Ook zit er ergens een ontsteking (wat ik dus al dacht). Har darmfunctie is wat vermindert door de antibiotica die ze heeft gehad. Er zat een rugwervel scheef waardoor ze haar heupen op de verkeerde manier belast. Zeheeft aan acupunctuurbehandeling gehad die ik zelf kan voortzetten thuis/. Haar eten, de voedingssupplementen en de medicijnen zijn doorgemeten. Daar kwam niks geks uit, alleen moet ik met de knofllook stoppen. Over 6 weken moet ze terug, dan wordt mn haar eten weer doorgemeten want omdat haar darmen niet optimaal functioneren kan er vandaag dus iets anders uitkomen daardoor.
Pien heeft een virus onder de leden dat ze zelf niet kwijt kan. Het tast haar auto-imuunsysteem aan waardoor ze een lage weerstand heeft/krijgt. Ook zit er ergens een ontsteking (wat ik dus al dacht). Har darmfunctie is wat vermindert door de antibiotica die ze heeft gehad. Er zat een rugwervel scheef waardoor ze haar heupen op de verkeerde manier belast. Zeheeft aan acupunctuurbehandeling gehad die ik zelf kan voortzetten thuis/. Haar eten, de voedingssupplementen en de medicijnen zijn doorgemeten. Daar kwam niks geks uit, alleen moet ik met de knofllook stoppen. Over 6 weken moet ze terug, dan wordt mn haar eten weer doorgemeten want omdat haar darmen niet optimaal functioneren kan er vandaag dus iets anders uitkomen daardoor.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief