Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen stap contact?!

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

omasjanie schreef:
sirene schreef:
Roosje schreef:
cuatro schreef:Klaas Wijnberg werkt met twee fases.
De eerste fase is dat de hond middels hondentaal weet dat je de leider bent. .
Ik had de indruk dat de eerste fase niet gericht was op het leiderschap maar een goede band op te bouwen met je hond, o.a oog contact te krijgen met je hond.

Roosje

En omasjanie ik ben heel benieuwd wat je van de workshop vind straks. Laat je wat horen!?

Groetjes Sonja
Zal ik zeker doen hoor.
Sjanie, ik ben heeeeeeeeel benieuwd hoe je het gehad hebt daar!?
Vergeet je het niet ? :mrgreen:

Groetjes Sonja
omasjanie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door omasjanie »

Het was een geweldige ervaring op Ameland.
We waren met 7 deelnemers en 6 honden, van maandagmiddag tot vrijdag een half uur voordat de boot vertrok zijn we heel intensief bezig geweest. Elke dag 2 uur theorie en 2 x buiten in het bos, op het strand of in de duinen meestal zo'n uur of 4 per dag. Het was prachtig en heel leerzaam de theorie ( kan je ook in het boek lezen maar daar kan je gelijk vragen als iets niet duidelijk is) te horen en daarna gelijk in de praktijk uit te proberen. Klaas is echt een geweldig mens, heel puur, weet precies wat hij wil en doet dat ook en zegt alles recht voor z'n raap. Als je zit te tutten met je hond zal hij er niet voor terug schrikken je precies te vertellen wat hij daar van vind.
De verzorging en onderdak waren perfect, twee huisjes waarvan een met twee kamers en de grote met vijf kamers (geloof ik). Voor ontbijt en lunch werden de spullen in het grote huisje gebracht en aten we met elkaar. s'avonds werden we met het busje naar een restaurant gebracht en weer opgehaald. De honden bleven dan achter in kennels met een muziekje (heel luxe).
Tara heeft de week van haar leven gehad, elke dag uren los met honden spelen, rennen en natuurlijk leren, ze is ook lekker afgevallen wat ze wel kon gebruiken.
De honden met elkaar, 6 van de deelnemers en 1 of soms 2 van Klaas , ging erg goed, ze waren vanaf het begin los en op het laatst een mooie roedel, als er een ergens heen ging het hele spul er achter aan.
Het uitgangs punt van Klaas is ...... een hond is een hond..... en geen bijna mens zoals dieren in Disney films. De opvoeding en een band krijgen met je hond duurt drie jaar, de eerste anderhalf jaar is vooral een goede band krijgen met je hond het belangrijkste, als dat (de basis) goed is komt pas het trainen van je hond. Dat geeft veel ruimte en voelt voor mij beter dan je hond gehoorzaam in 10 lessen.

Je hond moet 6 maanden zijn om mee te doen en dat is echt wel minimaal, naast het 4 uur buiten met de hele groep zijn de honden ook bij elkaar in de huisjes tijdens het eten en zo dus spelen ook daar nog heel wat. s'Avonds waren zowel de honden als de baasjes behoorlijk uitgeteld.
Al met al een fijne ervaring om zo in een groep mensen en honden te zijn, echt een aktieve leerzame vakantie.
Groetjes Sjanie en een poot van mijn Drent
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”