Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ocd????

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Eline* schreef:
whoopy schreef:zo nu iedereen weer onder zijn eigen account ;)

ik snap heel het probleem niet. ik doe er alles en dan ook ALLES aan wat ik kan om appie en mijn vriendin te helpen en als iemand dat niet bevalt, jammer dan.

Eline wil ik in iedergeval ff heel erg bedanken voor het doorgeven van het telefoonnummer van een goede gedragstherapeut. ik denk dat dit een goede stap in de richting is. ;)
Ben jij Caroline?? 8O In dat geval, graag gedaan! ;)
ja ik ben Caroline ;) en nogmaal bedankt :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

whoopy schreef:Ja sorry.... is best verwarrend, maar ik kon niet meer reageren onder mijn eigen account, vandaar dat Caroline even haar account aan mij heeft uitgeleend....... En idd je hebt gelijk maar je had het in je berichtje zo raar geschreven over die pillen vandaar mij reactie. Sorry bedoelde het niet zo en begreep van Caro al dat je adressen hebt gestuurd :ok: :ok:

Groetjes
Patricia
Laat maar lekker zitten! Appie moet goede hulp krijgen en verder zal het me worst wezen. Het is fijn dat de fokker betrokken is al moet ik wel even :kotz: van het feit dat de fokker het nodig vind Caroline af te branden met als eén van de argumenten dat ze Woop zijn bot niet af kon pakken. Lekker relevant! :roll:
Het is prima dat iedereen begaan is en info inwint, maar ik hoop wel dat Ramona ook iets gaat doen nu! Ik heb het gevoel dat dat ook de frustratie van de fokker is.
Ik ben het overigens met je eens dat de hond bij de fokker onderbrengen geen oplossing biedt, mits het gedrag is gerelateerd aan stress, maar als het echt een ocd is dan helpt dat dus geen hol.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
sondra
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door sondra »

maar om te kijken of het stess is of ocs kan het wel nuttig zijn de hond ergens anders onder te brengen, blijft zijn gedrag dan het zelfde kan je stress uitsluiten en hij hoeft natuurlijk niet voor lange tijd uit huis weg. Omdat de fokker meerdere honden heeft, heeft apollo wel afleiding en misschien voldoende om het gedrag te doorbreken, je moet op een gegeven moment toch iets gaan proberen en als je bij alles van te voren al zegt dat dit toch niet helpt en en dan maar niets doet weet je zeker dat je hem moeten laten inslapen omdat het niet over gaat

Sondra M
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door olijfje »

Hooo.... ik typ hier alleen onder mijn eigen naam! heb niet ondermans namen lopen tikken...

Ten tweede ben ik van de 24 uur die een dag er 20 zeker met mijn hond bezig.. dus de opmerkingen van je tijd verdoen hier op het forum is bullshit.. ( de overige 4 uur is ie in diepe slaap door de medicijnen)
Ik dacht overigens dat er forums waren om informatie te verkrijgen... Ik vraag geen advies.. geloof me die krijg ik te veel ongevraagd......
Ik hoopte dat er mensen waren die van dit probleem afweten.. en nog belangrijker dat mensen me een therapeut aankonden raden die er wat van af weet.. want tot mijn grote verbazing weten maar weinig therapeuten ervan af..
Buiten dat was het weekend en de artsen die ik gesproken heb in het weekend niet eens de moeite namen om naar Apollo te kijken maar telefonisch wel even konden vertellen dat het gewoon een middenoorontsteking is.

De reden dat ik met een arts uit het buitenland bezig ben is dan ook dat deze arts DE expert is op dit gebied. Hij heeft al diverse boeken geschreven, waar ook op dit forum al opgewezen is.
Ik doe ALLES voor mijn honden!!!!

Even op reactie van de fokker van Apollo

Ik snap werkelijk niet waarom er over de rug van mijn hond zo belachelijk gediscussierd moet worden. En dat nog wel op het account van..... :kotz:

Ik ben er klaar mee.. ik ben blij dat ik in dit soort situaties goede vrienden heb.. die me helpen.

Caro.. Patries.. :J en natuurlijk ook de rest van de mensen die hier hebben geholpen :ok:
voor de rest :zwaai:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Als dit gedrag voortkomt uit stress is het te doorbreken. Maar goed; het lijkt me wijsheid als er eens een goede peut naar kijkt om inderdaad ook de juiste diagnose te stellen. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

ik snap trouwens ook niet waarom er hier telkens geschreven word dat het tijd is dat ik is iets ga doen.,.. neem maar van mij aan dat ik dat allang doe!
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

olijfje schreef:ik snap trouwens ook niet waarom er hier telkens geschreven word dat het tijd is dat ik is iets ga doen.,.. neem maar van mij aan dat ik dat allang doe!
Goed zo!! ;) Doreen al gebeld?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Bully-lover
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bully-lover »

In korte tijd zijn er met Apollo erbij al 3 Bullen geweest die dit gedrag vertoonde

Welke honden waren dit dan??
Groetjes Marijke en Bull Terroristen Chelsea en Roman...
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bully-lover schreef:In korte tijd zijn er met Apollo erbij al 3 Bullen geweest die dit gedrag vertoonde

Welke honden waren dit dan??
maakt dat iets uit?
Bully-lover
Vaste gebruiker

Kan je dat niet zeggen dan??
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

nee vinden de fokkers niet zo fijn geloof ik... ben blij dat mijn fokker me niet verbied om dit naar buiten te brengen..
Bully-lover
Vaste gebruiker

Beetje overdreven dat er nog 3 bullen waren met staartdraaien.
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bully-lover schreef:Beetje overdreven dat er nog 3 bullen waren met staartdraaien.
nee niet nog 3 bullen... naast Ap nog 2.. en gelukkig niet zo extreem als APollo.. maar zeker niet normaal.. Ik snap ook niet waarom er gedaan moet worden alsof het overdreven is.. Als bullterrier bezitter moet je toch juist blij zijn dat er nu meer over bekend word. ipv gaan lopen zeiken dat ik ga zitten overdrijven..
ik weet niet of je het al door had.. mv sensatiezoeker.. maar ik zit met een zieke hond. wat voor baat zou ik erbij hebben om hierover te gaan lopen overdrijven??

Oja voor de mensen die dit onderwerp lezen uit intresse hier is een link waar veel over de aandoening staat

http://critterweb.com/btneuro
Laatst gewijzigd door olijfje op 12 jul 2004 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Bully-lover schreef:Beetje overdreven dat er nog 3 bullen waren met staartdraaien.
Niet als alle drie de bullen uit 1 nest kwamen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Bully-lover
Vaste gebruiker

chrico schreef:
Er waren er helemaal geen drie, kan me dat niet herinneren.
En mv sensatie zoeker???
Hou je lekker in, en ga je wat meer met je hond bemoeien, inplaats van heel de tijd achter de computer te hangen.
chrico
Zeer actief

Bully-lover schreef:
chrico schreef:
En mv sensatie zoeker???
Hou je lekker in, en ga je wat meer met je hond bemoeien, inplaats van heel de tijd achter de computer te hangen.
Als je dit tegen mij heb zou ik als ik jou was eens je mond of in dit geval je vingers gaan wassen :pffff:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Bully-lover
Vaste gebruiker

Nee Chrico, niet voor jou bedoeld
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bully-lover schreef:
chrico schreef:
En mv sensatie zoeker???
hmmm.. gelukkig heb ik steun van mijn man..jep met zijn tweeen kan je elkaar even afwisselen in het bezig zijn met Apollo.. en natuurlijk Indy..

En het is wel toevallig dat je alleen maar reageerd op onderwerpen om mensen af te zeiken...
En ik haal niet al mijn informatie van het forum.. dus kan best zijn dat je niet alles weet.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Bully-lover schreef:
chrico schreef:
En mv sensatie zoeker???
Marijke, denk toch eerst eens na voordat je iets zegt.
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Bully-lover
Vaste gebruiker

olijfje schreef:
Bully-lover schreef:
chrico schreef:
En mv sensatie zoeker???
hmmm.. gelukkig heb ik steun van mijn man..jep met zijn tweeen kan je elkaar even afwisselen in het bezig zijn met Apollo.. en natuurlijk Indy..

En het is wel toevallig dat je alleen maar reageerd op onderwerpen om mensen af te zeiken...

En ik haal niet al mijn informatie van het forum.. dus kan best zijn dat je niet alles weet.
Tuurlijk....
Ik vind het vrij lullig dat je de fokker, die jou aan alle kanten wilt helpen, door de stront haalt.
Er word gesproken over 3 honden die staartdraaien, nou welke waren dit dan??
Kan geen antwoord op gegeven worden....
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bully-lover schreef:
olijfje schreef:
Bully-lover schreef:
chrico schreef: Niet als alle drie de bullen uit 1 nest kwamen.
En mv sensatie zoeker???

Tuurlijk....
Ik vind het vrij lullig dat de fokker, die jou aan alle kanten wilt helpen, door de stront haalt.

Ik haal nergens mijn fokker door de stront hoor.. integendeel ik weet dat zij ook alles doen om Apollo te helpen. Snap ook niet hoe je aan die "wijsheid" komt.

Maar naast dat ik uit zeer betrouwbare bronnen "eigenaren van honden" heb vernomen dat hun hond dat ook gedaan heeft. Heb ik net een link geplaatst met een hele site die daar over gaat. Dus de tijd van je kop in het zand steken is voorbij... lijkt mij tenminste
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Bully-lover schreef:
chrico schreef:
En mv sensatie zoeker???
8O 8O 8O
AfbeeldingAfbeelding
sondra
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door sondra »

Ik denk niet dat de 3 bullen uit een nest komen omdat de fokker of de eigenaar van apollo het wel gezegt zou hebben.
Maar om nu een ophef te gaan maken over 3 honden uit een heel ras die hetzelfde mankeren ik denk dat dat bij ieder ras wel voorkomt dat op een moment meerdere honden hetzelfde probleem hebben.
Dit neemt niet weg dat het een probleem is voor de honden en eigenaren en dat er wat aangedaan moet worden maar dan lijkt het mij wijzer om de eigenaren en de betreffende fokkers om de tafel te zetten en kijken hoe ze de problemen kunnen voorkomen en oplossen eventueel met een deskundige erbij.
Dit lijkt mij wijzer dan hier te gaan discuseren en ruzieen over het feit wie het goede voorheeft met de honden en wie niet en tot een oplossing komt dit op deze manier niet.

Sondra M
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Bully-lover schreef:[Tuurlijk....
Ik vind het vrij lullig dat je de fokker, die jou aan alle kanten wilt helpen, door de stront haalt.
Ik lees nergens iets negatiefs over de fokker 8O

Het gaat erom denk ik dat ze wil aangeven dat er meerdere honden zijn die het doen. Niets meer, niets minder
chrico
Zeer actief

Toch denk ik dat het op zich wel van belang is voor een onderzoekje om te weten of de bullen uit 1 nest of op zijn minst bij 1 fokker vandaan komen.
Het kan namelijk ook bij een fokker liggen deze aandoening
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Bully-lover
Vaste gebruiker

Dit was aardig bedoeld..

Ik snap werkelijk niet waarom er over de rug van mijn hond zo belachelijk gediscussierd moet worden. En dat nog wel op het account van.....
chrico
Zeer actief

Bully-lover schreef:Dit was aardig bedoeld..

Ik snap werkelijk niet waarom er over de rug van mijn hond zo belachelijk gediscussierd moet worden. En dat nog wel op het account van.....
Van wie is die hond nou???????????????????????
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

van mij...
chrico
Zeer actief

waarom zegt bully lover dan dat die hond van haar is :roll:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik snap er geen bal meer van wie nou wie is en met welke bull precies (ja, olijfje met apollo en caroline met woopy, zover ben ik...) maar ik zou zeggen: zoek het lekker prive uit samen.

maar over het probleem:
nou heb ik vaak de neiging met dergelijke aandoeningen om het een beetje op een "niet zeiken, gewoon doen" manier op te lossen, maar zou het gedrag niet simpelweg te doorbreken zijn door de hond desnoods 24 uur per dag aan de riem te houden (door sommigen ook wel aangeraden voor zindelijkheidstraining bij oudere honden soms) en hem gewoon fysiek het draaien te beletten?
of misschien een kap om doen (die bijvoorbeeld normaal tegen het kapot bijten van een operatiewond bedoeld zijn)? ik zou benieuwd zijn of de hond dan nog de orientatie kan vinden om te gaan draaien?

of is dit heel erg kort door de bocht?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”