Ik zat dus ook aan een tia de denken.Terra schreef:Ja dat is zo bij gewone dementie. Maar ik weet niet of honden ook TIA´s kunnen hebben? Ik weet alleen hoe dat bij mensen kan werken, en dan kan het dus zo zijn dat je de ene dag helemaal helder bent, en dan een poosje verward en gedesorienteerd. Dit kan (maar hoeft niet) zich weer herstellen, en dat maakt het zo verwarrend.Eline* schreef:De verwardheid kan wel wisselen,maar vaak zie je hoe dan ook wel dat je te maken hebt met een oude hond die aan het dementeren is.yamie schreef:ben ik het niet helemaal mee eens, dementie kan wel degelijk in buien komen, geen idee of het hier het geval is hoor, maar juist een dementerende hond kan deze verschijnselen hebben....de ene dag kan er prima op dat en dit gereargeerd worden en de andere dag weer niet.......
maar ben ook heel benieuwd naar de test.......sterkte
Wuilus is zo alert als de pieten, heeft aan een fluisterend woord van Marc genoeg om te weten wat ze behoort te doen, ze kijkt hem helder met enige blijk van verstandhouding aan. Dat doet een hond,die dement raakt niet. Die is aan de basis gewoon al minder helder en daarvanuit zijn er goede en slechte dagen.
Ik hoop dat er bij Wuilus niets ernstigs is en het goed te verhelpen is, zodat het beessie zijn ouwe dag nog lekker mag genieten van van alles.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wuilus is nog steeds niet helemaal lekker :(
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

- Hutsje
- Zeer actief
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Als onze honden s,morgens hun eerste plasje hebben dan heeft dat altijd een donkere kleur, is het diep bruin dan kan het ook galsteen gruis zijn of blaas ontsteking wat Lin al aan gaf, hijgen is ook heel vaak een uiting van pijn hebben.MARC_S schreef:De urine is de kleur van zeer sterke theeIk vroeg is dat normaal? Zegt de dierenarts, nee, niet echt, veel te donker. Ik bel vanmiddag even maar ik denk dat we ook bloed moeten afnemen zei hij
Met evt galsteengruis kan je zelf ontdekken, door de urine in de ochtend op te vangen, dan een uurtje of zo laten staan en dan kijken of er op de bodem korreltjes of stof ligt.
Gr Dr Bertus.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Het hele verhaal kan toch best te maken hebben met haar lever. Ik ben erg benieuwd Marc naar hoe het verder verloopt. Bloed prikken...grote grutten! Sterkte!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
O jee...... bloed bij de urine????MARC_S schreef:De urine is de kleur van zeer sterke theeIk vroeg is dat normaal? Zegt de dierenarts, nee, niet echt, veel te donker. Ik bel vanmiddag even maar ik denk dat we ook bloed moeten afnemen zei hij
En dan nog bloed afnemen; gaat dat een beetje bij Wuilus?
Sterkte Marc en hou ons ajb op de hoogte.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
laeken
- Zeer actief
Dierenarts belde net en alles was goed
Prima om precies te zijn. Leverwaardes helemaal in orde, nierfunctie ok, geen indicatie voor gruis of stenen, prima eiwitwaardes en geen enkele indicatie op suikerziekte.
Al met al is die ouwe gek dus een kerngezonde hond met een prima hart, helemaal schone longen en prima urinewaardes en orgaan functie.
Het likken en smakken zou met haar gebit of de epilude te maken kunnen hebben en het vele drinken ook. Het rare gedrag zou toch een soort dementie kunnen zijn of bv stress van een kiespijn bv. Vanavond gaat madam's mond eens flink open en dan kijk ik wat daar evt niet goed zou kunnen zijn.
Ik ben erg opgelucht maar snap niks meer van mijn hond.
De donkere kleur was trouwens geen bloed maar een kenmerk van erg geconcentreerde urine wat weer duidde op een goede nierfunctie
Al met al is die ouwe gek dus een kerngezonde hond met een prima hart, helemaal schone longen en prima urinewaardes en orgaan functie.
Het likken en smakken zou met haar gebit of de epilude te maken kunnen hebben en het vele drinken ook. Het rare gedrag zou toch een soort dementie kunnen zijn of bv stress van een kiespijn bv. Vanavond gaat madam's mond eens flink open en dan kijk ik wat daar evt niet goed zou kunnen zijn.
Ik ben erg opgelucht maar snap niks meer van mijn hond.
De donkere kleur was trouwens geen bloed maar een kenmerk van erg geconcentreerde urine wat weer duidde op een goede nierfunctie
-
Dorien
- Zeer actief
Hee Marc. Kut dat het niet zo goed gaat met Wuilus. De glucosewaarde kan je idd het beste bepalen door wat bloed af te nemen. 1 Druppel is al genoeg. Zo'n apparaatje (glucometer) heeft direct de uitslag. Da's ook wel zo fijn. Als de urine erg geconcentreerd is en er zit geen bloed bij dan denk ik zelf eerder aan iets met de nieren. Wanneer gaan ze bloed afnemen?
Ik hoop voor je dat je snel meer weet!
Groet,
Dorien
Dorien
-
laeken
- Zeer actief
De dierenarts zegt dat er geen enkele reden is om bloed af te nemen nu alles goed lijkt. Lekker laten gaan zegt hij en even de bek nakijken. Alles was zo goed als van een jonge hond dus helemaal niks aan de hand.Dorien schreef:Hee Marc. Kut dat het niet zo goed gaat met Wuilus. De glucosewaarde kan je idd het beste bepalen door wat bloed af te nemen. 1 Druppel is al genoeg. Zo'n apparaatje (glucometer) heeft direct de uitslag. Da's ook wel zo fijn. Als de urine erg geconcentreerd is en er zit geen bloed bij dan denk ik zelf eerder aan iets met de nieren. Wanneer gaan ze bloed afnemen?
Voel me af en toe wel een beetje een rare, ik zie hele drama's en dan is er niks aan de hand. Gelukkig hebben Eline en Martijn ook gezien dat ze niet helemaal spoort de laatste tijd
- bram en thijs
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Marc, jij ziet geen dingen die er niet zijn.MARC_S schreef:Voel me af en toe wel een beetje een rare, ik zie hele drama's en dan is er niks aan de hand. Gelukkig hebben Eline en Martijn ook gezien dat ze niet helemaal spoort de laatste tijd
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
idorh
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig maar.MARC_S schreef:De dierenarts zegt dat er geen enkele reden is om bloed af te nemen nu alles goed lijkt. Lekker laten gaan zegt hij en even de bek nakijken. Alles was zo goed als van een jonge hond dus helemaal niks aan de hand.Dorien schreef:Hee Marc. Kut dat het niet zo goed gaat met Wuilus. De glucosewaarde kan je idd het beste bepalen door wat bloed af te nemen. 1 Druppel is al genoeg. Zo'n apparaatje (glucometer) heeft direct de uitslag. Da's ook wel zo fijn. Als de urine erg geconcentreerd is en er zit geen bloed bij dan denk ik zelf eerder aan iets met de nieren. Wanneer gaan ze bloed afnemen?
Voel me af en toe wel een beetje een rare, ik zie hele drama's en dan is er niks aan de hand. Gelukkig hebben Eline en Martijn ook gezien dat ze niet helemaal spoort de laatste tijd
Gr Bertus.
-
Dorien
- Zeer actief
En toch vind ik het een vreemd verhaal. Te geconcentreerde urine is helemaal niet goed. Vreemd dat de dierenarts dan zegt dat de nieren dan juist goed werken.MARC_S schreef: De dierenarts zegt dat er geen enkele reden is om bloed af te nemen nu alles goed lijkt. Lekker laten gaan zegt hij en even de bek nakijken. Alles was zo goed als van een jonge hond dus helemaal niks aan de hand.
Ik snap alleen niet waarom je nu in de bek moet gaan kijken. Wat verwacht jij/de dierenarts daar dan tegen te komen wat haar gedrag verklaart?
Groet,
Dorien
Dorien
-
laeken
- Zeer actief
Ik kan het ook niet meer volgen, ik heb met tranen naar haar gekeken en voelde het einde naderen en dan blijk ik ineens een supergezonde hond te hebben die nog wel even meegaat. En echt, ik ben niet gek hoor, ook niet overbezorgd, maar dit slaat alles hahaha.bram en thijs schreef:Die meid is niet te filmen!
ben er uiteraard wel gewoon blij mee en laat de oude gek maar doorsjokken dan, haar lichaam kan nog wel even, proest!
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is geen vreemd verhaal. Nieren die niet goed werken levert bergen pis op die niet geconsentreerd is. Als urine geconsentreerd is werken de nieren dus gewoon goed. Laika piest ook altijd donker, zeker in de ochtend.Dorien schreef:En toch vind ik het een vreemd verhaal. Te geconcentreerde urine is helemaal niet goed. Vreemd dat de dierenarts dan zegt dat de nieren dan juist goed werken.Je schreef eerder dat ze meer drinkt en dat ze wat incontinent is geworden. Veel drinken, veel plassen is ook een typisch symptoom van oa suikerziekte en trouwens nog legio andere dingen.
Ik snap alleen niet waarom je nu in de bek moet gaan kijken. Wat verwacht jij/de dierenarts daar dan tegen te komen wat haar gedrag verklaart?
Geconsentreerde urine duidt er dus ook niet op dat ze te veel drinkt.
Suiker zie je in de urine en dat zat er dus niet in.
Als Wuil kiespijn heeft kan ze daarvan ook gaan rommelen met het likken wat ze doet.
Ik kan me dus vinden in het verhaal van de dokter.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- bram en thijs
- Zeer actief
MARC_S schreef:Ik kan het ook niet meer volgen, ik heb met tranen naar haar gekeken en voelde het einde naderen en dan blijk ik ineens een supergezonde hond te hebben die nog wel even meegaat. En echt, ik ben niet gek hoor, ook niet overbezorgd, maar dit slaat alles hahaha.bram en thijs schreef:Die meid is niet te filmen!
ben er uiteraard wel gewoon blij mee en laat de oude gek maar doorsjokken dan, haar lichaam kan nog wel even, proest!
En wellicht is een bejaardenhuis voor maffe ouwe honden te overwegen?

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
Dorien
- Zeer actief
Ik heb mijn boeken er even op nageslagen en je hebt gelijk. Ik dacht dat te geconcentreerde urine ook niet goed was, maar daar staat idd niets over. Ik wil Marc uiteraard ook niet weer ongerust maken!Eline* schreef: Het is geen vreemd verhaal. Nieren die niet goed werken levert bergen pis op die niet geconsentreerd is. Als urine geconsentreerd is werken de nieren dus gewoon goed. Laika piest ook altijd donker, zeker in de ochtend.
Geconsentreerde urine duidt er dus ook niet op dat ze te veel drinkt.
Suiker zie je in de urine en dat zat er dus niet in.
Als Wuil kiespijn heeft kan ze daarvan ook gaan rommelen met het likken wat ze doet.
Ik kan me dus vinden in het verhaal van de dokter.
Groet,
Dorien
Dorien
- Ca Cajuina
- Zeer actief
- Woody
- Actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
Ik merk dat ik toch wel erg opgelucht ben en dus waarschijnlijk bezorgder was dan ik zelf dacht. Je ziet jezelf toch al zitten met je hond die ingeslapen wordt, praat makkelijk, maar de praktijk lijkt me afschuwelijk.
Maargoed, oude Wuil gaat weer door tegen alle verwachtingen in, dus dat moment zal nog wel even op zich laten wachten gelukkig
Maargoed, oude Wuil gaat weer door tegen alle verwachtingen in, dus dat moment zal nog wel even op zich laten wachten gelukkig
-
sjaantje
- Zeer actief
-
linlin
goed zo, marc! goed te horen!MARC_S schreef:Ik merk dat ik toch wel erg opgelucht ben en dus waarschijnlijk bezorgder was dan ik zelf dacht. Je ziet jezelf toch al zitten met je hond die ingeslapen wordt, praat makkelijk, maar de praktijk lijkt me afschuwelijk.
- bram en thijs
- Zeer actief