Onze Engelse Bullterrier indertijd was ooit als pup flink gecorrigeerd door een zwarte Labrador. Daarna moest hij niets meer hebben van zwarte Labradors. Dot is als pup aangevalen door een grote zwarte kruising, nu elke keer als ze er eentje aan ziet komt ze naar mij toe voor bescherming.chrico schreef: Als ik een sharpei zie aankomen gooi ik de mijne vast. Reu of teef maakt in dat geval gewoon niet uit.
Hier woont iemand met twee sharpei`s. Twee totaal verschillende lijnen. De een, redelijk normale neus, bouw enz enz. Baasje heeft zelden problemen als hij met dei hond loopt. De ander, op en top rimpel enz enz, altijd narigheid terwijl dit juist de liefste en zachtaardigste van de twee is.
Mijn honden leg ik af als ik hem zie en gaan aan de riem zodat hij normaal langs kan lopen. Ook hij zoekt tijden dat zijn honden lekker kunnen ravotten. Deze man is zich bewust wat het ras oproept bij andere honden en gaat geen ellende opzoeken.
Hier op de hei b.v lopen een aantal Rhodesian Ridgebacks, ik zelf heb nog niet gezien dat er eentje werd aangevallen, terwijl het er wemelt van allemaal verschillende soorten honden.
Ik begin er steeds meer in te geloven dat het te maken heeft met het tonen van verkeerd gedrag en niet van uiterlijke kenmerken.
Roosje