Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schulden of sparen
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik zou me nooi tin de schulden steken om te kunnen fokken, als je op een verantwoorde manier fokt kost het behoorlijk wat geld, en als je dat niet hebt moet je er niet aan beginnen, veel brengt het ook niet op ( om het even zo t ezeggen ) als je het voor het geld wil doen dan ben je niet goed bezig en moet je e rniet aan beginnen.
ik zou overigens niet snel een volwassen teef aanschaffen want wat is nou mooier om een eigen gefokte pup of een aangekochte pup op te voeden te trainen en uit te zien groeien als een uitmuntende hond in alle aspecten voor de fokkerij?? erg makkelijk om gelijk al bewezen honden aan te schaffen, das geen kunst maar dat vind ik. en ja dan kan je weleens een misser hebben, ene pup die niet zo mooi uitgroeit o.i.d. that's life , hoort erbij. Ik hoef ook niet persé een dekreu voor mijn teven die zich al bewezen heeft zijn kwaliteiten door te vererven, kan met mijn teven wel heel anders uitpakken , ik kijk naar de hond en de lijn en kijk dan niet enkel naar exterieur maar ook karakter en gezondheid. beval tmij dit in de lijn en lijtk het te passen op mijn teef dan is mijn dekreu gekozen , het is dan toch nog afwachten wat eruit komt maar dat hoort er ook bij.
ik zou overigens niet snel een volwassen teef aanschaffen want wat is nou mooier om een eigen gefokte pup of een aangekochte pup op te voeden te trainen en uit te zien groeien als een uitmuntende hond in alle aspecten voor de fokkerij?? erg makkelijk om gelijk al bewezen honden aan te schaffen, das geen kunst maar dat vind ik. en ja dan kan je weleens een misser hebben, ene pup die niet zo mooi uitgroeit o.i.d. that's life , hoort erbij. Ik hoef ook niet persé een dekreu voor mijn teven die zich al bewezen heeft zijn kwaliteiten door te vererven, kan met mijn teven wel heel anders uitpakken , ik kijk naar de hond en de lijn en kijk dan niet enkel naar exterieur maar ook karakter en gezondheid. beval tmij dit in de lijn en lijtk het te passen op mijn teef dan is mijn dekreu gekozen , het is dan toch nog afwachten wat eruit komt maar dat hoort er ook bij.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Mol
- Zeer actief
ja ach dat weet ik maar zie je je eigen al aan komen ja wil een leening van een ton ,waar voor ,ach wil een hondje kopenjidde schreef:Dan ben jij nog goedkoop! Ik ken 2 reuen die verkocht zijn voor minstens 100.000 euro 8Ov.d Lupinehof schreef:dus je heb het er over om zo ff tussen de 10 en 25.000 euro bij de bank te gaan lenen om een hond te kopen, nou dan ben je nog gekker dan geklittle-wolf schreef:ik bedoelde eigenlijk volwassen honden. waarvan ja al weet wat de fokkwaliteiten (kunnen) zijn.Dazzle schreef:Nee, beslist nooit met mindere honden fokken!
Als je echt een hond zoekt voor de fok, en je hebt een combinatie gevonden waar je graag een pup uit wilt, dan zijn die pups naar alle waarschijnlijkheid net zo duur als hun broertjes en zusjes.
Als iemand als moeite heeft om het bedrag voor een hond bij elkaar te krijgen, dan kan je beter nooit beginnen met fokken.
Het is een peperdure hobby waar je echt wel een behoorlijk spaarpotje voor achter de hand moet hebben.
dat moet je op een spaar rekening hebben staan maar dat ga je toch niet lenen :piew
mol

mol

-
- Actief
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mag een Duitse herder of dog reu dan onbeperkt dekken of zo?

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Mol
- Zeer actief
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Waarom geven ze er dan € 100000,- of meer aan uit tenzij je gewoon geld teveel hebt.v.d Lupinehof schreef:naar mijn weten niet hoorWilma schreef:Mag een Duitse herder of dog reu dan onbeperkt dekken of zo?
mol

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- little-wolf
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Is bijna twee keer in de week en dat is toevallig ook het gemiddelde van de mensjidde schreef:duitse herder reuen mogen 90 dekkingen per jaar 8OWilma schreef:Mag een Duitse herder of dog reu dan onbeperkt dekken of zo?

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
woehahahaha dat zei een vriendin van mij ook al... die zei over haar vriend: dat moet hij nog maar eens zien te halen...Rataplan schreef:Is bijna twee keer in de week en dat is toevallig ook het gemiddelde van de mensjidde schreef:duitse herder reuen mogen 90 dekkingen per jaar 8OWilma schreef:Mag een Duitse herder of dog reu dan onbeperkt dekken of zo?

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ligt aan de auto waarin je rijdtRataplan schreef:Is bijna twee keer in de week en dat is toevallig ook het gemiddelde van de mensjidde schreef:duitse herder reuen mogen 90 dekkingen per jaar 8OWilma schreef:Mag een Duitse herder of dog reu dan onbeperkt dekken of zo?

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.