De Duitse boxers niet mooi? 8Omajelle schreef:Ja maar zij gebruiken dus ook wit en hebben af en toe ook witjes. Of ze echt minder hebben weet ik niet. Wel was het vroeger zo dat boxers met witte aftekeningen niet konden winnen van fokzuivere bij duitse keurmeesters. Heb ik van hore zeggen. Dus wellicht dat ze daar steeds fokzuiver hebben gebruikt maar dat de kwaliteit achteruit ging, nog wel voldoen aan de rasstandaard maar niet echt mooi.Angel-eyes schreef:In Duitsland hebben nu toch minder witjes met de fok hoor, hun fokken met minder wit erin.En krijgen zo wel een duidelijk beeld in hoogte, de standaard is dan wel volgens de regels.majelle schreef:dan is dat toch de reden om gewoon honden te fokken met witte aftekeningen? Ik bedoel die te gebruiken.Daar kiezen tenminste veel boxerfokkers voor als ik zo op i net kijk. Ik bedoel ze gaan het niet uit de weg dus enkel fokzuiver fokken doet niemand. Zoveel is er niet fokzuiverv.d Lupinehof schreef: tja je zou haast gaan denken door dat er een vorm van lijnteeld beoefent word met honden die geen wit bevatten zoals de brindle kleur ,dus als de fokkers de kleur zuiver willen houden geen ander kleurslag toevoegen aan hun bloed.
en door lang duurig lijnteeld te beoefen worden de honden kleiner en door niet te verversen buiten je bloed lijn met een andere kleur blijf het probleem zich voor doen.
mol
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grootte-vraagje mbt wit in de boxer.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- majelle
- Zeer actief
Er schijnt een tijd geweest te zijn dat het daar niet goed ging maar dat is voor mijn tijd. En wat ik erover gevonden heb heeft tot nu toe steeds met het vastleggen van kleur te maken. niet alleen aftekeningen maar ook de kleurdiepte van geel.
En smaken qua mooi verschillen. Als ik naar oude foto's kijk van een typisch duits boxerhoofd dan vind ik die niet mooi. In die tijd waren de hollanders mooier qua kop en de Duitsers zijn dat weer gaan overnemen van Nederland
En smaken qua mooi verschillen. Als ik naar oude foto's kijk van een typisch duits boxerhoofd dan vind ik die niet mooi. In die tijd waren de hollanders mooier qua kop en de Duitsers zijn dat weer gaan overnemen van Nederland