Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

africhten voor jezelf of verkopen???

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ik doe africhting omdat mijn hond en ik het leuk vinden, en omdat ringsport een gezonde selectiebasis is voor gezonde, krachtige, moedige, slimme en sociale honden.
als mijn hond het niet leuk zou vinden, dan ga ik gewoon wandelen in het bos, dat vind ik ook leuk.
neen, ik ga me niet bezighouden met professioneel africhten.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

jidde schreef:Uhhh africhten is iets anders dan je hond alleen zit leren :mrgreen: Ze moeten speuren, pakwerk en appel kunnen draaien.
denk je dat er alleen IPO of Schutzhund is?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

patrick* schreef:Al mijn vorige honden zijn niet verkocht
Maar tegen een vergoeding over genomen. (door het Amerikaanse leger en de Luchtmacht)
Een hond word niet verkocht maar over genomen met een vergoeding.
Hoe kan je het verkopen noemen??
het klinkt zo raar
Als ik iets verkoop verdien ik er geld aan.
Ik heb nog nooit geld verdiend aan het VERKOPEN van een hond.
Het africhten van een politiehond 1 kost klauwen vol met geld.
2 jaar lang elke week 4 x van Haarlem naar Amsterdam en weer terug.(en niet te vergeten de rest van de kosten)
Dus als ik de hond verkoop krijg ik 1 jaar benzine terug van de nieuwe eigenaar.
zo zie ik het!
De rest is een investering in mijn hobby.(en dat doe ik graag)

Mijn huidige hond gaat niet weg.
De reden dat de andere honden wel weg gingen is omdat ze mentaal niet sterk genoeg waren om te mogen blijven.
of omdat ze niet houdbaar waren als huishond
sorry wist het even niet anders te omschrijven ;) Je legt het prima uit! :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Om eerlijk te zijn: 'k weet het nog niet.. Furie in iig niet, ook omdat ik haar van mijn ouders gekregen heb en zij één van de laatste Halusetha's is. En zij me mede door een rotperiode geholpen heeft.

Misschien honden hierna wel? Voorlopig ben ik de komende paar jaar nog wel zoet met Fuurtje (PH 1 & 2, object, speurhond (??))

ps:Jammer dat je niet kon komen vandaag Pat, hoe is het met je auto?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
patrick*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XMH
Contacteer:

Ongelezen bericht door patrick* »

Selena schreef:Om eerlijk te zijn: 'k weet het nog niet.. Furie in iig niet, ook omdat ik haar van mijn ouders gekregen heb en zij één van de laatste Halusetha's is. En zij me mede door een rotperiode geholpen heeft.

Misschien honden hierna wel? Voorlopig ben ik de komende paar jaar nog wel zoet met Fuurtje (PH 1 & 2, object, speurhond (??))

Selena je wil het niet weten :kotz:
Als dat ding gemaakt is dan verkoop ik hem en koop ik er een echte auto voor in de plaats zo'n H100 is net een kinderwagen.
leuk als je een bejaarde bent maar als je een kleinbeetje te snel optrekt trek je de motor uit elkaar :jank:
is nu dus de 2e motor die ik van dat onding in de prut heb gereden
duse gaat nog niet zo goed met de auto hijs nog steeds niet gemaakt :jank:
Gelukkig heb ik een broer die me graag naar de club brengt anders :jank: :mrgreen:
miranda schreef:Ten eerste ben ik geen mens om dieren af te moeten staan (voor mij zelf dus emotioneel)

Maar stel ik kon dat wel en mijn africhterskwaliteiten gingen zo ver dat mijn honden super de super afgericht waren en zo ingezet konden worden (leger, luchtmacht, politie etc) dan denk ik dat ik het wel zou doen.
Maar dan ga je ook op een andere manier met de hond om.
Niet dat je dan geen liefde geeft aan zo'n hond, maar anders.
Net zo als die honden die een jaar lang getraint worden als hulphond, die gaan na zo'n jaar ook bij je weg om andere mensen te helpen.
Klopt ongeveer wel Miranda
als een hond hoog in zijn africhting zit dan kan je hem ook geen plezier doen met een rontje bos.
ja leuk vind hij het zeker wel maar hij komt dan niet meer aan zijn trekken zoals hij dat zou willen.
je voed een kind ook niet op om hem tot zijn dood bij je te houden.
zo kan je het een beetje vergelijken
de honden worden voor een doel afgericht en als ze dat doel hebben berijkt is het in mijn beleving haast dieren mishandeling om hem bij de kachel te laten liggen.

Het voor deel is ook dat je hond niet bij je sterft :cry2:
Heb net gehoort dat een hond van een club maatje is overleden aan ouderdom
Wat voelt dat kut zeg :cry2:
Ut was de beste hond die ik ooit heb gekend
Zacko R.I.P.
Afbeelding
www.knpvforum.nl

Een hond is geen mens, dus behandel hem dan ook niet als een mens.
Selena
Zeer actief

patrick* schreef:
Selena schreef:Om eerlijk te zijn: 'k weet het nog niet.. Furie in iig niet, ook omdat ik haar van mijn ouders gekregen heb en zij één van de laatste Halusetha's is. En zij me mede door een rotperiode geholpen heeft.

Selena je wil het niet weten :kotz:
Als dat ding gemaakt is dan verkoop ik hem en koop ik er een echte auto voor in de plaats zo'n H100 is net een kinderwagen.
leuk als je een bejaarde bent maar als je een kleinbeetje te snel optrekt trek je de motor uit elkaar :jank:
is nu dus de 2e motor die ik van dat onding in de prut heb gereden
duse gaat nog niet zo goed met de auto hijs nog steeds niet gemaakt :jank:
Gelukkig heb ik een broer die me graag naar de club brengt anders :jank: :mrgreen:
MMMMM... hoor hier dat je dan toch maar aan je rijstijl moet werken... maarre leef met je mee.. 'k heb de motor van mijn VW bus ook in de soep gereden..Rij dus nu weer in een Renaultje Express, na ruim 2 maanden zonder auto te hebben gezeten :cry2:

Ze wijten het een btje aan mij rijstijl maar daar is nix mee.. vind ik..
patrick* schreef: Het voor deel is ook dat je hond niet bij je sterft :cry2:
Heb net gehoort dat een hond van een club maatje is overleden aan ouderdom
Wat voelt dat kut zeg :cry2:
Ut was de beste hond die ik ooit heb gekend
Zacko R.I.P.
Heeeeeeeeeel vervelend Pat, sterkte, ook voor je clubmaatje!!!

Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

sterkte Pat... :cry:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
patrick*
Vaste gebruiker
Contacteer:

Selena schreef:
MMMMM... hoor hier dat je dan toch maar aan je rijstijl moet werken... maarre leef met je mee.. 'k heb de motor van mijn VW bus ook in de soep gereden..Rij dus nu weer in een Renaultje Express, na ruim 2 maanden zonder auto te hebben gezeten :cry2:

Ze wijten het een btje aan mij rijstijl maar daar is nix mee.. vind ik..
Tja die rijstijl daar is niks mis mee heb jaren lang een Express gehad nog nooit motor problemen mee gehad :mrgreen:
de andere auto's die ik heb gehad ook niet.
H100 is gewoon een puinbak :mrgreen:
Maar goed ga als hij straks terug is kijken voor een Caddy of Inca daar hebben we er nu ook 1 van rijden en die werkt prima 8)

patrick* schreef: Zacko R.I.P.
Selena schreef:Heeeeeeeeeel vervelend Pat, sterkte, ook voor je clubmaatje!!!
Thanks zal het doorgeven.
Afbeelding
www.knpvforum.nl

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik weet het ook niet. In principe train ik nu echt voor mijn plezier. Maar weet wel dat ik het zo leuk vind dat ik dit wel wil blijven doen.
Ik heb nu al twee honden. De eerste is niet echt een werk hond (alhoewel hij nog steeds hele leuke dingen laat zien) en heb ik toendertijd aangeschaft als huishond. Hij gaat dus niet weg.
Mijn mechelaartje heb ik speciaal aangeschaft als werkhond. En moet er eigenlijk niet aan denken om haar weg te doen. Maar als straks nu blijkt dat ik of niet verder kan of niet meer kan trainen, dan heb ik toch een probleem.
Want een derde hond erbij is er toch echt een teveel.
Misschien dat ik dan toch voor een van de honden een goed tehuis ga zoeken.
Ik hoop nu in ieder geval dat het niet zover hoeft komen.
Afbeelding
Groetjes Marja
famke1979
Actief

Ongelezen bericht door famke1979 »

:mrgreen: :mrgreen: die belg van ons wil vast niemand hebben...maar ook al was hij hardstikke goed dan nog niet...

Misschien in de toekomst...maar denk dat me hartje te klein is omdat te kunnen...maar ja...zeg nooit nooit he... :roll:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

met Ace heb ik van te voren (dus voor ik hem kocht) de keuze gemaakt dat als hij geschikt was voor de KNPV en als hij gezond was (HD A en ED vrij) dat hij dan mocht blijven

nou, mazzel gehad ;) hij mag blijven

Damien daar is Marinus nog niet over uit,
als hij zich blijft ontwikkelen zoals nu is het een hele leuke sport hond en kan Marinus dus wedstrijden mee gaan doen, dus dan mag hij blijven, mocht hij nou stil komen te liggen (geen wedstrijd geschikte hond) en hij is als Marinus hem helemaal heeft afgericht (PH1, 2 en OBJ) nog jong genoeg om lekker aan t werk te kunnen dan vinden wij het wel zo eerlijk tov de hond om hem te verkopen zodat hij het werk kan gaan doen waar hij voor getraind is.

Umi is gekocht om af te richten en om voor de fok te gebruiken, als ze zich ontwikkeld zoals ze nu doet (harde beet, goede heupen, moedig karakter, veel drift) dan blijft ze dus hier en wordt ze afgericht en wordt er mee gefokt, mocht ze op medisch gebied niet goed zijn dan gaat ze of terug naar de fokker of herplaats ik haar in overleg met de fokker, heeft ze op africhtings gebied niet wat ik zoek dan zal zij na het behalen van haar certificaat wel degelijk verkocht worden (heb niet de ruimte om 20 honden aan te houden ;) ) zodat ook zij aan de slag kan met waar ze voor afgericht is, is ze nou helemaal niet geschikt dan zal ze als huishond herplaatst worden (ook weer in overleg met haar fokker in dit geval vanwege de "sport garantie")

en binnekort (wordt als het goed is rond 18 mrt geboren) komt er nog een 2de teefje uit lijnen die mij voor de fok erg aanspreken, maar zij gaat eerst bij een vriend wonen omdat die op het moment meer tijd voor haar heeft (ik vind het ook iets te kort op Umi qua leeftijd en hij vind het niet erg ;)) en als zij geschikt is (gezond en sport geschikt) dan zal er ook met haar een nestje gefokt worden, dus weer een blijvertje (moet toch groter gaan wonen geloof ik :mrgreen: )

Verder is het de bedoeling om uit eigen nesten wel een hond (of 2 afhankelijk ervan of we beide tijd en ruimte hebben om er een hond bij te hebben) aan te houden, die PH1 af te richten en daarna te verkopen (t blijft natuurlijk altijd leuk om met je eigen fokproduct te lopen

maar voor ons is t dus een beetje van alles, verkopen, niet verkopen..................................
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

patrick* schreef:De reden dat de andere honden wel weg gingen is omdat ze mentaal niet sterk genoeg waren om te mogen blijven.
joh, is het zo moeilijk om met jou onder een dak te leven? :mrgreen:
patrick*
Vaste gebruiker
Contacteer:

linlin schreef:
patrick* schreef:De reden dat de andere honden wel weg gingen is omdat ze mentaal niet sterk genoeg waren om te mogen blijven.
Als dat zo was
dan stond er kunnen blijven.
kinkin ;)
Afbeelding
www.knpvforum.nl

Selena
Zeer actief

patrick* schreef:
linlin schreef:
Als dat zo was
dan stond er kunnen blijven.
kinkin ;)
:p: ;) :p:

Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”