Moderator: moderatorteam
Ik heb niet gezegd dat ik het met tegenzin doe, maar krijg er geen kick van. En inderdaad ook ik ben niet heiligv.d Lupinehof schreef:dus je doet het met tegen zin ,maar je bent diener en je doet alles volgens de regeltjes.Hugo schreef:Dus moet ik daarom een kick krijgen???? Dus lul volgens mij niet tegen strijdigv.d Lupinehof schreef:je lult nu nog eens tegen strijdig ook.Hugo schreef:Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik anti-pitbull ben. En ik krijg al helemaal geen kick om een hond inbeslag te nemen.
Nou je doet maar wat je er mee wilt, wordt toch een eindeloze discussie met weinig inhoudt.
Inderdaad de Pitbull is verboden in Nederland, kom ik er eentje tegen, die voldoet aan de gegevens van een Pitbull, dan gaat hij mee en wordt hij inbeslaggenomen. Ik ben dus niet degene die moet aantonen wat voor een hond het is, dat moet de eigenaar doen,
jou woorden niet de mijnen
mol
nou de eerste diener die dat doet moet nog geboren worden.
mol
je doet het niet met tegenzin, maar je krijgt er ook geen kick vanHugo schreef:Ik heb niet gezegd dat ik het met tegenzin doe, maar krijg er geen kick van. En inderdaad ook ik ben niet heiligv.d Lupinehof schreef:dus je doet het met tegen zin ,maar je bent diener en je doet alles volgens de regeltjes.Hugo schreef:Dus moet ik daarom een kick krijgen???? Dus lul volgens mij niet tegen strijdigv.d Lupinehof schreef: je lult nu nog eens tegen strijdig ook.
Inderdaad de Pitbull is verboden in Nederland, kom ik er eentje tegen, die voldoet aan de gegevens van een Pitbull, dan gaat hij mee en wordt hij inbeslaggenomen. Ik ben dus niet degene die moet aantonen wat voor een hond het is, dat moet de eigenaar doen,
mol
mol
Tja, dat kunnen wij hondenvrienden ons wel afvragen. Maar als de wet zegt dat dat moet (of mogelijk is) mag je niet van een politieagent verwachten dat hij die niet ten uitvoer brengt, tenzij diezelfde wet hem ook andere opties laat.whoopy schreef:weet je wat ik nou niet snap!! dan ben je zo'n dierenvriend en dan nog ga je honden in beslag nemen die "verboden zijn" of geen geldig stamboom hebben of gewoon omdat de eigenaar zijn hond tegen jou ophitst!![]()
met de gedachte in je achterhoofd dat het wellicht wel een hele lieve sociale hond is maar toevallig geen geldig stamboom heeft
ben je dan een dierenvriend?
nou ik ben daar heel simpel in hoor. als ik (dierenvriend) weet dat dat onder mijn werkzaamheden zou vallen dan de moord met die baanSietske schreef:Tja, dat kunnen wij hondenvrienden ons wel afvragen. Maar als de wet zegt dat dat moet (of mogelijk is) mag je niet van een politieagent verwachten dat hij die niet ten uitvoer brengt, tenzij diezelfde wet hem ook andere opties laat.whoopy schreef:weet je wat ik nou niet snap!! dan ben je zo'n dierenvriend en dan nog ga je honden in beslag nemen die "verboden zijn" of geen geldig stamboom hebben of gewoon omdat de eigenaar zijn hond tegen jou ophitst!![]()
met de gedachte in je achterhoofd dat het wellicht wel een hele lieve sociale hond is maar toevallig geen geldig stamboom heeft
Ach, het blijft een democratisch land. Als we het niet eens zijn met de wet, is het een kwestie van zo veel mogelijk mensen verzamelen en eisen dat de wet aangepast wordt. Of andere mensen in machtsposities stemmen.
nou dan ben je in mijn ogen lager dan laag ,en eigelijk het dood trappen nog niet waartHugo schreef:Ik heb niet gezegd dat ik het met tegenzin doe, maar krijg er geen kick van. En inderdaad ook ik ben niet heiligv.d Lupinehof schreef:dus je doet het met tegen zin ,maar je bent diener en je doet alles volgens de regeltjes.Hugo schreef:Dus moet ik daarom een kick krijgen???? Dus lul volgens mij niet tegen strijdigv.d Lupinehof schreef: je lult nu nog eens tegen strijdig ook.
mol
mol
Beste Hugo,het vergelijk van een NSB-er met jou is niet gepast,oke?Hugo schreef:Dus moet ik daarom een kick krijgen???? Dus lul volgens mij niet tegen strijdigv.d Lupinehof schreef:je lult nu nog eens tegen strijdig ook.Hugo schreef:Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik anti-pitbull ben. En ik krijg al helemaal geen kick om een hond inbeslag te nemen.
Nou je doet maar wat je er mee wilt, wordt toch een eindeloze discussie met weinig inhoudt.
mol
Als iemand zijn hond ophitst tegen andere mensen, dan neem ik die hond ook in beslag. Zo was er eens een man die zijn hond ophitste tegen kinderen, en vervolgens de hond kinderen liet " stellen"..whoopy schreef:weet je wat ik nou niet snap!! dan ben je zo'n dierenvriend en dan nog ga je honden in beslag nemen die "verboden zijn" of geen geldig stamboom hebben of gewoon omdat de eigenaar zijn hond tegen jou ophitst!![]()
ik doel op afmaken, niet herplaatsenDingo schreef:Als iemand zijn hond ophitst tegen andere mensen, dan neem ik die hond ook in beslag. Zo was er eens een man die zijn hond ophitste tegen kinderen, en vervolgens de hond kinderen liet " stellen"..whoopy schreef:weet je wat ik nou niet snap!! dan ben je zo'n dierenvriend en dan nog ga je honden in beslag nemen die "verboden zijn" of geen geldig stamboom hebben of gewoon omdat de eigenaar zijn hond tegen jou ophitst!![]()
De rechter beslist uiteindelijk of dit persoon zijn hond terug krijgt/afgemaakt word of herplaatst word.
Lijkt me geen verkeerde optie, herplaatsten. Ik beschouw mij dan zelf wel als een dierenvriend, omdat ik de hond een betere plek gun om te leven. Dat jij het dan zielig vind dat de hond in beslag genomen word, zodat hij niet meer bij het baasje kan blijven, die de hond dan nog steeds kan gebruiken als " geweldsmiddel", kan ik dan op mijn beurt niet begrijpen.....
je hebt het ook over ophitsenwhoopy schreef:ik doel op afmaken, niet herplaatsenDingo schreef:Als iemand zijn hond ophitst tegen andere mensen, dan neem ik die hond ook in beslag. Zo was er eens een man die zijn hond ophitste tegen kinderen, en vervolgens de hond kinderen liet " stellen"..whoopy schreef:weet je wat ik nou niet snap!! dan ben je zo'n dierenvriend en dan nog ga je honden in beslag nemen die "verboden zijn" of geen geldig stamboom hebben of gewoon omdat de eigenaar zijn hond tegen jou ophitst!![]()
De rechter beslist uiteindelijk of dit persoon zijn hond terug krijgt/afgemaakt word of herplaatst word.
Lijkt me geen verkeerde optie, herplaatsten. Ik beschouw mij dan zelf wel als een dierenvriend, omdat ik de hond een betere plek gun om te leven. Dat jij het dan zielig vind dat de hond in beslag genomen word, zodat hij niet meer bij het baasje kan blijven, die de hond dan nog steeds kan gebruiken als " geweldsmiddel", kan ik dan op mijn beurt niet begrijpen.....
Kan alleen voor mezelf spreken, maar ik treed er wel degelijk tegen op.honiahaka-kuckunniwi schreef:helaas hebben dingo en hugo gelijk.
maar dingo, waarom wordt er zo weinig tegen die eigenaren gedaan?
Wat de straf voor de eigenaar is, daar heb ik geen invloed op, dat bepaald de rechter.honiahaka-kuckunniwi schreef:8O meen je dat nou?
zucht.
maar als ze een hond tegen jou ophitsen, maak je een proces-verbaal op.
dan krijgen ze alleen een boete? de hond wordt in beslag genomen.
als de hond afgemaakt of geplaatst wordt, kan die eiegnaar toch zo weer een hond aanschaffen en vrolijk verder gaan?
Keywoord is hierin "geweldsmiddel": Mol maakte een opmerking over de schade die politiehonden aanrichtte, ja die is idd groot. Maar dat is de uitleg bij de PV over het gebruik van dit geweldsmiddel ook. De PH vallen net zoals wapen trekken/gebruiken (en ook pepperen?) onder de toegestane geweldsmiddelen van de politie. Maar voordat gebruik van deze middelen toegestaan is, moet er aan een aantal criteria voldaan worden.Dingo schreef:Als iemand zijn hond ophitst tegen andere mensen, dan neem ik die hond ook in beslag. Zo was er eens een man die zijn hond ophitste tegen kinderen, en vervolgens de hond kinderen liet " stellen"..whoopy schreef:weet je wat ik nou niet snap!! dan ben je zo'n dierenvriend en dan nog ga je honden in beslag nemen die "verboden zijn" of geen geldig stamboom hebben of gewoon omdat de eigenaar zijn hond tegen jou ophitst!![]()
Het inzetten van een diensthond is inderdaad aan een groot aantal regels onderhevig. Daarom word er altijd na een inzet van een diensthond een geweldsrapport opgemaakt en ingezonden bij de Officier.Selena schreef: Keywoord is hierin "geweldsmiddel": Mol maakte een opmerking over de schade die politiehonden aanrichtte, ja die is idd groot. Maar dat is de uitleg bij de PV over het gebruik van dit geweldsmiddel ook. Weet hier inmiddels wat meer over, ook inside info, doordat veel met HG's optrek. Ong. 90% van de clubleden waar ik train is diender en tevens HG of is dat geweest.
Toch zou er voor het mooie na inbeslagname ook evt. herplaatsing moeten plaats kunnen vinden, omdat idd vaak de "baasjes" de boosdoener zijn en niet de honden.
Heb mijn verhaal nog ietwat ge-edit (verduidelijkt) over geweldsmiddelen, geldt iig ook voor wapengebruik, pepperen weet ik niet zeker. Maar weet wel dat het zowiezo onder proponaliteitsbeginsel (goed geschreven?) valt.Dingo schreef:Het inzetten van een diensthond is inderdaad aan een groot aantal regels onderhevig. Daarom word er altijd na een inzet van een diensthond een geweldsrapport opgemaakt en ingezonden bij de Officier.Selena schreef: Keywoord is hierin "geweldsmiddel": Mol maakte een opmerking over de schade die politiehonden aanrichtte, ja die is idd groot. Maar dat is de uitleg bij de PV over het gebruik van dit geweldsmiddel ook. Weet hier inmiddels wat meer over, ook inside info, doordat veel met HG's optrek. Ong. 90% van de clubleden waar ik train is diender en tevens HG of is dat geweest.
Toch zou er voor het mooie na inbeslagname ook evt. herplaatsing moeten plaats kunnen vinden, omdat idd vaak de "baasjes" de boosdoener zijn en niet de honden.
Er worden ook zeker honden herplaats, mits dit kan..voor sommige honden is er geen herplaatsmogelijkheid omdat deze reeds totaal verknipt zijn...
helemaal goedSelena schreef:Heb mijn verhaal nog ietwat ge-edit (verduidelijkt) over geweldsmiddelen, geldt iig ook voor wapengebruik, pepperen weet ik niet zeker. Maar weet wel dat het zowiezo onder proponaliteitsbeginsel (goed geschreven?) valt.Dingo schreef:Het inzetten van een diensthond is inderdaad aan een groot aantal regels onderhevig. Daarom word er altijd na een inzet van een diensthond een geweldsrapport opgemaakt en ingezonden bij de Officier.Selena schreef: Keywoord is hierin "geweldsmiddel": Mol maakte een opmerking over de schade die politiehonden aanrichtte, ja die is idd groot. Maar dat is de uitleg bij de PV over het gebruik van dit geweldsmiddel ook. Weet hier inmiddels wat meer over, ook inside info, doordat veel met HG's optrek. Ong. 90% van de clubleden waar ik train is diender en tevens HG of is dat geweest.
Er worden ook zeker honden herplaats, mits dit kan..voor sommige honden is er geen herplaatsmogelijkheid omdat deze reeds totaal verknipt zijn...
Hhahhahahah tja... krijg je ervan als je met dienders omgaat...Was van de week op het bureau van mijn vriendinnetje, om haar auto op te halen/lenen (mijne is stuk), wordt ik ook aangezien voor collega...Oeff fout!!! Hoewel.. heb wel de rijstijl van een dienderDingo schreef:helemaal goedSelena schreef:Heb mijn verhaal nog ietwat ge-edit (verduidelijkt) over geweldsmiddelen, geldt iig ook voor wapengebruik, pepperen weet ik niet zeker. Maar weet wel dat het zowiezo onder proponaliteitsbeginsel (goed geschreven?) valt.Dingo schreef:Het inzetten van een diensthond is inderdaad aan een groot aantal regels onderhevig. Daarom word er altijd na een inzet van een diensthond een geweldsrapport opgemaakt en ingezonden bij de Officier.Selena schreef: Keywoord is hierin "geweldsmiddel": Mol maakte een opmerking over de schade die politiehonden aanrichtte, ja die is idd groot. Maar dat is de uitleg bij de PV over het gebruik van dit geweldsmiddel ook. Weet hier inmiddels wat meer over, ook inside info, doordat veel met HG's optrek. Ong. 90% van de clubleden waar ik train is diender en tevens HG of is dat geweest.
Er worden ook zeker honden herplaats, mits dit kan..voor sommige honden is er geen herplaatsmogelijkheid omdat deze reeds totaal verknipt zijn...en subsidiariteitsbeginsel
(mooie woorden he)
Nou, dat word wetboeken doorspittenSelena schreef:Hhahhahahah tja... krijg je ervan als je met dienders omgaat...Was van de week op het bureau van mijn vriendinnetje, om haar auto op te halen/lenen (mijne is stuk), wordt ik ook aangezien voor collega...Oeff fout!!! Hoewel.. heb wel de rijstijl van een dienderDingo schreef:helemaal goedSelena schreef:Heb mijn verhaal nog ietwat ge-edit (verduidelijkt) over geweldsmiddelen, geldt iig ook voor wapengebruik, pepperen weet ik niet zeker. Maar weet wel dat het zowiezo onder proponaliteitsbeginsel (goed geschreven?) valt.Dingo schreef: Het inzetten van een diensthond is inderdaad aan een groot aantal regels onderhevig. Daarom word er altijd na een inzet van een diensthond een geweldsrapport opgemaakt en ingezonden bij de Officier.
Er worden ook zeker honden herplaats, mits dit kan..voor sommige honden is er geen herplaatsmogelijkheid omdat deze reeds totaal verknipt zijn...en subsidiariteitsbeginsel
(mooie woorden he)
Vriendje en vriendinnetje zien mij ook nog wel in het blauw.. ikke nie zo..
Maarre is wel goed dat ik beginselen ken (kan ze trouwens beter schrijven dan uitspreken), ga nl wel wat met strafrecht doen...ga in het nwe jaar (weer) studeren.. en tja wordt dan geen blauw, maar zwart (toga)...
Tja dan moet ik ook 4-6 jaar naar school, dus qua tijd maakt het niet uit...maarre ben denk ik ietwat te explosief om op straat te werken..Dingo schreef:Nou, dat word wetboeken doorspittenSelena schreef:Hhahhahahah tja... krijg je ervan als je met dienders omgaat...Was van de week op het bureau van mijn vriendinnetje, om haar auto op te halen/lenen (mijne is stuk), wordt ik ook aangezien voor collega...Oeff fout!!! Hoewel.. heb wel de rijstijl van een dienderDingo schreef:helemaal goedSelena schreef: Heb mijn verhaal nog ietwat ge-edit (verduidelijkt) over geweldsmiddelen, geldt iig ook voor wapengebruik, pepperen weet ik niet zeker. Maar weet wel dat het zowiezo onder proponaliteitsbeginsel (goed geschreven?) valt.en subsidiariteitsbeginsel
(mooie woorden he)
Maarre is wel goed dat ik beginselen ken (kan ze trouwens beter schrijven dan uitspreken), ga nl wel wat met strafrecht doen...ga in het nwe jaar (weer) studeren.. en tja wordt dan geen blauw, maar zwart (toga)...![]()
blauw is veel mooier, je kan nu nog kiezen
Tuurlijk wel, bij ons lopen regelmatig undercover toga'sSelena schreef:Tja dan moet ik ook 4-6 jaar naar school, dus qua tijd maakt het niet uit...maarre ben denk ik ietwat te explosief om op straat te werken..Dingo schreef:Nou, dat word wetboeken doorspittenSelena schreef:Hhahhahahah tja... krijg je ervan als je met dienders omgaat...Was van de week op het bureau van mijn vriendinnetje, om haar auto op te halen/lenen (mijne is stuk), wordt ik ook aangezien voor collega...Oeff fout!!! Hoewel.. heb wel de rijstijl van een dienderDingo schreef: helemaal goeden subsidiariteitsbeginsel
(mooie woorden he)
Maarre is wel goed dat ik beginselen ken (kan ze trouwens beter schrijven dan uitspreken), ga nl wel wat met strafrecht doen...ga in het nwe jaar (weer) studeren.. en tja wordt dan geen blauw, maar zwart (toga)...![]()
pffff zit al aardig in het wereldje.. was vanmiddag koffie drinken op HB, begin de weg er al te kennen.. gaat niet goed..
Ga binnenkort ook een (zaterdag-)nachtdienst meeDingo schreef:Tuurlijk wel, bij ons lopen regelmatig undercover toga'sSelena schreef:Tja dan moet ik ook 4-6 jaar naar school, dus qua tijd maakt het niet uit...maarre ben denk ik ietwat te explosief om op straat te werken..Dingo schreef:Nou, dat word wetboeken doorspittenSelena schreef: Hhahhahahah tja... krijg je ervan als je met dienders omgaat...Was van de week op het bureau van mijn vriendinnetje, om haar auto op te halen/lenen (mijne is stuk), wordt ik ook aangezien voor collega...Oeff fout!!! Hoewel.. heb wel de rijstijl van een dienderVriendje en vriendinnetje zien mij ook nog wel in het blauw.. ikke nie zo..
pffff zit al aardig in het wereldje.. was vanmiddag koffie drinken op HB, begin de weg er al te kennen.. gaat niet goed..een nachtdienstje mee, om te kijken waar we zoal tegen aanlopen en meemaken, en dat vind ik een goede zaak
Ws veel knokken, 8 van de 10 aanhoudingen zijn hier met verzet.. Maar je hoor ut wel Kat, wordt het mss toch blauw..Dingo schreef:Ben benieuwd wat je ervaringen zijn, hou me maar op de hoogte..![]()
![]()
Zaterdagnacht is hier ook de vaste dag om mee te gaan, meestal van alles wat
Hier ookSelena schreef:Ws veel knokken, 8 van de 10 aanhoudingen zijn hier met verzet.. Maar je hoor ut wel Kat, wordt het mss toch blauw..Dingo schreef:Ben benieuwd wat je ervaringen zijn, hou me maar op de hoogte..![]()
![]()
Zaterdagnacht is hier ook de vaste dag om mee te gaan, meestal van alles wat