Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising Duitse Herder Golden Retriever

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

sypke schreef:
henny schreef:Klinkt niet verkeerd... als je van kruisingen hou net zoals ik!!! :p:
Hij houdt ook van kruisingen.

Ik zie zelf 2 nadelen:

De gezondheid. Het gezin dat het nest heeft bezit zelf de vader en de moeder. Die zijn gezond, maar niet getest op bv HD. HD komt bij de golden retriever en de Duitse herder voor.

Het formaat. Hij wil eigenlijk [img]geen%20al%20te%20grote%20hond.[/img] Kruisingen willen nog wel eens groter uitvallen dan de ouders. Herders en Goldens hebben al snel een schofthoogte van 60 cm (veel Duitse Herders nog wel groter)

Hij gaat binnenkort bij het nest kijken.
Niet getest op HD zou ik zelf beetje eng vinden hoor.... inderdaad komt bij alle twee de rassen nogal eens voor....

En ik heb zelf een kruising... moeder was klein, vader ontzettend groot, hij zit er gewoon tussenin....

maar bij deze zullen de hondjes toch wel wat groter worden dan hij zal willen waarschijnlijk.....
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

henny schreef:maar bij deze zullen de hondjes toch wel wat groter worden dan hij zal willen waarschijnlijk.....
Hij heeft van mij gehoord dat het formaat er eigenlijk niet zoveel toe doet, als je je hond genoeg beweging en training geeft is hij in huis rustig.
Mij lijken het wel leuke pups, ook al zou ik het zelf niet doen vanwege het HD-risico.
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Denk dat je dit risico sowieso loopt bij kruisingen.... en dat bastaards nooit ziek zijn en sterker zijn dat rashonden is natuurlijk ook een fabeltje... maar daarom kun je er nog wel ontzettend van genieten, doe ik van de mijne ook!!!

:-D
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”