Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"knak"geluid bij het lopen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

Belle schreef:Belle krijgt Royal Canin giant junior.
Misschien iets om over na te denken. Maar het is bekend dat pups veel langzamer en gelijk matiger opgroeien op versvleesvoeding. Pups die daarmee opgroeien hebben zelden last van groeipijnen en groeien veel gelijkmatiger op wat vaak bot en gewrichtsproblemen voorkomt.
Verder zou ik zelf nooit pup of junior brokken voeren en al helemaal niet aan een groot ras. Daar groeien ze veel te hard van, met alle gevolgen van dien. Wolvenpups eten wat door de roedelgenoten uitgekotst wordt na de jacht. Dus exact hetzelfde als de volwassen wolven. Ik zie dus zelf niet het nut van pupvoer in.

groetjes Helen
Helen G
Actief

O, ik zag dat je het over castratie had. Ik zou me ook even goed verdiepen over de mogelijke gevolgen van castratie.En zeker op jonge leeftijd bij grote rassen....

groetjes Helen
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Helen G schreef:
Misschien iets om over na te denken. Maar het is bekend dat pups veel langzamer en gelijk matiger opgroeien op versvleesvoeding. Pups die daarmee opgroeien hebben zelden last van groeipijnen en groeien veel gelijkmatiger op wat vaak bot en gewrichtsproblemen voorkomt.
Verder zou ik zelf nooit pup of junior brokken voeren en al helemaal niet aan een groot ras. Daar groeien ze veel te hard van, met alle gevolgen van dien. Wolvenpups eten wat door de roedelgenoten uitgekotst wordt na de jacht. Dus exact hetzelfde als de volwassen wolven. Ik zie dus zelf niet het nut van pupvoer in.

groetjes Helen
Ik heb Belle een maand of twee of Farmfood en vers vlees gehad, maar daar deed ze het niet goed op. Veel overgeven, veel poepen en heel veel haaruitval.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Helen G
Actief

Belle schreef:
Helen G schreef:

groetjes Helen
Ik heb Belle een maand of twee of Farmfood en vers vlees gehad, maar daar deed ze het niet goed op. Veel overgeven, veel poepen en heel veel haaruitval.
Ik heb ook kort FF geprobeerd. En daar deed mijn hond het ook beroerd op. Ze kakte meer dan dat ze at leek het wel. MIsschien kan je een alleen versvlees proberen, kijken hoe dat gaat. Dat haaruitval kan wel kloppen trouwens. Balou is ook gaan verharen en dat heeft maanden geduurd. Ze kreeg een volledig nieuw vachtje, die van structuur heel anders is dat haar oude vachtje. Ze kreeg veel meer ondervacht, terwijl je eerst amper zag dat ze een ondervacht had en haar bovenvacht is veel grover en sterker geworden. Sindsdien verhaart ze amper. Zelfs de rui is echt bijna onzichtbaar verlopen. Het duurde maar eventjes.

groetjes Helen
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Als je nu al foto's laat maken zou ik het toch zonder roesje doen, ze zijn anders zo slap dat je naar mijn idee nog geen duidelijk beeld krijgt over haar heupen.

Verder heb ik ook een hond die knakte, zij bleek al op 6 maanden zeer slechte heupen te hebben, ik merkte ook niets aan haar, alleen het knakje hoorde ik en ben toen naar de dierenarts gegaan. Ik heb haar niet laten opereren en ze doet het nog steeds heel erg goed, ze krijgt wel ondersteunin dmv supplementen maar ze heeft nog nooit echte pijnstillers nodig gehad.

Maar :p: ik heb nog een hond die knakt, al moet ik zeggen dat dit knakje anders klinkt ;) zij is HD vrij, dus het hoeft idd niet altijd te betekenen dat ze slechte heupen hebben. Het knakje lijkt ook op een andere plek te zitten, bij Shannado, die met HD, hoor ik het duidelijk in de heupen, bij Savanne is het soms tijdens het rekken dat ik het hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”