Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond heeft schrik van z'n hondenhok...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

maxcola schreef:Ben het geheel met de vorige schrijvers eens.
Een hond van die leeftijd hoort met Oud en Nieuw

A)Niet alleen thuis
B)Niet in een buitenhok waar hij geen op kan als er eens een rotje of vuurpijl de verkeerde kant heen gaat
:evil: :evil: :evil:

Als het even meezit heb JIJ hier nu zo'n 13 jaar "plezier" van met oud en nieuw of bij elke knal,en als het voor je hond erg tegen zit heeft die nu een levensgroot trauma opgelopen waar hij/zij nooit meer vanaf komt :twisted: :twisted: :twisted:
Een hoop werk aan de winkel dus.

Als ik denk aan die hond die daar helemaal alleen zit, niet weet wat vuurwerk is.
Alleen het knallen hoort en het lawaai.
en zoekt naar zijn baasje om hem te helpen.
Heel triest.
En dan aan Luka denk, die lekker op de zetel lag te maffen.
Beetje triest, het labje van de buren zat ook in het begin buiten, in een hokje of een vreselijk kot zoals ze het hier zeggen.
En huilen en blaffen.
Zit daar maar es met wat latten boven je hoofd in de koude miezer.
De andere buren zullen wel hun zegje gehad hebben, nu verblijft hij in hun veranda.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

maxcola schreef:
Mama Sanneke schreef:
v.d Lupinehof schreef:
DebbieK schreef: Dat eerste ben ik 100% met je eens, :ok:
maar waarom nou weer alle belgen over 1 kam scheren? :evil:
ach niks mis me yoh ,ze maken goed bier 8)

mol :twisted: 8)

Dit even tussendoor.
Ik ben belgische, mijn zoon heeft een vriendinnetje in Nederland in de buurt van Tilburg.
Hij gaat regelmatig met de trein naar ginder en is soms 3 uur onderweg en langer.
Zo zie je, Belgen en Nederlanders kunnen het met elkaar best vinden.
sanneke
Tuurlijk :ok:
Alleen verschillen we nogal eens van mening als het om de manier van het houden van honden gaat. Maar dat houdt de boel levendig,toch?
Lekker spannend he, tot over de grenzen heen.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
kanjer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanjer »

sypke schreef:Het is niet slim om je hond op oudejaarsavond alleen te laten, zeker niet buiten. Misschien lag ze wel in haar hok en is ze verschrikkelijk geschrokken van vuurwerk.
niet zo slim ik vindt het ronduit belachelijk
sorry maar je laat je hond toch niet alleen :evil:
gr. gaby :zwaai:
Apache † 02-01-05
Lucky

Don't be afraid 'Cuz I won't bite
Afbeelding

Carpe Diem
TIS ONLY IN THEIR DREAMS THAT MEN TRULY BE FREE,
'TWAS ALWAYS THUS, AND ALWAYS THUS WILL BE.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik geef toe dat het in België normaler is om je hond in een hok te steken dan in Nederland (blijkbaar).

In onze buurt zie je nog veel echte hokhonden. M.a.w. deze honden komen nooit uit hun hok, ze zitten daar om te waken.
Ik vind dit zielig, maar ben het niet anders gewoon :roll: helaas, je went ook aan zo'n dingen :? ...

Maar er zijn er ook vele anderen. Baasjes die zielsveel houden van hun hond, waar hond lekker naast baas in de zetel ligt en die elke dag hun wandeling krijgen (het gewone "uitlaten" gebeurt meestal gewoon de tuin, tuinen zijn hier over het algemeen wel groter).

Maar mijn honden zitten 's nachts en als ik weg ben ook buiten in een hok met ren. Zitten ze zelf graag en ik vind het gewoon gezonder.
Ken er ook die gewoon los in de tuin zitten, toegang hebben tot een hok, maar gewoon onder de bomen slapen. Geen probleem, moeten ze zelf weten.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Waar ben je nou opeens? Kan je het niet hebben dat er mensen zijn die wel nadenken.
Want dat heb jij dus NIET gedaan. :evil:

Dankzij jouw ondoordachtzaamheid is dit beestje voor z'n leven lang 'beschadigd'. Bedank hoor, namens je hond.

Hoe kan iemand weer zo lomp zijn.

BAH!!!

Ok, dat hij buiten zit kan ik nog met m'n hersens bij.
Maar een jonge hond, met oud en nieuw, alleen buiten in zijn hok.

Tja, gek dat hij nu bang is. :? :evil:
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

~Tine~ schreef:Ik geef toe dat het in België normaler is om je hond in een hok te steken dan in Nederland (blijkbaar).

In onze buurt zie je nog veel echte hokhonden. M.a.w. deze honden komen nooit uit hun hok, ze zitten daar om te waken.
Ik vind dit zielig, maar ben het niet anders gewoon :roll: helaas, je went ook aan zo'n dingen :? ...

Maar er zijn er ook vele anderen. Baasjes die zielsveel houden van hun hond, waar hond lekker naast baas in de zetel ligt en die elke dag hun wandeling krijgen (het gewone "uitlaten" gebeurt meestal gewoon de tuin, tuinen zijn hier over het algemeen wel groter).

Maar mijn honden zitten 's nachts en als ik weg ben ook buiten in een hok met ren. Zitten ze zelf graag en ik vind het gewoon gezonder.
Ken er ook die gewoon los in de tuin zitten, toegang hebben tot een hok, maar gewoon onder de bomen slapen. Geen probleem, moeten ze zelf weten.
Uitlaten in de tuin :? , lijkt me sterk dat je een aantal km'tjes kan lopen in de tuin.
Maar daar kan jij natuurlijk niks aan doen. ;)
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Mama Sanneke
Zeer actief

[quote="~Tine~"]Ik geef toe dat het in België normaler is om je hond in een hok te steken dan in Nederland (blijkbaar).

Is dat zo ?
Zou het niet weten. Mij is het nog niet opgevallen.
Ik ken wel iemand die zijn hond buiten heeft, een bouvier.
De vraag die ik dan altijd stel, heeft de hond dan geen kou ?
Ik kreeg als antwoord, als het vriest mag hij binnen
Of dan vraag ik : het is toch niet leuk alleen buiten, krijg dan als antwoord "hij is het zo gewoon".
Tja wie ben ik dan om me te bemoeien, heb zelf nog maar een half jaar onze Luka.
Sanneke

Ps : en toch vind ik het beetje triest en kouwelijk.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Ik denk dat een van de reden van niet reageren van deze Dieter is omdat hij de hele dag werkt en dan pas hond uitlaat en vanavond op de comp. terug komt :U Denk ik maar hoor :mrgreen:

Jokie
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Ja, en als hij dan thuis is mag de hond even binnen, maarre.... wel IN DE MAND uiteraard!!!! :evil:
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nou, volledig terecht heb je de wind van voren al gekregen. Je hebt je hond een trauma bezorgt, waar ze waarschijnlijk de rest van haar leventje last van blijft houden.
Het kenmerk van een trauma is dat je dus met goed fatsoen je hond niet meer kan bereiken en training dus erg lastig is omdat de hond totaal blokkeerd.
Ik moet je zeggen dat ik het erg te doen heb met je hond..ze zal zich flink kapot geschrokken zijn en nu dus eenzaam en alleen in diezelfde tuin haar dagen slijten.
Wat ik je aanraad is om bij de drogist/reformwinkel of wat ze daar in Belgie ook mogen hebben de Resqueremedie van Bach te halen. Deze remedie kan nog wel eens werken om trauma's te verwerken, waardoor ze ieder geval weer wat meer in balans komt en wat minder angstig is.
Verder weet ik niet waarom ze in de tuin moet, maar ik zou je adviseren om haar naar binnen te halen en als je haar persé toch buiten wil hebben haar met de tijd weer laten wennen. De angst die ze nu heeft opgebouwd doorbreek je gewoon niet zo even en ik vind het echt zielig haar te laten tobben zo.
Haal het verder nooit meer in je hoofd weg te gaan zonder hond op oud en nieuw. Voor het zelfde geld was er een vuurpijl in haar hok beland en had je nu geen hond meer gehad. Bijzonder onverantwoordelijk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

linlin schreef:
crutz schreef:
Suzanne19 schreef:waarom mag ze niet binnen zitten dan?

en waarom ben je aan een hond begonne wat tog alleen maar in de tuin zit?

en met oud en nieuw nog wel heb je geen hart in je donder zitten ofzo?
sorrie hoor.. maar jij bent echt niet wijs :piew
misschien omdat ik een iets ander type hond heb dan jij :pffff:

mocht je nog geintereseerd zijn, hieronder een beschrijving van hoe ze zitten

stro (eigenlijk in de nachthokken, maar ze hebben het er zelf liever ook voor, overdag liggen ze nl veel voor dr nachthokken en daar graven het dan naartoe, als er overal evenveel ligt is het pas goed, dus ook WEL in de nachthokken)
verder heeft Ace een strechter (Damien had er een, maar die heeft ie gesloopt, nou, dan niet :twisted: )
en liggen er nylabones (Galileo), kongs, touwbotten en aanverwant speelgoed in
dakkie erop buiten zijkanten dicht, tussenwand spijlen, dus wel contact met elkaar, prima toch :idea:
ik denk dat suzanne niet op jou reageerde, maar op dieter. wel grappig dat je meteen in de verdediging gaat.
lijkt me wel dat ze op mij reageerde,
ik heb ze nl wel met oud en nieuw naar binnen gehaald, Dieter niet
vandaar mijn verdediging ;)

*edit*
lees het net nog een keer (nu rustig, zonder afleiding van mn werk) en realiseer me ineens dat het inderdaad ook anders gelezen kan worden :oops:
ik las, van met oud&nieuw wel naar binnen en verder niet
maar zie net ineens de andere uitleg,
met "oud&nieuw nog wel" zo van hoe haal je het in je hoofd om juist dan een hond buiten te laten
en inderdaad, daar kan ik me helemaal in vinden zoals ik al aangegeven had,
een jonge hond zonder echte ervaring met harde knallen ed laat je NIET alleen buiten met oud&nieuw
Laatst gewijzigd door crutz op 07 jan 2004 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

crutz schreef:
linlin schreef:
crutz schreef:
Suzanne19 schreef:waarom mag ze niet binnen zitten dan?

sorrie hoor.. maar jij bent echt niet wijs :piew
misschien omdat ik een iets ander type hond heb dan jij :pffff:

mocht je nog geintereseerd zijn, hieronder een beschrijving van hoe ze zitten

stro (eigenlijk in de nachthokken, maar ze hebben het er zelf liever ook voor, overdag liggen ze nl veel voor dr nachthokken en daar graven het dan naartoe, als er overal evenveel ligt is het pas goed, dus ook WEL in de nachthokken)
verder heeft Ace een strechter (Damien had er een, maar die heeft ie gesloopt, nou, dan niet :twisted: )
en liggen er nylabones (Galileo), kongs, touwbotten en aanverwant speelgoed in
dakkie erop buiten zijkanten dicht, tussenwand spijlen, dus wel contact met elkaar, prima toch :idea:
ik denk dat suzanne niet op jou reageerde, maar op dieter. wel grappig dat je meteen in de verdediging gaat.
lijkt me wel dat ze op mij reageerde,
ik heb ze nl wel met oud en nieuw naar binnen gehaald, Dieter niet
vandaar mijn verdediging ;)
Nee hoor het sloeg niet op jou

Achter elkaar lezen ;)
Groetjes Sylvia
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

[quote="Sylvia]

Achter elkaar lezen ;)[/quote]

heb mn berichtje al ge-edit, zag het ineens :pffff:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Misschien had je beter een koe kunnen kopen...die vinden het niet zo erg de hele dag en nacht op t gras te moeten lopen/liggen... :roll: :roll: :roll:Verder is het natuurlijk al meerdere keren gezegd, het is natuurlijk ronduit belachelijk om je hond met oud en nieuw zo te behandelen.....Maar ik heb een beetje het idee dat je drukker bent met charmante foto's plaatsen, :kotz: dan je om je hond te bekommeren..
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

v.d Lupinehof schreef:
chrico schreef:Ik snap niet dat je besloot om zelf de hort op te gaan en je hond in de tuin te laten, kan daar echt niet bij met mijn pet :evil:
tja je ben jong en je wil stappen op die avond, wat kan jou dan je hond schelen :piew :kotz:
en dan ga je met de grootste onschult vragen"hoe kan dat nou????
jammer dat ze aleen gromt ,ze had je ook in je flikker moeten bijten.

Ik ben ook jong en wil ook wel stappen, maar heb de hele avond bij nanni op haar mat gezeten, omdat ze doodsbang was!!! :cry2:
Ik vind het echt een schande dat je het vuurwerk zo onderschat hebt! Honden weten niet zoals wij mensen waar alles vandaan komt en ze kunnen werkelijk in paniek raken!!
Nanni was 31 dec en 1 jan ook best bang op straat, dat merkte je doordat ze echt bij mij bleef lopen in mijn hielen, terwijl ze normaal achter auto's, katten, eenden en dergelijke aanrent...
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

gatver zeg, wat een dieren vriend :kotz: :kotz:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Volgens mij zijn we allemaal een beetje errug boos op Dieter :-D
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Eline* schreef:Nou, volledig terecht heb je de wind van voren al gekregen. Je hebt je hond een trauma bezorgt, waar ze waarschijnlijk de rest van haar leventje last van blijft houden.
Het kenmerk van een trauma is dat je dus met goed fatsoen je hond niet meer kan bereiken en training dus erg lastig is omdat de hond totaal blokkeerd.
Ik moet je zeggen dat ik het erg te doen heb met je hond..ze zal zich flink kapot geschrokken zijn en nu dus eenzaam en alleen in diezelfde tuin haar dagen slijten.
Wat ik je aanraad is om bij de drogist/reformwinkel of wat ze daar in Belgie ook mogen hebben de Resqueremedie van Bach te halen. Deze remedie kan nog wel eens werken om trauma's te verwerken, waardoor ze ieder geval weer wat meer in balans komt en wat minder angstig is.
Verder weet ik niet waarom ze in de tuin moet, maar ik zou je adviseren om haar naar binnen te halen en als je haar persé toch buiten wil hebben haar met de tijd weer laten wennen. De angst die ze nu heeft opgebouwd doorbreek je gewoon niet zo even en ik vind het echt zielig haar te laten tobben zo.
Haal het verder nooit meer in je hoofd weg te gaan zonder hond op oud en nieuw. Voor het zelfde geld was er een vuurpijl in haar hok beland en had je nu geen hond meer gehad. Bijzonder onverantwoordelijk.
Lekker simpel van mij misschien, maar ik sluit mij hierbij aan. Verder heb ik nog een aanvulling; blijkbaar heeft Dieter geen kaas gegeten van het houden van honden (opmerking met dubbele bodem... :? ). Om alles weer een beetje leefbaar te maken voor zijn hondje, zal hem niet in zijn eentje lukken. Dus Dieter, tijd om wijs te wezen en zoek goede proffesionele hulp hierbij!
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

jidde schreef:
v.d Lupinehof schreef:
chrico schreef:Ik snap niet dat je besloot om zelf de hort op te gaan en je hond in de tuin te laten, kan daar echt niet bij met mijn pet :evil:
tja je ben jong en je wil stappen op die avond, wat kan jou dan je hond schelen :piew :kotz:
en dan ga je met de grootste onschult vragen"hoe kan dat nou????
jammer dat ze aleen gromt ,ze had je ook in je flikker moeten bijten.

Ik ben ook jong en wil ook wel stappen, maar heb de hele avond bij nanni op haar mat gezeten, omdat ze doodsbang was!!! :cry2:
Ik vind het echt een schande dat je het vuurwerk zo onderschat hebt! Honden weten niet zoals wij mensen waar alles vandaan komt en ze kunnen werkelijk in paniek raken!!
Nanni was 31 dec en 1 jan ook best bang op straat, dat merkte je doordat ze echt bij mij bleef lopen in mijn hielen, terwijl ze normaal achter auto's, katten, eenden en dergelijke aanrent...
Dat vind ik dan tot daar aan toe (beginnersfoutje), maar vervolgens de hond buiten onbeschut in het gras dag en nacht overstuur aan zijn lot overlaten, daar kan ik echt niet bij. Dan ben je in mijn ogen geen dierenliefhebber want je ziet dat je hond overstuur is en je doet er niets aan.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Wat een schande, zeg! Dit is pure dierenmishandeling.
Als je geen zin hebt om je met je hond bezig te houden, drop Nova dan maar lekker bij mij of de overige forumleden. Krijgt ze alles wat een hond zich wensen kan.

Hoe durf je zo'n jonge hond in zijn uppie buiten in een hokkie te zetten.
En dan nog wel een GOLDEN. Weet je wel hoe dat karakter werkt!
Voor mij ben je een grote MAFKEES en ik hoop dat er snel een dierenbescherming bij je op de stoep staat.

Die hond is nog beter af in een ASIEL!
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Jongens, kom op nou. Dieter is dom geweest en daar ondervindt Nova nu de problemen van, maar met alle opmerkingen van kritiek alleen zijn beiden niet geholpen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Eline* schreef:Jongens, kom op nou. Dieter is dom geweest en daar ondervindt Nova nu de problemen van, maar met alle opmerkingen van kritiek alleen zijn beiden niet geholpen.
Je hebt gelijk, alleen is het beestje helaas door 1 "lullige" fout wel getraumatiseerd. en dat is gewoon zonde, omdat het simpel te voorkomen was!
Maar tis gebeurd, ik zou de hond heel veel aandacht geven en hem de steun geven die zij nodig heeft! Werk weer aan de band, zodat het voor beide weer goedkomt
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Eline* schreef:Jongens, kom op nou. Dieter is dom geweest en daar ondervindt Nova nu de problemen van, maar met alle opmerkingen van kritiek alleen zijn beiden niet geholpen.
Ik denk, dat iedereen, net zoals jij dat gedaan hebt ;) even zijn mening hier neer wil zetten...en om eerlijk te zijn, als je een bericht zoals dit plaatst, zit de kans er in dat daar kritiek op komt... :? dus om nu maar te zeggen dat er genoeg gereageerd is.... ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Eline* schreef:Nou, volledig terecht heb je de wind van voren al gekregen. Je hebt je hond een trauma bezorgt, waar ze waarschijnlijk de rest van haar leventje last van blijft houden.
Gelukkig, eindelijk iemand die niet alleen over die sufferd heen valt, maar die ook nog een paar tips heeft voor hem.
Hij weet denk ik inmiddels wel dat hij behoorlijk stom is geweest.
Tja, Dieter, het zal heeeeeeeeeel veel tijd , geduld en oefening vergen om de hond weer vertrouwen te laten krijgen in zijn baasje. Wellicht zouje de hulp van een gedragstherapeut kunnen inroepen. En als het mogelijk is, laat het dier dan lekker binnen slapen.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Daar heb je gelijk in maar iets anders kan ik nu eventjes niet uit mijn strot krijgen. Ik maak me zelden echt kwaad over iets op het forum maar dit is toch wel 1 van die gevallen.

Ik zou die hond echt wel hier willen hebben. Het idee dat zo'n beest bang zit te wezen in z'n eentje en daardoor allerlei gedrag gaat vertonen wat niet wenselijk is. Straks krijgt de hond weer de schuld als er iets gebeurt. Arm beest.

Dieter, als je het niet meer ziet zitten met je hond mag je haar bij mij brengen. Er zijn trouwens nog meer mensen die dit wel willen heb ik begrepen. Verder kan ik zo gauw niks opbouwends bedenken.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
Je hebt gelijk, alleen is het beestje helaas door 1 "lullige" fout wel getraumatiseerd. en dat is gewoon zonde, omdat het simpel te voorkomen was!
Maar tis gebeurd, ik zou de hond heel veel aandacht geven en hem de steun geven die zij nodig heeft! Werk weer aan de band, zodat het voor beide weer goedkomt
Ja, dat klopt! Het is ook dom en dat ontkent niemand. Maar als hier honden doodgaan door domme fouten roept het hele forum ach en wee.
Nu hebben mensen terecht hoor, commentaar op Dieter, maar ik lees amper iets opbouwends...Jammer, zo wordt Nova er ieder geval niet beter van.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Golden Stanley

Als je aan een hond begint, dan weet je dat er consequenties aan verbonden zijn en dat er energie en tijd in zo'n dier gaat zitten. OOK ALS BEGINNER! Dit beschouw ik als pure gemakzucht en vindt het behoorlijk arrogant. Sorrie dan voor al dit soort reacties, maar als je van een dier houdt, wekt dit behoorlijke boosheid op.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:
Als je aan een hond begint, dan weet je dat er consequenties aan verbonden zijn en dat er energie en tijd in zo'n dier gaat zitten. OOK ALS BEGINNER! Dit beschouw ik als pure gemakzucht en vindt het behoorlijk arrogant. Sorrie dan voor al dit soort reacties, maar als je van een dier houdt, wekt dit behoorlijke boosheid op.
Mag je allemaal vinden en ik ben het nog wel met je eens ook, feit is dat als het hele forum hier alleen maar gaat zitten afbekken dat er werkelijk niemand mee geholpen is.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Golden Stanley

Eline* schreef:
Golden Stanley schreef:
Mag je allemaal vinden en ik ben het nog wel met je eens ook, feit is dat als het hele forum hier alleen maar gaat zitten afbekken dat er werkelijk niemand mee geholpen is.
OKAY, geven we hem het voordeel van de twijfel. :mrgreen: Als hij nog durft te reageren, tenminste. Geen gebek meer, maar een oplossing vinden. :clown: Hij mag me bellen.
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Ik vind dat de reacties nogal negatief zijn. Natuurlijk is het heel erg wat er gebeurd is, maar ik ben er van overtuigd dat als hij het vantevoren geweten had, het zeker anders had gedaan.
Als je hond toch in de dagen voor oud en nieuw niet reageert op vuurwerk en gewoon buiten slaapt, kan ik me voorstellen dat je het niet verwacht dat het op oudjaarsavond anders zou gaan. Even vanuit een ander standpunt geredeneerd: juist als je 'm binnenhaalt op oudjaarsavond kan de hond de conclusie trekken dat er vast iets aan de hand is, want waarom moet hij ineens binnen slapen als er geknald wordt? Dat er waarschijnlijk vuurwerk in de tuin is gegooid, is heel vervelend en ik durf te wedden dat hij er achteraf ook veel spijt van heeft dat hij weg is gegaan, maar daar schiet hij nu niets meer mee op. Fouten maken we allemaal wel eens en ik kan me zo voorstellen dat diegenen die nu zo hard en negatief reageren, zelf ook wel eens dom zijn geweest maar misschien meer geluk hebben gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”