Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
scooby2003 schreef:Ik zie hier in de omgeving nog steeds dat veel mensen "hun" hondepoep niet opruimen. Eigenlijk is het bij ons wel verplicht, maar er wordt niet op gecontroleerd.
Ik vind het erg irritant dat mijn hond er in trapt, ronduit smerig. Nog niet te spreken over mezelf of de kinderen.
Hoe denken jullie daarover?
Ruimen jullie het op? Zo nee, waarom niet?
als ze het vlak naast een pad/parkeerplaats doen of in ene plantsoentje ofzo dan ruim ik het altijd op maa rin het park of in het bos meestal niet, als ze loslopen gaan ze toch zover mogelijk weg in de bosjes of naast de sloot poepen en heeft niemand er in principe last van, daarbij kan ik die drollen op het moment in het bos echt niet vinden tussen al die blaadjes
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Ik neem altijd een paar boterhamzakjes in mijn jaszak mee zodat ik het weg kan halen als mn honden onverhoopt ergens een drol neerleggen waar het niet zo gewenst is.
Heb het geluk dat we aan de rand van een natuurgebied wonen en waar bijna geen honde/mensen komen.
Bas rent altijd het gebied in en daar ruim ik het niet op.
Omdat niemand er last van heeft.( midden tussen de heide )
Maar mocht ik ergens anders wandelen,ruim ik het altijd op, lijkt me wel zo sociaal!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!
Ik heb altijd poepzakjes bij me, maar heb ze eigenlijk vrijwel nooit nodig. Onze dogjes hebben geleerd in de bosjes te poepen en ook alleen op plaatsen waar dat mag. Maar, als er een keertje een ongelukje gebeurt, ruim ik dat uiteraard op! Ik vind dat ook niet meer dan logisch, eigenlijk... Helaas weet ik dat niet iedereen er zo over denkt en daarom wordt ik ook zo vreselijk kwaad in mezelf als er bij ons OP DE OPRIT(!!!) weer eens een drol ligt die niet van mijn honden is, maar die IK wel kan opruimen!
Bij ons in het park is het het laatste halfjaar echt verschikkelijk....
op een rondje van twintig minuten kom je toch zeker gemiddeld zo'n drie - vijf drollen op het pad (!) tegen. Het fijne daarvan is dat je ze 's avonds niet ziet en ze dus ook niet kunt ontwijken...Het rare eraan vind ik dat diezelfde mensen die die drol laten liggen op het pad, ze zelf ook steeds moeten ontwijken....vinden ze dat zelf dan niet irritant??
Behalve in het bos, daar doet ie het dieper het bos in, en als ik ergens loop waar een sloot langsligt want hij heeft de neiging om dan op de schuine rand te gaan poepen.., ruimde ik voorheen alles op.
Maar nu niet meer, sinds steeds minder mensen hier opruimen...krijg ik er ook een beetje tabak van zeg maar... in de avond ruim ik dus niet meer op, de kans dat ik ergens in sta om die van Eros op te ruimen is mij iets te groot...
Overdags ruim ik wel op, zie ik tenimste waar ik sta. Overigens doet eros het altijd op het gras en niet op het pad.
Neem aan dat hier ook mensen met rolstoelen zijn, lijkt mij erg vervelend, schoenen schoonmaken is al ellendig, maar met vieze wielen naar binnen moeten rijden....
Ik laat mijn honden altijd uit op plaatsen waar dus geen mens komt.Dat is een stuk berm aan een doorgaande drukke weg (daar laat vrijwel iedereen zijn hond uit) en op grasvelden op industrie gebieden. Ik ruim het dus niet op. Mijn honden hebben nooit op straat gepoept, maar ik zie wel eens mensen die hun hondje van het grasveld aftrekken ,zodat ze het op de stoep doen.Dat vind ik nou echt raar.
Nora poept ook in de bosjes, dus ruim ik het niet op, maar toen Nora pup was had ik altijd een plastic zakje bij me om het op te ruimen, want ik vind het ronduit asociaal om je hond op de stoep of op een plek waar kinderen spelen te laten poepen.
diesel schreef:
Ligt ook altijd paardenkak, en ik zie die mensen ook nooit de hoopjes van hun paard opruimen.
Hoe zie je het voor je dan, dat mensen de mest van hun paard opruimen? Dat zijn namelijk geen "hoopjes" en bovendien is het allemaal organisch, dus niet zo vies al van een carnivoor.
Wij wonen in the middle of nowhere en hier komt nooit iemand. Daarbij poepen ze meestal aan de waterkant (niet fijn voor vissers, maar die hebben ook ruimte zat) of in de bosjes.
Wij hebben een uitlaatplek vlak bij huis dus..
Er zijn stugge hondeneigenaren die perse niet op die plaats komen als je betrapt wordt krijg je ook een boete.
En gelukkig hebben we een park dichtbij met een losloopgebied
Ik heb hier in de buurt uitlaatplekken zat, daar ruim ik niets op, met 4 zakjes poep lopen??? er zijn nl geen bakken om de rommel in te gooien.
Ondanks de overdaad aan uitlaatplekken zijn er toch nog veel mensen die het teveel moeite vinden om de straat over te steken en die laten dus rommel achter op de groenstroken voor de flat .
diesel schreef:
Ligt ook altijd paardenkak, en ik zie die mensen ook nooit de hoopjes van hun paard opruimen.
Hoe zie je het voor je dan, dat mensen de mest van hun paard opruimen? Dat zijn namelijk geen "hoopjes" en bovendien is het allemaal organisch, dus niet zo vies al van een carnivoor.
ik stel voor met een boterhamzakje :p: :p: :p: :p:
ik heb geen last van poep in het bos, lijkt me heel gezond voor de boompjes en struikjes. Ik denk dat hondenpoep ook alleen maar opgeruimd dient te worden op plekken waar anderen er last van hebben, zoals op stoepen en grasvelden waar ook gespeeld wordt.
Wij wonen in the middle of nowhere en hier komt nooit iemand. zeg maar niet te hard, anders komen we allemaal bij jou wonen
Daarbij poepen ze meestal aan de waterkant (niet fijn voor vissers, maar die hebben ook ruimte zat) of in de bosjes.
diesel schreef:
ik stel voor met een boterhamzakje :p: :p: :p: :p:
ik heb geen last van poep in het bos, lijkt me heel gezond voor de boompjes en struikjes. Ik denk dat hondenpoep ook alleen maar opgeruimd dient te worden op plekken waar anderen er last van hebben, zoals op stoepen en grasvelden waar ook gespeeld wordt.
Wij wonen in the middle of nowhere en hier komt nooit iemand. zeg maar niet te hard, anders komen we allemaal bij jou wonen
Daarbij poepen ze meestal aan de waterkant (niet fijn voor vissers, maar die hebben ook ruimte zat) of in de bosjes.
Hahahahahahahaha, dan komen we allemaal bij jou wonen, nou, dan gaan wij weer jullie kant op!
Nee, even serieus, er was laatst een gemeente die het verplicht wilde stellen paardenmest terstond op te ruimen. Hoe dat gerealiseerd diende te worden wisten ze ook niet. Ik zie me al gaan zeg, met 3 kilo mest in mijn rugzak! En dat is dus nog maar 1 hoop, onderweg mesten ze vaak wel een keer of 4 . Daarbij heb ik er een bloedhekel aan om van mijn paard af te stappen onderweg.
Martijn schreef:Ik ruim het niet op behalve als het op de stoep ligt.
En klagers lach ik uit..zeuren over hondenpoep buiten vind ik heel zielig.
Zullen we ook meteen de vogels die op je auto kakken vergiftigen?
Dan blijf je toch lekker binnen, als je smetvrees hebt.
dat heeft met smetvrees niks te maken. het is gewoon niet leuk om in de hondenpoep te trappen. tegenover mijn huis is een speelveldje met een glijbaan, zandbank en nog een paar klimrekken. er ligt daar geregeld hondenpoep wat ik dus echt asociaal vind. ook op de stoep hoort hondenpoep niet thuis. ik vind dat elke hondeeigenaar die zijn hond op speelveldjes laat poepen een flinke boete moet krijgen.
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Als mijn honden op de stoep zouden poepen, wat overigens praktisch nooit gebeurt, ruim ik het op. Op speelveldjes van kinderen kom ik niet dus kunnen ze daar ook niet poepen.
Op alle andere plekken waar ik wel mnet ze loop, uitlaatplaatsen en bos ruim ik het niet op, ik ben er niet van op de hoogte dat dat hier wel zou moeten en ben van mening dat ik daar hondenbelasting voor betaal, taak van de gemeente dus............. :
Ook ik ruim het niet op hoor hoeft hier ook niet,Aiko poept niet op speelveldjes e.d daar hou ik he muit de buurt tot hij gepoept heeft!
En zolang de mensne hun katten overal late nschijten zie ik ook niet in waarom ik mijn hondepoep wel zou moeten opruimen.
Oke tenzij het op de stoep ligt maar dat gebeurt niet meer sinds Aiko zindelijk is!!
[quote="Diana"]Ook ik ruim het niet op hoor hoeft hier ook niet,Aiko poept niet op speelveldjes e.d daar hou ik he muit de buurt tot hij gepoept heeft!quote]
Domus poept ergens diep in de bosjes, dus dat ruim ik niet op. Niemand die daar last van heeft. Mocht hij wel eens midden op het pad ofzo poepen (wat zelden voorkomt), dan ruim ik het wel op. Ik heb er zelf een hekel aan om in hondenpoep te stappen. Kan me niet voorstellen dat iemand anders het wel als prettig ervaart.
hier poepen ze alleen maar diep in de struiken als ze door de buurt lopen ofzo, en voor de rest gaan we elke dag 2x naar het bos.
Ik ruim het dus nooit op want niemand hoeft midden in de struiken te wandelen en in het bos gebeurt het ook nooit op het pad, maar ook helemaal afgezonderd. Mag niemand zien schijnbaar
Ik heb niets bij me, maar ongelukjes zijn er ook nog nooit geweest... mocht dat wel gebeuren schoffel ik het wel in een putje ofzo met m'n schoen...
Op speelplaatsen komen ze nooit.
Hier gaan ze op een grasveld die niet voor kinderen is..en/dus ruim ik niets op...als ze op de stoep poepen dan doe ik het wel...Idd met kids enzo vind ik dat geen fris idee
ik ruim ook niks op!! whooper en orbis laat ik eerst altijd uit op de daarvoor aangelegde plaatsen en ik weet dat ze altijd maar 1x per uitlaatbeurt poepen (althans orbis al 11 jaar ) daarna ga ik pas uitgebreider met hun wandelen.
ik kom nooit op plekken waar kinderen mogen spelen (speeltuinen ofzo)
Ik ruim ook niks op tenzei het op de stoep ligt, Hier achter bij ons in het pad ligt helemaal vol met stront Je moet echt oppassen en et zijn nog geeneens kleine drollen gewoon ronduit vies!! dr hebben zo vaak papieren op de bomen gehangen maar wordt er gewoon afgetrokken, gewoon erg ik vindt dat gewoon vies.
Ik ruim ook nooit iets op omdat ze alles op het gras of in de struiken doen. Ze doen het wel eens in de struikjes bij een school, maar daar laat je je kinderen niet in lopen dus dat vind ik geen probleem. ( buren echter wel, maar dit gebeurt zelden!!!).
We hebben nu zelf een drol op onze betegelde voortuin liggen, dat vind ik pas asociaal. En het feit dat honden overal mogen plassen. Tegen struikjes en in voortuinen van mensen bedoel ik. Je zult maar lekker onkruid verwijderen. Alleen Ice plast nog op de stoep, maar hij is pas 9 maanden en ik zie hier het probleem niet van.
Nope,ik ruim het dus niet op,waarom eigenlijk?Ik betaal belasting(jaja das een flauw antwoord),maar als ik minder hoeft te batalen dan ruim ik het op.
En dat in drollen trappen vervelend is,oke,maar het is maar poep en ach daar heb je water voor,toch?Ik maak me echt niet druk om een hondedrol.
Uitlaatplekken,dat zijn toch die 2 bij 2 hokken met 50 drollen op een hoop?
allebei poepen ze in de bosjes-struiken, dus ruim ik het daar niet op, heb echter toch altijd wel een plastic zakje bij de hand voor evt. ongelukjes.
die ruim ik dan wel op, moet overigens wel zeggen dat ik liever in een hondendrol trap dan in verroeste limo/blikjes, glas en andere zooi die mensen overal maar achterlaten.