Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gele stuiterbal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sternentänzerin
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Gele stuiterbal

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Ook vanochtend weer zo een heerlijk gestuiter en gespring om ons heen bij de ochtend wandeling.
Ik koude punten aan mijn oren en hij maar spelen en zwemmen.

Afbeelding

Vandaag dan ook eindelijk mijn moeder leren kennen.
Die kwam eeiiheeiiindelijk terug van vakantie (was bij mijn zusje).
Samen even wat gaan drinken en hem meteen meegenomen. Hij begint het langzaam te leren dat je gewoon kunt gaan liggen naast of onder zo een tafel. (Saaaiii) :E:
...; We will never surrender Winston Churchill
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

Wat een heerlijk blij bekkie. Heb je nog contact met zijn oude bazen?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Marion. schreef: 13 sep 2024 14:12 Wat een heerlijk blij bekkie. Heb je nog contact met zijn oude bazen?
Ja ik heb nog contact en dat stelt ze meer dan op prijs.
Krijg tussendoor echt lieve verhalen of leuke kleine anekdotes n.a.v. een foto, maar soms ook zeer belangrijke zaken als: hij is dol op winterpenen. :mrgreen:
Voelt fijn hoe betrokken ze nog is en hoe fijn ze het vindt iets over hem te lezen.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Fijne berichten, heerlijk dat het zo goed past.
Zo te horen genieten alle partijen, en ja, zalig een ongecompliceerde hond :I:
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 13 sep 2024 14:17
Marion. schreef: 13 sep 2024 14:12 Wat een heerlijk blij bekkie. Heb je nog contact met zijn oude bazen?
Ja ik heb nog contact en dat stelt ze meer dan op prijs.
Krijg tussendoor echt lieve verhalen of leuke kleine anekdotes n.a.v. een foto, maar soms ook zeer belangrijke zaken als: hij is dol op winterpenen. :mrgreen:
Voelt fijn hoe betrokken ze nog is en hoe fijn ze het vindt iets over hem te lezen.
Ah fijn, voor beide partijen :ok:

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat fijn dat het contact met vorig baasje zo oke is, heerlijk foto ook zo in de ochtend zon
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat een leuke updates en echt een prachtige Golden om te zien ook :I:
sternentänzerin
Zeer actief

Voordat de regen weer toeneemt wou ik graag nog een tafeltje afbeitsen en schuren.
Ondertussen ligt er dan een gouden vriendje in de buurt me in de gaten te houden en zodra ik pauze neem moet er echt even samen gespeeld of geknuffeld worden. Het geluid van de schuurmachine is ondertussen prima te negeren.

Het liefst gaat hij ook elke dag mee om het kind op te halen.
Aan het einde van de schooldag spelen er nog twee groepen kort buiten. En daar heeft hij ondertussen een hele schare fans vergaard die hem ook allemaal lekker mogen knuffelen of heel voorzichtig aaien. Het liefst zou hij met de jongens willen voetballen. Dat kan hij namelijk ook! En daar is hij heel trots op.

Verder heeft hij donderdagavond een heleboel Britse reënactors geknuffeld die hun eigen honden misten.
Leverde hele leuke gesprekken op. Meteen een leuke binnenkomer om meer te leren over hun voertuigen en waarom ze dit graag doen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een geweldige berichten en wat een gouden keuze deze hond. Zo fijn. :I:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Het blijft een mooi succesverhaal :D

Wat zijn Britse reënactors? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
sternentänzerin
Zeer actief

ranetje schreef: 23 sep 2024 12:58 Het blijft een mooi succesverhaal :D

Wat zijn Britse reënactors? :denken:
Dames en heren die vanuit Engeland over kwamen om onze vrijheid met ons te herdenken. Ze komen dan met dr originele voertuigen over en 'leven' dan een paar dagen alsof ze in die tijd leven.
sternentänzerin
Zeer actief

thom schreef: 23 sep 2024 12:44 Wat een geweldige berichten en wat een gouden keuze deze hond. Zo fijn. :I:
Zei gisteren nog tegen manlief hoeveel mazzel we hebben.
Zo een warm en open hondje. Uiteraard begint hij wat meer uit te proberen, kan ik alleen maar toejuichen. :cheer:
twinkeltje
moderator

Wat een gezellige hond fijn hoor
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Onze oude dame mocht voor haar artrose spuit naar de dierenarts.
Meteen even goed gevoeld en gekeken hoe het verder met haar gaat. Ik maak me een beetje zorgen, maar ja ze is gewoon 13.

Terwijl er dus alle aandacht en zorg is voor de oudere dame komen uit alle hoeken en gaten alle assistentes even binnen waaien om kennis te maken met Cooper. Iedereen heeft uiteraard andere lekkere traktaties mee en knuffels paraat. Meneer was helemaal in zijn nopjes, ondanks dat het wel spannend was. Zijn laatste dierenarts bezoeken waren wat minder prettig door zijn ontstoken oren. Dus de dames doen hun best hem steeds enorm te verwennen. Daar kan hij geloof ik wel aan wennen.

Verder is hij op het oog wat afgevallen. Maar hij is wel bijna anderhalve kilo zwaarder. Je ziet ook echt een enorm verschil in bespiering van achterhand en voorbenen. We hebben advies ingewonnen voor een ander voer, we gaan de komende twee weken zien wat dat oplevert.

Hij komt in huis steeds meer tot rust tussen het bewegen en werken door.
Kan echt even lekker liggen en niet steeds achter me aan hobbelen als ik me beweeg.
Dochterlief en hij werken steeds beter samen. Ze is nu begonnen hem aan te leren zijn pootjes ergens op te zetten. Goede oefening voor haar om echt meer geduld te hebben en te herhalen, herhalen en te herhalen. En als ze samen even een klein blokje om lopen dan heeft hij ook echt alle aandacht voor haar.

Hij kan enorm knuffelen, kusjes geven, ontspannen bij je liggen. Zijn blote buik is steeds vaker te zien en wil dan lekker gekriebeld worden.

We hebben hem nu bij de NDG ook overgezet, gemeld in alle databases, ook in Duitsland.
Voelt wel fijn en compleet zo. Zijn paspoort zit ook standaard in de tas met alle papieren die altijd mee gaat.
Gewoon hartstikke deel van dit gezin ondertussen.
Marion.
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 26 sep 2024 15:23 We hebben hem nu bij de NDG ook overgezet, gemeld in alle databases, ook in Duitsland.
Voelt wel fijn en compleet zo. Zijn paspoort zit ook standaard in de tas met alle papieren die altijd mee gaat.
Yes, helemaal top! Hij is de reis dubbel en dwars waard geweest. Die doodle-pupjes voor veel geld vinden vast wel een huisje (al betwijfel ik of die zo'n gouden mandje tegemoet zijn gegaan)

Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Marion. schreef: 26 sep 2024 16:56
sternentänzerin schreef: 26 sep 2024 15:23 We hebben hem nu bij de NDG ook overgezet, gemeld in alle databases, ook in Duitsland.
Yes, helemaal top! Hij is de reis dubbel en dwars waard geweest. Die doodle-pupjes voor veel geld vinden vast wel een huisje (al betwijfel ik of die zo'n gouden mandje tegemoet zijn gegaan)
Lief! :love:
Ja die Doodle pupjes hebben beslist ook allemaal een fijn huisje gevonden. Er was uiteindelijk toch nog meer vraag dan toen ik vroeg of we langs mochten komen.

Maar Cooper was dat hele end idd wel meer dan waard ja. :I:
Marion.
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 26 sep 2024 18:30
Marion. schreef: 26 sep 2024 16:56
Lief! :love:
Ja die Doodle pupjes hebben beslist ook allemaal een fijn huisje gevonden. Er was uiteindelijk toch nog meer vraag dan toen ik vroeg of we langs mochten komen.
Best bizar. Het is toch gewoon heel veel geld?

Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Marion. schreef: 26 sep 2024 21:23 Best bizar. Het is toch gewoon heel veel geld?
Enorm veel geld, maar dan waren deze nog goeiekoop in vergelijk met andere. :roll:

Hoe dan ook ligt er nu een ‘pup’ naast en bijna op me te slapen die al een beetje ouder is. Beetje groter ook. :engel:
sternentänzerin
Zeer actief

Het gouden mannetje is echt zo leuk.
Binnenkort een individuele afspraak bij een trainster om mij te helpen hen net iets rustiger te kunnen laten zijn tijdens het trainen. Hij kan zo heerlijk stuiteren en is ook gewoon nog jong, maar ik wil hem wel goed begeleiden daarin.

Vandaag een vriendinnetje van dochter op bezoek die geen honden gewend is maar Cooper heel erg leuk vindt.
Ze hebben hem over laten zwemmen tussen hen en mij en laten apporteren in het water. Hij brengt het steeds vaker ook echt ontspannen in je hand terug. Maar als de meiden zo heerlijk druk en enthousiast zijn is dat natuurlijk ver te zoeken. Maar hij blijft voorzichtig ondanks zijn gekke 30 minuten. Echt die hond is nooit chagrijnig of slecht gehumeurd.

Je ziet ook in zijn bewegingspatroon dat zijn spieren toenemen. Komt steeds makkelijker hoger en verder. Zwemmen kan hij ook steeds langer. Fietsen vindt hij geweldig. Manlief wil hem binnenkort meenemen naar het Reichswald met de mountainbike.
ranetje
Zeer actief

De ontwikkelingen zijn nog steeds geweldig
Wat fijn dat jullie zo van hem kunnen genieten :D
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

Ho wacht! Niet teveel je gouden stuiterbal gaan promoten he? Voor je het weet willen alle nitwits weer een Golden, terwijl we daar net een beetje vanaf zijn :mrgreen:

Afbeelding
twinkeltje
moderator

De wereld zou toch een stuk vrolijker zijn vol gouden stuiterballen
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

twinkeltje schreef: 04 okt 2024 11:27 De wereld zou toch een stuk vrolijker zijn vol gouden stuiterballen
Helemaal eens!

Al zijn er ook zoveel prachtige en lieve en mooie honden die onze wereld verrijken.
Marion. schreef: 04 okt 2024 08:44 Ho wacht! Niet teveel je gouden stuiterbal gaan promoten he? Voor je het weet willen alle nitwits weer een Golden, terwijl we daar net een beetje vanaf zijn :mrgreen:
Ik promoot hem alleen bij jullie. Verder gelooft me toch amper iemand dat het een gouden balletje wol is. Want hij is breed, hij is te goud en niet wit genoeg en hij is zo enthousiast en beweeglijk. Nee nee ik houd verder heel erg mijn mond hoor. :mrgreen:
ranetje schreef: 03 okt 2024 22:38 De ontwikkelingen zijn nog steeds geweldig
Wat fijn dat jullie zo van hem kunnen genieten :D
Ja echt hoor. Ik ben er zelf ook echt verbaasd over na zoveel narigheid de laatste jaren.
Niet met de honden, maar gewoon algemeen. Het was hard aanpoten en soms nog steeds de juiste weg zoeken.
En dan zo ongecompliceerd verliefd mogen en kunnen worden is echt bijna eng.
Marion.
Zeer actief

twinkeltje schreef: 04 okt 2024 11:27 De wereld zou toch een stuk vrolijker zijn vol gouden stuiterballen
Haha, dat is waar :mrgreen:

Afbeelding
Marion.
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 04 okt 2024 13:58 Ik promoot hem alleen bij jullie. Verder gelooft me toch amper iemand dat het een gouden balletje wol is. Want hij is breed, hij is te goud en niet wit genoeg en hij is zo enthousiast en beweeglijk. Nee nee ik houd verder heel erg mijn mond hoor. :mrgreen:
Niet wit genoeg :schrik: :schrik: :schrik:
Daar baalde ik juist altijd van met Miep (2002 - 2017), en dan vooral hier op het forum. Dat is zo'n showbeestje, niet echt goud meer. En dan gaat het gewoon over een kleurtje! En dan kraken ze showhonden af, terwijl ze zelf alleen op het kleurtje reageren. En enthousiast en beweeglijk mag ook niet? Want dan is het niet een echt haardkleedje?

Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Marion. schreef: 04 okt 2024 15:53
sternentänzerin schreef: 04 okt 2024 13:58 Ik promoot hem alleen bij jullie. Verder gelooft me toch amper iemand dat het een gouden balletje wol is. Want hij is breed, hij is te goud en niet wit genoeg en hij is zo enthousiast en beweeglijk. Nee nee ik houd verder heel erg mijn mond hoor. :mrgreen:
Niet wit genoeg :schrik: :schrik: :schrik:
Daar baalde ik juist altijd van met Miep (2002 - 2017), en dan vooral hier op het forum. Dat is zo'n showbeestje, niet echt goud meer. En dan gaat het gewoon over een kleurtje! En dan kraken ze showhonden af, terwijl ze zelf alleen op het kleurtje reageren. En enthousiast en beweeglijk mag ook niet? Want dan is het niet een echt haardkleedje?
Nou ik zie net mijn faux pas in de tekst. Ze vinden hem niet breed genoeg (oftewel zwaar).

Van mij mag hij ook nog rossiger zijn, of paars met witte stippen.
Of op zijn kop. Of zo snel als de flash of enorm langzaam.
Hij is gewoon zoals hij is. Maar de grap is echt dat bijna iedereen vraagt welk tweede ras er mee doorheen zit. Want dit kan geen echte golden zijn.
(Behalve dan mensen die er wel echt iets van snappen, die zijn allemaal enthousiast)

En Miep was ook gewoon haar prachtige zelf. Zeurders overal. :pffff:
Zo ik ben mijn kribbigheid weer een beetje kwijt vandaag.
Marion.
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 04 okt 2024 16:32 Nou ik zie net mijn faux pas in de tekst. Ze vinden hem niet breed genoeg (oftewel zwaar).

Hij is gewoon zoals hij is. Maar de grap is echt dat bijna iedereen vraagt welk tweede ras er mee doorheen zit. Want dit kan geen echte golden zijn.
(Behalve dan mensen die er wel echt iets van snappen, die zijn allemaal enthousiast)

Ik snap het gewoon niet goed. Ik heb ook best vooroordelen over wawa's of klapkaken of buitenlandertjes of weet ik veel, maar daarom ga ik een individuele hond toch niet afkraken? En wat jij verteld over Cooper is het echt wel een Golden hoor. Ik denk niet zo bewust gefokt als mijn honden, maar meer zoals die Doodeltjes. Een leuke Golden hebben en daar de Golden van een vriend mee laten daten. Hij is geen kruising denk ik.

Ah nee, wacht. Ik wil eerst een foto zien van Cooper die heerlijk in een modderplas ligt, dan pas is hij geslaagd voor zijn Golden examen :LOL: :LOL: :LOL:

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Minder breed en zeer actief plus wat meer goud kan wijzen op de werklijn Goldens
Niks mis met beide types hoor!
Je beschrijving klopt vrij goed met de Golden (werklijn) van een vriendin ven mij, vandaar ;-)
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Marion. schreef: 04 okt 2024 16:42
sternentänzerin schreef: 04 okt 2024 16:32 Nou ik zie net mijn faux pas in de tekst. Ze vinden hem niet breed genoeg (oftewel zwaar).

Ik snap het gewoon niet goed. Ik heb ook best vooroordelen over wawa's of klapkaken of buitenlandertjes of weet ik veel, maar daarom ga ik een individuele hond toch niet afkraken? En wat jij verteld over Cooper is het echt wel een Golden hoor. Ik denk niet zo bewust gefokt als mijn honden, maar meer zoals die Doodeltjes. Een leuke Golden hebben en daar de Golden van een vriend mee laten daten. Hij is geen kruising denk ik.

Ah nee, wacht. Ik wil eerst een foto zien van Cooper die heerlijk in een modderplas ligt, dan pas is hij geslaagd voor zijn Golden examen :LOL: :LOL: :LOL:
Nu baal ik dus onwijs dat ik niet snel genoeg was om onze zombiehond op de foto te zetten.
Hij duikt letterlijk helemaal onder in modderplassen. Maar de telefoon zat in mijn rugzak. :boos:
Vandaag dook hij in een ranzige modderige modderplas en kwam omhoog met allemaal drek en groene derrie op zich.

Ook ik heb vooroordelen maar kom idd van die rassen soms echt wel leuke honden tegen.
De verbaasdheid vind ik eigenlijk nog wel grappig tot op bepaalde hoogte. Ach en Freddy wist ook amper iemand goed in te schatten als Powderpuff, dus hoe vaak ik al heb gehoord dat mijn te kleine vlinderhond te schattig is wil ik ook niet tellen.

Wat ik begrijp een vrij pragmatische kruising van golden met golden om te werken op de boerderij in Friesland.
Wel dan grootgebracht in het pragmatische gezin. Maar dat hoeft ook weer niet natuurlijk. Kloppend is wel dat hij uit Makkum komt.
ranetje schreef: 04 okt 2024 17:44 Minder breed en zeer actief plus wat meer goud kan wijzen op de werklijn Goldens
Niks mis met beide types hoor!
Je beschrijving klopt vrij goed met de Golden (werklijn) van een vriendin ven mij, vandaar ;-)
Dat er voor een groot deel een werklijn in zit lijkt me inderdaad erg te kloppen. Maar hij is wel net te hyper, net te hoog op de poten en net te licht voor een echte werklijn.

Maar in de praktijk boeit het dus gewoon niet. Hij werkt graag met en voor je. Bal of speeltje is nog een grotere motivator dan voer op het moment. (Denk dat nieuwe voer ook echt anders verzadigd en ik zet ongeveer een halve dagportie in ter beloning bij werken)
Hij is nog altijd erg gefocust op dochter, maar werkt ook echt met haar samen.
Is sociaal, aardig, duidelijk in communicatie met mens en hond en enorm lief.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”