Marion. schreef: ↑04 okt 2024 16:42
sternentänzerin schreef: ↑04 okt 2024 16:32
Nou ik zie net mijn faux pas in de tekst. Ze vinden hem niet breed genoeg (oftewel zwaar).
Van mij mag hij ook nog rossiger zijn, of paars met witte stippen.
Of op zijn kop. Of zo snel als de flash of enorm langzaam.
Hij is gewoon zoals hij is. Maar de grap is echt dat bijna iedereen vraagt welk tweede ras er mee doorheen zit. Want dit kan geen echte golden zijn.
(Behalve dan mensen die er wel echt iets van snappen, die zijn allemaal enthousiast)
En Miep was ook gewoon haar prachtige zelf.
Zeurders overal.
Zo ik ben mijn kribbigheid weer een beetje kwijt vandaag.
Ik snap het gewoon niet goed. Ik heb ook best vooroordelen over wawa's of klapkaken of buitenlandertjes of weet ik veel, maar daarom ga ik een individuele hond toch niet afkraken? En wat jij verteld over Cooper is het echt wel een Golden hoor. Ik denk niet zo bewust gefokt als mijn honden, maar meer zoals die Doodeltjes. Een leuke Golden hebben en daar de Golden van een vriend mee laten daten. Hij is geen kruising denk ik.
Ah nee, wacht. Ik wil eerst een foto zien van Cooper die heerlijk in een modderplas ligt, dan pas is hij geslaagd voor zijn Golden examen
Nu baal ik dus onwijs dat ik niet snel genoeg was om onze zombiehond op de foto te zetten.
Hij duikt letterlijk helemaal onder in modderplassen. Maar de telefoon zat in mijn rugzak.
Vandaag dook hij in een ranzige modderige modderplas en kwam omhoog met allemaal drek en groene derrie op zich.
Ook ik heb vooroordelen maar kom idd van die rassen soms echt wel leuke honden tegen.
De verbaasdheid vind ik eigenlijk nog wel grappig tot op bepaalde hoogte. Ach en Freddy wist ook amper iemand goed in te schatten als Powderpuff, dus hoe vaak ik al heb gehoord dat mijn te kleine vlinderhond te schattig is wil ik ook niet tellen.
Wat ik begrijp een vrij pragmatische kruising van golden met golden om te werken op de boerderij in Friesland.
Wel dan grootgebracht in het pragmatische gezin. Maar dat hoeft ook weer niet natuurlijk. Kloppend is wel dat hij uit Makkum komt.
ranetje schreef: ↑04 okt 2024 17:44
Minder breed en zeer actief plus wat meer goud kan wijzen op de werklijn Goldens
Niks mis met beide types hoor!
Je beschrijving klopt vrij goed met de Golden (werklijn) van een vriendin ven mij, vandaar
Dat er voor een groot deel een werklijn in zit lijkt me inderdaad erg te kloppen. Maar hij is wel net te hyper, net te hoog op de poten en net te licht voor een echte werklijn.
Maar in de praktijk boeit het dus gewoon niet. Hij werkt graag met en voor je. Bal of speeltje is nog een grotere motivator dan voer op het moment. (Denk dat nieuwe voer ook echt anders verzadigd en ik zet ongeveer een halve dagportie in ter beloning bij werken)
Hij is nog altijd erg gefocust op dochter, maar werkt ook echt met haar samen.
Is sociaal, aardig, duidelijk in communicatie met mens en hond en enorm lief.