Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppyren, kent iemand deze:
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Puppyren, kent iemand deze:
Ik heb die onderste. 80cm of meter hoog, dat weet ik even niet. Ik gebruik nu de lage (die ik ook nog heb) om een stukje kamer af te zetten en de andere staat te verstoffen tot er weer een pup komt. Dus die mag je wel lenen tot ik hem ooit weer nodig heb. 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou wat super

Ja hè. Zo blij! Ben lekker bezig met voorbereidingen en kijk ook uit naar de verdere voorbereidingen die ik de komende vijf weken nog kan/ga/moet doen.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Nog een verrassing dus. Nog even in spanning afwachten.Zamunda schreef: ↑04 sep 2021 20:02Bij het vorige nest zou ik zeker voor behaard gegaan zijn als we het toen doorgezet hadden, nu had ik nog wel een voorkeur voor behaard maar sta ik ook open voor bloot. Man wilde wel nog steeds behaard maar sinds we vorige week kennis gemaakt hebben met Ren en Spring vindt hij bloot ook een optie. Dus we gaan voor karakter/match en zien dan wel hoeveel haar daarbij hoort. Echt een verrassing nog dus!
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh wat leuk!! Spannend zeg!Zamunda schreef:Bij het vorige nest zou ik zeker voor behaard gegaan zijn als we het toen doorgezet hadden, nu had ik nog wel een voorkeur voor behaard maar sta ik ook open voor bloot. Man wilde wel nog steeds behaard maar sinds we vorige week kennis gemaakt hebben met Ren en Spring vindt hij bloot ook een optie. Dus we gaan voor karakter/match en zien dan wel hoeveel haar daarbij hoort. Echt een verrassing nog dus!
Ik heb overigens de bovenste in 60 cm en de onderste in 80 cm. Ik heb de onderste gewogen ivm meenemen op vakantie 2 wkn geleden en per paneel wegen ze zo'n 2 kg. Ik had er 30 mee

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Leuk, leuk! Ik hoop dat er streepjes bij jullie gaan komen
Ga je wel een topic openen straks en daarin weer veel leuke verhalen delen?

Pluk je Ayla dan ook gelijk even? Je snapt dat dat er tegenover staat?

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Zamunda
- Zeer actief
Alle kleurtjes lijken me leuk gelukkig dus er komt sowieso een mooiehakunamatata schreef: ↑05 sep 2021 01:04 Leuk, leuk! Ik hoop dat er streepjes bij jullie gaan komen![]()

Haha, het plukken van Ayla's hoofd had ik al beloofd in mijn fototopic, dat ging dus sowieso al gebeuren binnenkort. Maar haar hele lijf... dan mag Nomo haar hier wel een week of drie achterlaten! Met Raaf doe ik er al weken over (niet elke dag en de ene keer vijf minuten en de andere keer een uur - in rustig tempo anders vindt hij het vervelend/pijnlijk en nu ligt hij er ontspannen bij - ) dus laat staan hoeveel tijd ik nodig zou hebben voor Ayla die veel meer oppervlak én een veel dichtere vacht heefthakunamatata schreef: ↑05 sep 2021 01:04Pluk je Ayla dan ook gelijk even? Je snapt dat dat er tegenover staat?![]()

Jemig

Laatst gewijzigd door Zamunda op 05 sep 2021 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou even wachten met bestellen. Vanmorgen zat Slimme al zelf te spelen in de ren
Mijn bedoeling was s'nachts nog even in de werpkist
Ik heb hem maar open gezet want ze waren met zijn allen aan het proberen er overheen te klimmen.

Ik heb hem maar open gezet want ze waren met zijn allen aan het proberen er overheen te klimmen.
- Zamunda
- Zeer actief
Neeeeeee, de monstertjes

- Lucia
- Zeer actief
Wij hadden wel altijd de bovenkant afgesloten idd 
Wat leuk dat er een puppy komt!

Wat leuk dat er een puppy komt!
- dagmar88
- Zeer actief

Het ligt ook maar net aan het karakter. Jaap heeft heilig respect voor het hekje, Zus moet en zal en verbergt het.
Sta ik de tuin te sproeien met het hekje naar de keuken dicht, zie ik toch een verdekt opgesteld snuitje voor het keukenraam en dan schiet ze snel terug.
"nee hoor, ik stond de hele tijd in de vensterbank!"

Of ze zit er weer braaf achter als ik naar beneden kom, maar de snacks die voor later op het aanrecht lagen zijn verdwenen

En arme Jaap rent op en neer de kamer door om de spanning van zo'n naar stout zusje van zich af te lopen. Sorry vent.
-
- Zeer actief
Ohh wat leuk een Spring pup in het prachtige Zamunda! 
Ik hoop op leuke verhalen en belevenissen.
Veel plezier met de voorpret.

Ik hoop op leuke verhalen en belevenissen.
Veel plezier met de voorpret.
- dagmar88
- Zeer actief
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Wat spannend en veel succes met wachten.Zamunda schreef: ↑04 sep 2021 20:02Bij het vorige nest zou ik zeker voor behaard gegaan zijn als we het toen doorgezet hadden, nu had ik nog wel een voorkeur voor behaard maar sta ik ook open voor bloot. Man wilde wel nog steeds behaard maar sinds we vorige week kennis gemaakt hebben met Ren en Spring vindt hij bloot ook een optie. Dus we gaan voor karakter/match en zien dan wel hoeveel haar daarbij hoort. Echt een verrassing nog dus!

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Wat ontzettend leuk Zamunda. Je bent in ieder geval niks te beroerd om een garderobe voor de hond aan te schaffen dus een nakerd zou ook wel moeten passen 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gait kwam met een week of 10 over de ren van 70 cm hoog heen geklommen, want er was niemand in de kamer en ik was in de keuken bezig. Stond meneertje dus opeens in de keuken... Nog geen 3 kilo zwaar en nog geen 25 cm hoog was ie... Tegenwoordig blijft hij keurig achter de panelen, zelfs als er een kat voorbij komt
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Geen input over de ren, maar alvast gefeliciteerd met de voorpret 
Edit : typo

Edit : typo
- Zamunda
- Zeer actief
Ik las gisteren dat er al twee over de ren (ik schat zo'n 90cm) geklommen zijn... ze zijn 3,5 weekFotogravinnetje schreef: ↑07 sep 2021 22:12 Gait kwam met een week of 10 over de ren van 70 cm hoog heen geklommen, want er was niemand in de kamer en ik was in de keuken bezig. Stond meneertje dus opeens in de keuken... Nog geen 3 kilo zwaar en nog geen 25 cm hoog was ie... Tegenwoordig blijft hij keurig achter de panelen, zelfs als er een kat voorbij komt

Daar zeg je wat!_Tiny_ schreef: ↑05 sep 2021 09:59 Mijn poedel pups en aussiedoodle pups verzinnen het niet om er uit te klimmen. Maar mijn laatste nest was dwergpoedel x tibetaanse terriër en die klommen er met 5 weken al tegen omhoog om zich er dan overheen te laten vallen de vrijheid tegemoet.
Dat ze er überhaupt tegen op kunnen klimmen komt natuurlijk door die horizontale spijlen. Ze zetten hun voetjes erop en klimmen alsof het een trappetje is. Met alleen verticale spijlen heb je dat niet. Dan vinden ze geen houvast. Maar die rennen zijn weer een stuk duurder.
Deze bv
https://m.witjesverzendhuis.com/honden/ ... 20-cm-hoog
Ja daar had ik ook al naar zitten kijken, maar ik vond ze te laag. Maar misschien werkt het ondanks het gebrek aan hoogte toch wel goed, juist doordat die geen horizontale spijlen hebben. Ik ga nog maar een keer rondneuzen naar die dingen.
- Zamunda
- Zeer actief
Dank je. De voorpret is zo gaaf, ik heb gisteren alvast wat speeltjes en voer besteld. Lichtelijk voorbarig maar vooruit

Inderdaad spannend! Maar ik weet me gelukkig goed bezig te houden, ik probeer nu zoveel mogelijk klussen te doen waarvan ik verwacht dat er niets meer van komt als pup er eenmaal is

Haha, ik zat al naar jasjes en truitjes te kijken

Ik hoop het ook

Haha, leuk!
Hahaha, die kleine draak maakt het brave Jaap maar moeilijkdagmar88 schreef: ↑05 sep 2021 09:34Ze zijn allemaal prachtig.
Het ligt ook maar net aan het karakter. Jaap heeft heilig respect voor het hekje, Zus moet en zal en verbergt het.
Sta ik de tuin te sproeien met het hekje naar de keuken dicht, zie ik toch een verdekt opgesteld snuitje voor het keukenraam en dan schiet ze snel terug.
"nee hoor, ik stond de hele tijd in de vensterbank!"![]()
Of ze zit er weer braaf achter als ik naar beneden kom, maar de snacks die voor later op het aanrecht lagen zijn verdwenen
En arme Jaap rent op en neer de kamer door om de spanning van zo'n naar stout zusje van zich af te lopen. Sorry vent.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat leuk een pup 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Nee toch!? Ik dacht alleen over de rand van de kist en door het deurtje in de renZamunda schreef: ↑08 sep 2021 07:40Ik las gisteren dat er al twee over de ren (ik schat zo'n 90cm) geklommen zijn... ze zijn 3,5 weekFotogravinnetje schreef: ↑07 sep 2021 22:12 Gait kwam met een week of 10 over de ren van 70 cm hoog heen geklommen, want er was niemand in de kamer en ik was in de keuken bezig. Stond meneertje dus opeens in de keuken... Nog geen 3 kilo zwaar en nog geen 25 cm hoog was ie... Tegenwoordig blijft hij keurig achter de panelen, zelfs als er een kat voorbij komt![]()
![]()
.

Ik heb er overigens eentje van Witjes, met vaste panelen, die is wel echt mooi stevig maar dat vaste had ik niet gezien toen ik hem bestelde en is inderdaad best lastig, de deur zit namelijk wel eens aan de verkeerde kant.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
OOOh, ik lees dit topic nu pas...
Puppyren doe ik verder niets mee, dus vanwege de topictitel had ik dit topic nog niet eerder geopend.
Een fout blijkt nu... Vreselijk leuk zeg! En uiteraard wil ik de avonturen van puppy Zamunda ook gaan volgen! Heerlijk!
Puppyren doe ik verder niets mee, dus vanwege de topictitel had ik dit topic nog niet eerder geopend.
Een fout blijkt nu... Vreselijk leuk zeg! En uiteraard wil ik de avonturen van puppy Zamunda ook gaan volgen! Heerlijk!

- Zamunda
- Zeer actief
Die heb ik

Ze schreef dat ze de ren uit waren, maar je hebt vast gelijk dat het deurtje open stond! Voor Spring natuurlijk zodat ze er in en uit kanYvetteJ schreef: ↑08 sep 2021 21:39Nee toch!? Ik dacht alleen over de rand van de kist en door het deurtje in de ren![]()
Ik heb er overigens eentje van Witjes, met vaste panelen, die is wel echt mooi stevig maar dat vaste had ik niet gezien toen ik hem bestelde en is inderdaad best lastig, de deur zit namelijk wel eens aan de verkeerde kant.

Ja dat vaste vind ik dus niet fijn, omdat ik de panelen ook wel per twee/drie/vier gebruik net hoe het uitkomt (ik moet Lais altijd scheiden met bezoek dus daar gebruik ik ze ook vaak voor). Ben jij verder ook al wat aankopen aan het doen voor je pup?
Jaaaa, eindelijk mijn eerste pup!
Haha. Ja, hopelijk veel leuke avonturen met pupmans

Misschien ook wel een idee, maar denk dat ik dan eerder voor een grondbox zou gaan.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Eigenlijk nietZamunda schreef: ↑09 sep 2021 18:42Ze schreef dat ze de ren uit waren, maar je hebt vast gelijk dat het deurtje open stond! Voor Spring natuurlijk zodat ze er in en uit kanYvetteJ schreef: ↑08 sep 2021 21:39Nee toch!? Ik dacht alleen over de rand van de kist en door het deurtje in de ren![]()
Ik heb er overigens eentje van Witjes, met vaste panelen, die is wel echt mooi stevig maar dat vaste had ik niet gezien toen ik hem bestelde en is inderdaad best lastig, de deur zit namelijk wel eens aan de verkeerde kant.. Ik vond het al wel heel bijzonder dus had nog even in Sirenes topic gevraagd of het echt zo was.
Ja dat vaste vind ik dus niet fijn, omdat ik de panelen ook wel per twee/drie/vier gebruik net hoe het uitkomt (ik moet Lais altijd scheiden met bezoek dus daar gebruik ik ze ook vaak voor). Ben jij verder ook al wat aankopen aan het doen voor je pup?

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Zamunda
- Zeer actief
Oh ja, dat is dus al een groot verschilYvetteJ schreef: ↑09 sep 2021 22:22Eigenlijk nietFreek is nog maar net een jaar natuurlijk en ik heb vorig jaar zoveel speelgoed gekocht dat we daar nog in om komen, er wordt hier ook nooit wat gesloopt dus het stapelt maar op
Verder heb ik denk ik wel een hoop in huis al... Binnenkort wat leuke halsbandjes maken denk ik. Ik heb wel een hele grote bestelling vlees laten komen, moest toch bestellen dus heb gelijk extra gedaan
Voerbak en riem heb ik nog van wijlen Tobias, was ook net nieuw... Het voelt al wel aardig compleet. Wat koop jij zoal? Je hebt tenslotte ook al drie honden en dus een hoop spullen denk ik?

Pup gaat hier KVV en brok krijgen dus heb al wat pupbrok meebesteld met mijn bestelling van afgelopen week. Oh en veel beloningsworst

Wat voor halsbandjes maak je?
- dagmar88
- Zeer actief
Jawel, en met uitneembare scharnieren heb je een flexibele opstelling. Maar drie boxen vinden, ophalen, toonbaar maken, scharnieren.
Zo'n grondbox verkoop je na gebruik zo door, dus of dat nou werkelijk zo veel goedkoper is.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
HIer ook een grondbox voor de kinderen gehad.
Ik vond het juist super stevig, ze zitten vast met schroeven en op de vloer liggen een soort poten waarop je ze vast maakt.
Voordeel is ook dat het deurtje helemaal tot de grond opengaat en niet nog een verhoging heeft wat die andere panelen wel hebben.
Ik weet niet waar je woont, maar hij staat hier redelijk te verstoffen...
Ik vond het juist super stevig, ze zitten vast met schroeven en op de vloer liggen een soort poten waarop je ze vast maakt.
Voordeel is ook dat het deurtje helemaal tot de grond opengaat en niet nog een verhoging heeft wat die andere panelen wel hebben.
Ik weet niet waar je woont, maar hij staat hier redelijk te verstoffen...

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ja, een terrorpup kan nogal druk zijn... Dat red je niet met ty-rips 

- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap het, superleuk is dat wel ja. Ik moet een dezer dagen nog even naar de dierenwinkelgroothandel (Zamunda schreef: ↑10 sep 2021 09:08Oh ja, dat is dus al een groot verschilYvetteJ schreef: ↑09 sep 2021 22:22Eigenlijk nietFreek is nog maar net een jaar natuurlijk en ik heb vorig jaar zoveel speelgoed gekocht dat we daar nog in om komen, er wordt hier ook nooit wat gesloopt dus het stapelt maar op
Verder heb ik denk ik wel een hoop in huis al... Binnenkort wat leuke halsbandjes maken denk ik. Ik heb wel een hele grote bestelling vlees laten komen, moest toch bestellen dus heb gelijk extra gedaan
Voerbak en riem heb ik nog van wijlen Tobias, was ook net nieuw... Het voelt al wel aardig compleet. Wat koop jij zoal? Je hebt tenslotte ook al drie honden en dus een hoop spullen denk ik?
. Hier wel veel spullen inderdaad maar nog niet eerder een pup gehad en wel een sloopkogel in huis (Lais) dus geen dingen die geschikt zijn voor pupmans. Ik mag dus enigszins los om speeltjes en flosjes te kopen
. Omdat ik ook wel met vijf honden in huis gezeten heb (waarvan twee opvangers) heb ik zat voerbakken en ligdingen, ik heb ook (saaie) tuigjes in allerlei maten maar ik mag van Zinodo een puptuigje uitzoeken, zo leuk
![]()
.
Pup gaat hier KVV en brok krijgen dus heb al wat pupbrok meebesteld met mijn bestelling van afgelopen week. Oh en veel beloningsworst.
Wat voor halsbandjes maak je?

Ik heb ook altijd brok naast de KVV voor als er weer eens iets niet ontdooit is maar ik ben daarin niet erg merkvast, moet er dus nog even over nadenken welk merk ik pak. Wat heb jij?
Halsbandjes zijn gewoon van nylon met kliksluiting, leuk sierband erop, that's it. Heb het heel lang gedaan voor de verkoop maar ben daar uiteindelijk ook mee gestopt, ik heb alleen nog heel veel spullen liggen ervan.
Wat is Zinodo, dat ken ik niet? Ik ga even googlen!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)