Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of geen jas?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador wetterhoun
- Aantal honden: 1
Re: Wel of geen jas?
Asta heeft een jas. Die gebruik ik nu ze toch al aardig op leeftijd is als we in het ov moeten na een wandeling
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Sinds 4 jaar hebben mijn sporthonden een back on track jas. Vooral voor na de training en de momenten tussen oefenen door als ze even moeten wachten als ik anderen help. En zoals pas dat ik weg was en ze in de auto sliepen met koudere temperaturen.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Rhodi had het niet nodig, die vond kou juist fijn. Branco kreeg bij winterse temperaturen een dek om, anders had hij het koud. Kyuubi blijkt een enorme koukleum en na een keer bronchitis te hebben gehad van nat weer heeft hij nu gewoon een dekje om zodra het weer natter en kouder word... en een winterjas onderweg. Geen gedoe, die hond hoeft het niet koud te hebben, laat staan ziek te worden.
Hier in de buurt krijg ik er een enkele keer negatieve opmerkingen over, maar de meeste reacties zijn juist heel leuk. Mensen die het wel functioneel en/of schattig vinden. Maar het zal me sowieso roesten wat mensen ''vinden''. Ze vinden zoveel. Als een hond het koud heeft krijgt ie een jas, simpel.
Hier in de buurt krijg ik er een enkele keer negatieve opmerkingen over, maar de meeste reacties zijn juist heel leuk. Mensen die het wel functioneel en/of schattig vinden. Maar het zal me sowieso roesten wat mensen ''vinden''. Ze vinden zoveel. Als een hond het koud heeft krijgt ie een jas, simpel.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Lucca heeft met haar dikke wolpels absoluut geen jas nodig. De andere twee bij bepaalde weertypes en activiteiten wel dus waarom niet. Dalí gaat lijdend bij de auto staan als hij het koud heeft en Taro veroorzaakt een lokale aardbeving met zijn gekerm en getril. Zoals vandaag is het absoluut niet nodig. Maar op een regenachtige dag toch wel.

- Gimmick
- Zeer actief
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nee, Xena had er een op dr oude dag voor extreem weer (ijzel/sneeuwstorm/ijsregen etc)
Maar dat ging met flinke tegenzin bij haar, maar ze stond soms echt te klappertanden.
Maar dat ging met flinke tegenzin bij haar, maar ze stond soms echt te klappertanden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Ik word moordlustig aangekeken als ik met een jas kom aanzetten. Je reinste dierenmishandeling. Maar ik heb dan ook een hond die opleeft zodra de temperaturen richting 0 gaan. Hij is gek op kou.
- Gimmick
- Zeer actief
ja hij loopt dat met een bedrukte kop naast me te rillen en te bibberen. Is chagrijnig omdat hij het gewoon echt koud heeft.
Ik word ook moordlustig aan gekeken van onder de tafel en sterker nog er worden tanden getoond en gegromd als ik het jasje aantrek. Maar hij heeft het maar even te doen daarna snoepje erin en het leven is weer leuk.
Maar waarom zou je een jas aan doen als je hond kou prettig vind?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
Ik heb Manu een keer een smoking aangetrokken. Voor de gein, zo'n lelijk ding van Alixpress. Kon ik foto's maken en grappig doen.
Hij bewoog niet meer en heeft continu Heel Kwaad gekeken. Die was dus heel gauw weer uit
Toen we jaren terug die heftige sneeuwval hadden heeft Manu in de tuin gelegen en wilde absoluut niet naar binnen. Lag hij daar opgekruld met die staart over zijn neus, helemaal onder de sneeuw. Dolgelukkig.
Als het 15 graden is maar het stormt en je zet de voordeur open gaat Uma in de achteruit. Wat dacht ik wel niet?! Heeft ze een jas aan huppelt ze zo naar buiten. Ze vindt het aantrekken ook leuk en vouwt die enorme oren al naar achter als ik de jas voor haar neus houd zodat het om haar punthoofd kan
Hij bewoog niet meer en heeft continu Heel Kwaad gekeken. Die was dus heel gauw weer uit

Toen we jaren terug die heftige sneeuwval hadden heeft Manu in de tuin gelegen en wilde absoluut niet naar binnen. Lag hij daar opgekruld met die staart over zijn neus, helemaal onder de sneeuw. Dolgelukkig.
Als het 15 graden is maar het stormt en je zet de voordeur open gaat Uma in de achteruit. Wat dacht ik wel niet?! Heeft ze een jas aan huppelt ze zo naar buiten. Ze vindt het aantrekken ook leuk en vouwt die enorme oren al naar achter als ik de jas voor haar neus houd zodat het om haar punthoofd kan

- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Tsja niet om mijn principes hoor maar ze heeft een hekel aan dingen over haar heen, ze wil gewoon niet naar buitenCleva schreef: ↑14 dec 2020 20:28Als je hond het te koud heeft ga je toch niet met je eigen principes lopen zwaaien?
Mira raakt gewoon onderkoeld als het onder een graad of vijf wordt. Die heeft geen vacht om van te spreken en geen vet. Het lijf van een naakte, magere peuter dus.
Dan kun je wel gaan vinden dat het een hond moet zijn en dat het niet stoer staat maar dan sta je dus met een doodzielige schuddende hond, alsof dat een charmante vertoning is.
Ik vind een halsband al gezeik dus voor mijn lol is het niet maar het kan domweg niet anders. Het is een jas of niet uitlaten.
Boxers hebben vaak ook niet echt vacht dus ik vind het een prima idee. Het hoort gewoon bij de verzorging als je hond het nodig heeft.

- Doyaquba
- Zeer actief
Dat is ook wel weer zo

Alles went, behalve...

- Doyaquba
- Zeer actief
O ja, als er eten in t spel is
Komt goed!

Komt goed!
- Nakisha
- moderator
Dat hele jasjesgedoe is ook maar wat je ze aanwent hoor. En ik snap best dat dat bij een volwassen hond soms even overtuiging vraagt. Maar dan is misschien een simpel klittenbanddekje die makkelijk op- en afgaat een goeie om te wennen?
Ik ben hobbyfotograaf en toen Kyuubi nog het formaat van een aardappel had heb ik hem het concept van camera, lampen en fotografie leren kennen. Vond 'ie enig, dus daar was ik heel verguld mee. Maar ja, na zoveel houdingkjes en achtergrondjes is dat ook wel es leuk geweest en wil je ook wel es iets geks doen. Dus huppa, kijken wat wurm van een shirtje aantrekken vond... oke? Ja? Kunnen we nog gekker?
Niks tegen de zin, niks afdwingen, als het leuk is is het leuk en als het stom is is het stom. Maar voor je het weet...

Geloof me, die hond heeft geen seconde geleden onder deze idioterie. Die vond het dikke prachtig want er ligt worst in het verschiet, dus ik mag mijn goddelijke gang gaan.
Ik ben hobbyfotograaf en toen Kyuubi nog het formaat van een aardappel had heb ik hem het concept van camera, lampen en fotografie leren kennen. Vond 'ie enig, dus daar was ik heel verguld mee. Maar ja, na zoveel houdingkjes en achtergrondjes is dat ook wel es leuk geweest en wil je ook wel es iets geks doen. Dus huppa, kijken wat wurm van een shirtje aantrekken vond... oke? Ja? Kunnen we nog gekker?
Niks tegen de zin, niks afdwingen, als het leuk is is het leuk en als het stom is is het stom. Maar voor je het weet...

Geloof me, die hond heeft geen seconde geleden onder deze idioterie. Die vond het dikke prachtig want er ligt worst in het verschiet, dus ik mag mijn goddelijke gang gaan.

- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Oh ja, ik doe het dus ook niet hoor. Ofja, ik doe het soms wel, maar dat sluit aan bij wat Manuma hieronder schrijft; voor mijn vermaak.Gimmick schreef: ↑15 dec 2020 13:03Ik word ook moordlustig aan gekeken van onder de tafel en sterker nog er worden tanden getoond en gegromd als ik het jasje aantrek. Maar hij heeft het maar even te doen daarna snoepje erin en het leven is weer leuk.
Maar waarom zou je een jas aan doen als je hond kou prettig vind?

Oh hier ook hoor. Meneer moest eens een tijdje een sok aan buiten vanwege wond aan poot en verband enzo. Nou, als je hem een sok aantrekt blijft die poot vervolgens in de lucht hangen. Poot stuk. Kom vervolgens met een bal aanzetten en poot doet het weer als vanouds, heel wonderlijk. Ik wil altijd nog een keer proberen wat ie gaat doen als ik hem 4 sokken aantrek.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Haha, ik heb hier juist een hond die nooit een jas aan hoeft, maar het wel heel leuk vindt om aangekleed te worden (Mila)
Soms mag ze dus even een jas van Amy aan en dat vindt ze prachtig.
Mijn andere honden die wel soms functioneel een jas of een trui dragen, hebben er gelukkig ook totaal geen problemen mee. Taartje kwam al kwispelend aanrennen als ik haar trui tevoorschijn haalde.
Amy wil overigens 's nachts geen pyjama aan. Ze maakt altijd warme holletjes met dekens en dat is blijkbaar in combinatie met een pyjama te warm. Op de een of andere manier lukt het haar dan altijd die pyjama 's nachts zelf uit te trekken. Ze maakt er dan een propje van dat ze gebruikt als hoofdkussen

Soms mag ze dus even een jas van Amy aan en dat vindt ze prachtig.
Mijn andere honden die wel soms functioneel een jas of een trui dragen, hebben er gelukkig ook totaal geen problemen mee. Taartje kwam al kwispelend aanrennen als ik haar trui tevoorschijn haalde.
Amy wil overigens 's nachts geen pyjama aan. Ze maakt altijd warme holletjes met dekens en dat is blijkbaar in combinatie met een pyjama te warm. Op de een of andere manier lukt het haar dan altijd die pyjama 's nachts zelf uit te trekken. Ze maakt er dan een propje van dat ze gebruikt als hoofdkussen

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bas en Guus hebben zeker geen jas. Bas heeft hem ook echt totaal niet nodig. Die wandelt uren in de sneeuw en geniet daarvan. Bas en koud is een niet bestaande combinatie. Nog nooit gemerkt. Zelfs doorweekt en zo laag als ze op de poten staat met een doornatte buik in het bos bij 4 graden geen enkel rilletje of merkbaar effect van de kou.
Guus gaat rillen met regen en temperaturen onder de 5 graden als we langer stilstaan. Maar dat doen we dan dus niet en dan heeft ook hij nergens last van op het eerste gezicht.
Geen jassen hier. Ik ben ooit zo geschrokken van de reactie van een andere hond dat ik het ook niet durf bij mijn wiebelige renmini's.
Ik had Eva een trui aan gedaan voor de grap en liet haar de kamer inlopen. We konden Cleo nog net bij haar lurven grijpen anders was die er finaal opgeklapt...En Eva stond klaar om daar repliek op te dienen. Dat zou een gevecht geworden zijn waar de honden geen brood van lusten. En omdat ik door de bossen loop en op plaatsen waar je toch al snel jachthonden, ridgebacks en andere grote jagerige types treft durf ik mijn mini's echt geen jassen aan te doen als ze door de bossen racen.
Geen jas hier dus en die komen er ook niet. Ik heb er geen problemen mee bij een ander. Als het nodig is doe je het.
Ik zie geen probleem in een rillende Guus die gaat zitten als we te lang stilstaan. Gewoon doorlopen en het ventje rent vrolijk verder. Ik heb het zelf ook wel eens koud. Dat is geen punt. Extreme reacties op kou als van Whippets etc. vind ik wel een reden om een jasje te kopen. Maar ik neem niet snel een hond die de kou niet aan kan. Vrienden hebben 12 jaar de verwarming op 25 moeten zetten voor hun Italiaantje. Dat hondje bestierf het binnen al als het onder de 22 graden was....dat wil ik niet.
Guus gaat rillen met regen en temperaturen onder de 5 graden als we langer stilstaan. Maar dat doen we dan dus niet en dan heeft ook hij nergens last van op het eerste gezicht.
Geen jassen hier. Ik ben ooit zo geschrokken van de reactie van een andere hond dat ik het ook niet durf bij mijn wiebelige renmini's.
Ik had Eva een trui aan gedaan voor de grap en liet haar de kamer inlopen. We konden Cleo nog net bij haar lurven grijpen anders was die er finaal opgeklapt...En Eva stond klaar om daar repliek op te dienen. Dat zou een gevecht geworden zijn waar de honden geen brood van lusten. En omdat ik door de bossen loop en op plaatsen waar je toch al snel jachthonden, ridgebacks en andere grote jagerige types treft durf ik mijn mini's echt geen jassen aan te doen als ze door de bossen racen.
Geen jas hier dus en die komen er ook niet. Ik heb er geen problemen mee bij een ander. Als het nodig is doe je het.
Ik zie geen probleem in een rillende Guus die gaat zitten als we te lang stilstaan. Gewoon doorlopen en het ventje rent vrolijk verder. Ik heb het zelf ook wel eens koud. Dat is geen punt. Extreme reacties op kou als van Whippets etc. vind ik wel een reden om een jasje te kopen. Maar ik neem niet snel een hond die de kou niet aan kan. Vrienden hebben 12 jaar de verwarming op 25 moeten zetten voor hun Italiaantje. Dat hondje bestierf het binnen al als het onder de 22 graden was....dat wil ik niet.
-
- Zeer actief
Het waren onze eigen honden ook nog. Dus twee honden uit een huishouden die verder echt niet zomaar zouden gaan vechten. Eva liep heel raar door de trui en kwam de kamer binnen wat bij Cleo die in haar leven nog nooit zelf iets aangevallen had een hele vreemde reactie gaf. Echt meteen er op af vliegen en vol in de aanval.
- dagmar88
- Zeer actief
Pjotr en Niko hebben ooit bijna een bange chihuahua in een wapperend kerstpakje gegrepen. Zat er bij beiden echt niet in, maar met dat pakjelaeken schreef: ↑16 dec 2020 09:57Het waren onze eigen honden ook nog. Dus twee honden uit een huishouden die verder echt niet zomaar zouden gaan vechten. Eva liep heel raar door de trui en kwam de kamer binnen wat bij Cleo die in haar leven nog nooit zelf iets aangevallen had een hele vreemde reactie gaf. Echt meteen er op af vliegen en vol in de aanval.

Ben er héél voorzichtig van geworden.

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Dat is wel een reden dat Balu met wandelen geen jas aan krijgt.
Hij gebruikt zoveel lichaamstaal die dan niet zichtbaar wat andere honden/reuen dan missen en in de ogen van Balu niet adequaat reageren waardoor Balu het niet meer snapt en niet te beroerd is om uit te vallen. Stomme dominante reu. Zonder jas snappen andere honden hem en ontstaat er geen conflict.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
- Zeer actief
Hahaha! Meer! Meer!Nakisha schreef:Dat hele jasjesgedoe is ook maar wat je ze aanwent hoor. En ik snap best dat dat bij een volwassen hond soms even overtuiging vraagt. Maar dan is misschien een simpel klittenbanddekje die makkelijk op- en afgaat een goeie om te wennen?
- Lothian
- Zeer actief
Taro is wel een stuk bedeesder met jas. Gisteren had ie 'm tijdens het spelen met een andere hond zelf uitgedaan en toen kon hij opeens wél zijn whippetraceknop activeren 

-
- Zeer actief
Heeft hij de jas wel nodig? Want hij heeft toch een gewone korte vacht? En hij beweegt genoeg denk ik. Mij lijkt het veel fijner voor een hond om geen jas aan te hebben als hij hem niet nodig heeft.
- Lothian
- Zeer actief
Bij rennen en spelen niet. Hij had de jas nog aan omdat we net puppycursus hadden gehad. Dat is drie kwartier overwegend stilzitten in het donker en dan heeft hij zonder enige twijfel een jas nodig.

-
- Zeer actief
Dan zou Guus er ook een nodig hebben. Stilstaan in wind en kou vindt hij wel koud. Dan gaat hij enorm rillen. Echt zo in van die vlagen. Ik stond laatst in Harlingen in de haven op mijn partner te wachten die de auto moest halen. Super koude gure wind. Minibas van 5.5 kilo zit daar dan gewoon maar Guus kreeg het wel echt koud. Ik ook trouwens. Jesses wat is die zeewind koud op een gure avond.
- Nakisha
- moderator
Zie het Goede wensen topic...Manuma schreef: ↑16 dec 2020 12:29Hahaha! Meer! Meer!Nakisha schreef:Dat hele jasjesgedoe is ook maar wat je ze aanwent hoor. En ik snap best dat dat bij een volwassen hond soms even overtuiging vraagt. Maar dan is misschien een simpel klittenbanddekje die makkelijk op- en afgaat een goeie om te wennen?

Ik overweeg serieus om nog wat lollige pakjes te bestellen voor een paar shoots, die hond schiet er vrolijk in zodra hij doorheeft dat er foto's komen, omdat er dan vreterij wacht. Die wil op het podium, in de spotlight, KLIKKEN met die kiekkast, des te sneller word er worst geserveerd!!

Maar dat is dus voor een jas hopelijk ook een beetje leuke manier om het aan te leren. Al zou je beginnen met een theedoek over de rug draperen, als het maar went.

- Doyaquba
- Zeer actief
Nakisha schreef: ↑17 dec 2020 01:17Zie het Goede wensen topic...Manuma schreef: ↑16 dec 2020 12:29Hahaha! Meer! Meer!Nakisha schreef:Dat hele jasjesgedoe is ook maar wat je ze aanwent hoor. En ik snap best dat dat bij een volwassen hond soms even overtuiging vraagt. Maar dan is misschien een simpel klittenbanddekje die makkelijk op- en afgaat een goeie om te wennen?
Geloof me, die hond heeft geen seconde geleden onder deze idioterie. Die vond het dikke prachtig want er ligt worst in het verschiet, dus ik mag mijn goddelijke gang gaan.![]()
Ik overweeg serieus om nog wat lollige pakjes te bestellen voor een paar shoots, die hond schiet er vrolijk in zodra hij doorheeft dat er foto's komen, omdat er dan vreterij wacht. Die wil op het podium, in de spotlight, KLIKKEN met die kiekkast, des te sneller word er worst geserveerd!!Hij staat al bij de trap te dansen als ik het waag de camera te pakken, en eenmaal in de studio staat 'ie tegen het podium omhoog, haha. Het hele IDEE dat een shoot NIET om hem zou draaien, hoe durf ik.
Maar dat is dus voor een jas hopelijk ook een beetje leuke manier om het aan te leren. Al zou je beginnen met een theedoek over de rug draperen, als het maar went.![]()

Rompertje kent ze (medical pet suit) voor loopsheid en afspenen pups in het verleden. Dat is max 5 minuten een boze blik en dan is het prima. Dus het komt vast goed. Vrijdag komt de jas als het goed is binnen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noah heeft een dekje voor als het echt heel guur weer is (ik woon aan de kust, staat vaak wind). Sinds ze ouder is wil ik geen risico lopen dat het op haar spieren slaat. Ook heeft een badjas, ze blijft zo lang nat.
Perry heeft nog niks, wel redelijk dunne vacht. Zolang hij in beweging is zal hij het niet nodig hebben. Hij droogt ook snel doordat hij zo weinig haar heeft.
Perry heeft nog niks, wel redelijk dunne vacht. Zolang hij in beweging is zal hij het niet nodig hebben. Hij droogt ook snel doordat hij zo weinig haar heeft.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Droef doet niet aan kou maar kan het wel waarderen om zijn badjas na een regenbui aan te krijgen. Ik laat hem ook rustig een nacht er in slapen of een dag rond lopen als dat zo uit komt, hij vind het heerlijk en weet precies hoe zijn badjas aan moet(net als zijn jas inmiddels)

En hij heeft nu ook een regenjas, zijn haat voor regen wordt langzaam aan wat groter en ik vind het wel makkelijk dat hij grotendeels droog blijft als we dan door de regen moeten. Die jas is dan heeft hij nog maar kort en hij weet nog niet zo goed wat hij er van moet vinden. En mensen spreken me er buiten ook echt op aan, dat boeit me om precies te zijn helemaal niks.

Izzy heeft nog meer jassen en truien, maar die heeft ook echt wel moeite met temperatuur wisselingen, ook in de zomer bijvoorbeeld. Die slaapt in de winter ook met een trui aan anders is ze zwaan kleef aan in bed.
Opoe krijgt soms een simpele jas aan als het regent(zelfde maat als Izzy dus lekker makkelijk) maar truien moet ik bij haar niet mee komen aan schijten, die trekt ze doodleuk weer uit. Haar badjas vind ze inmiddels wel oke, die vond ze in het begin echt met aandoen omdat haar kop er door moet.
Izzy krijgt haar badjas alleen aan als ik er bij kan zijn, omdat ze altijd nogal achterlijk ligt en soms het voor elkaar krijg haar voorpoten in die badjas te verstoppen en ze er daarna niet meer uit te krijgen(tot mijn grote hilariteit) dan ligt ze dus ergens te spartelen zonder voorpoten(en waag het niet haar dan uit te lachen).
Ik voelde eerst ook wel een weerstand tegen hondenkleding maar ik merk wel dat ze er baat bij hebben, en ik zelf ook. Als ik om 23.00 in de regen heb gelopen met ze kan ik niet even de waterblazer aan slingeren, maar natte honden in de slaapkamer vind ik ook geen feest.

En hij heeft nu ook een regenjas, zijn haat voor regen wordt langzaam aan wat groter en ik vind het wel makkelijk dat hij grotendeels droog blijft als we dan door de regen moeten. Die jas is dan heeft hij nog maar kort en hij weet nog niet zo goed wat hij er van moet vinden. En mensen spreken me er buiten ook echt op aan, dat boeit me om precies te zijn helemaal niks.

Izzy heeft nog meer jassen en truien, maar die heeft ook echt wel moeite met temperatuur wisselingen, ook in de zomer bijvoorbeeld. Die slaapt in de winter ook met een trui aan anders is ze zwaan kleef aan in bed.
Opoe krijgt soms een simpele jas aan als het regent(zelfde maat als Izzy dus lekker makkelijk) maar truien moet ik bij haar niet mee komen aan schijten, die trekt ze doodleuk weer uit. Haar badjas vind ze inmiddels wel oke, die vond ze in het begin echt met aandoen omdat haar kop er door moet.
Izzy krijgt haar badjas alleen aan als ik er bij kan zijn, omdat ze altijd nogal achterlijk ligt en soms het voor elkaar krijg haar voorpoten in die badjas te verstoppen en ze er daarna niet meer uit te krijgen(tot mijn grote hilariteit) dan ligt ze dus ergens te spartelen zonder voorpoten(en waag het niet haar dan uit te lachen).

Ik voelde eerst ook wel een weerstand tegen hondenkleding maar ik merk wel dat ze er baat bij hebben, en ik zelf ook. Als ik om 23.00 in de regen heb gelopen met ze kan ik niet even de waterblazer aan slingeren, maar natte honden in de slaapkamer vind ik ook geen feest.
- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Oké, een jasje dus. Maar waffere? Tosca is net geplukt en Charlie staat laag op de pootjes (en heeft z'n vacht voor een groot deel als vloerbedekking uitgestrooid in de laatste weken) dus onder de vijf graden of met een snijdende wind sta ik met twee bibberende beessies.
Welke jasjes zijn nou echt aanraders? Het zijn geen rashonden die netjes in een tabelletje staan qua afmetingen, dus de maat bepalen is ook nog wel lastig.
Zijn dure jasjes van Stock = Stein á 150,- nou ook tien keer beter dan het jekkertje van de Zooplus van 15,-?
Welke jasjes zijn nou echt aanraders? Het zijn geen rashonden die netjes in een tabelletje staan qua afmetingen, dus de maat bepalen is ook nog wel lastig.
Zijn dure jasjes van Stock = Stein á 150,- nou ook tien keer beter dan het jekkertje van de Zooplus van 15,-?
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Stuur een berichtje naar Zinodo. Zij maakt echt hele mooie jasjes, zelfs mijn en Suze haar eisenlijst en volledig op maat gemaakt was geen probleem. We zijn heel blij met de twee nieuwe jasjes
https://m.facebook.com/Rotzbendedoggear/

https://m.facebook.com/Rotzbendedoggear/

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~