Zeker niet de weg van de minste weerstand. De veiligste optieChrizta8 schreef:Hij komt als hij gezond is overheen en hij zal het met zijn geopereerde pootje denk ik ook proberen. Als ik maar lang genoeg uit de kamer weg benJohnny Jones schreef:Een pilletje klinkt wel fijn.. Daarnaast zou je ipv van een bench van die kennelpanelen kunnen aanschaffen. Die gaan volgens mij tot 1 meter hoog. Daar zal hij toch niet overheen springen?
Ik ga denk ik gewoon voor medicatie. Had ergens in mijn hoofd dat medicatie geen oplossing zou zijn. Of misschien zou worden gezien als de weg van de minste weerstand. Wat voor ons in dit geval helemaal niet zo erg zou zijn
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benchrust
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Benchrust
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Een van de pillen die Kiara inderdaad ook kreeg. Moest ze met recept vd dierenarts bij mijn eigen apotheek halen.runninggirl schreef:wij kregen een (humane) ssri mee en geen sedatief.crutz schreef:Helaas werken niet alle sedatieven voor iedere hind. Mijn Kiara werd bv juist heel hyper op alleen vetranquil (acepromazine) en is in overleg met mijn arts en een Amerikaanse orthopedische kliniek op een mix van medicatie gezet.runninggirl schreef:Wij hebben van onze dierenarts pillen gekregen om onze hond rustig te houden de eerste weken na de operatie. Echt ideaal en ik zou het zeker weer doen bij een hond die het anders heel lastig heeft. Dus dat zou ook zeker mijn tip zijn. Als je wil weten welke wij krijgen stuur me maar een PB.
Ik was blij dat ik vooraf getest had want dat hyper gedrag had de kans op genezing zeer klein gemaakt.
Dus zoek wel (met je arts) naar medicatie die niet mogelijk verkeerd uit kan pakken. Van acepromazine is bekend dat het soms juist de uitwerking heeft dat ze hyper worden ipv rustig.
- dagmar88
- Zeer actief
Haha nee, zo had ik het ook niet opgevat, maar moest wel 3 x lezen wat er nu stondcrutz schreef:Ik wist dat je er wat van ging vindendagmar88 schreef:crutz schreef: Inderdaad, zeker niet stom. Wie gaat er nu standaard vanuit dat rust na een zware operatie nodig is.Dat dan weer wel, maar niet dat die zware operatie nodig is.
![]()
Het was absoluut niet sarcastisch bedoeld. Meer gewoon echt van “iets dat je niet verwacht”

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Vanaf pagina 7 is van na de operatie. De pagina’s daarvoor de voorbereiding en ook testen medicatie.Chrizta8 schreef:Als ik straks tijd heb ga ik het lezen. Dankjewelcrutz schreef:Hier ook een heel positief verhaal (al is de operatie pas 9 weken geleden) haar verhaal staat om medisch “femur gebroken”Chrizta8 schreef:Oké, dat klinkt inderdaad wat we moeten doen. Ik raak er zelf namelijk ook totaal gestresst van en loop op mijn tandvlees. Bedankt voor je positieve ervarings verhaal.Boutje schreef:Vrienden van me hebben iets zeer gelijkardigs gehad.
Meer ruimte was geen optie, de hond probeerde van alles.
Dus uiteindelijk echt bench in en negeren, eerste dagen met medicatie (clomicalm dacht ik) daarna had ze zich er bij neer gelegd.... . Was echt zielig, de hond "doofde uit" als het ware... 6 lange weken.
Tussendoor kort aangelijnd buiten, behoefte doen en terug binnen.
Goede nieuws; hond is helemaal hersteld, terug vrolijk en blij en sport terug op niveau van er voor.
Sterkte
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wij hebben na de operatie van zazoe het huis verkleind met puppyren / kennelpanelen. En dan vlakbij waar wij zaten, ik zat ook veel bij hem in.
Hersenwerk en kluifjes ter zoethouding.
En met een andere hond als moeilijke afleiding in huis zou ik of medicatie overwegen of de ander uit logeren indien mogelijk.
Sterkte, dit is gewoon echt even een zware tijd die jullie door moeten.
Hersenwerk en kluifjes ter zoethouding.
En met een andere hond als moeilijke afleiding in huis zou ik of medicatie overwegen of de ander uit logeren indien mogelijk.
Sterkte, dit is gewoon echt even een zware tijd die jullie door moeten.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik heb voor mijn teckel vetranquil gebruikt. Het werkte voor haar goed. Ze had een hernia en ipv rustig te liggen bleef ze gek doen om mijn aandacht te trekken en vervolgens gillen van de pijn
Volledige rustige benchrust was ook voor haar essentieel voor herstel van haar uitvalsverschijnselen.
Schrik niet als je de pillen hebt gegeven: ik vond haar grote pupillen en wazige en verwarde blik erg naar om te zien. Uiteindelijk heb ik maar een klein weekje hoeven geven. Daarna had ze zich overgegeven aan de situatie. Of zoals boutje ook schreef: ze doofde uit. Het waren nare 6 weken tot ik weer langzaam kon gaan opbouwen.
Inmiddels rent ze alweer 3 jaar vol levenslust en pijnvrij rond
Sterkte!

Volledige rustige benchrust was ook voor haar essentieel voor herstel van haar uitvalsverschijnselen.
Schrik niet als je de pillen hebt gegeven: ik vond haar grote pupillen en wazige en verwarde blik erg naar om te zien. Uiteindelijk heb ik maar een klein weekje hoeven geven. Daarna had ze zich overgegeven aan de situatie. Of zoals boutje ook schreef: ze doofde uit. Het waren nare 6 weken tot ik weer langzaam kon gaan opbouwen.
Inmiddels rent ze alweer 3 jaar vol levenslust en pijnvrij rond

Sterkte!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Verranquil is op het moment in Nederland niet meer verkrijgbaar en dezelfde werkzame stof (acepromazine) in een ander merk/andere vorm is ook lastig.pioenroos schreef:Ik heb voor mijn teckel vetranquil gebruikt. Het werkte voor haar goed. Ze had een hernia en ipv rustig te liggen bleef ze gek doen om mijn aandacht te trekken en vervolgens gillen van de pijn![]()
![]()
Inmiddels rent ze alweer 3 jaar vol levenslust en pijnvrij rond![]()
Sterkte!
- Chrizta8
- Actief
Goedemorgen,
Ik heb net telefonisch met mijn dierenarts gebeld en deze was niet zo voor medicatie, maar kent ook niet zo de lastige situatie waarin ik zit. Maar na wat zeuren gaf hij aan dat ik wel een flesje Valium op kan halen voor Benson. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb net telefonisch met mijn dierenarts gebeld en deze was niet zo voor medicatie, maar kent ook niet zo de lastige situatie waarin ik zit. Maar na wat zeuren gaf hij aan dat ik wel een flesje Valium op kan halen voor Benson. Iemand ervaring hiermee?
Benson and Penny
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Lijkt me niet het meest ideale middel. Zou het eerder zoeken in de eerder genoemde ssri’s hier was oa Trazodone een onderdeel van het protocol en ook degene die ik het laatst heb afgebouwdChrizta8 schreef:Goedemorgen,
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja wij hadden ook Trazolan. Jura is heel gevoelig voor andere types medicatie die versuffend zijn, tramadol etc is echt geen optie voor haar. De Trazolan is ze gewoon rustiger door maar zeker niet suf of duizelig of onrustig of wat dan ook zoals van andere middelen.crutz schreef:Lijkt me niet het meest ideale middel. Zou het eerder zoeken in de eerder genoemde ssri’s hier was oa Trazodone een onderdeel van het protocol en ook degene die ik het laatst heb afgebouwdChrizta8 schreef:Goedemorgen,
-
- Zeer actief
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Heb je de medicatie vandaag al kunnen ophalen? Heb je het 'durven' geven of ga je nog bij andere dierenartsen om advies vragen?
- Chrizta8
- Actief
Hi Natalie, ik heb de medicatie vanmorgen opgehaald en heb Benson 10 druppels gegeven met een beetje afgekoelde bouillon. Volgens de dierenarts moest hij er rustiger van worden maar niet duf. Dat is ook precies wat er nu gebeurt is. Hij is niet in paniek, ligt gewoon in zijn bench maar is zeker nog heel helder. Ik heb hem daarnet naar beneden gedragen (we wonen op de 2e verdieping zonder lift) om te plassen en hij liep niet te zwabberen en het plassen ging ook goed.natalie schreef:Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Heb je de medicatie vandaag al kunnen ophalen? Heb je het 'durven' geven of ga je nog bij andere dierenartsen om advies vragen?
Tot nu toe erg tevreden. Geloof dat als het zo blijft we de periode allemaal wel doorkomen.
Ik heb maandag weer telefonisch contact met de dierenarts. Kijken hoe we dan verder gaan.
Benson and Penny
-
- Zeer actief
Dat klinkt hoopvol! Fijn dat je toch wat meegekregen hebt en dat het zo goed uitpakt. 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
hopelijk helpt het, het jammere is dat je de eerste belangrijke weken voorbij bent, nu gaat de genezing gewoon langzamer.Chrizta8 schreef:Hi Natalie, ik heb de medicatie vanmorgen opgehaald en heb Benson 10 druppels gegeven met een beetje afgekoelde bouillon. Volgens de dierenarts moest hij er rustiger van worden maar niet duf. Dat is ook precies wat er nu gebeurt is. Hij is niet in paniek, ligt gewoon in zijn bench maar is zeker nog heel helder. Ik heb hem daarnet naar beneden gedragen (we wonen op de 2e verdieping zonder lift) om te plassen en hij liep niet te zwabberen en het plassen ging ook goed.natalie schreef:Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Heb je de medicatie vandaag al kunnen ophalen? Heb je het 'durven' geven of ga je nog bij andere dierenartsen om advies vragen?
Tot nu toe erg tevreden. Geloof dat als het zo blijft we de periode allemaal wel doorkomen.
Ik heb maandag weer telefonisch contact met de dierenarts. Kijken hoe we dan verder gaan.
Is er een mogelijkheid dat je in de buurt de genezing kan ondersteunen met laserbehandeling?
- Chrizta8
- Actief
Ja dat zou misschien wel een mogelijkheid kunnen zijn!crutz schreef:hopelijk helpt het, het jammere is dat je de eerste belangrijke weken voorbij bent, nu gaat de genezing gewoon langzamer.Chrizta8 schreef:Hi Natalie, ik heb de medicatie vanmorgen opgehaald en heb Benson 10 druppels gegeven met een beetje afgekoelde bouillon. Volgens de dierenarts moest hij er rustiger van worden maar niet duf. Dat is ook precies wat er nu gebeurt is. Hij is niet in paniek, ligt gewoon in zijn bench maar is zeker nog heel helder. Ik heb hem daarnet naar beneden gedragen (we wonen op de 2e verdieping zonder lift) om te plassen en hij liep niet te zwabberen en het plassen ging ook goed.natalie schreef:Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Heb je de medicatie vandaag al kunnen ophalen? Heb je het 'durven' geven of ga je nog bij andere dierenartsen om advies vragen?
Is er een mogelijkheid dat je in de buurt de genezing kan ondersteunen met laserbehandeling?
Benson and Penny
-
- Actief
- Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
- Aantal honden: 4
Klinkt goed. Hier ook 4 honden en geen van allen zijn een bench gewend en die er eerder waren ook niet.