Hahahah, misschien zegt dat ook iets over de voorliefde voor een bepaald rasZinodo schreef:22 graden allaeken schreef:Wandelen kan wel. Rustig in de schaduw. Maar wij hebben het soort wandelingen van lopen en door. Dus dat klikt dan niet. Met Bas een half uur sjokken in het bos met 22 graden kan prima. Alleen is dat voor Guus dan niets. Die heeft daar niks aan en moet flink lopen. De grote wandelingen door de polder en naar de meertjes skipt ze liever. Die zijn toch flink doorlopen en ik denk meestal wel een kilometer of 8.Zinodo schreef:Ziva heeft ook last van de warmte maar ik vind niet kunnen wandelen met 25 graden wel heel extreem. Gewoon rustig op je gemakkie? Platbekken tel ik niet mee, die zijn sowieso nauwelijks levensvatbaar dus wandelen is sowieso vaak te veel gevraagd.
Ik heb een koeljas voor Ziva en die draagt ze met plezier wanneer het weer warm ishallo zeg, dat is bij mij gewoon de kamertemperatuur. Ik zou dat echt moeilijk vinden, dan kun je toch de helft van het jaar niks met dat beestje?
![]()
(...)
Ik weet het ook niet hoor, ik zit maar mee te denken maar ik zou het echt moeilijk vinden om een hond te hebben die met 22 graden al ongelukkig sjokt.

Maar ik snap je punt hoor. Ik vond zomerse temperaturen van >30 al nooit leuk, maar door Jip en Abel vind ik het nog minder leuk. Dan moeten we echt gaan passen en meten. Alles tot 25 graden vind ik heerlijk en dat gaat met de honden ook nog goed.