Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Graag adviezen keuze ras hondje

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Graag adviezen keuze ras hondje

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dennenappel schreef:
dagmar88 schreef:
Dennenappel schreef: Gezondheid issues snap ik.
De fok is verboden. Dierenmishandeling. Is dat niet genoeg? "Maar verder zijn ze heel leuk" hoef ik al niet meer te horen.
Of weet jij iemand die ze functioneel fokt?

Over de neus waren we het geloof ik allemaal wel eens.
Jaha. De vraag was waar je ze met neus vindt.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Bij een shih tzu is het denk ik net als bij een labrador. Als je er niks mee doet schikken ze zich er naar en heb je een suffe hond. Daag je ze wel uit dan heb je er een super leuke hond aan.
Benno was super eigenwijs maar had ook niet de behoefte om ongein uit te halen. Gewoon meewandelen deed hij prima maar ik moest geen behendigheid met hem willen doen. Als ik hem maande om op te schieten dan ging hij ook geen stukje harder lopen.
Maar anderzijds kon ik hem ook weer meenemen naar een terras, station of wat dan ook en hij krulde zich op en ging slapen. Niet omdat ik hem zo opgevoed had maar omdat hij zo was. Hij was bij me en dat was genoeg.

Vreemden boeiden hem niet. Maar als hij je dan wel tot zijn kringetje had benoemd dan kon je ook niet kapot.

Ik val eigenlijk op hele andere type honden en ben eigenlijk helemaal niet van het eigenwijze. Maar bij hem kon in het hebben. Omdat hij er geen misbruik van maakte. je moest gewoon met een goed verhaal komen.

Als ik geen sportambities meer heb neem ik er zo weer eentje, als ze er met neus zijn. En ik raad ze iedereen aan die een leuk en makkelijk hondje wil (waar wel mee gelopen wordt).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Lysette schreef:Bij een shih tzu is het denk ik net als bij een labrador. Als je er niks mee doet schikken ze zich er naar en heb je een suffe hond. Daag je ze wel uit dan heb je er een super leuke hond aan.
Benno was super eigenwijs maar had ook niet de behoefte om ongein uit te halen. Gewoon meewandelen deed hij prima maar ik moest geen behendigheid met hem willen doen. Als ik hem maande om op te schieten dan ging hij ook geen stukje harder lopen.
Maar anderzijds kon ik hem ook weer meenemen naar een terras, station of wat dan ook en hij krulde zich op en ging slapen. Niet omdat ik hem zo opgevoed had maar omdat hij zo was. Hij was bij me en dat was genoeg.

Vreemden boeiden hem niet. Maar als hij je dan wel tot zijn kringetje had benoemd dan kon je ook niet kapot.

Ik val eigenlijk op hele andere type honden en ben eigenlijk helemaal niet van het eigenwijze. Maar bij hem kon in het hebben. Omdat hij er geen misbruik van maakte. je moest gewoon met een goed verhaal komen.

Als ik geen sportambities meer heb neem ik er zo weer eentje, als ze er met neus zijn. En ik raad ze iedereen aan die een leuk en makkelijk hondje wil (waar wel mee gelopen wordt).
Ben ik niet met je eens, ik heb een kruising shih gehad en terwijl zijn moeder een enthousiast speels hondje was, zat hij toch het allerliefst bij je op de bank. Hij ging mee met de wandelingen omdat hij alleen blijven nog vervelender vond maar het ging niet van harte. Al helemaal niet als het gras nat was.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”