Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxertjes - bezoek van een pup

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Boxertjes onderweg

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Zo zie je het wel mooi, fijn buikje en de vacht is weer wat tinten roder geworden :I:
Dikkie dik in wording

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Spannend, gaat zo hard een dracht bij de hond, voor je het weer zijn ze er
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ze ziet er goed uit !
Hier gisteren het nieuws gehad dat ik over een paar weken kan gaan knuffelen :cheer:
Doyaquba
Zeer actief

maart schreef:ze ziet er goed uit !
Hier gisteren het nieuws gehad dat ik over een paar weken kan gaan knuffelen :cheer:
Bedankt :D doen we ook alles aan natuurlijk, beetje 'gedwongen' beweging die ze wel leuk genoeg vindt om voor in de benen te komen. Conditie moet wel een beetje blijven voor een bevalling. Ik denk dat het grote groeien nu wel gaat beginnen.

Wat een leuk nieuws :E: gefeliciteerd!
S@ndr@ schreef:Spannend, gaat zo hard een dracht bij de hond, voor je het weer zijn ze er
Echt hoor, supersnel, al denk ik dat de mensen die vanaf november/december al op Quira wachten wel klaar zijn met wachten eigenlijk :lol1:

Vanochtend was ze weer heel lief tegen Donner en helemaal aan het vrijdozen, dus misschien was het even een chagrijnige dag :love:
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Nou ik ga ook volgen!! Mijn voorkeur ligt bij de gestroomde en dan het liefst zo donker mogelijk qua vacht, tegen het zwart aan. Maar een gele tegen het rood aan kan ik ook erg mooi vinden. Ach ja eigenlijk telt de hele uitstraling toch?

Succes met de laatste weekjes en met de bevalling, dat er maar mooie gezonde pups uit mogen komen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Doyaquba
Zeer actief

joyce83 schreef:Nou ik ga ook volgen!! Mijn voorkeur ligt bij de gestroomde en dan het liefst zo donker mogelijk qua vacht, tegen het zwart aan. Maar een gele tegen het rood aan kan ik ook erg mooi vinden. Ach ja eigenlijk telt de hele uitstraling toch?

Succes met de laatste weekjes en met de bevalling, dat er maar mooie gezonde pups uit mogen komen.
Dankjewel :D
Heel donker zullen ze wel niet worden in het gestroomde, wel het rode. Maar goed kleur is niet zo belangrijk. Als ze gezond zijn en een goed karakter is dat al 90% goed. Beetje leuk koppie helpt wel natuurlijk als ze even vergeten te luisteren :lol1: dan vergeef je ze zo
Doyaquba
Zeer actief

Het grote groeien is begonnen, eten wordt alweer lastiger. In het begin was ze vaak misselijk en nu zit ze snel vol. Eet zo'n 6 keer per dag kleine beetjes per keer. Ach alles voor de zwangere (en dat weet ze :LOL: )

Lekker relaxen hoor, vandaag goed gewandeld (gewaggeld) en gespeeld met de bal voor de conditie :D morgen weer even speuren, heeft ze zoveel lol nog in en krijgt gelijk wat eten binnen

Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

Cleva schreef:Zijn ze allemaal al geserveerd?
Voor welk avondmaal? :LOL:

Gereserveerd? Tsja, kan je dat zeggen bij ongeboren pups? Je weet nog niet hoeveel reutjes en hoeveel teefjes er komen, in welke kleuren, welke karakters of mensen een klik hebben of wat dan ook. Maar in principe is de wachtlijst vol ja. En dan nog komen er 10 mails en 2 telefoontjes per dag (in het weekend, doordeweeks iets minder :ugh: ) veel coronazoekers ook... en niemand die meer z'n teef laat dekken nu, we waren één van de laatsten voor de crisis. Maar tegenwoordig komen alle dekberichten op de website van de rasvereniging dus mensen blijven contact zoeken :schrik:

Er staan een stuk of 15 hele geschikte baasjes op de lijst en ervaring leert dat daar ongeveer 10 van over blijven dus ruim voldoende. Moet de verdeling natuurlijk ook een beetje netjes zijn, liefst 5 teefjes en 4 reutjes ofzo :mann:

Ach de tijd zal het leren, nog twee weken te gaan en dan weten we hoeveel pups er zijn.
Wie welke pup krijgt wordt bij 5 weken oud bekeken
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Lekker buikje al! Ik ben benieuwd naar de miniboxers :I:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik ben ook heul benieuwd :I:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Oh, ik ga ook volgen. Leuk!
Doyaquba
Zeer actief

Het gaat zo snel nu, sinds gisteren wil ze niet meer spelen. Wel nog alles doen voor lekkers. Ik had wat getraind met de anderen en toen wilde ze ook zo graag, dus even beetje appèl gelopen in de tuin. Zo blij was ze :D en daarna weer in de luie modus.
Haar eigen eten gaat er maar mondjesmaat in, ze zit echt vol. Ze eet alleen nog maar als er vis doorheen zit of runderhart, miepje...
Ik weet niet zo goed of de buik nu dikker is dan de vorige keren of dat ze hem gewoon meer laat hangen. Vorige keren had ze 8 en 7 pups, dus verwachten er nu ook wel tussen de 6 en 8. Wel heeft ze de vorige keren steeds last gehad van eclampsie (paar dagen voor bevalling), dus je let er toch wel op dan, dat ze alles binnen krijgt wat ze nodig heeft. Je ziet ook dat ze wat mager begint te worden bij de ribben. Ach na de bevalling zit het er vast ook zo weer aan :mann:

Wel een voordeel van dat gedwongen thuiswerken, kan lekker genieten van het hele gebeuren (en een beetje teveel zorgen maken :LOL: )

Nog 13/14 dagen wachten
Doyaquba
Zeer actief

Afgelopen week al een paar keer kunnen voelen, maar nu ook de pups zien bewegen in de buik :I:

Ik vind haar trouwens wel erg dik al...hier een foto van net met haar dochter (die groter is)

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ohw, ja dat is een beste buik al.. spannend en maar hopen dat t allemaal goed gaat
Doyaquba
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ohw, ja dat is een beste buik al.. spannend en maar hopen dat t allemaal goed gaat
Ik hoop het ook, gelukkig heeft ze al 2 gezonde nesten gehad met een relatief makkelijke bevalling. Alleen duren haar bevallingen eindeloos want ze laat uren tussen de pups :roll: dus lange adem nodig en gewoon veel rust en geduld.
Ik ga er maar weer eens wat eten in proberen te krijgen voor ze volgende week helemaal gaat vasten...
Célie schreef:Over 10 dagen zijn ze er :D
Dat heb ik ook wel eens gelezen maar zou vroeg zijn, ik ga uit van 5 mei :wink: dan is ze netjes 63 dagen, net als de vorige 2 keer
Doyaquba
Zeer actief

Célie schreef: O, 5 mei heb je meteen leuk thema voor de namen :cheer: :cheer:
Kom maar op, moet met een C :wink: Corona, Covid... :LOL:

Ik ken overigens een boxerteefje die Corona heet, bijna 2 is ze :schrik: arm ding nu :LOL:
Doyaquba
Zeer actief

Célie schreef:
Doyaquba schreef:
Célie schreef: O, 5 mei heb je meteen leuk thema voor de namen :cheer: :cheer:
Kom maar op, moet met een C :wink: Corona, Covid... :LOL:

Ik ken overigens een boxerteefje die Corona heet, bijna 2 is ze :schrik: arm ding nu :LOL:
O, moet perse met een C, nee dacht bevrijdingsthema :cool2: Corona, Covid, Crisis, Costwat, Canonnewateentijd, Canhetnoglanger, Coorts, couwerillingen, cuchelen,

Nou ja Célestine is wel een mooie naam :pffff:
Is t niet genoeg als ze uit die baarmoeder bevrijd zijn? :LOL:

Ach ja alfabetisch hè, er is in ieder geval één pupkoper met een naamvoorkeur, Cassius Clay :engel:

Célestine is prachtig, al zie ik het nog niet zo geroepen worden in het park...
Doyaquba
Zeer actief

Célie schreef:
Nou dan heb je er met die 9 van mij 10 dat moet toch wel genoeg zijn :D C, is een rotletter mijn franse bull moest toen ook met een C (dubbel C ook nog) wij kwamen niet verder dan Cést moi Cody :D

Nee Cassius Clay roept lekker :mrgreen: :mrgreen:

Gewoon CEEL hierrrrrrrrrrrrrr :mrgreen:
Nouja moeten wel een beetje namen zijn toch, vorige keer hebben 4 vd 7 hun naam gehouden :D

Gewoon enkel C gelukkig, ach geloof niet dat het echt móet maarja conventies hè
Doyaquba
Zeer actief

Frootje schreef:Leuk, puppies! :cheer:

Ik ben heel slecht met namen bedenken, mijn dieren worden altijd naar boeken en films genoemd. Mijn vorige hond heette begon toevallig wel met een C, zij heette Cassarah. :F: Ik geloof dat het kwam van Que Sera Sera dus er zat wel iets van betekenis achter. Het werd trouwens wel al vrij snel gewoon Saar. :LOL:
Ik vind het altijd wel heel leuk om te bedenken, Quira en Bayleigh zijn ook namen naar mijn hand :lol1:
Donner dan weer niet want hij was al oud (14 weken) toen ik hem leerde kennen. Maar luisterde al te goed naar die naam en het past ook wel bij hem dus maar zo gelaten, alleen dan de nederlandse uitspraak :LOL:

Altijd een goede bezigheid voor die uren van de bevalling :wink:
Doyaquba
Zeer actief

Frootje schreef:Ik vind het ook leuk maar bij mij is het altijd gewoon een kwestie van een favoriet personage in een film of serie kiezen. Ik heb altijd wel een lijst. :engel: Tot zover mijn creativiteit. Voor de volgende ligt er ook alweer een lijst klaar. :F:
Ja maar eentje lukt ook altijd wel goed, maar 7 of 8 is lastiger :lol1: zullen ons best doen om wat leuks te bedenken. Komt vast goed :mrgreen:
Doyaquba
Zeer actief

Nog één buikfotootje dan

Afbeelding
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher

Ongelezen bericht door georges »

Doyaquba schreef:Nog één buikfotootje dan

Afbeelding
Ik werkte een aantal jaar geleden enkele maanden op een manege in Italië waar ze ook boxers en Franse bulldogs fokten, en sindsdien kan ik de boxers ook wel appreciëren ! Lekker rond is ze :80:

Cléo, Casper/Caspar, Cravitz, Chuck, César, Cooper :D
Doyaquba
Zeer actief

Célie schreef::80: Wow

Candy, Cherry, Chicky, Chico, Chiem, Camille, Cody, Casper, Chloe, Coco, Cooky, Chubby, Cuty, Calimero, Cesna, Chablis, Célie, Chappy
18? :eek:

Ze is mega hè, ik denk 8 dikkerds...

Vorig nest was ze ook erg dik maar waren er ook maar 7, alleen wel allemaal tussen de 500 en 600 gram.
georges schreef:
Ik werkte een aantal jaar geleden enkele maanden op een manege in Italië waar ze ook boxers en Franse bulldogs fokten, en sindsdien kan ik de boxers ook wel appreciëren ! Lekker rond is ze :80:

Cléo, Casper/Caspar, Cravitz, Chuck, César, Cooper :D
Wat leuk, het zijn echt fijne honden, altijd vrolijkheid in huis en altijd klaar voor actie!

Casper kan echt niet jongens, dat is de naam van mijn vriend, die eer mag ie niet :neenee: :LOL:

Eten is wel weer een klein drama trouwens, gaat met kleine beetjes naar binnen, om de twee uur een paar happen...over een week eet ze niets meer vrees ik. En de ribben zie je hoor, die buik hangt er echt onder als je van bovenaf kijkt
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Ik kom ook nog even volgen, wij hadden vroeger een boxer thuis dus het blijft een jeugdliefde ;) wat een mega buik al haha!
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ze is goed rond :ok:

Uhm Circa, Cuba, Cube, case
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Die buik :O: arme hond :engel:
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

twinkeltje schreef:Die buik :O: arme hond :engel:
Behalve slecht eten voelt ze zich super hoor :wink: gelukkig. Ze laat het ook wel erg hangen vind ik, de eerste keer was ze heel strak nog natuurlijk en nu minder. Maar echt goed vergelijken gaat niet, de melkpakketten zijn groter dan vorige keren in deze fase, dus buikomtrek zegt niet alles. Maar geen klein nest :lol1:
Ze weet ook duidelijk wat het is merk ik, ze vindt puppies geweldig dus dat scheelt, heeft er geen problemen mee, doet alles nog :engel:

Mevrouw ligt nu ook heerlijk op de tuinbank in de zon, af en toe blaffen naar een pakketbezorger, heerlijk leventje :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Doyaquba schreef: Dat heb ik ook wel eens gelezen maar zou vroeg zijn, ik ga uit van 5 mei :wink: dan is ze netjes 63 dagen, net als de vorige 2 keer
:D De pups van mijn reu zijn vorig jaar op vier en vijf mei geboren.

Ik verwacht op zijn minst een Carl, Curt en Conrad.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Doyaquba schreef:
twinkeltje schreef:Die buik :O: arme hond :engel:
Behalve slecht eten voelt ze zich super hoor :wink: gelukkig. Ze laat het ook wel erg hangen vind ik, de eerste keer was ze heel strak nog natuurlijk en nu minder. Maar echt goed vergelijken gaat niet, de melkpakketten zijn groter dan vorige keren in deze fase, dus buikomtrek zegt niet alles. Maar geen klein nest :lol1:
Ze weet ook duidelijk wat het is merk ik, ze vindt puppies geweldig dus dat scheelt, heeft er geen problemen mee, doet alles nog :engel:

Mevrouw ligt nu ook heerlijk op de tuinbank in de zon, af en toe blaffen naar een pakketbezorger, heerlijk leventje :LOL:
Ja geloof best dat ze zich prima voelt maar het ziet er zo hangend zwaar uit
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

twinkeltje schreef:Ja geloof best dat ze zich prima voelt maar het ziet er zo hangend zwaar uit
Klopt ziet er wel zwaar uit en als ze gaat liggen doet ze dat ook met een enorme kreun (maar dat doet ze ook als ze niet zwanger is).

Verder springt ze zo op de bank, springt op als er een vreemde langsloopt en nouja doet gewoon alles zoals normaal. Dus ik denk dan dat het wel meevalt. Dat hoop ik ook, want ze moet nog 10-14 dagen :wink: dus wel prettig als ze zo lang mogelijk alles kan doen zoals anders (nouja behalve in mouwen hangen dan)
dagmar88 schreef:
Doyaquba schreef: Dat heb ik ook wel eens gelezen maar zou vroeg zijn, ik ga uit van 5 mei :wink: dan is ze netjes 63 dagen, net als de vorige 2 keer
:D De pups van mijn reu zijn vorig jaar op vier en vijf mei geboren.

Ik verwacht op zijn minst een Carl, Curt en Conrad.
Grappig, misschien een gedeelde verjaardag dus straks :wink:
Van het weekend maar het kasteel bouwen voor hare majesteit :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”