Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan jouw hond zichzelf redden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Re: Kan jouw hond zichzelf redden?

Ongelezen bericht door lucie »

Lizzy had alle kwaliteiten om in een mensrijke of -arme omgeving te overleven en waarschijnlijk heeft ze dat ook de eerste jaren van haar leven in min of meerdere mate moeten doen. Ze was een even goeie jager als schooieraar en nooit te beroerd om te bedelen. Voor een windhond had ze een zeer degelijke vacht en kon zelfs zeer lage temperaturen aan.
Maverick is van een heel ander kaliber. Aan eten zal hij wel kunnen komen, want zijn voedselobsessie is de basis van zijn bestaan :roll: , maar om er echt van te leven is ie te lui. Qua vacht maakt ie ook al niet veel kans.

Amber zou reddeloos verloren zijn geweest. 0,0 jachtinstinct en ook gewoon geen survivor skills.
Mara weet ik niet. Ze doodt nu geen dieren, maar misschien als ze honger heeft wel. Qua fysiek heeft ze alles mee.
Kailen had het prima gered in zijn jongere jaren. Uitstekend jager, niet erg mensafhankelijk en degelijke vacht. Een leuk teefje erbij en volgens mij zou hij ervoor kiezen :ok:
Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Nah.
Ollie kan best een konijntje of iets vangen, maar vrees dat ie zich laat overrijden door die ene paard en wagen die voorbij rijdt. :roll:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ravi zou zich wel redden denk ik. Die vreet zich vol aan ree, haas en konijn, geen moeite. Of hij zich ook warm genoeg zou kunnen houden betwijfel ik dan wel weer.

Lais zou zich qua voedsel prima redden denk ik, die zou echt wel wild vangen. Maar de kou... Ze is goed in het graven van echte holen dus dat scheelt maar zonder warmtebron redt ze het niet denk ik. Wellicht als ze een vast maatje heeft die elke nacht (en herfst- en winterdag) het hol verwarmt.

Willem is niet normaal en ik denk dat hij zou verhongeren. Hij is wel heel erg gericht op andere honden dus wie weet zou hij zich ergens bij aan kunnen sluiten (maar concurrentie kan hij niet aan). Jagen kent hij totaal niet dus het zou bij scharrelen blijven en als hij dan niet van een 'maatje' nog iets zou krijgen zou hij toch echt verhongeren. Een hol graven kan hij dan weer wel, dus als hij samen met Lais zou blijven zouden ze het samen kunnen redden.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Luus en Abra samen denk ik wel. Luus alleen ook wel denk ik , Abra niet.
Jimi heeft op straat geleefd dus die scharrelt zijn kostje ook wel bij elkaar.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Ik denk dat Abel het een lange tijd volhoudt ja. Hij is snel en slim. Ik ben 'm eens kwijt geweest nadat hij achter een haas aan ging en ik raakte niet eens direct in paniek. Ik wist dat hij de eerste vele kilometers geen verkeer zou tegenkomen en ik dacht toen nog: in het ergste geval redt hij zich wel een paar dagen. Mijn grootste vrees was eigenlijk dat hij mij na een tijd niet meer zou herkennen. Gelukkig was hij binnen een uur weer terug en gaan we dat grapje nooit meer herhalen :Q:
Jip zou op zoek gaan naar mensen en zich daar bij aansluiten. Maar als er geen mensen zijn, is Jip wel een beetje verloren ja...
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Om Noa en Damy maak ik mij geen zorgen. Noa graaft de muizen en mollen wel uit, Damy haalt zich een vette eend of haas binnen. Die twee hebben een jachtinstinct en weten hoe dat juist te benutten.
Diva daarintegen.. Te klein, te dom, te schattig. Die wordt binnen een dag zelf opgevroten door een buizerd. En anders ligt dat na 3 dagen al met kapot, omdat ze niet snapt dat je uit een regenplas kan drinken..
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Qua eten bij elkaar scharrelen zou Jessie zich prima redden, ze jaagt en is razendsnel, maar ze is angstig voor mensen en harde geluiden,
dus de kans dat ze in paniek hele gekke dingen gaat doen, is ook aanwezig.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Yuna heeft zich wat dat aangaat al bewezen het eerste jaar van haar leven. Aan sommige dingen is dat nog te merken, zoals bijvoorbeeld onder een bankje gaan schuilen als het begint te hagelen. Hoewel ik soms weleens twijfel hoor, ze jaagt erg graag zwarte watervogeltjes van de wal af. Ze krijgt er nooit een te pakken. Mijn berners waren daar handiger in. Eenden vindt ze totaal niet interessant, daar jaagt ze niet op en ook niet op ganzen.

Ik denk dat ze met dat aandoenlijke smoeltje van haar ook wel haar kostje bij elkaar heeft gescharreld als bedelaar. Toch denk ik dat ze zich in het wild weer snel zou weten te redden.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

poeh zou het niet weten,
denk dat Lana heeeeel erg honger moet krijgen wil ze iets eetbaars vangen en opeten, ze zal eerder huizen en mensen gaan opzoeken om aan voedsel te komen,
ze loopt vanaf pup al tussen de konijnen, kippen, schapen en pony s, en daar wordt niet ingebeten, oke een keertje de boel opjagen is een leuk geintje, maar daar blijft het bij, ze bijten doet ze niet,
water en een slaapplek zal ze wel vinden, ze is ook zelfstandig genoeg om de boel te verkennen,
maar denk dat ze in eerste instantie wel in de war zal zijn als ze aan haar lot wordt overgelaten.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Victor niet hoor. Hij zou eerder bij mensen gaan bedelen dan jagen. In dat laatste is hij ook niet erg succesvol (gelukkig).
Maya wel, die is net van de straat gehaald.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Izzy redt zich wel. Die gaat achter een zwijn aan of graaft muizen uit. Maar ze zou het wel héél héél erg vinden want ze kan echt niet zonder een eigen mens. Ze wil zich dan wel aansluiten bij iemand (een vrouw, beslist geen man), maar zal wel dramatisch hard to get spelen. Daar zijn veel koekjes en geduld bij nodig :mrgreen:

Sofi weet ik niet. Aan de ene kant jaagt ze niet tot nauwelijks (ze wil nog wel eens in een gekke bui haar pootjes vuil maken als Izzy ook al aan het graven is), maar aan de andere kant zit er wel een goed stel hersens in, dus ik denk dat ze wel kan schakelen. Maar ik denk dat ook die zich zal aansluiten zodra er een mogelijkheid is. Als ze samen 'weg' komen, blijven ze ook wel bij elkaar.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Lou heeft een jaar of 4 in een bos aan de rand van de stad geleefd. Die redt zich wel. Alhoewel ik denk dat het haar nu ze het luxeleventje gewend is wel zwaarder zal vallen. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Lily wel. Die gaat op zoek naar menselijk afval, daar is ze vreselijk behendig in en daarbij is ze zeer oplossingsgericht en zeker over haar eigen kunnen. Telt dat ook of moet het om zelf gevangen voedsel gaan? Haar moeder heeft het zo ook een klein jaar volgehouden en ondertussen een stel pups geworpen en groot gebracht.

Alfil, daar zet ik grote vraagtekens bij. Die klapt dicht ben ik bang.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Lente is veel te bang, die keft alles en iedereen weg. Die zie ik niet zelf eten vinden.
Famke is hier vandaag 6 weken, ik merk wel dat ze eten en drollen weet te vinden in de bermen van onze wijk. Veel verder zijn we nog niet geweest, omdat ze nog moet wennen en vanwege corona.
Maar ze komt uit Roemenië, dus waarschijnlijk heeft ze daar ook op straat overleefd.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten... ik hoop het wel, maar Bowie is inmiddels oud geen idee of ze de puf er nog voor zou hebben :denken:
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik vind dit een volledig onnodig topic.
Ik hoop, dat niemand uit gaat proberen of hun vrolijke viervoeter in staat zijn om te gaan overleven.
Ik hoop ook, dat in deze tijd van rust, hun vriendelijke snuffelaars aan de lijn houden.

Volop jonge reekalfjes en haasjes.

Even kop erbij houden.
Laatst gewijzigd door nyckle op 09 apr 2020 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
nyckle
Zeer actief

Zinodo schreef:
nyckle schreef:Ik vind dit een volledig onnodig topic.
Ik hoop, dat niemand uit gaat proberen of hun vrolijke viervoeter in staat zijn om te gaan overleven.
Ik hoop ook, dat in deze tijd van rust, hun vriendelijke snuffelaars aan de lijn houden.

Laat je hondenvriendjes lekker aan de lijn.
Wauw. Wat een fijne preek om zo maar even te ontvangen. Verder alles goed? :roll:
Ja hoor. En laat jij je hondjes ook wapperen om te kijken of ze wel kunnen overleven? Of haal je ze liever van de horizon.
nyckle
Zeer actief

Frootje schreef:Ik word er altijd ongelukkig van als ik me moet voorstellen dat een hondje als Froo zich alleen moet redden in het wild. Die is zo klein en toch ook wel heel afhankelijk van mensen en dat zou zielig zijn. Ik houd heel veel van mijn hondje en denk dat iedereen hier dat doet. Natuurlijk gaat niemand hier dit uittesten met hun honden, wat is dat nou weer. Het hoeft niet altijd nodig te zijn, soms is een topic gewoon een topic omdat het kan.
Daarom vind ik de vraagstelling ook volledige nonsense. Fictief.

Ik zou ook de vraag kunnen stellen: Hoe lang kan je hond onder water blijven.
Roept u maar.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Frootje schreef:Ik word er altijd ongelukkig van als ik me moet voorstellen dat een hondje als Froo zich alleen moet redden in het wild. Die is zo klein en toch ook wel heel afhankelijk van mensen en dat zou zielig zijn. Ik houd heel veel van mijn hondje en denk dat iedereen hier dat doet. Natuurlijk gaat niemand hier dit uittesten met hun honden, wat is dat nou weer. Het hoeft niet altijd nodig te zijn, soms is een topic gewoon een topic omdat het kan.
Ik ook en mijn honden zijn niet eens klein :cry: Bij al mijn honden, ook degene die zich waarschijnlijk wel zouden redden. Ik denk toch dat ze niet gelukkig zouden zijn dan, het is best een ellendig bestaan en zeker voor een voormalige huishond. Amy wil blijkbaar ook niet meer terug naar het zwerversbestaan, want ze komt altijd nog vrolijk mee naar huis :-) En toen ze bij de oppas ontsnapte toen ik op vakantie was, is ze niet gaan zwerven, maar meteen terug naar mijn huis gelopen, wat best ver was en een route die ze niet kende. Dus nee, zelfs een toch wel redelijk doorgewinterde zwerfhond als Amy kiest daar blijkbaar niet meer voor.
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Nee, ik denk dat mijn twee borders niet zelfstandig kunnen overleven. In speuren zijn ze beiden hopeloos en jagen doen ze als ze bij toeval een fazant treffen. Dan gaat Dirkje er wel even achteraan om de fazant te zien fladderen. Dat vind ze grappig.

Ze zouden verhongeren als ze zichzelf moeten redden.
nyckle
Zeer actief

Cleva schreef::LOL: :LOL:

Gaat het?
Ja joh. Alle zin is zen en onzin.
nyckle
Zeer actief

Cleva schreef:
nyckle schreef:
Cleva schreef::LOL: :LOL:

Gaat het?
Ja joh. Alle zin is zen en onzin.

Zo is dat.
Zijn we het eens eens. :-)
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Angelique. schreef:

Even kop erbij houden.
Niet ?
Heb ze direct na mijn antwoord vrij gelaten, wil nu wel is weten of ze het redden :denken:
Staat er eentje voor mijn deur. Die krijg je niet meer terug Afbeelding
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Angelique. schreef:
Tiny schreef:
Angelique. schreef:

Even kop erbij houden.
Niet ?
Heb ze direct na mijn antwoord vrij gelaten, wil nu wel is weten of ze het redden :denken:
Staat er eentje voor mijn deur. Die krijg je niet meer terug Afbeelding
Zazu ? Of Arrow ? of....?

Die eerste mag je houden, tweede moet je terug sturen :S: :engel:
Ja daaaag wat hier binnenkomt blijft binnen Afbeelding
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Qua vacht enzo kunnen die van mij het lang volhouden. Qua vreten denk ik niet. Het zijn redelijk grote honden dus hebben relatief veel nodig. En echt jagen doen ze niet dus ze moeten het hebben van aas en ander klein spul. Voordeel is wel dat ze niet kieskeurig zijn dus tja..

Maar als ik moet gokken gok ik van niet
blablabla :)
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Nee. Ze zou volledig in paniek raken.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk niet dat Blacky het heel lang doet hij eet alleen planten buiten
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ze hebben gisteren een muis gepakt in de tuin. (Heb ik net een namiddag vlees in porties verdeeld, pakken ze vervolgens een muis :mep: :LOL: )
1 muis voor met 3... Ze houden het vast niet lang vol :engel:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Nee, mijn honden zouden zich zeker niet redden. Ik zag deze week twee kruising chihuahua's op fb langskomen die van straat waren gehaald, de een was vel over been en de ander had meerdere bijtwonden, beiden hadden het zeker niet lang meer volgehouden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik denk dat mijn tollers zich wel redden. ze hebben een dikke dichte vacht, vreten alles wat los en vast zit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”