Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Charlie... update niks meer aan de hand....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Re: Charlie loopt mank

Ongelezen bericht door Sassy »

Mijn honden zijn gewoon lopend mee naar huis gegaan hoor...
Is denk ik al een jaar of twee geleden dat ik voor het laatst daar was, misschien is dat nu anders, geen idee.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sassy schreef:Mijn honden zijn gewoon lopend mee naar huis gegaan hoor...
Is denk ik al een jaar of twee geleden dat ik voor het laatst daar was, misschien is dat nu anders, geen idee.
Voor mij is het langer geleden dus misschien heeft hij het veranderd.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Wij komen er al 9 jaar , 2x pj soms vaker met honden die niet van ons zijn
Veel clubgenoten komen er ook

Gaan allemaal zo goed als lopend mee terug
1x gehad dat de hond van m’n ouders niet lekker wakker werd
Toen moesten we nog even blijven wachten , met het advies dat mocht hij ooit nog onder zeil moeten dat met gas te doen want blijkbaar kon hij er niet goed tegen
Z’n halfzus is er zelfs eens bijna in gebleven ( andere da )
Er was nl al minder gegeven dan nodig

In de tijd dat ik nog in Prinsenbeek kwam gingen ze nog zwaar onder zeil de auto in
Dan waren ze na een half uur rijden nog niet wakker

Budel rijden we trouwens ruim 2 uur over
Ben er aan t begin van de Corona shit nog geweest

Sterkte iig met Charlie , hopelijk kom je erachter wat t is
Kan trouwens ook nog uit de nek of rug komen , dat ze daar ook rekening mee houden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

of gewoon ergens waar je er wel bij mag zijn.. ik zou een hond die zo bang is niet alleen laten dan maar naar een andere praktijk, ik mocht er bij Zuurtje gewoon bij zijn, nu is dat ook geen kleintje natuurlijk, maar toch
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Sterkte met Charlie, hopelijk komt er iets uit en is het niets ernstigs.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

S@ndr@ schreef:of gewoon ergens waar je er wel bij mag zijn.. ik zou een hond die zo bang is niet alleen laten dan maar naar een andere praktijk, ik mocht er bij Zuurtje gewoon bij zijn, nu is dat ook geen kleintje natuurlijk, maar toch
Ja dat heeft ook mijn voorkeur maar dan nog bij voorkeur een roesje.

Ik ga er vanmiddag eens goed voor zitten en even rondbellen waar dit zou kunnen en waar ik een goed gevoel bij heb
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Tineke schreef:Sterkte met Charlie, hopelijk komt er iets uit en is het niets ernstigs.
Dank je, ik hoop het ook..
Afbeelding
Sassy
moderator

Naar een praktijk waar ik er niet bij mag zijn ga ik ook niet, geen haar op mijn hoofd wat daaraan denkt.
Succes en sterkte ermee.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:of gewoon ergens waar je er wel bij mag zijn.. ik zou een hond die zo bang is niet alleen laten dan maar naar een andere praktijk, ik mocht er bij Zuurtje gewoon bij zijn, nu is dat ook geen kleintje natuurlijk, maar toch

Best, Budel, Digidox (rijden trouwens rond met vrachtwagen dus misschien wel dichterbij) en Putten mag je er normaal gewoon bij zijn. Hoe dat nu ivm Corona is weet ik niet
Rebble
Zeer actief

Heavy schreef:Als alles goed blijkt te zijn op de foto's zou je haar iets met magnesium kunnen geven. Ik lees dat ze angstig is en dan kan magnesium wel wat doen voor de spieren.
Ze is normaal gesproken niet angstig hoor. De dierenarts vindt ze niet leuk maar normaal onderzoek ondergaat ze, bij het foto's maken was ze dus wel in paniek. Soms vindt ze een vreemd gebied spannend maar dan is ze nog steeds open en blij. Maar angstig kan je Charlie echt niet noemen :wink:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

crutz schreef:

Best, Budel, Digidox (rijden trouwens rond met vrachtwagen dus misschien wel dichterbij) en Putten mag je er normaal gewoon bij zijn. Hoe dat nu ivm Corona is weet ik niet

Budel mocht ik er gewoon bij zijn
Zelfs nog de hond zelf vast gehouden voor onderzoek en zetten roesje
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Sleeuwijk heeft geen officiële orthopeed, maar wel waanzinnig veel ervaring. En wat ik persoonlijk ook erg belangrijk vind , je bent steeds bij je hond - alleen tijdens de operatie kan via de glazen deuren alles volgen. Foto's gaan als het even kan zonder narcose.
Desi&Bibi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Ik zou juist eerst naar een fysio/osteopaat gaan, zij kunnen beter voelen waar het probleem zit en meteen behandelen. Je kan dan ook gerichter laten onderzoeken bij de dierenarts.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Desi&Bibi schreef:Ik zou juist eerst naar een fysio/osteopaat gaan, zij kunnen beter voelen waar het probleem zit en meteen behandelen. Je kan dan ook gerichter laten onderzoeken bij de dierenarts.
En als je hond dan sponsylose heeft waar een fysio eigenlijk vanaf had moeten blijven. Nee dan liever een foto eerst.
Toevallig pas zo’n klant. Fysio heeft de laatste jaren steeds de LS overgang “los gemaakt” maar eigenaar zag geen verbetering en kwam bij mij. Eerst foto’s. Zit dus flinke spondylose. Dat had de fysio ook onherstelbaar kunnen beschadigen :(
Rebble
Zeer actief

Desi&Bibi schreef:Ik zou juist eerst naar een fysio/osteopaat gaan, zij kunnen beter voelen waar het probleem zit en meteen behandelen. Je kan dan ook gerichter laten onderzoeken bij de dierenarts.
Ik ben het daar niet mee eens, ik geef de voorkeur aan eerst foto's, daarna sluit ik fysio oid niet uit natuurlijk.

Ik denk dat het weleens een nekprobleem zou kunnen zijn icm heupen. De eerste heb ik een verklaring voor die ik tijdens mijn piekersessie gisteravond heb bedacht, daar zou dan ook een luchtpijp/slokdarm probleem aan vast. Toen we haar net hadden moest ze nog wennen aan de lange lijn, het is toen wel gebeurd dat ze niet wist dat er een einde aan zat :schrik: dat heeft best weleens een klap op haar nek opgeleverd helaas. Ze kokhalst ook nog regelmatig. Daar ben ik ook al eens voor bij de dierenarts geweest maar heb toen niet aan de lange lijn gedacht. Het is wel iets om mee te laten nemen in onderzoek en foto's.
Overigens weet ze nu feilloos hoe ver ze kan gaan, die klappen zijn echt iets van de eerste weken geweest.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je geen flauw idee hebt waar het zit zou je ook een goede osteopaat kunnen vragen om een onderzoek en (zo nodig) behandeling.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rebble
Zeer actief

ranetje schreef:Als je geen flauw idee hebt waar het zit zou je ook een goede osteopaat kunnen vragen om een onderzoek en (zo nodig) behandeling.
Ja, sluit ik niet uit inderdaad maar ik maak liever eerst foto's en adh van wat en of daar iets uitkomt ga ik verder kijken.

Vanmiddag ga ik bellen met Sleeuwijk, kijken wat daar de mogelijkheden zijn.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Hopelijk kan je vlot ergens terecht en heb je snel duidelijkheid!
Afbeelding
Zweedsetosti
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Zweedsetosti »

Waar je ook heen gaat (ik zou naar een orthopeed gaan), vergeet geen filmpjes te maken. Zeker omdat ik lees dat ze meestal goed loopt maar sjokt, is de kans groot dat als je daar komt ze het niet zomaar zien. Met een filmpje van het sjokken en van het onzuiver lopen weten ze vaak veel sneller waar ze moeten zoeken.
Rebble
Zeer actief

Zweedsetosti schreef:Waar je ook heen gaat (ik zou naar een orthopeed gaan), vergeet geen filmpjes te maken. Zeker omdat ik lees dat ze meestal goed loopt maar sjokt, is de kans groot dat als je daar komt ze het niet zomaar zien. Met een filmpje van het sjokken en van het onzuiver lopen weten ze vaak veel sneller waar ze moeten zoeken.
Ja daar ben ik vanmorgen vroeg al mee bezig geweest maar is nog vrij lastig als je alleen loopt. Van t weekend maar even samen met mijn dochter aan de slag.

Ik heb voor dinsdagochtend een afspraak staan in Sleeuwijk.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ik heb de afgelopen dagen wat geprobeerd te filmen maar dat is nog lastig :LOL: Zodra ik ga filmen ga ik (achteruit) langzamer lopen en voor Charlie is dat een mooi moment om langzamer te gaan lopen en te gaan snuffelen. Dus het is niet geweldig maar misschien geeft het wel een beeld morgen bij de dierenarts.

Ik heb meer filmpjes maar eigenlijk is het steeds meer van hetzelfde. Nu ik er op aan het letten ben, raak ik er steeds meer van overtuigd dat het uit haar nek komt, ze houd haar kop tijdens een wandeling ook vaak zo laag hangen. En zo zijn er nog meer kleine dingetjes die me op gaan vallen, een hoge touch bijvoorbeeld kiest ze ook regelmatig om die niet te doen terwijl de touch er echt blind in zit bij haar.

Nou ja, 2 filmpjes. Beide filmpje zijn gemaakt toen we zo'n anderhalve kilometer op normaal tempo hadden gelopen.

Aan het einde zie je dat zelfs met aansporen het maar moeizaam gaat
https://www.youtube.com/watch?v=OV9uMFF7cc8

https://www.youtube.com/watch?v=7PsNaPJFSnA

Dit is niks voor Charlie. Ik zal niet beweren dat het een actieve hond is want dat is ze nooit geweest maar hier loopt toch gewoon een oude hond?
Afbeelding
natalie
Zeer actief

Re: Charlie loopt mank/als een oude hond Filmpjes pag 2

Ongelezen bericht door natalie »

Nah, wat raar inderdaad. En dat na anderhalve kilometer al? Dat zou inderdaad niet zo moeten zijn. Echt vervelend dat je er zeker van bent dat 'iets' niet klopt, maar dat je er niet de vinger op kan leggen. Ik hoop dat je de oorzaak vind!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ze loopt inderdaad heel voorzichtig en de ingehouden.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Er is duidelijk iets.
Hopelijk krijg je snel duidelijkheid wat het is.

Milo liep ook op jonge leeftijd al alsof hij heel oud was. Foto's wezen meerdere malen niets uit, maar met fysio ging het een stuk beter. En als hij dan weer eens een 'oude' periode had ging ik weer eens naar de fysio en ging het weer een tijd prima.
Later wel met medicatie erbij.

Het is gewoon naar om je hond zo te zien.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ze loopt echt niet fijn, meest opvallend naar mijn idee rechstvoor. Maar in het totaal ook door het hele lijf niet lekker.

Het getik van haar nagels valt me wel erg op. Als nagels echt te lang zijn, kan dat ook gevoeligheid opleveren bij lopen. Ik denk niet dat dat de hoofdoorzaak is, maar ik zou het wel zeker even meenemen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Het is inderdaad rechtsvoor waar ze mee mankt als ze mankt maar haar hele lijf lijkt ongemakkelijk. Ben benieuwd wat er morgen uitkomt.

Haar nagels zijn wat lang maar niet zo lang dat ze er ongemakkelijk van gaat lopen. Ik heb sinds anderhalve week zo'n elektrische vijl en daar haal ik om de dag wat mee weg. Nagels knippen is een crime, het leven is niet te zien en ze heeft hele dikke nagels.
Afbeelding
Sassy
moderator

Brrr niet lekker nee, lijkt haast wel alsof ze van het gewicht van het lijntje al pijn in haar nek of schouder heeft. Geen happy hond in elk geval.
Ik druk heel hard de duimen dat jullie morgen een diagnose krijgen waar je iets mee kan!
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid voor Charlie.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Rebble
Zeer actief

Nou, we zijn geweest en wat een prettige ervaring. Charlie werd rustig bevoeld en onderzocht en daar kwam eigenlijk al niks uit. Alle gewrichten waren soepel en bewogen hoe ze moesten bewegen. Ook het filmpje laten zien en hij zag wel wat ik zag, een hond die niet lekker in haar vel zit en waar iets mee is.

Foto's laten maken wat prima ging met mij erbij. Ze bleef rustig liggen en heeft niet eens geprobeerd om op te staan :I: Heupen, knieën, rug, nek en schouders, allemaal prima in orde. De foto's rustig bekeken en uitleg gekregen van wat hij wel en niet zag.

Hij raadt aan om te testen op Middellandse zeeziektes, daar zitten er ook een paar bij die gewrichtsklachten kunnen veroorzaken en geven vaak vage klachten. Charlie komt uit Griekenland en was ongeveer anderhalf á 2 jaar toen ze naar Nederland kwam, tijd zat natuurlijk om wat op te lopen. Dus dat is de volgende stap, daar op testen. Hiervoor moet natuurlijk bloed afgenomen worden en dan zal ik gelijk vragen of er naar haar schildklierwaardes gekeken kan worden.

Iemand hier die een dierenarts kan aanraden die hier ervaren in is? Diana ? :engel:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Charlie loopt mank/ foto prima Middellandse zeeziekte?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Fijn in ieder geval dat het niet het bewegingsapparaat is.. nu even verder speuren hopelijk vinden jullie iets waar je wat met kunt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”