Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet meer willen slapen (tegenslag 1)
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
- Aantal honden: 1
Re: Niet meer willen slapen
We leren haar inderdaad ook het commando nee in ons geval foei. En dat weet ze heel goed, soms. Hahaha.
Het plan was om haar vannacht mee naar bed te nemen. Ik werd wakker toen hij naar bed kwam. Zonder hond.
Ze lag in de bench van de andere hond en keek alleen even op. Mijn man heeft haar laten liggen.
Resultaat is dat ik vanmorgen om 7! uur wakker werd. Heb gewacht tot ze stil was en ben toen de woonkamer in gelopen.
Helaas of eigenlijk heel knap, er lagen 2 kleine plasjes en 1 keutel.
Vannacht de wekker maar zetten. Even kijken hoe laat, want ik weet niet van hoe laat dit was.
Ik verwacht dat dit de eerste keer was dat ze aan de deur stond. De slaapkamerdeur (staat altijd open) en de woonkamerdeur zitten tegenover elkaar. Zit nog geen 2,5 meter tussen.
Maar ik ben super trots op mijn kleine muts en een beetje bijgetankt. Manlief slaapt nog, die heeft het iets harder nodig na 6 werkdagen.
Het plan was om haar vannacht mee naar bed te nemen. Ik werd wakker toen hij naar bed kwam. Zonder hond.
Ze lag in de bench van de andere hond en keek alleen even op. Mijn man heeft haar laten liggen.
Resultaat is dat ik vanmorgen om 7! uur wakker werd. Heb gewacht tot ze stil was en ben toen de woonkamer in gelopen.
Helaas of eigenlijk heel knap, er lagen 2 kleine plasjes en 1 keutel.
Vannacht de wekker maar zetten. Even kijken hoe laat, want ik weet niet van hoe laat dit was.
Ik verwacht dat dit de eerste keer was dat ze aan de deur stond. De slaapkamerdeur (staat altijd open) en de woonkamerdeur zitten tegenover elkaar. Zit nog geen 2,5 meter tussen.
Maar ik ben super trots op mijn kleine muts en een beetje bijgetankt. Manlief slaapt nog, die heeft het iets harder nodig na 6 werkdagen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dus jullie hebben haar gewoon los laten lopen in huis? Heel goed. Zindelijk worden is ook een kwestie van leeftijd. Dit snachts alleen zijn en doorslapen of in elk geval stil zijn is al heel wat. Die zou ik doorpakken want daar heb je de rest van haar leven profijt van. Inderdaad een keer opstaan en de rit van zindelijk worden uitzitten en je bent er!
- dagmar88
- Zeer actief

Plassen en poepen ze samen in de tuin en liggen weer op de bank te ruften als ik mijn intrede doe.
Zus heeft zeven maanden bij me in bed geslapen, Naap de eerste twee jaar in dezelfde kamer. Die moest 's nachts altijd poepen en met een grote hond in de woonkamer is dat niet lekker beneden komen.
Sjaakje ligt wel in bed, dat is onze 1 op 1 tijd. Vind ik met een nauwelijks verharend mini hondje gezellig.
Zus zou ook mogen, maar die is liever bij haar broer. Ze missen me allebei totaal niet

-
- Zeer actief
Ja ze was los in huis, met onze andere hond. We houden dit er nu ook in. Ze heeft vannacht immers laten zien dat ze het kan.laeken schreef:Dus jullie hebben haar gewoon los laten lopen in huis? Heel goed. Zindelijk worden is ook een kwestie van leeftijd. Dit snachts alleen zijn en doorslapen of in elk geval stil zijn is al heel wat. Die zou ik doorpakken want daar heb je de rest van haar leven profijt van. Inderdaad een keer opstaan en de rit van zindelijk worden uitzitten en je bent er!
-
- Zeer actief
En ook als ze straks een terugval heeft gewoon doorzetten. Hier leert ze van hoe het straks moet en dit is de meest fijne manier. Ik hoor het zoveel. Bench en gillende pup. Los is er dan veel minder drama en daarna gaat het leerproces ook veel sneller. Want je wil geen hond die je alleen achter kan laten in een bench straks. Nu leert ze hoe gemakkelijk alleen in de kamer zijn is. Zindelijk wordt ze toch wel. Dat gaat vanzelf. Mensen denken dat ze dat moeten trainen maar het zit gewoon in honden en vanaf een bepaalde leeftijd zijn ze zindelijk als je de juiste omstandigheden schept. Dus wekker zetten en voorkomen. Maar ze slaapt. Ze heeft geen stress en jullie ook niet. Top!Tamaartje schreef:Ja ze was los in huis, met onze andere hond. We houden dit er nu ook in. Ze heeft vannacht immers laten zien dat ze het kan.laeken schreef:Dus jullie hebben haar gewoon los laten lopen in huis? Heel goed. Zindelijk worden is ook een kwestie van leeftijd. Dit snachts alleen zijn en doorslapen of in elk geval stil zijn is al heel wat. Die zou ik doorpakken want daar heb je de rest van haar leven profijt van. Inderdaad een keer opstaan en de rit van zindelijk worden uitzitten en je bent er!
-
- Zeer actief
Ik verwacht ook echt nog wel een terugval, maar ze heeft laten zien dat ze het kan. Het is nu aan ons.
Ik kan geen foto's plaatsen via mijn telefoon anders kon ik jullie deelgenoot maken van mijn snoetje.
Ik kan geen foto's plaatsen via mijn telefoon anders kon ik jullie deelgenoot maken van mijn snoetje.
-
- Zeer actief
Goede insteek. Laten zien dat ze het kan. Zo is dat. En als jullie rustig slapen kun je meer van het hondje genieten en andersom.Tamaartje schreef:Ik verwacht ook echt nog wel een terugval, maar ze heeft laten zien dat ze het kan. Het is nu aan ons.
-
- Zeer actief
Lang leve tapatalk!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Leuk hondje
Zet je die irritante tapatalk-handtekening even uit?
Zet je die irritante tapatalk-handtekening even uit?

-
- Zeer actief
Ik hoop dat het zo gelukt is. Heb die app al jaren, maar zelden gebruikt.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Niet meer willen slapen (foto's bijgevoegd)
Niet om je te ontmoedigen
Sue van mij sliep pas vanaf 8 maanden de nacht door.
Hij mocht slapen waar hij wilde, op bed of niet, maar hij moest nog gewoon plassen.
Die nachten braken mij een beetje op dus toiletje gemaakt (bak met kunstgras) zodat hij daar op kon.
Probleem opgelost en ze worden toch allemaal wel zindelijk uiteindelijk.

Sue van mij sliep pas vanaf 8 maanden de nacht door.
Hij mocht slapen waar hij wilde, op bed of niet, maar hij moest nog gewoon plassen.
Die nachten braken mij een beetje op dus toiletje gemaakt (bak met kunstgras) zodat hij daar op kon.
Probleem opgelost en ze worden toch allemaal wel zindelijk uiteindelijk.
-
- Zeer actief
Je ontmoedigd me niet hoor. Ze is bak zindelijk (door de Fokker aangeleerd op een soort kattenbak te plassen) die staat in de nacht ook in de woonkamer. Ik merk alleen dat ze doe niet meer prettig vind.
En ach het plasje op het kleed doet me niet zo veel, die ligt er tijdelijk. Voor vannacht leg ik er wel een oude handdoek op, die is uit te wassen.
Ik ben wel erg benieuwd voor vannacht met die wind. Zijn toch weer andere geluiden. Ik overweeg een radio aan te laten.
En ach het plasje op het kleed doet me niet zo veel, die ligt er tijdelijk. Voor vannacht leg ik er wel een oude handdoek op, die is uit te wassen.
Ik ben wel erg benieuwd voor vannacht met die wind. Zijn toch weer andere geluiden. Ik overweeg een radio aan te laten.
-
- Zeer actief
Jammer! Dit moet je er nu dus ook weer uit-trainen. Ik was juist zo blij dat de fokker van mijn honden dat niet deed. Nix krant, puppytrainer of kattebak. Meteen ECHT zindelijk maken; anders moet je het 2 x "om-trainen"...Tamaartje schreef:Je ontmoedigd me niet hoor. Ze is bak zindelijk (door de Fokker aangeleerd op een soort kattenbak te plassen) die staat in de nacht ook in de woonkamer. Ik merk alleen dat ze doe niet meer prettig vind.
Suzanne
-
- Zeer actief
Maar ze stoppen daar vanzelf mee. Het enige dat je ermee bereikt is dat ze de eerste tijd niet overal plassen. Dat is toch handig? Binnen plassen doen ze toch wel. Ik leg ook wel eens een handdoek of krant neer als mijn honden in een onzindelijke bui zijn. Dat scheelt een hoop gedoe en je staat er smorgens niet met je sokken ik~Suzanne~ schreef:Jammer! Dit moet je er nu dus ook weer uit-trainen. Ik was juist zo blij dat de fokker van mijn honden dat niet deed. Nix krant, puppytrainer of kattebak. Meteen ECHT zindelijk maken; anders moet je het 2 x "om-trainen"...Tamaartje schreef:Je ontmoedigd me niet hoor. Ze is bak zindelijk (door de Fokker aangeleerd op een soort kattenbak te plassen) die staat in de nacht ook in de woonkamer. Ik merk alleen dat ze doe niet meer prettig vind.
Suzanne

Helaas zijn kleine honden niet zo goed zindelijk merk ik. Bas is de meest zindelijke tot nu toe hoewel die de eerste twee jaar bijna dagelijks onder de salontafel poepte en op kleden en matten plaste.
-
- Zeer actief
Tamaartje schreef:Lang leve tapatalk!
Mooi hondje. Wat een toepasselijke foto's bij de topic titel haha.
-
- Zeer actief
Ze vind die bak zelf ook niet meer tof. Ze geeft het eigenlijk zelf al heel goed aan. Ik ben soms te langzaam.
Ik merk wel dat het weer ook parten speelt vandaag. Ze ziet te veel voorbij waaien en hoort te veel. Geen rust om goed te plassen.
Ik heb nu een handdoek klaar liggen voor de nacht. En misschien niet goed, maar ze moet maar even doen waar zij zich goed bij voelt.
Morgen weer een dag.
Mijn andere jack russell is overigens super zindelijk. Die kan het met gemak 8 uur ophouden overdag. Die gaat ook niet graag meer naar buiten. Zal zijn leeftijd zijn.

Ik merk wel dat het weer ook parten speelt vandaag. Ze ziet te veel voorbij waaien en hoort te veel. Geen rust om goed te plassen.
Ik heb nu een handdoek klaar liggen voor de nacht. En misschien niet goed, maar ze moet maar even doen waar zij zich goed bij voelt.
Morgen weer een dag.
Mijn andere jack russell is overigens super zindelijk. Die kan het met gemak 8 uur ophouden overdag. Die gaat ook niet graag meer naar buiten. Zal zijn leeftijd zijn.
-
- Zeer actief
Gelukkig weer een prima nacht gehad.
Dit keer eraan gedacht de camera aan te zetten. Ze kruipt bij mijn oudere hond in de bench. Overdag probeer ik dat tegen te houden, maar in de nacht lukt dat niet. Mijn oudje kruipt onder zijn dekbed en lag vooraan in de bench en de pup achteraan.
Ergens vind ik dat eng. Ik overweeg de bench te gaan vervangen door een grotere hondenmand waar ze samen in kunnen. Hebben ze toch steun aan elkaar en ze kunnen beide ten alle tijden uit de mand.
Maar vooralsnog ben ik vooral trots op deze 2de goede nacht.
Dit keer eraan gedacht de camera aan te zetten. Ze kruipt bij mijn oudere hond in de bench. Overdag probeer ik dat tegen te houden, maar in de nacht lukt dat niet. Mijn oudje kruipt onder zijn dekbed en lag vooraan in de bench en de pup achteraan.
Ergens vind ik dat eng. Ik overweeg de bench te gaan vervangen door een grotere hondenmand waar ze samen in kunnen. Hebben ze toch steun aan elkaar en ze kunnen beide ten alle tijden uit de mand.
-
- Zeer actief
Ik snap je helemaal. Hebben ze al gespeeld? Ik zou die bench wegdoen zodat ze niet in een hoekje kan komen als de oude haar ineens toch per direct weg wil hebben. Ze is gelukkig zo te zien erg sportief dus dan springt ze wel over hem heen ofzo. Ik zou vandaag een heerlijke grote mand kopen. Of nog beter twee. En die naast elkaar zetten. Komt allemaal goed en wat heerlijk om te merken dat ze je oude hond ook als steun ziet en gezelschap.Tamaartje schreef:Gelukkig weer een prima nacht gehad.

-
- Zeer actief
Re: Niet meer willen slapen (het gaat weer de goede kant op)
Er staat een grote houten mand in de berging. Die ga ik maar eens voorzien van een kussen oid en in de kamer zetten. Het zal voor Koda mijn oude heer wel even wennen worden.
Koda heeft nooit echt gespeeld, maar doet op zijn manier zijn best. Zo mooi om te zien. Er zijn ook wel echt momenten dat hij de pup (Binti) even helemaal zat is.
Ik had nooit verwacht dat Koda de pup zou verzorgen. Al vraag ik me niet af of het niet een beetje te is. Koda lukt Binti's fluit, maar die kleine muppet bied zich maar wat graag aan.
Ik hou mijn hart vast als zij loops wordt.
Koda heeft nooit echt gespeeld, maar doet op zijn manier zijn best. Zo mooi om te zien. Er zijn ook wel echt momenten dat hij de pup (Binti) even helemaal zat is.
Ik had nooit verwacht dat Koda de pup zou verzorgen. Al vraag ik me niet af of het niet een beetje te is. Koda lukt Binti's fluit, maar die kleine muppet bied zich maar wat graag aan.
-
- Zeer actief
Kun je anders de achterkant van de bench er niet uithalen? Dat er een tunnel is? Ik zou mijn honden hoe lief ze elkaar ook vinden ook nooit samen in een bench laten slapen. Puur omdat de oudste heel soms even helemaal klaar is met de jongste en hem dan snauwt. Dan moet hij wel weg kunnen springen. En niet achterin een bench tegen de draad gedrukt blijven zitten. Dat is zielig.Tamaartje schreef:Er staat een grote houten mand in de berging. Die ga ik maar eens voorzien van een kussen oid en in de kamer zetten. Het zal voor Koda mijn oude heer wel even wennen worden.
-
- Zeer actief
De pup kruipt en snachts in. Daar zijn we niet bij.
De bench van de pup heeft 2 deurtjes. Ik ga voor de zekerheid de bench omruilen. Dan kunnen beide deurtjes open staan. Op de lange en de korte kant.
De bench van de pup heeft 2 deurtjes. Ik ga voor de zekerheid de bench omruilen. Dan kunnen beide deurtjes open staan. Op de lange en de korte kant.
-
- Zeer actief
Dat ze erbij kruipt begreep ik.Tamaartje schreef:De pup kruipt en snachts in. Daar zijn we niet bij.

Is je oude hond zo gehecht aan die bench? Want ik vind het maar gruwels en wil ze ook niet in huis hebben. Lelijk. Papegaaienkooi voor honden

Ik snap dat er soms redenen zijn. Bijten bij bezoek etc.
-
- Zeer actief
Of Koda echt gehecht is, vrees van wel. Een mandje ging hij nooit in liggen. Op een kussen ook niet. Een bench kruipt hij wel in. Of op de bank. De bench staat wel altijd open. Hij heeft de keus.
Ik zal zodra ik een passend kussen voor de mand heb eens gaan oefenen. Overdag zijn dekbedje erin leggen om te wennen en te zien wat hij doet. Kruipt hij erin zet ik de bench weg.
Ik zal zodra ik een passend kussen voor de mand heb eens gaan oefenen. Overdag zijn dekbedje erin leggen om te wennen en te zien wat hij doet. Kruipt hij erin zet ik de bench weg.
-
- Zeer actief
Re: Niet meer willen slapen (tegenslag 1)
De eerste tegenslag is gaande. De oude hond lag in de bench en de pup op de bank. Terwijl mijn man in de badkamer was horen we dat ze een flinke snauw krijgt. Ze mag er niet bij in de bench. Genoeg andere slaapplaatsen, maar ze kiest ervoor al (luid) piepend voor de tussendeur te staan. Nu al bijna een uur. Af en toe loopt ze kort weg.
-
- Zeer actief
We zijn in bed gaan liggen. Ze heeft het nu net opgegeven. Ze is stil en ligt in een mand. Ik zat te wachten op het moment dat mijn oudere hond dit ging doen.
Die is gelukkig doof aan het worden en sliep heerlijk door.
Wel dapper om te zien op de camera. Een klein hoopje hond in een mega mand. Ik had/heb de hoop dat ze daar beide in gaan liggen. Bench weg, kan daar geen ruzie meer om ontstaan.
We wonen in een kleine bungalow, mocht ze weer wakker worden merk ik dat snel genoeg. En ook de camera staat aan.
Ben erg benieuwd hoe beide honden morgenvroeg op elkaar reageren.
Puntje van ergenis. Piepende hond is vervangen door zeer luid snurkende echtgenoot.
Die is gelukkig doof aan het worden en sliep heerlijk door.
Wel dapper om te zien op de camera. Een klein hoopje hond in een mega mand. Ik had/heb de hoop dat ze daar beide in gaan liggen. Bench weg, kan daar geen ruzie meer om ontstaan.
We wonen in een kleine bungalow, mocht ze weer wakker worden merk ik dat snel genoeg. En ook de camera staat aan.
Ben erg benieuwd hoe beide honden morgenvroeg op elkaar reageren.
Puntje van ergenis. Piepende hond is vervangen door zeer luid snurkende echtgenoot.

-
- Zeer actief
Snauwen hoort erbij. Je pup zal er niet bang van worden en je oude hond blijft er niet boos bij. Geen zorgen.
-
- Zeer actief
Er was vanmorgen bij beide honden weinig meer te merken. De pup heeft uiteindelijk geslapen van een uur of 1 tot 5 uur, half 6 vanmorgen. Toen stond ze weer bij de deur. Mijn man staat kwart over 6 op, dus we hebben haar even gelaten. Ze piepte niet non stop. Kroop steeds op de bank waar de oudere hond inmiddels lag.
Wel zag ik haar nog net een drol draaien op de camera. Ik vrees echter dat als we naar binnen waren gegaan ze wel was blijven piepen. Ze was ook best wakker.
Wel zag ik haar nog net een drol draaien op de camera. Ik vrees echter dat als we naar binnen waren gegaan ze wel was blijven piepen. Ze was ook best wakker.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dus ze moest eigenlijk even naar buiten om half zes. Dan had je haar dus uit kunnen laten en ja misschien was ze wakker gebleven. Dat tijdstip wordt steeds later naarmate ze ouder wordt dus dat is even investeren. Omdat je dat niet doet en je tegelijkertijd verschrikkelijk druk maakt over wanneer je nu eindelijk weer kunt slapen lukt het allemaal niet.Tamaartje schreef:Er was vanmorgen bij beide honden weinig meer te merken. De pup heeft uiteindelijk geslapen van een uur of 1 tot 5 uur, half 6 vanmorgen. Toen stond ze weer bij de deur. Mijn man staat kwart over 6 op, dus we hebben haar even gelaten. Ze piepte niet non stop. Kroop steeds op de bank waar de oudere hond inmiddels lag.
Accepteer dat je nachten gebroken zijn met een pup. En overvraag die pup niet. Toch sneu dat zo'n hondje binnen poept terwijl ze het wel heeft aangegeven.
Mag ik vragen of jullie zestigers zijn?
Dat vind ik dus ook heel sneu. Een pup die aangeeft dat ze moet poepen en dat je daar dan niet op reageert.
-
- Zeer actief
Toen ik het zag poepte ze al. Op dat moment ben ik al te laat. Anders had ik daar uiteraard direct op gereageerd.Sterre schreef:Dat vind ik dus ook heel sneu. Een pup die aangeeft dat ze moet poepen en dat je daar dan niet op reageert.
Laatst gewijzigd door Tamaartje op 11 feb 2020 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.