Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Giardex ervaringen? Update 9 september

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Giardex ervaringen? Update 9 september

Ongelezen bericht door Caro. »

O ja, ik ben ook licht verteerbaar voer gaan geven zodat de darmen meer rust kregen en kans om te genezen (de darmwand wordt
door de parasiet aangetast). Ook dat droeg echt goed bij tot veel betere ontlasting.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Giardex ervaringen? Update 9 september

Ongelezen bericht door duitse herder »

sirene schreef:Wat vervelend dat hij maar steeds positief blijft zeg. Heeft hij nu ook echt symptomen?

Ik zou het echt gaan zoeken in het totaal veranderen van zijn voeding. Minder/geen koolhydraten (KVV) en minder keren op een dag voeren. En zolang hij positief test geen probiotica want de giardia schijnt dol te zijn op probiotica.
Hij krijgt nog steeds KVV, minder vaak per dag is nog wel een optie gezien dat 4x per dag is. Hoewel 2 daarvan een eetlepel vlees is, omdat Noah wat krijgt.
Hij heeft helaas nu wel minder goede ontlasting, dus moet hem echt behandelen. Dat van probiotica hoorde ik vorige week woensdag ook toen ik bij de dierenarts was om te Titeren. Nooit geweten, dat ga ik dus inderdaad nu even niet geven.
Plan is nu 5-5-5 metrobactin/panacur te geven en daarna wil ik giardex en gastro gaan geven. Ook l glutamine en probiotica durf ik even niet Ivm bovenstaande. Kijken of het nu werk.

@caro, ik was alle kleedjes 1x per week op 90 graden. De bakken kan ik nog meenemen maar speeltjes wordt echt wel veel werk. Daarbij, 1 stap buiten de deur en je loopt het ook weer op. Zijn weerstand moet omhoog zodat hij er geen last meer van zal hebben, dat is het enige dat zal werken. Immers heeft Noah het nu niet en die 2 leven samen.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”