Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opoe, hoe je op hoge leeftijd nog kan groeien.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Opoe

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb ook ooit zo'n ouwetje gehad. ze zat in het asiel van den haag, zo lelijk als de nacht, geen tand in dr bek, vieze traanstrepen maar o zo aandoenlijk en lief. ze kwam bij ons thuis en nam gelijk de boel over. in het asiel was ze geschat tussen de 12 en 15 jaar. we hebben haar 3 jaar gehad.
heel veel plezier van en met opoe
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik vind het net een geschoren maltezer :I:
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat een leuk hondje.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Opoe is toch maar met haar ouwe kontje in de boter gevallen, geweldig. :I:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

alinelaila schreef:Wat een aandoenlijk hondje zeg :I: Heel veel plezier met haar en hopelijk gaat ze nog een tijdje mee. Op de foto's oogt ze veel ouder dan 10, maar met goed voer en goede verzorging zal dat hopelijk nog wel wat verbeteren.
Ze is 11 geschat. Maar kan inderdaad ouder zijn, al is ze vandaag al een heel stuk beter dan gisteren hoor. Ik was werken en de baas was alleen thuis dus niet veel te beleven maar vanavond zoekt ze steeds zelf duidelijk contact en is veel alerter dan gisteren ook.

Ik zal even de update plaatsen die op facebook staat, scheelt me weer typen. :mrgreen:

Misschien moet ik Opoe maar Nel Veerkamp gaan noemen. :engel: 3 oude wijven mandjes besteld. Welke kiest ze? Juist, die met het panterprintje. Roze ging ze niet eens in en de sterretjes waren haar toch ook wel te min. Elke keer weer terug naar de panterprint. Opoe heeft dus besloten! Ze is er helemaal mee in haar nopjes.

Vandaag is ook haar nieuwe blikvoer bezorgd, die vind ze ook helemaal het einde. Ik durf haar nog niet teveel in 1 x te geven maar eigenlijk vond ze het wel erg weinig. Straks krijgt ze dus nog wat meer. Ook heb ik net satin balls(in soepballen formaat) gemaakt voor haar om haar wat sneller op gewicht te krijgen zonder dat ze hele kilo's moet weg eten. Ook die vind ze heerlijk, elke keer als ik langs haar loop zit ze te ruiken of ik niet toevallig wat bij me heb. Na het eten deed ze zelfs een soort van poging spelen te spelen met me en daarna kwam ze haar mand uit om even op schoot te kruipen. Voor Opoe is je mand uit komen al heel wat! Ik denk dat ze zichzelf pijn deed want ze piepte een beetje toen ze niet lekker genoeg kon liggen en is toen weer in haar mand gekropen. Ik heb een vetbed voor haar mand gelegd want ze is best wankel en als ze net wakker is, is dat nog erger. Vanochtend viel ze gewoon om toen ze haar mand uit kwam. Dit is wat stroever dan het laminaat. Geen diarree meer gehad vandaag en ik was werken en ze heeft niet 1 x in huis geplast. De baas heeft haar wel in de gaten gehouden en af en toe geknuffeld maar ze maakte geen enkele indruk dat ze naar buiten wilde. Na mijn werk vond het ook niet echt nodig. Ze heeft een plas gedaan klein stukje gelopen en daarna rechtsomkeer gemaakt naar huis(die weet ze ook al te vinden ondertussen).
Droef vond het vetbed ook een uitkomst daar want dan kan hij af en toe een beetje bij Opoe liggen.

Had ik al gezegd hoe trots en blij ik met Droef en Izzy ben dat ze er zo super goed mee omgaan? Ik had niet veel moeilijkheden verwacht maar stiekem toch een stemmetje in mijn hoofd na het Hummer verhaal dat het ook grandioos mis kon gaan, of misschien wel Izzy die een teef in huis toch niet zo kan waarderen. Maar nee, ze laten haar compleet in haar waarde en zijn zo voorzichtig met haar. Droef snapt alleen nog niet helemaal dat als hij voor een deur opening gaat staan Opoe denkt dat ze niet naar binnen kan. Voor de rest zijn ze gewoon voorzichtig met haar en vinden ze alles best.

Inmiddels zijn we weer een paar uurtjes verder en heeft ze haar 2de portie blikvoer op. Daarna ging ze aan de wandel en ging direct naar de voordeur. Boodschap was dus heel duidelijk. Ze moest poepen! Snel naar buiten. Kwam een dikke plakkerige drol uit die aan haar vacht bleef hangen en ik kreeg het er niet uit. Ze vond het ook absoluut niet fijn dat ik er aan zat(terecht natuurlijk!).Ze piepte het uit! Uiteindelijk maar gekozen om haar toch maar weer onder de douche te zetten en gewoon de douche kop erop. Douchen vind ze fijn, toen de drol eindelijk los was was er een zucht van verlichting en ontspande ze weer helemaal. Toen nog even goed gewassen met shampoo. Daarna maar de schaar erin gezet zodat het niet weer gebeurt en nog even met haar geknuffeld, satin ball erin en nu ligt ze weer tevreden in haar mand. :I:

En morgen ga ik dus een kinderwagen halen voor haar. Ben benieuwd wat ze daarvan gaat vinden als ze toch lekker mee kan af en toe. Ik zie Izzy er wel voor aan dat ze ook dankbaar gebruik van zal willen maken. :mrgreen:

Niet heel veel foto's gemaakt vandaag maar toch maar een paar dan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een lief verhaal. En Droef :I: :I: .
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Net heeft ze even deftig geposeerd, vanuit haar mand, dat dan weer wel. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar oren weten alleen niet wat ze willen, staan, half hangen of helemaal hangen. :LOL: Die dingen doen maar wat.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat een lieffie :I:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Tis wel een droppie hoor.
Ze moet wel een andere naam want Opoe, zo noemde mijn moeder vroeger de ongesteldheid :LOL:
:LOL:
Afbeelding
Biothane
WashBar
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Dees en Maylo schreef:
Ze moet wel een andere naam want Opoe, zo noemde mijn moeder vroeger de ongesteldheid :LOL:
ja Mijn noeder sprak dan ook over Opoe op bezoek.

Dan noem je het witte wolkje toch gewoon Baba. Dat is Opoe in Bulgaars.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

teckeltoos schreef:
Dees en Maylo schreef:
ja Mijn noeder sprak dan ook over Opoe op bezoek.

Dan noem je het witte wolkje toch gewoon Baba. Dat is Opoe in Bulgaars.
Dat was ook eigenlijk het plan. Maar ik vind het niet zo bij haar passen en als Droef en Izzy iets willen eten van straat is het bah! :engel: Izzy heeft daar overigens schijt aan maar Droef niet. Straks loopt hij de hele dag met een smerig gezicht naar die hond te kijken. :mann:
Afbeelding
Biothane
WashBar
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik vind opoe echt een schatje :I: maar ik zou ook een andere naam verzinnen.
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Granny
Blanche
Beppe (Fries voor Opoe)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Bij die van mij gaat Edgar en Cooper blik er ook goed in. het kan vast beter ;-)
Alsa Nature zag ik net op FB een rclame van voorbij komen; ook een gestoomd voer en dat ziet er zo te zien meer dan prima uit.

Suzanne
thom
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind Opoe echt een geweldige naam voor dit oudje. Ze kwam, zag en overwon. :cheer:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

thom schreef:Ik vind Opoe echt een geweldige naam voor dit oudje. Ze kwam, zag en overwon. :cheer:
Veni Vidi Vici :cheer:
thom
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef:
thom schreef:Ik vind Opoe echt een geweldige naam voor dit oudje. Ze kwam, zag en overwon. :cheer:
Veni Vidi Vici :cheer:
:ok:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Net een wandelwagen gehaald. Opoe vond het niks. Doodeng om in zo'n ding te zitten! :O:
Izzy heeft besloten dat ze nooit meer hoeft te wandelen. :LOL: Die is er dus wel heel erg blij mee.
Afbeelding
Afbeelding
Biothane
WashBar
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Hahaha, die Izzy.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik vind dat je een bijzonder stel honden hebt met Izzy en Droef, zo makkelijk als Opoe opgenomen wordt en zo braaf als Izzy met Opoe bleef zitten toen je dat meisje hielp (en die brave Droef met dat kuipje blikvoer haha).

Ik hoop dat Opoe lekker opknapt en dan blijkt dat ze nog lang geen oudje is :ok: . Ze heeft nogal wat meegemaakt de afgelopen weken dus best kans dat dat met rust/tijd en goede verzorging gaat lukken. Ze is in elk geval met haar witte kontje in de panterprint-boter gevallen bij jou!

Ik ben wel heel erg benieuwd of het slechte lopen meer een kwestie van spieren en conditie is of dat er ook iets meespeelt qua gewrichten.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:Ik vind dat je een bijzonder stel honden hebt met Izzy en Droef, zo makkelijk als Opoe opgenomen wordt en zo braaf als Izzy met Opoe bleef zitten toen je dat meisje hielp (en die brave Droef met dat kuipje blikvoer haha).

Ik hoop dat Opoe lekker opknapt en dan blijkt dat ze nog lang geen oudje is :ok: . Ze heeft nogal wat meegemaakt de afgelopen weken dus best kans dat dat met rust/tijd en goede verzorging gaat lukken. Ze is in elk geval met haar witte kontje in de panterprint-boter gevallen bij jou!

Ik ben wel heel erg benieuwd of het slechte lopen meer een kwestie van spieren en conditie is of dat er ook iets meespeelt qua gewrichten.
Ik had nooit durven dromen dat het zo makkelijk zou gaan. Sinds vandaag heeft Opoe ook door dat als per ongeluk tegen Droef oploopt hij voor haar aan de kant gaat ipv dat zij om hem heen hoeft, ze waggelt dus gewoon vrolijk overal langs nu.

Ze staat en loopt al iets steviger op de pootjes inmiddels, denk inderdaad dat de afgelopen weken er in heeft gehakt bij haar. Ze is ook echt wel heel mager dus ik hoop dat dit haar helpt.

Ze begint echt steeds mee te ontspannen en steeds uitgebreider liggen om te slapen. Ze krulde zich in het begin helemaal op maar ligt nu soms languit op haar zij. Ook is ze vanavond een paar keer zelf uit haar mand gekomen om even een rondje door huis de wandelen en als je dan bij haar komt vind ze het heerlijk om even gekriebeld te worden.
Ze was zelfs zo actief dat ik haar voorzichtig staand heb staan borstelen en daarna het haar op haar kop korter heb gemaakt zodat het niet steeds in haar toch al gevoelig ogen zit, ook haar baardje word erg vies van het blikvoer dus ook die is gewoon kort. Ze vind dat getut allemaal wel wat. Werkt keurig mee, ook onder de douche. Daaraan is toch echt wel te merken dat ze ooit gewoon een thuis heeft gehad want een hond die dit voor de eerste of tweede keer mee zou maken zou volgens mij lang niet zo makkelijk zijn. Zelfs Izzy vind het allemaal maar stom en probeert er onderuit te komen als het even kan.

Heb vanmiddag toevallig een stukje gefilmd van het lopen, voornamelijk om te laten zien hoe dun ze echt wel niet is maar daarop is wel te zien dat ze al wat beter loopt.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Fijn dat ze meer ontspant nu en ook echt lekker kan slapen daardoor, dat kan ze goed gebruiken. Fijn dat ze al wat beter lijkt te lopen :ok: .
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Hier was ze vanmiddag weer even aan de wandel.
https://www.youtube.com/watch?v=qWTDTol4mRU
Afbeelding
Biothane
WashBar
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat een schattig hondje :I: En wat gaat het allemaal al goed. Fijn dat ze zo goed terecht is gekomen.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Dus.. Opoe blieft de lams smaak niet.
Ander blik geopend voor haar en die at ze wel meteen op. :LOL: Hopelijk wil ze later wel lam, anders moeten Droef en Izzy die maar op eten. Ik ga haar nu niet zichzelf laten verhongeren, het is de bedoeling dat ze aankomt tenslotte.

Gisteren weer gewogen en er zit al 400 gram extra op bij haar. :cheer: Aankomen doet ze dus wel, nu opletten dat het niet te snel gaat dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.

Gisteravond de wandelwagen omgetoverd in een buggy, en haar haren rondom haar ogen wat korter gemaakt. Daar was ze wel blij mee. Die haren kwamen steeds in haar oogje en die zijn al zo gevoelig.
Afbeelding

Vanochtend piepte ze ons wakker, maar ik was al te laat. Ze kon haar plas niet meer ophouden. Eenmaal beneden kon ze ook niet wachten tot ik mijn schoenen aan had met poepen. Ach ja, ze gaf het in elk geval aan.
Afbeelding
Biothane
WashBar
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Dees en Maylo schreef:Hier was ze vanmiddag weer even aan de wandel.
Ooooh :I: :I:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O die loopt eerders met een krulstaartje rond te huppelen
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Op het filmpje kun je zelfs door haar vacht heen inderdaad goed zien hoe mager ze is, maar dat komt vast in orde nu ze bij jullie zit. Ik vind Opoe ontzettend aandoenlijk, en je mag trots zijn op Droef en Izzy dat ze haar direct zo goed accepteerden :I:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Onder dat witte wol zit gewoon een pup. :I:
Afbeelding

Afbeelding

Ze komt nog steeds lekker aan in gewicht, doet gewoon haar eigen ding en haar mening wordt ook steeds duidelijker.
Vanavond of morgen werk ik mijn scheerkunsten nog even bij, anders ben ik te lang dat het te lang gaat duren voor haar, ze heeft al met al zo'n half uur op de trimtafel gestaan en deed het keurig. Duidelijk dat ze dat dus allemaal wel al gewend is. Ze lijkt zelf ook wel erg blij te zijn met haar korte haren. :lol1:
Afbeelding
Biothane
WashBar
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Dees en Maylo schreef:Hier was ze vanmiddag weer even aan de wandel.
Jemig, dat een hond zo langzaam kan lopen en doen.. geloof niet dat Xavi ooit zulke trage bewegingen zou kunnen maken. :lol1:
Maargoed, ze is ook niet helemaal "fit" nog natuurlijk.
Komt vast wel! Het is een leuk hondje om te zien :I:
Ze lijkt ook zo mooi wit. Niet half smerig bruinig, wat je vaak ziet bij zulke hondjes.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”