Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet ingedaalde bal/castratie/gedrag/risico

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: niet ingedaalde bal/castratie/gedrag/risico

Ongelezen bericht door crutz »

sbientje schreef:
Saba schreef:Ik snap het anders wel, hoor. Hoe vaak lees je hier ook wel niet op het forum dat een volle reu niet goed met andere volle reuen kan? Compleet logisch en natuurlijk hondengedrag maar het gaat ten koste van de veiligheid van de honden onder jouw hoede als je een koppel patsende hormoongestuurde haantjes ertussen hebt en ik kan me voorstellen dat je daar gewoon niet op zit te wachten als je de verantwoording over andermans hond hebt. Als je het er niet mee eens bent is dat je goedrecht maar dan moet je zelf een andere oplossing zoeken en maar iemand privé inhuren of iets dergelijks.
Ben het wel mee eens, maar in principe zou het gedrag van de hond dan leidend moeten zijn vind ik. Wat hier volgens mij ook het geval was, want de hond mocht eerst wel mee maar nu blijkt ie toch niet zo makkelijk te zijn als gezegd, wat daar de reden ook van is, de hondenuitlaat vindt het niet prettig lopen met hem erbij dan dus. Als ie gecastreerd is en hij vertoont hetzelfde gedrag zal ie ook niet meer meemogen gok ik zo :) Maar breng het dan anders.

Genoeg ongecastreerde reuen die zich niet zo gedragen natuurlijk, imo kunnen die wel gewoon mee.

In een pension vind ik het trouwens anders, daar heeft die hond niets te schaften met andere honden als het goed is.
Nou ik vind het toch wel van het missen van kennis getuigen als je denkt dat een reu van 8 jaar nog veranderd qua karakter door z’n ballen er af te halen ;)
En in de roedel gaat het goed ook mee de castraten. Alleen vreemden die druk komen doen in “zijn” roedel daar vind hij wat van als zij het te laat ziet
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

crutz schreef:
sbientje schreef:
Saba schreef:Ik snap het anders wel, hoor. Hoe vaak lees je hier ook wel niet op het forum dat een volle reu niet goed met andere volle reuen kan? Compleet logisch en natuurlijk hondengedrag maar het gaat ten koste van de veiligheid van de honden onder jouw hoede als je een koppel patsende hormoongestuurde haantjes ertussen hebt en ik kan me voorstellen dat je daar gewoon niet op zit te wachten als je de verantwoording over andermans hond hebt. Als je het er niet mee eens bent is dat je goedrecht maar dan moet je zelf een andere oplossing zoeken en maar iemand privé inhuren of iets dergelijks.
Ben het wel mee eens, maar in principe zou het gedrag van de hond dan leidend moeten zijn vind ik. Wat hier volgens mij ook het geval was, want de hond mocht eerst wel mee maar nu blijkt ie toch niet zo makkelijk te zijn als gezegd, wat daar de reden ook van is, de hondenuitlaat vindt het niet prettig lopen met hem erbij dan dus. Als ie gecastreerd is en hij vertoont hetzelfde gedrag zal ie ook niet meer meemogen gok ik zo :) Maar breng het dan anders.

Genoeg ongecastreerde reuen die zich niet zo gedragen natuurlijk, imo kunnen die wel gewoon mee.

In een pension vind ik het trouwens anders, daar heeft die hond niets te schaften met andere honden als het goed is.
Nou ik vind het toch wel van het missen van kennis getuigen als je denkt dat een reu van 8 jaar nog veranderd qua karakter door z’n ballen er af te halen ;)
En in de roedel gaat het goed ook mee de castraten. Alleen vreemden die druk komen doen in “zijn” roedel daar vind hij wat van als zij het te laat ziet
Dat vind ik ook, dat het getuigt van het missen van kennis. Dat gaat natuurlijk niet meer gebeuren.

Verder, wat ik zei, het maakt niet uit wat ie wel en niet kan, zij vindt het blijkbaar lastig om het op tijd te zien of heeft er gewoon geen zin in, en dat mag gewoon. Ik kan me goed voorstellen dat je bij een hondenuitlaat al genoeg werk hebt met een makkelijke roedel. Dat zegt niet per se dat de geweigerde hond een lijer van een beest is, maar ik denk dat ze hem te goed in de gaten moet houden vgl bij de andere honden
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Nee, met een reu van acht snap ik ook wel dat castreren waarschijnlijk niet veel meer uit zal halen (al kun je dat altijd nog testen met een suprelorin implantaat natuurlijk, dat is niet onomkeerbaar en de uitwerking is hetzelfde...) maar ik had het over de regel in het algemeen. Je moet als je een zwik honden onder jouw verantwoording hebt nu eenmaal de risico's zo veel mogelijk terugbrengen en volle reuen hebben nu eenmaal de neiging problematischer te zijn dan een castraat. Hoeft niet eens patsen of vechten te zijn maar kan bijvoorbeeld ook achter een loopse teef die door hetzelfde gebied is gelopen aan gaan. In een pension waar de honden apart in kennels worden gehouden vind ik het inderdaad wel een bijzondere eis.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

crutz schreef:
sbientje schreef:

dat doet zelfs mijn gecastreerde reu. vreemde reuen mogen niet in zijn roedel komen. helpt een castratie niet tegen. er loopt geen grotere patser rond als mijn teun die,als hij de kans krijgt, iedere loopse teef pakt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”