Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nanna op tv

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Nanna op tv

Ongelezen bericht door Floortje »

De omgang met die beesten valt en staat met gezond verstand. Als je er maar een béétje naar ze kijkt zie je wel of ze nieuwsgierig, stoerlapperig of echt agressief zijn. En je ziet dat Nanna goed handelt en dat het beest er goed op reageert. Was dit trouwens degene die je altijd voerde? :D :wink:

Op de melkveehouderij waar ik stage loop blijven de kalveren ook bij de moeder. Rakoes moet op de voerplaats blijven, maar af en toe schiet die stouterd toch de stal in. En net als bij mensen hebben sommige koeien een wat sterker karakter dan anderen, dus er zijn dan dames die in de aanvalmodus gaan. En dat zijn gewoon brave huiskoetjes.
Bij de pinken ga ik echter niet meer met Rakoes het land in. Er loopt nu zo'n pittig ding tussen :80: Die had er echt zin in, ik heb Rakoes onder m'n arm genomen en het op een lopen gezet (kunnen nog best hard rennen die lompe beesten :mrgreen: ).

Edit: typo
Laatst gewijzigd door Floortje op 17 jan 2020 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Floortje
Zeer actief

Maar ik kan de boswachters ook wel een beetje begrijpen hoor (die politicus niet overigens), die weten ook niet dat Nanna ruime ervaring heeft met dieren en hun gedrag.
Door het voeren van de koeien gaan ze juist op mensen af, de één vindt dat leuk, de ander schrikt zich het leplazarus en denkt aangevallen te worden. Met honden idem dito. Ook al doen jouw honden niks, de dieren (en dan zullen dat vaker schapen dan koeien zijn) kunnen heel erg schrikken van honden, ook als ze rustig zijn. Schapen hebben er een handje van om als een kip zonder kop de afrastering of sloot in te rennen. En bij zulk vluchtgedrag kan dan dan zelfs bij de braafste hond het jagersvuurtje aangewakkerd worden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Ik was daar wel een stuk dikker zeg :80:
:LOL: Ben je nu een randdebiele ree in plaats van een dom rund?
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Hier in het duin lopen ze ook. Reuze nieuwsgierig en vriendelijk. Ik vind ze een maatje te groot en de horens te indrukwekkend om dichtbij te komen.
Maar inderdaad met een ferme brul gaan ze weg, behalve als ze op een pad liggen. Dan mag je door de bramenstruiken omlopen.
Floortje
Zeer actief

Nanna schreef: Ik heb de dames al eens achter een paar gillende Jack Russells met spijt aan zien rennen :engel: En de kennis met de Ierse terriër hoeft zich ook niet meer te vertonen want ze staan meteen handenwrijvend op. :zweep:
Ik heb beeld :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Floortje schreef:
Nanna schreef: Ik heb de dames al eens achter een paar gillende Jack Russells met spijt aan zien rennen :engel: En de kennis met de Ierse terriër hoeft zich ook niet meer te vertonen want ze staan meteen handenwrijvend op. :zweep:
Ik heb beeld :LOL:
:mrgreen: Het is net de rolo reclame.
Floortje
Zeer actief

dagmar88 schreef: net de rolo reclame.
:mrgreen:
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Sjah, van mij mogen ze ook uit de natuurgebieden verdwijnen. Maarja dat gebeurd niet dus in mijn geval is het 1/0 voor de koeien en kom ik niet meer in de duinen hier. Ik vind dat heel jammer want het is er ontzettend mooi om te wandelen of fietsen maar die angst is inmiddels zo groot dat het zweet al in m'n bilnaad staat als ik voorbij een vee rooster moet. Dan maar niet de natuur in... Geef mij die konijnen van vroeger maar hahha stuk minder eng..
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nanna schreef:Misschien kan ik nog wel stierenvechter worden ;-) Dan wel graag te paard want zo vlot ter been ben ik niet meer en dat paard moet Merlin zijn.
En ook zonder het gesteek in die rug want dat is sneu en zielig. Na afloop kriebel ik hem dan even.
KLIK
Helaas Nanna, de enige functie van die man te paard, de picador, is het steken van die pinnen in de rug van die stier. Dit is het eerste deel van het 'feest' en heeft als doel het temperament en de snelheid van de stier in te dammen, zodat de stierenvechter die daarna komt, de primaire, de stier om zich heen kan laten dansen, onderwijl gracieuze poses aannemend en allerlei verschillende bewegingen makend met de doek. Dat is waar het stierenvechten eigenlijk omgaat, om de kunst van de 'matador', niet om het simpelweg doodsteken van de stier. Dat laatste moet vooral snel en idealiter met één steek gebeuren.
Niet dat ik fan ben van het stierenvechten hoor, van mij mag het vandaag nog afgeschaft worden.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Zo te zien vallen ze best mee een kudde Hollandse koeien is erger die lopen en denken niet
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Joey.K schreef:Sjah, van mij mogen ze ook uit de natuurgebieden verdwijnen. Maarja dat gebeurd niet dus in mijn geval is het 1/0 voor de koeien en kom ik niet meer in de duinen hier. Ik vind dat heel jammer want het is er ontzettend mooi om te wandelen of fietsen maar die angst is inmiddels zo groot dat het zweet al in m'n bilnaad staat als ik voorbij een vee rooster moet. Dan maar niet de natuur in... Geef mij die konijnen van vroeger maar hahha stuk minder eng..
Vervelend voor je. Wat is het alternatief?
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Heeft een vandaag wel toestemming gevraagd ?
Zou je wel verwachten als ze jouw burgerlijke ongehoorzaamheid herkenbaar in beeld brengen.
Jij staat nou in ieder geval hier op het forum bekend als overtreder. :mrgreen:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik snap wel waarom jullie dat filmpje zo genoemd hebben.

Die achterste koe valt -heel laf- die voorste van achteren aan...
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Habibi schreef:Ik snap wel waarom jullie dat filmpje zo genoemd hebben.

:goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie:
Floortje
Zeer actief

Habibi schreef:Ik snap wel waarom jullie dat filmpje zo genoemd hebben.

:goeie: :LOL:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Oh geweldig Nanna, die reactie is PRECIES hoe ik dat hier doe met de koeien als ze ineens onvriendelijk denken te kunnen zijn. Een ferme '"HEUJ!!'' samen met een schijnbeweging die kant op, altijd meer dan genoeg. We zijn hier ook dikke vriendjes met die beesten, de meesten zijn dol op Kyuubi en het is wederzijds, al ben ik wel zo braaf hem aan de lange lijn te houden. :P Maar hoeveel koeienneuzen niet uitgebreid gelikt zijn, hahaha!
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Deze Wisenten lopen in Zandvoort.
Die zie ik niet zo snel terugdeinzen voor een hey eerlijk gezegd :schrik:

Ik vind ze vele malen enger dan die Hooglanders.
Deze foto heb ik dan ook met een passend hek tussen ons in gemaakt :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:

Daar staat het hele filmpje. Simone staat er ook nog op ;-)
Nounounou, wat een paniek :roll: Er gebeurt helemaal niks.

Ik was daar wel een stuk dikker zeg :80:
Glenn ook, rechtsboven in beeld aan het begin van het filmpje.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

teckeltoos schreef:Heeft een vandaag wel toestemming gevraagd ?
Zou je wel verwachten als ze jouw burgerlijke ongehoorzaamheid herkenbaar in beeld brengen.
Jij staat nou in ieder geval hier op het forum bekend als overtreder. :mrgreen:
Nu ook op Feestboek :F:
Een hele lijst met "ongevallen" en de beste illustratie die ze hebben is een 100 jaar oud filmpje van Nanna :U:
Wel grappig: koetje doet 2 stappen richting Bakkie... Nanna: Heuj!! :neenee: Koetje: :oeps: OK, OK.... en dan toch, als Nanna niet kijkt, nog even een schijnbeweging naar Topsie maakt die vervolgens de hei in duikt :schrik: :LOL:
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

dagmar88 schreef:
Joey.K schreef:Sjah, van mij mogen ze ook uit de natuurgebieden verdwijnen. Maarja dat gebeurd niet dus in mijn geval is het 1/0 voor de koeien en kom ik niet meer in de duinen hier. Ik vind dat heel jammer want het is er ontzettend mooi om te wandelen of fietsen maar die angst is inmiddels zo groot dat het zweet al in m'n bilnaad staat als ik voorbij een vee rooster moet. Dan maar niet de natuur in... Geef mij die konijnen van vroeger maar hahha stuk minder eng..
In mijn geval geen. Ik ga gewoon niet en die koebeesten vermaken zich kostelijk daar. Maar jammer vind ik het wel, heb er veel kilometers met plezier gelopen..
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Joey.K schreef:
dagmar88 schreef:
In mijn geval geen. Ik ga gewoon niet en die koebeesten vermaken zich kostelijk daar. Maar jammer vind ik het wel, heb er veel kilometers met plezier gelopen..
Nou ja, hoezo dan? Die beesten doen toch niets, staan gewoon lekker te grazen. Als er kalfjes zijn ga ik er met gerespecteerde afstand langs - ook langs gewoon hollandse koeien trouwens - maar verder staan ze toch niemand in de weg???
80564M

Cleva schreef:Die beesten doen dus niet niks.
Heb je die lijst met 20 voorvallen in 4 jaar tijd niet gezien?

Er staat in dit topic nota bene een filmpje van iemand die je kent die erg brutaal benadert wordt door een kalf. Wat zeg ik, dat is het onderwerp.
Hoe haal je het dan in je gepropagandeerde volgkop om mee te blaten dat ze nooit iets doen. Je ziet toch dat ze het wel doen?
Wat lul je nou stroomopwaarts?
Ik snap dat niet.

Zijn ze van nature agressief? Nee, maar het is wel een onopgevoed groot beest met hoorns waar iedereen met zijn verwarrende aaipoten aan heeft gezeten.
Dwerggeitjes zijn ook lief maar daar kun je nog wel een keer een kopstoot voor je scheenbeen krijgen. Van een koe hoef ik dat niet. Gek he?
Heb je het tegen mij? 20 voorvallen in 4 jaar. Jemig, ik trek helemaal wit weg :schrik:
Met m'n gepropangeerde volgkop snap ik nog wel dat dat "aanval-filmpje" net zo bij elkaar gesprokkeld is, als dat ze Nanna's filmpje gevonden hebben. Ondertussen blijf ik lekker tussen de Hooglanders en Wisenten lopen hoor.

Edit, dat doe ik hier al 20 jaar. En ik ken nog geen 4 voorvallen. Niet één eigenlijk.
dagmar88
Zeer actief

Joey.K schreef:
dagmar88 schreef:
Voor het onderhoud, aangezien ze mogen verdwijnen.
80564M

Cleva schreef:Verdwijnen hoeven ze niet. Ik vind ze best leuk ook al loop ik er niet dicht langs. En met dicht bedoel ik echt minder dan een paar meter.
Vooral omdat dat heel vaak ook gewoon niet kan omdat die koe het niet gaat pikken dat je tussen haar en een volwassen dochter loopt. Allebei drachtig, van alles aan de hand en dan zo'n opgewonden jonge stier met die maanden lentegras achter de knopen. Helemaal op zijn tenen.

Ik zie ze bijna dagelijks en de keren dat ik klop zou hebben gehad als ik dom ging lopen doen zijn niet te tellen.
Dat geeft niet want ik loop gewoon om. Dat vind ik helemaal geen probleem.
Maar dat ingestudeerde gewauwel dat ze nooit iets doen alsof ze het gewoon niet kunnen is gewoon niet waar.
Als je doet alsof het anders is weet je gewoon niet waar je het over hebt of je liegt bewust.

Ik ben opgegroeid tussen de paarden en de koeien. Grazers zonder manieren zijn gewoon gevaarlijk.
Niet leufensgevaarlijk ofzo maar ik hoef ook geen geërgerde douw en een zere duim.
Ze hoeven helemaal niet weg maar het zijn geen dierenwinkelkonijntjes. Dat soort gelul wijs ik gewoon af.
Je wijst het maar af. Met je propagandakop. Ik loop er gerust op 2 meter langs als ze in het pad liggen. En ik leef nog!
Dat laatste is wel jammer voor jou. Je had me 15 jaar geleden nog zo duidelijk uitgelegd voor welke trein ik moest springen. Helaas, ik heb hem gemist.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Hmm.

Ok heb toch ooit ook een 'leuk' akkefietje gehad met hooglanders.
Jaar of 25 terug al weer, en heeft ook echt het nieuws nergens gehaald, want zo'n situatie van 'het is nét goed gegaan'

Maar ik heb wel respect voor die beesten en wat ze met een wat lompe haal van hun grote harses kunnen doen.
Bang ben ik er ook niet voor.

Maar ik heb wel geleerd om die 50 meter redelijk serieus te nemen in bepaalde situaties.

Goed
Nu ben ik niet bang, heb wel respect, zit al vanaf jong tussen groot vee en kan ze redelijk lezen en heb een redelijk functionerend brein.

Haal een paar van bovenstaande kenmerken weg, en het risico wordt groter.
De natuurgebieden worden langzaamaan steeds drukker
Dus ook steeds meer mensen die even iets minder verstandig zijn.

En dan gaan ongelukken wel gebeuren.
Zeker als die dieren onbetrouwbaarder worden omdat de een ze wel voert en de ander niet.

Ik weet niet of ik vind dat ze weg moeten.
Ik vind er namelijk ook wat van dat mensen zo weinig benul nog hebben van vee dat ze het gewoon echt niet goed kunnen inschatten.

Maar zeggen dat er geen risico is, nee, dat klopt mijns inziens ook niet.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Gewoon er ruim omheen volstaat, maar hier staan ze met warm weer op de hoge brug te wind vangen, en dan kan je er niet meer langs, dus maar omlopen of fietsen, want de mevrouw die dacht als ik de brug op ga lopen ze wel door, deden ze dus niet en er kwam er nog een achter de mevrouw aan ook, stond ze met fiets op de brug tussen de hooglanders :schrik: ik heb wel in mijn broek gepiest van het lachen dat dan weer wel. :LOL: :LOL:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ik zou denk ik zeuve kleuren stront sschij... met die grote beesten.
Heb er wel respect voor hoor en wijselijk uit de buurt blijven.
Mijn beste vriendin heeft een varken”tje” een gecastreerde beer met een paar vlijmscherpe slagtanden.
Het beest kan aardig nijdig doen tegen mensen die niet tot zijn “familie” behoren en heeft al verschillende mensen de schrik van hun leven bezorgd.
Tegen mij niet omdat ik vaak wat lekkers voor hem meeneem zoals snoeptomaatjes, daar is ie totaal verzot op .
Vorig jaar heb ik tijdens hun vakantie Bacon en de caafjes verzorgd, heb wel respect voor hem en zijn tanden maar het ging goed.
Een keer was ie ongeduldig en nipte een beetje in mijn kuit en toen gaf ik me daar ook een brul waar Nanna trots op zou zijn :mrgreen: en hij trad terug.
Straks in april gaan ze weer een paar dagen weg en ga ik weer oppassen.
Laatst gewijzigd door Ptje op 18 jan 2020 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Op zich vind ik Groenendaal, wat echt een heel druk hondenbos is in hartje van het dorp, ook niet echt een geschikte plaats voor Hooglanders.
Heb toch vaak zat krijsende honden bij de koeien gezien, maar ook daar verblikte of verbloosde ze niet van.
Het incident met de Berner was toen ze kalfjes hadden en vanaf toen zijn ze op de aangrenzende wei gegaan als dat weer het geval was.
Over de put dempen als het kalf verdronken is gesproken :roll:
Met mensen is er nog nooit iets voorgevallen en die lopen er echt in hele grote drommen dus klaarblijkelijk gaat dat daar toch al jaren goed.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef: Ik ben opgegroeid tussen de paarden en de koeien. Grazers zonder manieren zijn gewoon gevaarlijk.
Niet leufensgevaarlijk ofzo maar ik hoef ook geen geërgerde douw en een zere duim.
Ze hoeven helemaal niet weg maar het zijn geen dierenwinkelkonijntjes. Dat soort gelul wijs ik gewoon af.
Nee, maar het is wel van deze tijd om dat af te willen dwingen.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

:LOL: dat filmpje

Ik heb tot bepaalde hoogte prima respect voor (wilde) koeien, maar ga echt niet omlopen of moeilijk doen. Loop ook gerust dwars door een kudde als die toevallig over het pad verspreid staan. Heel veel meer dan een opgetrokken wenkbrauw krijg je vaak niet. Uitgaande dat ze niet regelmatig gevoerd worden, dan kunnen ze uitermate vervelend worden.
De enige keer dat het bijna mis ging was in Oostenrijk, een enkele koe op het pad, op zo'n 10 meter afstand kwam die koe ineens snuivend aan, blik strak op Juno, die heb ik inderdaad alla Nanna weggebonjourd.

Paarden in natuurgebieden vertrouw ik voor geen meter, daar loop ik weer wel gerust voor om :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”