Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spelen aan de riem, aanhalen door vreemden, wat doen jullie?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Spelen aan de riem, aanhalen door vreemden, wat doen jul

Ongelezen bericht door billy »

Nanna schreef:Het staat of valt met de hond die je hebt.
Als ik een Kaukaas zou kopen zou dat voor bewakingsredenen zijn dus die hoeft sowieso niks met vreemden. Die zou denk ik gewoon op eigen terrein blijven en weggesloten worden bij bezoek.
Van die übervriendelijke gevallen als Labradors of zo, ook zwaar doseren. Je wilt niet dat dat tegen iedereen opbatst.
Maar pups waarvan je wel weet dat die later toch niet meer zo’n belangstelling hebben, ja hoor. Aai maar een eind weg.
Nee hoor :wink:
Baco mocht vanaf pup al mee te werk, druk garagebedrijf en ook op straat mochten ze hem aaien, mits hij daar zelf zijn in had :pffff: hij was evengoed waaks genoeg en had zijn voorkeuren voor bepaalde mensen.

Dirk en Truus negeren mensen, maar als ik maar denk dat mensen ze willen gaan aaien mag dat maar dan waarschuw ik ze wel, want ze doen dan alsof ze een lang verloren vriend zien en houden niet meer op :oeps: :LOL:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hier valt het in de praktijk wel mee, geen lokkende mensen en niet eens dagelijks dat iemand ze buiten aan wil halen.
Blacky al helemaal niet wand die laat iedereen zijn tanden zien dat heb je met een onderbeet
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

twinkeltje schreef:Hier valt het in de praktijk wel mee, geen lokkende mensen en niet eens dagelijks dat iemand ze buiten aan wil halen.
Blacky al helemaal niet wand die laat iedereen zijn tanden zien dat heb je met een onderbeet
:engel: :LOL:
Ach arm beest! Ik vind het juist zo aandoenlijk :I:
blondie
Zeer actief

Cleva schreef:Nee, liever niet.
Mijn honden hebben al genoeg contact met andere mensen. Op straat zijn we met onszelf bezig en zit ik helemaal niet te wachten op gelok en geklooi.
Hein heeft dan pauze en Mira moet zich concentreren anders wordt er nooit gepoept.
Koop zelf maar een hond als je zo nodig wil aaien.

De volgende patiënt duikt gillend in een vuilnisbak of begint kwaad te loeien over een nat pootje op de knie.
Dat soort raadsels hoeven mijn honden niet op te lossen omdat jij behoeftes hebt.
Kinderen mogen het wel als ze er een beetje beheerst uitzien. Dat is gewoon anders.
Volwassen vrouwen niet.
Overigens wordt dat toch altijd zo'n gijzelpraatje over zichzelf.

Ik ben zelf toch ook gek op honden? Dan hoef ik er nog niet aan te zitten.
Waarom volwassen vrouwen niet, volwassen leuke mannen wel als ze er een "beetje" beheerst uitzien? :engel:
blondie
Zeer actief

Sommige mensen blijven er trouwens iets van vinden hoor als ik bij tegemoetkomende honden aan de lijn op straat beide honden die aan een flex lopen terug bij me roep om ze korter bij me te hebben bij passeren.
En dat doe ik eigenlijk altijd, ook bij mensen zonder hond, maar ook bij honden die gaan liggen en gaan staren en waarbij baasjes ook gewoon blijven wachten.
Ik wil dat gewoon niet. En soms hoor ik dan "maar hij doet toch niets, is toch een lieve hond die van jullie" (gaat dan over Aki de herder) en dat beaam ik ook, maar ik neem er toch geen risico mee.. lompe opspringende honden op het laatste moment ben ik zelf nooit zo van gecharmeerd en ook Aki niet.. of als ze heel klein zijn en stoer.. dan vind ik ze gewoonweg weer te klein, en door zijn grootte lijkt het voor zo'n hond dan snel weer op overhangen waarop ze kunnen gaan snauwen, nou ik bedank dan liever en zeg hoi en dag op afstand, kunnen de honden een kwispel geven naar elkaar als ze dan toch in lichaamstaal elkaar wat willen meegeven, en weer door.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Mijn honden mogen dat niet en hebben het ook nooit gemogen, desondanks heb ik 1 oversociaal (tov mensen) drakenbeest en 1 die het wel gezellig vindt maar het zelf niet zomaar opzoekt. Pom gaat echt op iedereen af als ik haar de kans geef. Volgens mij is dat gewoon haar karakter want ik heb haar vanaf dag 1 niet door iedereen laten bepotelen maar dat heeft niets geholpen. Ze vindt het reuze belangrijk om bij iedereen langs te gaan en of iemand daar nou zin in heeft of niet, dat kan haar echt geen drol schelen. Karel gaat alleen kijken als ie gelokt wordt, dat vind ik prima. Ja dan is het veel hond maar ja, dan meot je hem maar met rust laten hoor.. Wel een irritante eigenschap overigens, dat overdreven sociale gedoe. Ik wil gewoon in alle rust wandelen maar Pom gaat altijd op haar zoetst mensen aankijken en dan vinden ze haar zoo lieefffff :')
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:Ik kom weleens een mod-der-vet-te Golden teef tegen. Die is ook zo übersociaal.
Gaat zitten en beweegt niet meer en zie dan maar eens vijftig kilo hond mee te trekken.
Het is duidelijk: ze moet eerst haar aaitjes. :LOL: Daar voldoe ik graag aan want het is echt een lief beest en heel rustig.
Maar ik kan me van die eigenaresse voorstellen dat die er weleens een punthoofd van krijgt :engel:
Ik moet Pom ook weleens meeslepen als ze ergens iemand met een kinderwagen ontwaart bijvoorbeeld. Dan wil ze eigenlijk wachten tot die in de buurt is. De meeste net bevallen moeders zitten niet echt te wachten op haar, heel raar. Ik word daar overigens wel boos over, ze moet wel gewoon meelopen en dat doet ze ook wel, maar wel achterom kijkend de hele tijd hahaha. Ook weleens dat we savonds laat een heel onfris figuur tegenkomen, die wil ze dan ook het liefst knuffelen. Het is gewoon een beetje dommig, ze heeft zo ook weleens een schop gehad van iemand maar boeit haar niks.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Noch agressief, noch übersociaal.
Een mongool die met iedereen wil trouwen en ook maar meteen een arm om je heen slaat en je op je bek pakt is toch net zo goed asociaal?
Truuske_2019
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Truuske_2019 »

Dank voor alle ervaringen en meningen!

We hebben Truus nu 5 dagen en het lijkt erop alsof ze niet overdreven interesse heeft in anderen. Ze wil wel graag snuffelen hoor maar haar voornaamste aandacht blijft bij ons als baasje. Maakt dat we idd hebben besloten daar los mee om te gaan. Snuffelen en aaien mag gerust, als Truus daar ook zin in heeft. En we wandelen regelmatig met vrienden / kennissen met fijne honden zodat ze ook los lekker kan spelen.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Dat is inderdaad belangrijk. Kijken wat de hond zelf ook wil. ALs je een hond die niet geaaid wil worden wel gaat dwingen of moeite gaat doen om de hond toch over te halen wordt het juist een onaangename ervaring.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”