Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
GVS of iets anders? Het duurt zolang
Moderator: moderatorteam
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Re: GVS of iets anders? Het duurt zolang
Ja we doen rustig aan. Het is nu nog hetzelfde als gisteren. Alleen in de nacht is ze op momenten onrustig. Ik slaap nu steeds beneden en Shep staat regelmatig op en staat dan even voor zich uit te staren. Gaat dan op een gegeven moment wel weer liggen.

- GoldenGizmo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Hoe gaat het met Shep?
- Caro
- Zeer actief
Sinds vrijdag is het een beetje hetzelfde gebleven. Ik had inmiddels op een grotere vooruitgang gehoopt maar begrijp dat het herstel lang kan duren. Sinds gisteren springt ze wel weer zelf op de bank. Maar wandelen gaat nog erg wankel. Vooral op ongelijke ondergrond dreigt ze naar links te vallen maar het lukt haar nu wel dan toch overeind te blijven. Vanmiddag kreeg ze het in haar kop om naar haar voetbal toe te rennen maar rennen gaat nog helemaal niet. Maar ik vind het wel fijn om te zien dat ze dus wel wil. Ze is niet lusteloos, gaat als vanouds bezoek begroeten en aan hun tas snuffelen om te zien of er iets lekkers in zit. Koppie staat nog flink scheef, ziet er maar zielig uit. Ook heeft ze meer onrust in huis. Gisteravond ben ik voor het eerst gewoon boven gaan slapen en hoorde ik haar wel een tijdje rondjes lopen. Maar ja ze zal zich natuurlijk anders voelen en daardoor wat angstig zijn. Ik hoop dat dat nog over gaat maar heb ook wel ervaringen gelezen van mensen met honden die gvs hebben gehad die daarna wat angstig zijn gebleven en minder goed alleen konden blijven. Duimen dat er nog meer vooruitgang komt.

- Caro
- Zeer actief
Ik zie nog steeds geen verschil in het herstel sinds vrijdag. We wandelen nog steeds korte stukjes. Soms doe ik een wandeling van 20 minuten, dat redt ze wel maar op ongelijke grond of als er weinig ruimte is, wil ze een enkele keer toch nog wel omvallen. Natuurlijk groot verschil met vorige week toen ik haar nog naar buiten moest dragen en ze niet zelf kon eten/drinken maar ik had liever een stijgende lijn gezien dan dat het lijkt te blijven hangen op dit punt.
Ze lijkt het zelf verder wel naar haar zin te hebben; loopt mee naar de keuken voor lekkers, loopt mee naar de deur om bezoek uit te laten. Het is gelukkig niet zo dat ze de hele dag zielig in een hoekje ligt.
Ze lijkt het zelf verder wel naar haar zin te hebben; loopt mee naar de keuken voor lekkers, loopt mee naar de deur om bezoek uit te laten. Het is gelukkig niet zo dat ze de hele dag zielig in een hoekje ligt.

- Caro
- Zeer actief
Net dat laatste stukje getypt en daarna met Shep gaan wandelen. Nu liep ze toch opeens een stukje vlotter. Langs de achtertuin terug gegaan en dan rent ze altijd naar haar voetbal. Dat lukte nu zelfs zonder om te vallen. Wel met een afwijking naar links maar het is dan ook nog lang niet helemaal goed.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat kan nog heel lang duren. Xena had dr koppie zeker nog een half jaar een beetje scheef. GeduldCaro schreef:Net dat laatste stukje getypt en daarna met Shep gaan wandelen. Nu liep ze toch opeens een stukje vlotter. Langs de achtertuin terug gegaan en dan rent ze altijd naar haar voetbal. Dat lukte nu zelfs zonder om te vallen. Wel met een afwijking naar links maar het is dan ook nog lang niet helemaal goed.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro
- Zeer actief
Ja ik weet het. Las ook dat soms de kop scheef blijft staan. Dat zou ik geen probleem vinden maar dat blijven wankelen vind ik zo sneu. Dat ze niet precies kan doen wat ze wil. Maar ik weet dat ik een erg overbezorgd baasje ben. Kon Xena op een gegeven moment wel weer gewoon recht lopen en rennen ondanks het scheve koppie? Of ging dat pas nadat haar koppie weer recht stond?malinois schreef:Dat kan nog heel lang duren. Xena had dr koppie zeker nog een half jaar een beetje scheef. GeduldCaro schreef:Net dat laatste stukje getypt en daarna met Shep gaan wandelen. Nu liep ze toch opeens een stukje vlotter. Langs de achtertuin terug gegaan en dan rent ze altijd naar haar voetbal. Dat lukte nu zelfs zonder om te vallen. Wel met een afwijking naar links maar het is dan ook nog lang niet helemaal goed.
Vreemd dat zo'n kop zo scheef kan staan. Het is helemaal niet duidelijk hoe dat gvs nu precies ontstaat.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
wat naar zeg! ik kan me voorstellen hoe je naar haar zit te loeren om tekenen van vooruitgang te zien (zo zit ik tenminste in elkaar
). Ik heb verder geen tips of ervaring, maar ik duim voor een wat spoediger herstel 

- Caro
- Zeer actief
Ja zo ben ik dus ook. Constant in de gaten houden. Zo kon ze afgelopen weekend opeens weer gewoon op de bank springen maar sinds gisteren lukt dat weer niet. Dan ben ik alweer bang voor een terugval en ga er nog meer opletten. Pfff.lucie schreef:wat naar zeg! ik kan me voorstellen hoe je naar haar zit te loeren om tekenen van vooruitgang te zien (zo zit ik tenminste in elkaar). Ik heb verder geen tips of ervaring, maar ik duim voor een wat spoediger herstel

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
De vorige poedel van mijn moeder heeft gvs gehad.
Haar dierenartsen praktijk, waarin we in principe veel vertrouwen hebben, sprak over een zware beroerte en er werd een afspraak voor euthanasie gemaakt. Tot ik het onderwerp bespreekbaar maakte op dit forum en iemand me wees op het bestaan en de symptomen van gvs. Ik besprak dit met mijn moeder en zij besprak dit met haar d.a.
Die bleek daar nog nooit van gehoord te hebben. Maar er werd besloten om de dingen een poosje aan te zien. Dat duurde ook best lang, maar uiteindelijk gingen de symptomen over en heeft de, al zeer oude poedel, nog een relatief lange periode geleefd.
Moet wel zeggen dat ik als mens sindsdien bekend met draaiduizeligheid als gevolg van een evenwichtsstoornis en de momenten waarop die actief zijn, zijn echt heel naar. Dus ik heb het wel erg te doen met dieren die dit moeten meemaken.
Haar dierenartsen praktijk, waarin we in principe veel vertrouwen hebben, sprak over een zware beroerte en er werd een afspraak voor euthanasie gemaakt. Tot ik het onderwerp bespreekbaar maakte op dit forum en iemand me wees op het bestaan en de symptomen van gvs. Ik besprak dit met mijn moeder en zij besprak dit met haar d.a.
Die bleek daar nog nooit van gehoord te hebben. Maar er werd besloten om de dingen een poosje aan te zien. Dat duurde ook best lang, maar uiteindelijk gingen de symptomen over en heeft de, al zeer oude poedel, nog een relatief lange periode geleefd.
Moet wel zeggen dat ik als mens sindsdien bekend met draaiduizeligheid als gevolg van een evenwichtsstoornis en de momenten waarop die actief zijn, zijn echt heel naar. Dus ik heb het wel erg te doen met dieren die dit moeten meemaken.

- Caro
- Zeer actief
Ja Kooi ik snap wat je bedoelt. Ik had een paar jaar geleden een ontsteking aan mijn evenwichtsorgaan en liep over straat te zwalken alsof ik dronken was, heel naar.
Vanmorgen heeft ze goed mee gelopen, bij thuiskomst rende ze naar binnen om een beer te pakken, dat is nu voor het eerst sinds dit gebeurd is.
Vanmorgen heeft ze goed mee gelopen, bij thuiskomst rende ze naar binnen om een beer te pakken, dat is nu voor het eerst sinds dit gebeurd is.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Bowie heeft 2x een gvs gehad, 1x 3 jaar geleden en de laatste een paar maand geleden, de eerste keer zagen we na ca 36 uur wat verbetering en de 2e keer heeft dat echt wel langer geduurd , zij is een heel stuk slapper in haar achterhand en gebruikt haar staart nu echt als correctie/evenwichts middeltje.. die staat ook een soort van scheef maar dat doet ze dus zelf.
Haar bespiering op de achterhand is weg, als we een lange wandeling doen dan zie ik haar regelmatig even erdoorheen zakken of een voetje laten staan waardoor ze soort struikelt, maar ze wil perse die langere wandelingen doen en dat vind ik prima, ze is blij, eet , drinkt, speelt op haar manier nog ( ze is 13) weet verdomd goed wat ze wel en wat ze niet wil... tja .. ik hou mijn hart vast voor een volgende die er vast gaat komen maar dat gaan we dan wel zien, voor nu ben ik blij dat ze het goed doet en graag wil.
Ik hoop dat Shep ook de zin erin houdt, en dan maar wat slapper maar wel vrolijk en blij.
Haar bespiering op de achterhand is weg, als we een lange wandeling doen dan zie ik haar regelmatig even erdoorheen zakken of een voetje laten staan waardoor ze soort struikelt, maar ze wil perse die langere wandelingen doen en dat vind ik prima, ze is blij, eet , drinkt, speelt op haar manier nog ( ze is 13) weet verdomd goed wat ze wel en wat ze niet wil... tja .. ik hou mijn hart vast voor een volgende die er vast gaat komen maar dat gaan we dan wel zien, voor nu ben ik blij dat ze het goed doet en graag wil.
Ik hoop dat Shep ook de zin erin houdt, en dan maar wat slapper maar wel vrolijk en blij.
- Caro
- Zeer actief
Het is zo sneu om je hond zo te zien he. Bij Shep zag ik pas na iets van 78 uur een grote verbetering; dat wil zeggen dat ze opeens weer zelf kon opstaan en redelijk kon lopen. Sinds een paar dagen heb ik het idee dat ze buiten wel beter loopt maar ze wijkt nog steeds af naar links. Helemaal goed is het echt nog niet. Was dat bij jouw hond ook dat je eerst echt een verbetering zag maar het daarna een tijd op dat niveau blijft voordat het helemaal goed is? Shep heeft nog wel de zin. Vanmorgen wilde ze weer met haar knuffel gaan huppelen maar ja zodra ze dan van het kleed op het laminaat komt, dan valt ze dus direct plat op haar buik. Fijn om te zien dat ze wel wil maar zielig om te zien dat het dan niet lukt. Zo kon ze afgelopen weekend opeens weer op de bank springen maar sinds dinsdag lukt dat opeens niet meer. Nu is ze al twee keer gevallen tijdens een poging en probeert het ook niet meer, geschrokken denk. Ik laat haar nu maar niet op de bank. Wil het niet forceren en steeds dat vallen lijkt me ook niet best. De achterhand van Shep was al niet meer wat hij geweest was. Dun kontje vanwege weinig bespiering en voor de gvs viel ze al weleens op haar kont als ze achter de bal aan ging racen. Ik doe nu nog korte wandelingen. Weet niet of ik met een lange wandeling de boel zou kunnen forceren.jacq1970 schreef:Bowie heeft 2x een gvs gehad, 1x 3 jaar geleden en de laatste een paar maand geleden, de eerste keer zagen we na ca 36 uur wat verbetering en de 2e keer heeft dat echt wel langer geduurd , zij is een heel stuk slapper in haar achterhand en gebruikt haar staart nu echt als correctie/evenwichts middeltje.. die staat ook een soort van scheef maar dat doet ze dus zelf.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Volgens mij valt er niets te forceren.Caro schreef:Het is zo sneu om je hond zo te zien he. Bij Shep zag ik pas na iets van 78 uur een grote verbetering; dat wil zeggen dat ze opeens weer zelf kon opstaan en redelijk kon lopen. Sinds een paar dagen heb ik het idee dat ze buiten wel beter loopt maar ze wijkt nog steeds af naar links. Helemaal goed is het echt nog niet. Was dat bij jouw hond ook dat je eerst echt een verbetering zag maar het daarna een tijd op dat niveau blijft voordat het helemaal goed is? Shep heeft nog wel de zin. Vanmorgen wilde ze weer met haar knuffel gaan huppelen maar ja zodra ze dan van het kleed op het laminaat komt, dan valt ze dus direct plat op haar buik. Fijn om te zien dat ze wel wil maar zielig om te zien dat het dan niet lukt. Zo kon ze afgelopen weekend opeens weer op de bank springen maar sinds dinsdag lukt dat opeens niet meer. Nu is ze al twee keer gevallen tijdens een poging en probeert het ook niet meer, geschrokken denk. Ik laat haar nu maar niet op de bank. Wil het niet forceren en steeds dat vallen lijkt me ook niet best. De achterhand van Shep was al niet meer wat hij geweest was. Dun kontje vanwege weinig bespiering en voor de gvs viel ze al weleens op haar kont als ze achter de bal aan ging racen. Ik doe nu nog korte wandelingen. Weet niet of ik met een lange wandeling de boel zou kunnen forceren.jacq1970 schreef:Bowie heeft 2x een gvs gehad, 1x 3 jaar geleden en de laatste een paar maand geleden, de eerste keer zagen we na ca 36 uur wat verbetering en de 2e keer heeft dat echt wel langer geduurd , zij is een heel stuk slapper in haar achterhand en gebruikt haar staart nu echt als correctie/evenwichts middeltje.. die staat ook een soort van scheef maar dat doet ze dus zelf.
Kortere wandelingen kan best, vooral als je ziet dat het anders te vermoeiend voor haar is.
Maar in beweging blijven is wel erg belangrijk, juist ook vanwege de bespiering.
Dus misschien korter en een extra wandeling?
En misschien tijdelijk een extra kleed zodat ze niet uitglijdt op het laminaat.
- Caro
- Zeer actief
Ranetje; ik heb ook al een oude yoga mat en een extra kleedje liggen. Bijna een heel pad maar natuurlijk gaat mevrouw net op het stukje waar niets ligt. Met wandelen houd ik nu maar goed in de gaten of ze het nog leuk vindt en niet te moe wordt. Voor de gvs kon ze een wandeling van een uur wel aan, ook al is ze al 13 jaar. Afwachten of dat nog mogelijk gaat worden. Ik heb geen auto dus kan alleen hier in de buurt wandelen en het wordt een beetje saai die korte stukjes omdat het dan steeds hetzelfde is. Ik probeer het maar wat op te bouwen denk en goed te kijken of het haar goed doet.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is een specialiteit van honden die een kleed nodig hebbenCaro schreef:Ranetje; ik heb ook al een oude yoga mat en een extra kleedje liggen. Bijna een heel pad maar natuurlijk gaat mevrouw net op het stukje waar niets ligt. Met wandelen houd ik nu maar goed in de gaten of ze het nog leuk vindt en niet te moe wordt. Voor de gvs kon ze een wandeling van een uur wel aan, ook al is ze al 13 jaar. Afwachten of dat nog mogelijk gaat worden. Ik heb geen auto dus kan alleen hier in de buurt wandelen en het wordt een beetje saai die korte stukjes omdat het dan steeds hetzelfde is. Ik probeer het maar wat op te bouwen denk en goed te kijken of het haar goed doet.

Zou mijn oudste hond ook doen, naast het matje gaan lopen

Succes!
Hopelijk zal ze weer snel verder herstellen

- Caro
- Zeer actief
Heb nog maar een kleedje besteld, wordt maandag bezorgd. Ik vind het herstel maar lang duren hoor. Ze is sinds de aanval anders dan anders. Afgelopen nacht ben ik uiteindelijk maar op de bank gaan liggen omdat ze erg onrustig was. Ze heeft ook momenten dat ze voor zich uit ligt te staren. Lijkt opeens een beetje te beginnen met dementeren. Ik ben er allemaal niet gerust op. Zit nu nog in ziektewet en heb aansluitend vakantie maar uiteindelijk zal ik weer moeten gaan werken. Vraag me af of ze dan nog wel zo lang alleen kan zijn. Ik woon alleen en heb niemand in de buurt waar ze naartoe zou kunnen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je wilt veel te snel iets zien... ik hoop dat t bij deze ene aanval blijft want de 2e (2 weken later) duurde nog veel langer qua herstel temeer omdat ze nog niet eens van de 1e hersteld was. Je moet echt meer geduld hebben. Neem een IP camera voor als je weg bent dan kun je haar in de gaten houden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro
- Zeer actief
Ja zo'n camera had ik al eerder aan zitten denken omdat Shep ook weleens partiële epileptische aanvallen heeft. Heb het toen bewust niet gedaan omdat ik mezelf ken en bang ben dat ik dan op mijn werk alleen maar ga zitten kijken hoe het thuis gaat. Sorry ben gewoon altijd overbezorgd. Maar misschien is het nu toch wel een goed idee omdat ik dan in ieder geval kan zien of alleen thuis zijn nog wel gaat. Afgelopen dagen wel paar keer kort weg geweest, dat is volgens mij goed gegaan maar een werkdag is toch 8 uur. Nu heb ik wel het voordeel dat ik in de weekends en met slaapdiensten haar mee kan nemen maar moet eerst zien of ze daar goed genoeg voor opknapt. Ze vindt het altijd leuk op mijn werk maar is toch wel druk met bewoners die haar willen knuffelen. Ander voordeel is dat ik een paar minuten fietsen van mijn werk woon en mijn collega's er altijd begrip voor hebben als ik tussendoor even weg moet voor Shep. Maar komende tijd ben ik dus nog thuis en kan ik het eerst uitproberen met steeds wat langer weg gaan. De eerste week wilde ik haar niet alleen laten met dat vallen en heb ik beneden geslapen. Misschien is zij daar ook wel een beetje door verwend.malinois schreef:Je wilt veel te snel iets zien... ik hoop dat t bij deze ene aanval blijft want de 2e (2 weken later) duurde nog veel langer qua herstel temeer omdat ze nog niet eens van de 1e hersteld was. Je moet echt meer geduld hebben. Neem een IP camera voor als je weg bent dan kun je haar in de gaten houden

- Caro
- Zeer actief
Ja met mijn verstand weet ik dat ook heel goed maar mijn gevoel is angst dat het niet meer goed komt. Dat gevoel kan ik niet uitschakelen.Nanna schreef:Je wilt inderdaad te vlug. Houd rekening met het feit dat je te maken hebt met een hond van 13 en dat is voor een toch wat groter ras al een prestatie van belang. Bij mensen veren ouden van dagen ook niet zo vlug terug als jongvolwassenen.Caro schreef:Heb nog maar een kleedje besteld, wordt maandag bezorgd. Ik vind het herstel maar lang duren hoor. Ze is sinds de aanval anders dan anders. Afgelopen nacht ben ik uiteindelijk maar op de bank gaan liggen omdat ze erg onrustig was. Ze heeft ook momenten dat ze voor zich uit ligt te staren. Lijkt opeens een beetje te beginnen met dementeren. Ik ben er allemaal niet gerust op. Zit nu nog in ziektewet en heb aansluitend vakantie maar uiteindelijk zal ik weer moeten gaan werken. Vraag me af of ze dan nog wel zo lang alleen kan zijn. Ik woon alleen en heb niemand in de buurt waar ze naartoe zou kunnen.

- Caro
- Zeer actief
Nou op dit moment gaat ze in haar waggelende gang buiten nog wel naar de voetbal en wil ze binnen op het kleed trekspelletjes doen met haar knuffel. Ze is nog niet goed nee maar ze vindt die dingen nog wel leuk en dat vind ik echt nog geen moment om haar in te laten slapen.Nanna schreef:Uiteindelijk komt het ook niet goedCaro schreef: Ja met mijn verstand weet ik dat ook heel goed maar mijn gevoel is angst dat het niet meer goed komt. Dat gevoel kan ik niet uitschakelen.Iedere hond gaat een keer dood en bij een oude hond is die kans nu eenmaal reeëler dan bij een nog jonge.
Stel dat ze er toch niet bovenop komt of zelfs verergert en je moet haar laten inslapen, dan heeft ze toch nog een fraaie leeftijd bereikt.

-
- Zeer actief
Het komt vast goed met de GVS.
Hoe naar het er ook uitziet en ook daadwerkelijk is tijdens de acute fase, het is geen dodelijke aandoening. Poedel van mijn moeder heeft na haar herstel nog ruim een jaar geleefd. (16 geworden).
Hoe naar het er ook uitziet en ook daadwerkelijk is tijdens de acute fase, het is geen dodelijke aandoening. Poedel van mijn moeder heeft na haar herstel nog ruim een jaar geleefd. (16 geworden).
- Caro
- Zeer actief
Ja ben blij dat die acute fase voorbij is. Vandaag een wandeling van 20 minuten, van een half uur en van 5 minuten gemaakt. Bij de laatste liep ze nl langzamer. Het valt mij op dat ze sinds de gvs aan de riem sowieso veel trager loopt. Als ik haar los laat, loopt ze wel flink door. Buiten de laatste dagen niet meer gevallen. Binnen vandaag wel weer een keer op het laminaat maar morgen wordt er nog een kleed bezorgd en kan ze overal lopen zonder het laminaat op te hoeven. Koppie staat nog steeds helemaal scheef. Was bij de poedel destijds de kop wel weer helemaal recht gekomen?kooi schreef:Het komt vast goed met de GVS.

-
- Zeer actief
Ja, uiteindelijk wel.Caro schreef:Ja ben blij dat die acute fase voorbij is. Vandaag een wandeling van 20 minuten, van een half uur en van 5 minuten gemaakt. Bij de laatste liep ze nl langzamer. Het valt mij op dat ze sinds de gvs aan de riem sowieso veel trager loopt. Als ik haar los laat, loopt ze wel flink door. Buiten de laatste dagen niet meer gevallen. Binnen vandaag wel weer een keer op het laminaat maar morgen wordt er nog een kleed bezorgd en kan ze overal lopen zonder het laminaat op te hoeven. Koppie staat nog steeds helemaal scheef. Was bij de poedel destijds de kop wel weer helemaal recht gekomen?kooi schreef:Het komt vast goed met de GVS.