Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Muilkorf in Tirol
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Muilkorf in Tirol
het begin altijd ergens dat is waar, en dan breid het zich uit..
de kans zit er dik in

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Nanna schreef:Als zo'n korfgebod er in NL door zou komen dan zou ik er de bips aan afvegen.
Ik ga mijn lieve honden niet muilkorven. De boete die ik dan af en toe krijg neem ik graag voor lief.
En dát is een DEEL van het probleem in NL.
Mensen durven probleemloos een boete te riskeren en regels te breken in NL. (Ikzelf incluis overigens)
Dat durven Djesteny en Djeffrey en Djylanionie en Djsannete ook die inmiddels na een paar incidenten een muilkorfgebod hebben voor hun hond Dsjernobyl.
Regels zijn er véél in Nederland. En niet veel mensen nemen ze serieus.
Controle is er niet, óf is een lachertje. De boetes stellen niets voor
Neem daarbij dat Nederland erg individualistisch is, en eerlijk gezegd vrij egocentrisch en je hebt al een groter probleem.
Want een ander kwetsen lijkt langzaamaan sociaal maatschappelijk meer geaccepteerd dan jezelf een beperking opleggen.
Dus dat Tyson de hond van de buren opvreet is minder erg dan dat jíj zélf Tyson opvoedt, reguleert of beperkt.
Want mijn hond hep ook reg op, dat verhaaltje weet je wel.
Combineer dat een drukbevolkt land, en zie.
Ik bedoel, dat Dsjernobyl uitgelaten wordt zonder muilkorf in Tha f#cking outback van Australië maakt geen kluit uit, die komt hooguit een kangaroe tegen waar hij klop van krijgt.
De kans om mensen en honden tegen te komen ligt in NL véle malen hoger
(Ook op dat industriegebied bij nacht)
Overigens pretendeer ik niet dat ik nou oplossingen heb voor dit gedoe. Zou leuk zijn, maar is nie...
Laatst gewijzigd door Habibi op 26 okt 2019 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief
Het gaat een keer goed mis, maar ik denk niet dat ze hier restricties voor alle honden op gaan leggen.Nanna schreef:Het kan me niet schelen. Ik denk dat er richting honden steeds meer restricties komen. En daarvan gaat mijn niet onaanzienlijke reet tegen de krib.dagmar88 schreef:
Heb je je eigen bericht niet gelezen?
Ergens anders staat een bericht over dat er een gebied is waar ze zelfs aangelijnde honden niet meer willen toelaten onder het mom van doodgebeten schapen.
Ik zie het nog wel gebeuren dat we de honden alleen met een poepzakje in de hand voor de huisdeur mogen uitlaten. Moeten ze nog gemuilkorfd zijn ook natuurlijk, voor het geval Desdedjedana langsfietst en het gebrek krijgt van mijn tandeloze 16 jaar oude Chihuahua.
Die malle krukkie mag het bekijken. Dan zijn ze niet van mij

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik reageerde op Carmen:dagmar88 schreef:Spelen die in woonwijken en stadscentra?malinois schreef: Mijn honden kunnen alleen spelen samen buiten als ze uit gaan omdat ik geen tuin heb van waar ze in kunnen rennen. Dus zouden ze nooit meer kunnen spelen samen. Dan hoef ik geen honden meer in ieder geval... en ik ben niet de enige, ik zie die ban Nanma ook altijd buiten samen spelem, kan ook niet meee helaas... gezellig met korf op. Ook t bos is openbare ruimte
Bos is openbaarLomp stoeien met gebruik van de bek doen ze maar niet in het openbaar

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Dat is blijkbaar normaal. Kijk hier maar, diverse spellingen van Psycho en dan hebben we nog Gefaluk.Nanna schreef:Dsjernobyl
Lachen joh.
- Tineke
- Zeer actief
Ik denk van wel , want dat is sowieso makkelijker controleren natuurlijk.dagmar88 schreef:Het gaat een keer goed mis, maar ik denk niet dat ze hier restricties voor alle honden op gaan leggen.Nanna schreef:Het kan me niet schelen. Ik denk dat er richting honden steeds meer restricties komen. En daarvan gaat mijn niet onaanzienlijke reet tegen de krib.dagmar88 schreef:
Ergens anders staat een bericht over dat er een gebied is waar ze zelfs aangelijnde honden niet meer willen toelaten onder het mom van doodgebeten schapen.
Ik zie het nog wel gebeuren dat we de honden alleen met een poepzakje in de hand voor de huisdeur mogen uitlaten. Moeten ze nog gemuilkorfd zijn ook natuurlijk, voor het geval Desdedjedana langsfietst en het gebrek krijgt van mijn tandeloze 16 jaar oude Chihuahua.
Als alles aangelijnd en of gemuilkorfd moet zijn is het makkelijker dan dat het enkel voor sommige honden zou gelden.
En er komt een schot aan geld vrij door de bekeuringen dus handhaven zal makkelijker zijn want je kunt er nog wel wat boa's bij aannemen.
Ik denk dat we daar wel naartoe gaan , de hang naar veiligheid is best groot , al is het dan ook totaal onrealistisch.
Dus alles vast en gemuilkorfd en dan van die afgezette veldjes waar het los mag en zonder muilkorf.
Het zou me nog geeneens verbazen als het zover komt

Mooi moment om te emigreren wat mij betreft.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
De dag dat dat er door komt ben ik ook weg uit NL inderdaad...Tineke schreef:Ik denk van wel , want dat is sowieso makkelijker controleren natuurlijk.dagmar88 schreef:Het gaat een keer goed mis, maar ik denk niet dat ze hier restricties voor alle honden op gaan leggen.Nanna schreef:Het kan me niet schelen. Ik denk dat er richting honden steeds meer restricties komen. En daarvan gaat mijn niet onaanzienlijke reet tegen de krib.dagmar88 schreef:
Als alles aangelijnd en of gemuilkorfd moet zijn is het makkelijker dan dat het enkel voor sommige honden zou gelden.
En er komt een schot aan geld vrij door de bekeuringen dus handhaven zal makkelijker zijn want je kunt er nog wel wat boa's bij aannemen.
Ik denk dat we daar wel naartoe gaan , de hang naar veiligheid is best groot , al is het dan ook totaal onrealistisch.
Dus alles vast en gemuilkorfd en dan van die afgezette veldjes waar het los mag en zonder muilkorf.
Het zou me nog geeneens verbazen als het zover komt![]()
Mooi moment om te emigreren wat mij betreft.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Nanna schreef:Het kan me niet schelen. Ik denk dat er richting honden steeds meer restricties komen. En daarvan gaat mijn niet onaanzienlijke reet tegen de krib.dagmar88 schreef:

Habibi schreef:Nanna schreef:Als zo'n korfgebod er in NL door zou komen dan zou ik er de bips aan afvegen.
Ik ga mijn lieve honden niet muilkorven. De boete die ik dan af en toe krijg neem ik graag voor lief.
En dát is een DEEL van het probleem in NL.
Mensen durven probleemloos een boete te riskeren en regels te breken in NL. (Ikzelf incluis overigens)
Dat durven Djesteny en Djeffrey en Djylanionie en Djsannete ook die inmiddels na een paar incidenten een muilkorfgebod hebben voor hun hond Dsjernobyl.
Regels zijn er véél in Nederland. En niet veel mensen nemen ze serieus.
Controle is er niet, óf is een lachertje. De boetes stellen niets voor
Neem daarbij dat Nederland erg individualistisch is, en eerlijk gezegd vrij egocentrisch en je hebt al een groter probleem.
Want een ander kwetsen lijkt langzaamaan sociaal maatschappelijk meer geaccepteerd dan jezelf een beperking opleggen.
Dus dat Tyson de hond van de buren opvreet is minder erg dan dat jíj zélf Tyson opvoedt, reguleert of beperkt.
Want mijn hond hep ook reg op, dat verhaaltje weet je wel.
Combineer dat een drukbevolkt land, en zie.
Ik bedoel, dat Dsjernobyl uitgelaten wordt zonder muilkorf in Tha f#cking outback van Australië maakt geen kluit uit, die komt hooguit een kangaroe tegen waar hij klop van krijgt.
De kans om mensen en honden tegen te komen ligt in NL véle malen hoger
(Ook op dat industriegebied bij nacht)
Overigens pretendeer ik niet dat ik nou oplossingen heb voor dit gedoe. Zou leuk zijn, maar is nie...

Hou op, ik moet straks het sap van mijn scherm poetsen en heb de tranen over de wangen hier...

Wat betreft dat muilkorven... tja... na Rhodi ben ik gewend een hond een korf om te doen zonder er echt wat van te vinden. Maar waar ga ik een korf vinden voor dat micromuiltje van Kyuubi? Dat word nog even een zoektochtje geloof ik.
Erger vind ik dit;
Begin daar snotverpatje ook es mee. Ik ben de harddrug die alcohol heet allang kotsbeu, het heeft me al teveel gekost.Aanleiding voor de wetswijziging was een incident in Wenen, waarbij een Rottweiler in september 2018 een 17 maanden oud kind doodbeet.. De hondeneigenaar was ten tijde van de aanval stomdronken en had de hond niet aan de lijn gehouden. Een alcohollimiet voor hondenbezitters, waar eerder over werd gesproken, komt er niet.

- Gimmick
- Zeer actief
wat als, waarschijnlijk, misschien,
hou toch op dit is Tirol, je hond muilkorven in stadscentra, speeltuinen en ov gaat hij echt niet dood aan.
Ook in Tirol zijn er nog genoeg buitengebieden waar de honden kunnen spelen zonder muilkorf.
Het is nog niet eens een keer ter sprake gekomen dat ze dit in Nederland willen doen Verhuis gewoon niet naar Tirol dan valt het allemaal wel mee.
hou toch op dit is Tirol, je hond muilkorven in stadscentra, speeltuinen en ov gaat hij echt niet dood aan.
Ook in Tirol zijn er nog genoeg buitengebieden waar de honden kunnen spelen zonder muilkorf.
Het is nog niet eens een keer ter sprake gekomen dat ze dit in Nederland willen doen Verhuis gewoon niet naar Tirol dan valt het allemaal wel mee.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.